Beste lezers,

Ik kom al jaren in Thailand en heb een rekening bij Bangkok Bank. Nu ben ik deze week daar gaan informeren over de mogelijkheid van voor internet banking. Maar ik heb nu een ander telefoonnummer dan destijds toen ik de bankrekening opende. Dus het kan niet meer.

Volgens hun moet ik op de ambassade papieren halen om een nieuwe bankrekening te openen in Thailand.

Iemand daar ook al problemen mee gehad?

Groet,

Jean


» Laat een reactie achter


19 reacties op “Nieuw telefoonnummer geeft problemen bij internet bankieren bij Bangkok Bank”

  1. tom bang zegt op

    Bij Bangkok bank doen ze overal moeilijk over dus het verbaast me niets maar omdat ik ook een ander telefoon nummer had heb ik er een half uur gezeten om allerlei papieren te ondertekenen.
    Toen ik weer eens aan de balie geld wilde halen omdat het om een groter bedrag ging, ging dit niet omdat het nummer in mijn nieuwe paspoort anders was als het nummer uit mijn oude paspoort, met als gevolg dat ik eerst mijn oude en met gaten doorzeefde paspoort uit Nederland mee moest brengen om dit te laten wijzigen, weer een half uur papieren invullen en ondertekenen.
    Overigens is het met de visa card die je misschien binnenkort ook moet vervangen niet meer mogelijk om in de winkel te betalen want ze zijn met iemand anders in zee gegaan en de nieuwe pas heeft dan geen visa meer. Daar heeft al het een en ander over op het blog gestaan.
    Ik heb de rekening nog maar heb tevens een andere geopend bij de groene bank waar nog wel de pinpas met visa word verstrekt en waar ik bovendien een creditcard van kreeg, weliswaar niet bij het kantoor waar ik de rekening heb geopend maar zo werkt dat in Thailand, als je het op de ene plaats niet krijgt probeer het op de andere en jawel het functioneert .
    Internet bankieren doe er niet mee maar met de app op mijn telefoon kan ik wel het elektrisch betalen en niet het water. Raar maar waar.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • HarryN zegt op

      Inderdaad Visa staat niet meer op de card van de Bangkok Bank maar je moet even vragen naar de nieuwe card waarop Mastercard staat. Die hebben ze gewoon. Werd voor mij zonder problemen een nieuwe debit card aangemaakt.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Ger-Korat zegt op

      Bangkok Bank is inderdaad lachwekkend erg. Afgelopen week een nieuwe bankboekje gehaald omdat het oude vol was. Nou een bankboekje kun je niets mee en geeft alleen maar op elke regel de datum,het bedrag van de bij- of afschrijving en saldo weer, dus verder kun je er niets mee. Welgeteld 6 !!! formulieren moest ik ondertekenen en de dame zette evenzoveel stempels en krabbels op alle formulieren. Nou ik kan weer vooruit met gedrukte bedragen in een boekje. Zou er nou echt niemand zijn in het Bangkok hoofdkantoor welke eens tot de conclusie komt dat 1 handtekening voldoende is, scheelt een hoop formulieren en personeel.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. Kees zegt op

    Zou geen problemen moeten opleveren. Ik heb ook een ander nummer en dat werd gewoon gewijzigd in mijn reeds bestaande gegevens.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. De Inquisiteur zegt op

    Op de ambassade papieren halen om een bankrekening te openen? Nog nooit van gehoord en er gaan reeds serieus wat nepverhalen rond.
    Verander gewoon van kantoor of bankmaatschappij zou ik denken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +9 (obv 9 stemmen)
    • Gert zegt op

      dat is geen nepverhaal,ik heb nu al 15 jaar een rekening bij de bangkok bank,wilde nu een nieuwe gezamelijke bankrekening open,ook weer bij de bkk bank bij central festival,maar dat kon alleen met een brief van de ambassade,dus wij naar de bkk bank hoek walkingstreet en binnen 30.min alles voor elkaar

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Willem zegt op

    Ga gewoon naar een ander kantoor.
    Weer een voorbeeld van willekeur van de medewerker.
    Je hebt een actieve bankrekening en wilt nu alleen een uitbreiding met internetbankieren.

    Onzin om daarvoor een nieuwe tekening te openen. Gewoon je nummer laten aanpassen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  5. Kees 2 zegt op

    Lijkt mij bizar. Wat heeft de NLse ambassade daarmee te maken? Een visum tonen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ambassade? Het is toch (lijkt mij) van de zotte dat je bij een al bestaand bankrekeningnummer geen internetbankieren kunt aanvragen, al is het met een nieuw tel nr.
    En dat je een nieuw bankrek nr moet aanvragen…. vreemde zaak, waarin zinnige logiac ontbreekt. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?

    Ik heb onlangs mijn tel nr bij Kasikorn gewijzigd (heb overigens al wel 10 jaar internetbankieren) en na 15 minuten papieren invullen en kopie pasp maken, was die fase klaar. Papieren werden opgestuurd naar BKK en 3 dagen later was mijn nr geldig mbt internetbankieren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  6. conimex zegt op

    https://www.bangkokbank.com/en/Personal/Digital-Banking/Bualuang-iBanking/How-To-Apply
    Ik zou eventueel naar een andere branch gaan, op de bovenstaande site kun je zien wat je nodig bent om je telefoonnummer aan te passen , succes !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  7. john zegt op

    nooit gehoord dat iemand naar ambassade moet om rekening te openen. Veranderen van telefoonnummer zal best regelmatig voorkomen. Zal echt een simpele actie kunnen zijn. Ik vermoed dat de betreffende bankbeambte gewoon uit zijn nek kletst.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  8. Rudolf zegt op

    Ik denk dat je eerst officieel je telnr behorende bij de rekening moet wijzigen en dArna internet bankieren regelen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  9. johan zegt op

    Het (mobile) telefoonnummer kan bij de bank gewijzigd worden

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  10. Co zegt op

    Hallo Jean

    Ik heb dezelfde probleem gehad zoals jij.
    Ik ben naar de Bangkok bank gegaan en daar heeft de medewerkster opnieuw papieren voor mij ingevuld en opgestuurd naar het hoofdkantoor. Duurt een paar weken maar ik kreeg weer nieuwe inlogcodes en kon weer internet bankieren.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. HansNL zegt op

    Weer wat nieuws.
    Wat voor papieren zouden dat moeten zijn?
    Hebben ze dat gezegd?
    Of is het weer een bankbediende die bang is om wat verkeerd te doen?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  12. PKK zegt op

    Ik ben net verhuisd naar Kanchanaburi. Ik heb een non immigrant visum, geldig tot 4 april.
    Nu wilde ik een account openen bij de Bangkok bank, maar werd geweigerd. Zo ook bij Krungthai en Krungsri.
    Reden: mijn visa vervalt in april.
    Nou heb ik gelukkig nog een Bangkok bank account van mijn vorige woonplaats, maar ik vind het handig om ook een account te hebben in Kanchanaburi zodat ik tzt de oude af kan sluiten.
    Men moest bij de eerder genoemde banken een map tevoorschijn halen mbt de regels.
    Ik ben een paar keer boos en teleurgesteld de bank uitgelopen.
    Nog nooit heb ik een probleem gehad zoals eerder genoemd en ik heb alles keurig voor elkaar, qua documenten en het financiële plaatje.
    Ik had mijn vriendin meegenomen en die was ook helemaal verbaasd.
    Je zult maar een rekening willen openen om aan de nieuwe visum eisen te gaan voldoen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • RonnyLatYa zegt op

      Enkele maanden terug in Kanchanaburi een rekening geopend bij de Kasikornbank. Het filiaal in de Big C. Geen enkel probleem gehad. Ging vlot.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  13. Ton zegt op

    Bangkok Bank verzint telkens nieuwe fratsen. Mijn Thaise vriendin heeft ook een nieuw telefoonnummer en daarom moest internetbankieren opnieuw aangevraagd worden. Zou zeven dagen duren. Nou laat maar zitten, we zijn naar Kasikorn gegaan waar een nieuwe rekening openen inclusief internetbankieren in een kwartiertje geregeld was. Ik denk inderdaad dat de employees erg bang zijn om fouten te maken en daarom alles wat ze niet kennen aan een meerdere willen voorleggen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  14. henk zegt op

    Ik heb een rekening geopend ooit bij de KrungThai bank aan de Klang in Pattaya (tegenover Basaya beach hotel).
    Ik had een app gevonden van de bank en wilde dus online mijn saldo kunnen zien. Maar ik kreeg die app niet werkend.
    Dus ik met mijn tablet naar de bank. Was volgens de medewerkster geen probleem. Maar even later zag ik haar toch moeilijk kijken. En van alles proberen, bellen met collega of IT afdeling. Na enige tijd vroeg ze “heeft u een nieuw paspoort?” Dus ik “Ja”.
    En daarna was het in een poep en een scheet voor elkaar. En de bank heeft een kopie van mijn nieuwe paspoort.

    Ik heb mijn nederlandse bank trouwens nog niet gehoord (over mijn verlopen vorige paspoortgegevens).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  15. B.vanKeulen zegt op

    Mijn vrouw heeft nieuw telefoonnummer en laten veranderen in de pinautomaat bij Bangkokbank

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website