Beste lezers,

Ik ben trouw lezer van Thailandblog, maar heb nu een vraag. Mijn vrouw heeft eind april een CVA gekregen en wordt nu gerevalideerd, gaat beter. Met toestemming van de arts mogen toch naar Thailand vliegen.

Bij het boeken van tickets van Eva Air is vermeld dat mijn vrouw niet voldoende mobiel is om te lopen. De rollator moet als ruimbagage mee, kan dus niet gebruikt worden. Graag wil ik weten hoe het gaat wanneer we aankomen bij de gate en douane, geeft EVA Air dit door?

Wij zijn 78 en 83 jaar. De taxi is reeds geregeld.

Bij voorbaat dank voor informatie.

Joop en Wil

27 reacties op “Lezersvraag: Mijn vrouw is slecht ter been, hoe gaat dat bij aankomst Suvarnabhumi?”

  1. ruud zegt op

    Normaal gesproken regelt de luchtvaartmaatschappij zoiets.
    Wat niet wil zeggen, dat het niet verstandig is na te vragen,of ze dit hebben doorgegeven.
    Maar ook als ze het achteraf vergeten zijn, kunnen ze ter plaatse alles regelen.

  2. Nicole zegt op

    Heel eenvoudig. Bij het inchecken medical service aanvragen. Dan word ze in de rolstoel vervoerd to in het vliegtuig. Bij aankomst opgehaald en naar de uitgang gereden. Voorrang bij de immigratie etc.

  3. leo peek zegt op

    Mijn vrouw is in januari naar Thailand afgereisd en is ook slecht ter been, wij hebben met de luchtvaart maatschappij overlegd en die heeft in Bangkok haar uit het vliegtuig gehaald en begeleid tot aan de uitgang.

    Dus gewoon even met de luchtmaatschappij bellen en die kunnen alles kostenloos regelen.

    leo

  4. ton Donders zegt op

    Als U de benodigde extra hulp vraagt aan de maatschappij waarmee U vliegt is deze hulp. (bv een rolstoel) beschikbaar op elk vertrek en aankomst vliegveld (en ook bij eventuele tussenstops) De aard van de hulp hangt af van de mate van handicap (b.v. van incheckbalie tot boarding gate dan wel inclusief “tot in de cabine stoel”) Dit geeft U aan wanneer U de hulp vraagt aan de maatschappij waarmee U vliegt. Vaak kan dit vooraf al bij de boeking, anders opbellen naar maatschappij enkele dagen voor de vlucht)
    Soms kan ook gebruik gemaakt worden van bv uw eigen vouwrolstoel tot en met de deur van het vliegtuig en wordt daar toegevoegd aan de incheckbagage zoals dat ook met kinderwagens het geval is.
    Een bijkomend voordeel is dat U (en de begeleidende medepassagier) niet behoeft te wachten in al de wachtrijen die U passeert (douane, paspoort controle, handbagagecontrole, boarden etc.) U mag meteen door soms is er een aparte doorgang.

    Ik heb na een ongeluk een aantal malen gebruik gemaakt van deze faciliteit bij verschillende vliegtuigmaarschappijen op het traject Thailand, Philippines, Amsterdam, Malta, (niet EVA Air)

  5. Rooie Rob zegt op

    Aangeven bij het inchecken (internet of incheckbalie) dat rolstoel assistent nodig is. De gehandicapte en begeleider worden dan met voorrang volledig begeleid door de: douane, wachtruimte gehandicapten en naar de gate, zowel in AMS en BBK.

  6. Alex zegt op

    Ik vlieg vaak met EVA-air en bij aankomst in Bangkok meestal wel rolstoelen klaar zien staan zodra je de hal in stapt. Wanneer dit is doorgegeven aan de vliegmaatschappij, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Prettige vlucht. Alex

  7. Rien van de Vorle zegt op

    Ik liet elke 2 jaar mijn moeder overkomen naar Thailand vanaf ze 73 jaar oud was, vanaf haar 85ste komt ze niet meer. Ik liet haar vanwege de taal, met KLM vliegen en haar huisarts gaf een verklaring dat ze slecht ter been was, geholpen moest worden en meer beenruimte nodig had. Ze werd niet alleen geholpen maar ook verwend. Vanaf de zitplaats naar een rolstoel, een vriendelijke Thaise jongeman die namens de Airport haar moest rijden en begeleiden. Hij hielp haar zelfs met de visum aanvrage en ondanks dat ik haar stond op te wachten met een in Thailand gekochte rollator, reed die jonge man haar helemaal met de rolstoel tot bij de auto! Het ticket was bij een lokaal reisbureau gekocht en die hebben voor alles gezorgd.
    U schijnt uw tickets al te hebben en ik weet niet waar het gekocht is maar wat u nog wel kunt doen is een dottersverklaring halen waarin staat dat uw vrouw niet zelfstandig kan lopen en op de airport een rolstoel nodig heeft. U kunt ook om meer beenruimte verzoeken i.v.m. de bloedsomloop. Mijn moeder werd op de 1ste rij bij de deur geplaats en had vrije ruimte voor haar. De jonge Thaise man met de rolstoel kreeg bij de auto natuurlijk een ‘Tip’.

  8. aankomst bangkok zegt op

    Joop en Wil
    volgens mij kan Eva Air tijdens de vlucht voor aankomst in bangkok een rolstoel bestellen op het vliegveld, en die staat dan op jullie te wachten bij de aankomst pier, met papier in de hand met de naam er op.
    ( dit gaat ook zo bij de KLM ).
    De persoon met de rolstoel weet precies waar hij naar toemoet,
    de snelle paspoort doorgang bij de douane vlak voor de bagageband.
    Hij brengt U naar de bagageband en als U wilt zelfs nog verder.
    Wij maken hier zelf ook gebruik van voor mijn vrouw.
    Is erg goed geregeld, maakt U zich geen zorgen.
    Een hele goeie reis en veel plezier.
    Theo en Astrid

  9. Arie zegt op

    Ik vlieg altijd met KLM die geven dit in elk geval door. Had toen een knieoperatie ondergaan. Keurig met de rolstoel naar het parkeerterrein gebracht via de superrich om even wat geld te wisselen.

  10. Stefaan zegt op

    Best vragen aan Eva Air voor begeleiding zowel in Amsterdam als Bangkok. Zij zorgen ervoor dat een hostess jullie uit het vliegtuig loodst tot aan de gate. Daar staat dan luchthaven personeel dat jullie met een rolstoel of een elektrisch voortuig naar paspoortcontrole en douane brengt.

    Ik denk dat dit allemaal zonder bijkomede kosten kan geregeld worden door Eva Air.

  11. anton zegt op

    Heel simpel, als je bij EVA meldt dat je een rolstoel nodig hebt om van en naar het vliegtuig te komen regelen ze dat voor je (en mag je als eerste instappen). Ze brengen je in thailand tot waar je wil in de aankomsthal, dus je kan de rollator bij de bagageclaimplaats (voor grote stukken) met rolstoel ophalen.
    succes

  12. Timo zegt op

    Boeken bij 333travel, zei regelen alles voor je.

  13. piet zegt op

    Als het goed is staat er reeds rolstoel op schiphol klaar en ook in bangkok, jullie worden geholpen tot de bagageband ! prima geregeld en voor de zekerheid nog bij het inchecken ff melden.

    prettige reis!

  14. Simon zegt op

    Hoe Eva Air dit regelt weet ik niet.
    Voor mijn vrouw die 85 is (ik ben 83 en loop goed) is een rolstoel nodig zowel op Schiphol als op Subvarnabhumi.
    Via mijn reisbureau is dat altijd prima geregeld met China Air.
    Dit jaar vliegen we met Turkish Airlines en is dit ook weer geregeld.
    Na het inchecken moet je even wachten, dan wordt je opgehaald, door de douane geloodst en naar de wachtruimte gereden. Daar weer opgehaald en naar het toestel gebracht.
    Ik zou maar eens informeren bij je reisagent of anders rechtstreeks bij Eva Air, want die zullen zeker ook deze service verlenen.

  15. nico zegt op

    Beste Joop en Wil,

    jullie hoeven je totaal geen zorgen te maken, EVA AIR is een van de allerbeste maatschappijen.
    Zojuist uitgeroepen tot de beste of de beste en behoord nu tot het kleine groepje van 5 stars maatschappijen

    Ook al had je niets gemeld, ze staan met meerdere rolstoelen klaar bij de gate en met een golfkarretje wordt je naar de Douane gebracht. ook daarna bij de bagageband is er meer dan voldoende hulp aanwezig.

    Mochten jullie een binnenlandse vlucht willen maken, ook Air Asia staat met veel mensen klaar om te helpen.
    Totaal niet te vergelijken met de USA of Europa.

    De warmte van Thailand, zowel de bevolking als het weer, zal jullie heel goed doen.

    Groetjes Nico

  16. Tineke van Zomeren zegt op

    Als je het aangeeft bij boeking van je reis staat er een rolstoel ( ook op Schiphol ) klaar in Bankok met iemand die een kaart in zijn hand heeft met je naam hij brengt je naar de uitgang prima geregeld hoor .
    dit jaar ging ik naar Ciang- Mai door maar ook hier was het weer goed geregeld . Succes

  17. rafaelle zegt op

    waar u uw ticket geboekt heeft , bij het reisburo of via internet bij eva air direct, kunt u vragen om een rolstoel bij vertek en aankomst van de vlucht.. er staat dan iemand klaar met een rolstoel bij het inchecken bij vertrek en de plaats van aankomst van het vliegtuig en brengt/rijdt u naar de plaats waar de koffers en uw rollater aankomen.
    Deze service is gratis, maar belangrijk is dat u het aanvraagt voordat u gaat vliegen,
    Fijne reis !

  18. William van Dongen zegt op

    Bij inchecken uitleggen en vragen voor een rolstoel. Dab word je naar het vliegtuig gebracht en opgehaald als het vliegtuig geland is.

  19. khu zegt op

    Mijn ervaring is dat bij de uitgang van het vliegtuig je opgewacht wordt door iemand met een rolstoel.
    Deze brengt je naar, nadat je door de vip douane bent, naar de bagage afhandeling. Zelfs tot aan de taxi als je dat wilt.
    Dit wordt door EVA geregeld maar voor de zekerheid zou ik dit bij hen navragen.

  20. Marja zegt op

    Mijn partner heeft ook altijd hulp nodig, dat is geen probleem. Vanuit het vliegtuig wordt er contact opgenomen met de desbetreffende dienst in het vliegveld van aankomst en wordt er verteld welke hulpbehoevende passagiers aan boord zijn. Bij aankomst wachten ze u dan op met rolstoel eventueel eerst met het kleine rolstoeltoeltje in het vliegtuig en anders bij de slurf..
    Wij vliegen altijd met Eva air en hebben nog nooit een probleem gehad. Succes

  21. dion zegt op

    Geloof mij ik vlieg regelmatig naar Thailand maar de service is perfect als jij het heb aangegeven staan ze in thailand klaar met rolstoel voor je vrouw en dan is er ook nog iemand die helpt duwen dus service is perfect

  22. Marijke. zegt op

    Inderddaad kun je zo wel op schiphol als in bangkok ondersteuning krijgen.Wat iemand al zegt ze staan je in bangkok al op te wachten.Wij vliegen ook altijd met eva air en altijd perfect geregeld.Ik begrijp dat wel de maatschappij waar je de ticketd hebt gekocht dit even aan moet vragen.Een heel goede reis.

  23. Hans zegt op

    Beste Joop,

    Geef gewoon op bij Eva dat je vrouw slecht ter been is en er wordt een rolstoel geregeld die haar van het vliegtuig via de douane naar de taxi brengt. gratis !!

  24. Rob zegt op

    En dit geldt niet alleen voor mensen met een grote of kleine handicap, toen mijn vriendin naar Nederland kwam ( met EVA AIR), en aangaf dat het de eerste keer was dat ze vloog werd ze ook als VIP behandeld.
    In Bangkok naar de gate gebracht waar ze in de businessclass mocht wachten en werd tot aan haar stoel gebracht.
    Haar toestel moest bij landing op Schiphol een doorstart maken waardoor ze eerst in Brussel terechtkwam en vervolgens anderhalf uur later toch weer terug vloog naar Schiphol.
    Zij moest als laatste het vliegtuig uit, maar toen werd ze opgehaald en met een golfkarretje naar de paspoortcontrole waar ze voorrang kreeg vervolgens naar de bagage band begeleid daar kwam haar koffer als eerste die had een speciale label waardoor hij als eerste uit het vliegtuig kwam, vervolgens begeleide de dame haar voorbij de douane totdat ik haar kon begroeten, echt super geregeld.
    Terug was de vertrektijd 21.45uur bij het inchecken weer om begeleiding gevraagd, toen mochten we ons om 20.45 weer melden bij de incheck en daar stond wederom begeleiding voor haar klaar net als in Bangkok, dus alles heel goed geregeld.

    • Nico zegt op

      Tja,
      Dit is echt EVA AIR, zulke ervaring heb ik ook, een super bedrijf.
      Niet voor niets uitgeroepen tot 5 star airliner. Geen enkele airliner in Europa of de USA, hebben 5 sterren.

  25. jan zegt op

    Bangkok airport gaat dat echt perfect en met Eva air zeker. Ze staan je op te wachten met stoel en rijden je desnoods tot aan de taxi, in ons geval naar autorent. Mijn vrouw geeft aan welke koffers en de boy haalt ze van de band. Laatste keer hadden we iemand van een jaar of dertig die loodste ons via de Vip direct naar buiten. Wel even 100 bath laten zien dan ben je prins of prinses.
    Fijne vakantie

  26. joep zegt op

    Door een CVA, 6 jaar geleden, ben ik ook genoodzaakt assistentie te vragen.
    Assistentie op veel luchthavens mogen/moeten gebruiken.
    Schiphol vind ik persoonlijk het slechtst.
    Zelfs Teheran [Iran] is beter, en dit is zeker geen vooraanstaande luchthaven.
    In BKK is het ook uitstekend geregeld. Mijn begeleider liet me ff mijn vrouw bellen [met zijn telefoon].
    Dit om af te spreken waar ze me met auto kon oppikken.
    Hij wacht, laadt bagage en mij in, let op verkeer tijdens wegrijden en zwaait ons uit.
    Voor de zekerheid zou de rollator bij het boeken wel vermelden.
    Succes en veel plezier, joep


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website