Beste lezers,

Wij hebben reeds meerdere malen problemen ondervonden bij Belgische instanties met inloggen. Veelal moet je oftewel met je elektronische ID card aanmelden of via de ITSME app. Onze ID kaarten zijn echter niet geactiveerd in Belgie. Dus niet bruikbaar met kaartlezer. De Itsme app, kan je in Thailand niet downloaden. Indien wel, heb je er nog niks aan want je hebt een Belgisch telefoonnummer nodig.

Wij hebben nu de COVID SAVE app geïnstalleerd, want onze vaccinatie is in Belgie geregistreerd, maar we kunnen op de app niet inloggen. Om het kort te zeggen, het is een electronisch zootje.

Ik heb hier nu de ambassade voor gecontacteerd. Benieuwd wat zij hier kunnen doen?

Groet,

Nicky

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 3 votes.
Please wait...

11 reacties op “Thailand vraag: Problemen met registreren bij Belgische overheidsinstanties”

  1. RonnyLatYa zegt op

    Er staat volgende op de website van de ambassade
    “Elke Belgische burger die ingeschreven is in de consulaire bevolkingsregisters van een Belgische ambassade of consulaat kan zijn eID activeren in de post waar hij/zij ingeschreven is, in een andere consulaire post in het buitenland of in een Belgische gemeente. De identiteitskaart en het certificaat kunnen enkel geactiveerd worden in aanwezigheid van de betrokkene”

    https://thailand.diplomatie.belgium.be/nl/consulaire-diensten/identiteitskaart
    Zak dan een reisje naar de ambassade worden vermoed ik dan.

    Belgisch telefoonnummer. Misschien ken je iemand die een Pre-paid kaart uit België wil meenemen of opsturen voor jou. Kan je ook op afstand herladen indien nodig. Ik heb die van Proximus.
    https://www.proximus.be/nl/id_catr_m/particulieren/mobiel.html

    Hoe komt het eigenlijk dat je vaccinaties in België zijn geregistreerd? Je hebt die in België gehaald vermoed ik dan. Indien zo kon je bovenstaande ook zelf oplossen natuurlijk.

  2. Cor zegt op

    Ik deel de verwondering van Ronny. De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat vraagsteller de Belgische nationaliteit niet heeft maar op basis van verblijf wel in België werd gevaccineerd.
    Maar dan wordt de kern van de inhoudelijke formulering van de vraag nog warriger.
    Cor

    • RonnyLatYa zegt op

      Als uitgeschreven Belg kon je ook kiezen om in België je vaccins te halen.
      Moest je wel vooraf registreren bij de ambassade.

    • Nicky zegt op

      Sorry wij zijn beide Belg, hebben in chiang mai volledige vaccinatie gehad en deze laten registreren via de Belgische huisarts in het europese Vaccinet. De app heb ik ook geregistreerd, maar dan krijg je dus mijn bovenvermeld probleem

  3. Alain zegt op

    Nicky,

    ik heb voor dit probleem reeds contact opgenomen met ITSME en mocht onderstaand antwoord ontvangen.

    itsme Customer Support (itsme Customer Support)
    9 jun. 2021 12:22 CEST

    Bedankt voor uw vraag.

    U kunt de itsme app gebruiken vanuit het buitenland. Eventueel moet u wel de automatische tijdsdetectie op uw gsm toestel uitschakelen en uw smartphone op Belgische tijd instellen.

    Als u een buitenlands (niet Belgisch) gsm nummer gebruikt, dan kunt u uw itsme account (her)activeren met uw eID. Ook met KBC of ING, als u bij een van deze banken klant bent.

    U kunt de itsme app gratis downloaden in de App Store van de volgende landen: België, Oostenrijk, Italië, Letland, Bulgarije, Litouwen, Kroatië, Cyprus, Malta, Tsjechië, Nederland, Denemarken, Polen, Estland, Portugal, Finland, Roemenië, Frankrijk, Slovakije, Duitsland, Slovenië, Griekenland, Spanje, Hongarije, Zweden, Ierland, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland. Als Play Store of App Store ingesteld staat op een ander land, dan een van deze landen, dan moet u het land van uw App Store of Play Store wijzigen.

    Meer informatie over het wijzigen van het land van uw Google Play Store kunt u hier vinden: https://support.google.com/googleplay/answer/7431675?hl=nl.

    Meer informatie over het wijzigen van het land van uw Apple App Store kunt u hier vinden: https://support.apple.com/nl-be/HT201389.

    Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest, en wens u veel succes met uw verhuis.

    Met vriendelijke groeten

    om je item te heractiveren en je Thais nummer in te geven vind je op volgende link alles terug.

    https://support.itsme.be/hc/nl/articles/360041555273-Hoe-kan-ik-itsme-account-heractiveren-

    Alain

    • Nicky zegt op

      Is mij allemaal bekend, doch grootste probleem is dat onze ID kaarten niet geactiveerd zijn

  4. Peter zegt op

    Ik heb vorige maand itsme gedownload met mijn Thais telefoonnummer.
    Geen enkel probleem !

    • Nicky zegt op

      Als je telefoon nog op europa is ingesteld zal dit inderdaad lukken. Echter een half jaar geleden heb ik mijn toestel op Thailand ingesteld om de app van de kasikorn te kunnen downloaden. En deze verandering kan maar 1 keer per jaar

      • Peter zegt op

        Neen. Volledig Thais toestel met Thais Apple ID.
        Itsme geregeld via mijn ING bankrekening.
        Verliep vlekkeloos !

  5. ACKOU ALAIN zegt op

    Indificatie sleutel nodig, contact Belgische overheid,dan geen problemen niet meer gr.

    • Nicky zegt op

      Ok, bedankt. Heb net met ze gebeld en ik heb gelijk een e mail gestuurd.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website