Noodkreet: Nog steeds geen Thailand Pass!

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
10 december 2021

Beste lezers,

Noodkreet! Aanstaande dinsdag vliegen we naar Thailand, alleen de Thailand Pass van m’n vader is goedgekeurd maar die van de rest van het gezin blijven op reviewing staan.

Ik heb twee aanvragen gedaan en alle tips opgevolgd uit het blog mbt Gmail, losse QR’s toevoegen etc. Opnieuw aanvragen gaat niet want het systeem zegt dat we al twee pogingen hebben gedaan.

De callcenter telefoonnummers werken niet, er neemt niemand op. Van de stress slaap ik er niet van, weet iemand wat ik nu nog kan doen? Ik ben echt ten einde raad.

Groetjes,

Sam

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

Rating: 5.00/5. From 2 votes.
Please wait...

32 reacties op “Noodkreet: Nog steeds geen Thailand Pass!”

  1. Harry zegt op

    Wellicht een optie om met spoed (tegen betaling) Siam Legal (genoemd op de Thailand Pass site) in te schakelen?

    • John zegt op

      Bel visumPlus eens in Naaldwijk die hebben mij ook uitstekend geholpen.

      • Sam zegt op

        Hebben zij je geholpen om hem alsnog zsm geaccordeerd te krijgen?

    • Erik zegt op

      Wat kunnen die adviseurs doen? Thailand ligt al te pitten en vandaag was ook nog een feestdag (constitution day). Wacht maandag af, dan zal het er wel zijn en ben je nog mooi op tijd.

    • Sam zegt op

      Maar kunnen zij prioriteit vragen om dit te regelen?
      De Thaise ambassade in Nederland roept dat we gewoon moeten wachten en dat er obv aankomstdatum wordt geprioriteerd, maar of dat zo is…
      Zenuwslopend vind ik het.

  2. nico van Kraburi zegt op

    Op de site van Thailand Pass staat bij problemen is het ook mogelijk om hulp te vragen aan de Thaise ambassade. Zelf heb ik op 6 december een e)mail verstuurd aan de Thaise ambassade in Brussel, kreeg direct antwoord. Het was een consul die mij heeft geholpen, door een e-mail te sturen naar de medische staf te Bangkok. Had mij laten vaccineren buiten de EU dat was de reden voor de vertraging. Kreeg mijn pass 8 uur na de e-mail van de consul.
    Groetjes,
    Nico

    • Sam zegt op

      Ik heb vanochtend gebeld met de Thaise ambassade in NL, zij zijn iets minder behulpzaam.
      Geven aan dat ik gewoon moet wachten en ze niks kunnen doen..

    • Sam zegt op

      Mag ik vragen of je Belgisch bent of denk je dat ze ook Nederlanders zullen helpen?
      Ambassade in NL helpt niet…

  3. Pada zegt op

    Misschien voor iedereen die geen tel.contact kan krijgen met de nummers van de callcentra, heb ik een andere optie. Mijn vriend heeft in Thailand gebeld voor mij en in 1 minuut nadat hij contact had had ik de thaipas in mijn email. Zij konden ook via de andere tel. nummers geen contact krijgen en waren zo slim om het Ministerie te vragen hoe ze contact konden krijgen. Met dit nummer kregen zij wel contact: Tel.02-203-5000 ext 33001. Ook hier is het soms druk en word er gevraagd of je wilt wachten. Na het eerste nummer krijg je een bandje met de vraag gesprek in Thais of Engels. Als je door gaat toets je het tweede nummer in misschien heb je een wachttijd maar mijn vriend kreeg een dame aan de lijn en vroeg de code , email, en paspoort nummer van de persoon waar het om gaat. De controle was in 1 minuut klaar en ik had de pas. Hoop dat dit een oplossing is voor velen. Heb je wel iemand in Thailand die voor je kan bellen dan is dat natuurlijk handiger. Kost een stuk minder. Groet Pada

    • Sam zegt op

      Dit ga ik meteen proberen zodra het ochtend is in Thailand, dank!!

      • sam zegt op

        Hi,

        Dit zojuist 6 maal geprobeerd maar krijg inderdaad wel verbinding en een thais gesproken bandje, dan toets ik engels en gaat hij wel even over, maar daarna wordt de verbinding steeds verbroken…:(
        Ik ken helaas geen Thaise mensen die voor me zouden kunnen bellen.
        Of misschien zijn ze in het weekend niet bereikbaar?

    • sam zegt op

      Hi,

      Dit zojuist 6 maal geprobeerd maar krijg inderdaad wel verbinding en een thais gesproken bandje, dan toets ik engels en gaat hij wel even over, maar daarna wordt de verbinding steeds verbroken…:(
      Ik ken helaas geen Thaise mensen die voor me zouden kunnen bellen.
      Of misschien zijn ze in het weekend niet bereikbaar?

  4. William zegt op

    Hoi Sam,

    Bij de een is ie er in 10 minuten en ‘n ander moet 3 tot 7 WERK dagen wachten.

    Ik had hem binnen 5 min. en m’n maat (nog eerder alles verstuurd dan ik) kreeg ‘m pas na 6 WERK dagen !!

    Mijn maat had ook 2 pogingen gedaan en kreeg ook de mail van : “het systeem heeft 2 pogingen verwerkt”!?!

    Dus …. nog fff geduld !

    Groetjes en suc6 .

  5. JV zegt op

    Probeer dit eens https://www.visumdienst.com zitten ook in Breda en verzorgen ook thailand pas.

    Visumdienst Breda BV

    Bezoek/koeriersadres
    Graaf Engelbertlaan 75 (Bond Park)
    4837 DS Breda
    T 0031 (0)76 561 2139
    E info@visumdienst.com

    Postadres:
    Postbus 4786
    4803 ET BREDA

  6. Marc zegt op

    Gewoon met andere email inloggen dan kan dat geen probleem zijn

  7. Antoon zegt op

    Misschien kan u alsnog, in laatste instantie, Royal Vacation in Bangkok inschakelen.
    Royal Vacation
    En het best, na inschrijven, constant telefonisch contact onderhouden.
    Dit betreft een pakket omvattende een SHA hotel voor 1 nacht, transfert, PCR-test, Thailand Pass.
    Veel geluk!

  8. Remy zegt op

    Je kan de Thaise ambassade in NL hierover bellen die moeten je kunnen helpen.

  9. Arie zegt op

    Even bellen met Visum Plus die regelen heel snel de Thailand Pass (0174) – 64 28 04

    • Sam zegt op

      Maar een nieuwe aanvraag lijkt niet meer mogelijk omdat er al 2 in staan, of kunnen zij het proces bespoedigen?

  10. Jan zegt op

    Hallo Sam,

    Toevallig gisteren net 2 maal een Thailand pass aangevraagd (en 3 uur later goedgekeurd). Na het doen van de aanvraag heb ik ingelogd om de status te bekijken, reviewing zoals verwacht. Daar staat ook een email adres vermeld voor urgente situaties. Heb je dat al geprobeerd?
    (het email adres kan ik nu niet meer zien omdat mijn aanvraag goedgekeurd is)

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    Gr,
    Jan

  11. Jacobus zegt op

    Ik heb in de zelfde situatie verkeerd. Ergens op de website van de Thaise ambassade vond ik het volgende email adres Supprt@tp.consular.co.th.
    Daar het een adres in thailand is, heb ik ze een bericht gestuurd in het Engels. Mijn situatie uitgelegd. Diezelfde avond kreeg ik mijn Thai Pass. Succes.

    • Sam zegt op

      🙁 ook al twee mails naar verstuurd maar helaas geen enkele reactie…

  12. Jonny zegt op

    Misschien een nieuw G mail adres aanmaken met nieuw paswoord, systeem herkent waarschijnlijk wel oud mail adres maar niet het nieuwe.
    Misschien de moeite om te proberen.

    Succes en hopelijk een fijne vakantie.

    • Sam zegt op

      Ja probeerde dat bij een derde aanvraag maar hij herkent volgens mij je naam, aan het eind kreeg ik de melding dat ik al twee aanvragen had gedaan en een derde niet werd toegestaan..

  13. Henry zegt op

    Hoi Sam
    Neem even contact op met de ambassade . Ik ging vorige maand en had ook nog steeds geen thailandpass maar dat was met een telefoontje naar de ambassade geregeld. Verder een heerlijke vakantie gehad het is alleen jammer dat er zo veel gesloten is door dat mensen het niet hebben gered met de corona. Aankomst in Bangkok is ook heel bijzonder ,maar het was het allemaal wel weer waard . Hoop dat voor de thais het toerisme snel weer aantrekt . De mensen hebben het nodig Hopenlijk gaan we in februari weer

  14. Edwin lievens zegt op

    Hello ben zojuist van 8 december terug in Thailand, na mijn werk periode in Dubai.
    Had ook wat problemen met mijn QR CODE Thailand pas aanvraag , gewoon gemaild naar
    Support@tp.consular.go.th in het Engels.
    Binnen het uur had ik een antwoord met dezelfde dag mijn QR CODE.

    • sam zegt op

      Zojuist een vierde mail naar ze verstuurd…

  15. Henriette zegt op

    Ik ben 2 dagen geleden aangekomen in Thailand. Ik heb ook redelijk lang gewacht op de Thailand Pass en had te maken met de holiday van 5 December – een extra dag radio stilte.
    Ik werd 3 keer afgewezen en mijn man 2 keer . Ik heb begrepen uit ervaring en door het volgen van de Thailand Pass Faceboek groep (erg nuttige groep) dat praktisch iedereen de pass krijgt en velen (zoals wij) pas op de dag voor vertrek. Op die dag kun je het beste om 4 uur (Nederlandse tijd) opstaan, want hij komt vaak tussen 4 en 5 uur binnnen (de meeste worden in Thailand in de ochtend verwerkt). Op die manier kun je ook meteen reageren als er nog wat mis is. Voor mijn man had waren toen nog 2 versies in review waarvan er een was afgewezen op grond van verkeerde format van de bestanden. Een volgende indiening met precies dezelfde bestanden werd daarna goed gekeurd. Laat je niet gek maken, het komt goed!
    Het hiervoorgenoemde telefoon nummer (Tel.02-203-5000 ext 33001) werkt vnl tijdens Thaise kantoor uren dus het beste v.a. 4am NL tijd bellen. Velen hebben hier snel hulp gekregen.
    Laat even weten als het gelukt is. (ben van plan een uitgebreider stukje in te sturen met mijn ervaringen)

    • Sam zegt op

      Dank! Wat een hoopgevende reactie maandagochtend om 04u ben ik erbij!!

  16. Kim zegt op

    Ik heb ook in de rats gezeten met die Thailand pas.
    Na 7 dagen nog niks binnen gehad.
    Daarna opnieuw aan gevraagd met apparte QR code erbij.
    Meteen Thailand pass gekregen in 5 seconden.
    Die 1 e aanvraag kreeg ik na 10 dagen alsnog binnen om 04.00hr snachts.
    Dus je krijgt hem wel.
    Alleen op het laatste moment.
    Ik zit al in Thailand.
    Succes Sam.
    Komt goed.
    Iedereen krijgt die QR code.

  17. Peter zegt op

    Op 25 december vlieg ik naar bangkok, de eerste mogelijkheid was om vanaf 01 december(met rode letters duidelijk aangegeven) te beginnen met aanvraag thai pass. Na 6 pogingen met verschillende gmail accounts de afgelopen 12 dagen een thai pass proberen te krijgen met alle benodigde documenten geupload. Geen reacties mogen ontvangen, helemaal niks!! Nu ben ik genoodzaakt om morgen visaservicedesk in te schakelen omdat het kortdag begint te worden aangezien ik alle kosten heb betaald mbt sha plus hotel met vervoer en pcr test, verzekering , pcr test in NL, vliegreis.

    Mensen ik raad u met NOODZAAK aan ga niet naar THAILAND toe het is de extra kosten, stress en risicos dat uw geld kwijtraakt niet waard en er zijn meer dan genoeg andere landen zelfs in coronatijd waar u hartelijk welkom bent en waar ze toeristen hard nodig hebben en waar uw geld wel welkom is om uit te geven!

    • Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar er zijn genoeg lezers, waaronder ik, die de Thailand Pass wel op tijd ontvangen hebben. Misschien heb je toch zelf iets fout gedaan?


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website