Beste lezers,

De Kasikorn Bank, bij welke ik al 3 jaar klant ben, wil het formulier “uw aanvraag tot betaling op een persoonlijke bankrekening” onderaan “SECTION TO BE COMPLETED BY THE FINANCIAL INSTITUTION” niet ondertekenen, noch afstempelen.

Bij Bangkok Bank zal men dit wel ondertekenen maar er worden geen bankstempels geplaatst op documenten die niet van de bank zelf zijn.

Heeft iemand hiermee ooit dezelfde problemen ondervonden en welke oplossing werd hiertoe geboden?

Groet,

Willy (BE)

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

No votes yet.
Please wait...

10 reacties op “Thailand vraag: Kasikorn Bank wil mijn formulier niet ondertekenen”

  1. robert vereecke zegt op

    Dit werd mij ook een paar weken geleden door de bank geweigerd. Ik heb toen aan de bank gevraagd om zelf een document op te stellen waarin bevestigd wordt dat ik rekeninghouder ben van de betreffende rekening. Dit document werd dan opgesteld, gestempeld en getekend door een staflid van de bank op een document met hoofding van de bank. Heb dit document dan naar de Dienst Pensioenen doorgemaild met vermelding dat de bank het document van de Pensioendienst weigerde te tekenen en dat de bank als alternatief een eigen document had gemaakt. Na een paar weken wachten op antwoord van de Pensioendienst heb ik dan zelf gebeld en kreeg een dame aan de lijn die me vertelde dat het dokument van de bank geweigerd werd. Toen heb ik aangedrongen en verteld dat een aantal andere belgen hetzelfde probleem hadden waar de Pensioendienst wel het bankdocument had aanvaard. Verder vertelde ik dat ik van plan was de belgische ambassade in te schakelen die eventueel mijn argumentatie kon bevestigen. De dame heeft mij dan doorgeschakeld naar een andere persoon die mij bevestigde dat dit in orde zal komen en dat op het einde van de maand mijn pensioen op mijn nieuwe thaise bankrekening zal overgeschreven worden. Moest je geen oplossing vinden dan neem je best contact hebt met de belgische ambassage in Bangkok die op de hoogte is van deze problematiek en die je graag verder zal helpen. Ik stond wel verbaasd over de hulpvaardigheid en vriendelijkheid van onze Pensioendienst waar je echt behandeld wordt als ‘klant is koning’ en waar je niet te doen hebt met een saaie en vervelende ambtenaar.

    • Marc zegt op

      Had hetzelfde probleem bij Bangkok bank ze wilden dat formulier niet invullen en was trouwens verboden door de leiding van Bangkok Bank , ik ben dus niet verwonderd dat ook Kasikorn dit weigert en kan het ook begrijpen gezien de juridische risico’s die dat kunnen meebrengen .
      Men kiest voor de veilige weg bij de Thaise banken met hun eigen formulier hiervoor te maken .
      De pensioenddienst is dan blijkbaar weer iets anders en stuit men op bureacratie in sommige gevallen , veel hangt af van de ambtenaar welke uw dossier behandeld .
      Bij mij was helemaal geen probleem en werd onmiddelijk aanvaardt.
      Het feit dat er nu voorgaanden zijn die wel op die manier aanvaard werden maakt het alleen makkelijker
      Groeten Marc

      • Marc zegt op

        Ik vergat er nog bij te vermelden dat de Thaise bank niet altijd zegt dat ze hun eigen formulier hebben , toen ik met dat Belgisch formulier kwam destijds kreeg ik gewoon een neen als antwoord en ze vreemde formulieren niet in vullen .
        Pas later zei die bediende me dat zelf een formulier hiervoor hadden , communicatie is niet altijd je dat in een Thaise bank , je moet er hen op wijzen dat ze een eigen formulier hebben en dit kunnen invullen .
        Marc

  2. Jomel17 zegt op

    Volgens mij kan je het pensioen ook overlaten maken op een Wise rekening , die hebben een Belgische IBAN.
    Kwestie van rekening openen bij Wise (voorheen Transferwise) en verder genieten van ons leven in Thailand

    • Patrick zegt op

      Het is voordeliger om je pensioen rechtstreeks op een thai rekening te laten storten !

  3. Guy zegt op

    De bewering dat Thaise banken weigeren het Belgische document van de Pensioendienst te ondertekenen en te stempelen klopt helemaal.

    De Belgische pensioendienst maakt er evenwel nooit een probleem van wanneer je het door hen bezorgde formulier invult en ondertekend en in bijlage een door de Thaise bank opgemaakt, ondertekend en gestempeld formulier bezorgd.

    Bangkokbank is daarin zeker meegaand en problemen waren er niet om het pensioen daarna te storten op die Bangkokbank-rekening.

    Wanneer en bank moeilijk doet ben je wel nog steeds de klant die beslist er als klant te blijven of te veranderen van bank.

    Ook is het zo dat BKK-bank een vrij goede rate aanbied,

    Kiezen dus maar.

  4. Sjaak S zegt op

    Ik had hetzelfde geval. Bangkok Bank wilde niet ondertekenen, maar wel een bankbevestiging geven. Een uitdraai van mijn laatste transacties met een stempel en handtekening van de bank. Mijn pensioen dienst in Duitsland had daar ook geen probleem mee en accepteerde dat.
    Soms moet je gewoon een beetje omdenken en vooral communiceren.

  5. Marc zegt op

    Beste Willy
    Ik heb een € rkn. bij de BkkB en heb het volgende ondernomen om mijn pensioen naar hier te laten overschrijven..

    1..vraag aan uw bank een bewijs (attest) dat het rekening nr. op uw naam staat, laat dat ondertekenen en afstempellen.

    2..vraag een bewijs met de Swift code en adres van de bank waar je het rkn. nr. hebt.

    3.. Vul het formulier (Aanvraag voor betaling per overschrijving op een bankrkn. nr.) van de pensioendienst duidelijk leesbaar (drukletters) zelf in – met datum en ondertekend door u, en stuur deze documenten op naar de pensioendienst. en dat is het.

    Verder ff afwachten het kan zoals de pensioendienst vermeld een tweetal maanden duren voor het is aangepast.
    Als je aanmeld op jou persoonlijke side van (www.mypension.be) kan je best jou email adres bevestigen in de persoonlijke gegevens.

    En zoals hierboven reeds vermeld het kan geen kwaad als u zelf na een tijd de pensioendienst ff contacteert, ze zijn idd zeer behulpzaam en vriendelijk.

    Mvg. Marc.

    • bona zegt op

      Vraagje: MOET dit een Euro rekening zijn of mag dit ook een gewone Thai Baht rekening zijn? Beste dank voor enig antwoord.

  6. Rolly zegt op

    Zoals de vorige keer reeds vermeld en door diverse mensen ook reeds reageerden.
    Kasikorn weigerd dat dokument in te vullen . Uit vorige reacties enkel,Bangkok en krungsri zijn bereid dit te onderteken . Zelf bij Bangkok bank geweest en deze hebben het pensioen formulier ingevuld en gestempeld .
    Is reeds enkele weken bij de pensioen dienst maar daar duurt het lang . Alleen naar een groot filiaal gaan en geen klein bankje in een dorpje want daar kennen ze het niet en mogen zeker niets invullen van de filiaal,houder . Wil,de ene bkb of krungsri het niet doen ga bij een andere . Volgende maand ga dit weer op thaiblog besproken worden , doet niemand de moeite dit op te volgen ?
    Ik,denk vb dat de Ronny la Prayo elke maand de zelfde vragen moet beantwoorden omdat het gemakkelijker is de vraag opnieuw te stellen aan hem. in plaats dan enkel uren te moeten zoeken op internet


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website