Postpakketten van Thailand naar NL niet aangekomen, wat kan ik doen?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
17 augustus 2018

Beste lezers,

Graag zou ik willen wat ik moet doen nu postpakketten, verzonden vanaf Thailand naar Nederland, niet zijn aangekomen?

Wij hebben ongeveer 10 jaar onder de rook van Chiang Mai gewoond en wel in Mae Rim. Naar 10 jaar toch wel heimwee dus terug naar Nederland.

We hebben toen 23 dozen van 20 kilo verstuurd waar er 10 van zijn aangekomen. We dachten al wel wat duurt het toch lang voordat de andere dozen aankomen. We hebben ze allemaal op de post gedaan in jan/febr/maart/ 2018. De 10 dozen zijn na 24-04 aangekomen, toch maar een mail naar Post NL gedaan. Als antwoord kreeg ik…. de dozen zijn retour gezonden naar Bangkok en het is te lang geleden om dat nog te kunnen achterhalen!

Hoe is dat mogelijk en hoe krijg ik alsnog mijn 13 dozen, waar overigens mijn halve leven in zit, terug? Er is geen bericht gekomen op het geadresseerde pand dat er dozen zijn gearriveerd. Ze zijn wel in Nederland geweest de 13 dozen maar niet in de gemeente zoals geadresseerd.

Wat kan ik nu nog ondernemen?

Groet,

Ria


» Laat een reactie achter


16 reacties op “Postpakketten van Thailand naar NL niet aangekomen, wat kan ik doen?”

  1. jhvd zegt op

    Dit is toch echt de wereld op zijn kop.
    Dat zou wel erg gemakkelijk zijn voor Post NL.
    Als je het verzendt bericht hebt als bewijs van verzenden dan ga je dat nogmaals claimen met een aangetekende brief.
    En dreigen met een advocaat.
    Enz. enz.
    Succes.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  2. erik zegt op

    En ik zes dozen van ongeveer dat gewicht. Met tracking en een voor een per surface post. Tracking werkt prima en alle zes dozen keurig aangekomen in NL na 10 tot 12 weken. Geen centje pijn.

    Wat zeggen jouw trackinggegevens? Waarom en waar ging het mis? Welke gegevens had je ingevuld bij ‘onbestelbaar’?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Khun Martin zegt op

      Hallo Erik,
      Mag ik weten met welke firma en tegen welke kosten? Ik heb namelijk ook een aantal dozen te versturen. Gisteren navraag gedaan bij DHL in Hua Hin, maar daar zou 1 doos van ca. 10 kilo ca. 10.000 THB kosten. Lijkt mij nogal duur.
      Groet Martin.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • printen zegt op

      Ik stuurde vijf dozen naar Nederland. Per zeepost. Kon ze “tracken” en op post.nl kon ik ze volgen van het inladen van de dozen, het wegrijden, en de tijd dat ze afgeleverd werden. Binnen een twee uur marge. En alle vijf zijn goed aangekomen. de dozen wogen van 4 t/m 18 kilo

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • erik zegt op

        Bevestig het verhaal van Printen; ook ik gewoon ingeleverd op Thai postkantoor en aangegeven surface post. Dan komt er een vrachtbrief op die je helemaal in moet vullen.

        Zie website http://northernthailand.com/cm/government/AIRSURFACE.html

        De tarieven in kolom 3 zijn zeepost; er zijn ook duurdere opties zoals vol of laag tarief luchtpost. Zeepost komt een stuk langzamer maar tenslotte kun je tracken via PTT Post Amsterdam. Er staat een vraag op wat te doen indien niemand thuis; dan vul ik in ‘bij de buren’ maar men kan het ook afgeven op een nabij postkantoor of post-servicepunt.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Wim Wuite zegt op

      Erik
      De dozen zijn in Nederland geweest op 21 maart maar niet in de gemeente wat op het adres stond,ook geen kaart gehad dat de dozen er waren helemaal nietssss ze zijn weer teud naar Thailand verzonden op 6 april maar zegt post NL nu heb je er te lang mee gewacht en kunnen we niets meer voor je doen!
      dit is je waarste horror mn halve leven zit in die dozen ,dus heel belangrijk voor mij en mn vrouw.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. Johnny BG zegt op

    Van de klantenservice van PostNL hoef je sowieso niet veel te verwachten aangezien ze het terugverwijzen naar Thailand Post.
    De afzender zal zelf bij Thailand Post navraag moeten doen waar de zending gebleven is.
    Dit kan per email postalcare@thailandpost.co.th en telefonisch +66-28313131 ( je hebt wel je betaalbewijs en/of je verzendbewijs nodig)

    Ooit heb ik dit ook meegemaakt en de zending was op Schiphol gescand voor ontvangst en daarna per abuis teruggestuurd naar Thailand tot het postkantoor waar het verzonden was.Dit was via track en trace te volgen en bij het postkantoor aldaar ging er een lampje branden en hebben zij er zelf voor gezorgd dat de zending met een nieuw tracking nummer naar Nederland kwam. http://track.thailandpost.co.th/tracking/default.aspx?lang=en

    Mijn advies is dan ook om eerst via track & trace te kijken wat de huidige status is en dan het postkantoor van verzending te bellen aangezien mogelijk de zending retour is gegaan naar jullie oude adres.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • Wim Wuite zegt op

      Met track en trace hebben we kunnen zien dat er 11 dozen in BKK staan 2 in Mae Rim staan.
      Het punt met deze gevallen is dat de Thai zo slecht Engels spreekt dat ik eerst maar voor de mail optie ga.
      Hartelijk dank hiervoor

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Wim Wuite zegt op

      Johnny BG
      het telefoon nummer kan niet kloppen te weinig nummers toch?

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Johnny BG zegt op

        Vaste nummers hebben 9 cijfers.

        Betreffende de zending eerst even een mailtje sturen met daarbij de trackingnummers en kopieen
        van de verzendbewijzen. Vervolgens na een aantal dagen even bellen zodat het ook opgepakt gaat worden en dat kan dan gewoon in het Engels.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. tooske zegt op

    Heb in maart een pakketje naar NL verzonden (gewoon pakketpost geen EMS).
    Tracking van Thai Post gaf aan “15 maart ontvangen door begunstigde”.
    Helaas niet aangekomen.
    Op het postkantoor in NL navraag gedaan antwoord “trackingnr staat niet in ons systeem”.
    In mei heb ik het pakket netjes in Thailand weer in goede staat ontvangen met een stikker van tante post NL met als reden “niemand thuis en niet opgehaald op het postkantoor”.
    De ontvanger had mogelijk de meldkaart over het hoofd gezien.

    Conclusie: Het werkt naar mijn ervaring prima, maar er zat wel een ruime periode tussen verzending en retourontvangst van ongeveer 3 maanden. (Kosten retourzending THB 300).

    Dus je pakketjes liggen mogelijk weer op je Thais adres.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  5. erik zegt op

    Bevestig het verhaal van Printen; ook ik gewoon ingeleverd op Thai postkantoor en aangegeven surface post. Dan komt er een vrachtbrief op die je helemaal in moet vullen.

    Zie website http://northernthailand.com/cm/government/AIRSURFACE.html

    De tarieven in kolom 3 zijn zeepost; er zijn ook duurdere opties zoals vol of laag tarief luchtpost. Zeepost komt een stuk langzamer maar tenslotte kun je tracken via PTT Post Amsterdam. Er staat een vraag op wat te doen indien niemand thuis; dan vul ik in ‘bij de buren’ maar men kan het ook afgeven op een nabij postkantoor of post-servicepunt.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Wim Wuite zegt op

      erik
      op het geadresserde is altijd iemand thuis altijd maar er is gewoon geen melding geweest dat er post was en dat we het op een afhaalpunt konden ophalen niets gezien

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • erik zegt op

        Tja, men vergeeel wel eens een briefje in de bus. Ik denk dat je pro-actief moet zijn en zodra de post in Amsterdam is het pakker zelf moet volgen. Ik heb dat gedaan en kon de mensen in NL vertellen wanneer het pak zou worden bezorgd.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Marijke. zegt op

    Wij hebben enkele jaren een pakket uit Changmai naar nederland gestuurd.We hebben het bij het plein van de nightbazar ingeleverd waar toen nog een postkantoor zat.Netjes met track en trace.Helaax nooit ontvangen.En konden niet traceren waar het is fout gegaan.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. bob zegt op

    Ik had een dergelijke ervaring. Wel is waar met slechts 1 pakket van 10 kilo maar toch. Na 3 weken gaan reclameren bij het postkantoor met het verzendbewijs. Aldaar werd een rapport/klacht aangemaakt en verzonden naar Bangkok. Deze afdeling aldaar bevestigde en zou een onderzoek instellen. De verzending werd betaald als zijnde een luchtvracht zending. Bangkok bleef zoeken zonder enig resultaat. Totdat na ca. 3 maanden het pakket alsnog opdook op de plaats van bestemming. Oorzaak? De Thaise post maakt graag winst en verzond het pakket met de boot.
    Overigens een postpakket vanuit Nederland naar Pattaya van 5 kg. kost dan wel € 58,30 maar is binnen een week op de bestemming.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website