Beste lezers,

Ik had een vlucht besteld bij eDreams.nl. Op 2 april was de vertrekdatum maar door de corona is de vlucht afgelast door Cathay Pacific. Ik kreeg een e-mail van edreams.nl dat ik binnen 48 uur contact moet nemen, maar ik probeer al 2 maanden in die firma binnen te geraken, dat lukt me niet. Het telefoonnummer die ik had is niet meer bereikbaar.

Is er iemand die de zelfde problemen had en wat is de oplossing?

Groet,

Rudy V (BE)

No votes yet.
Please wait...

26 reacties op “Lezersvraag: Vlucht geannuleerd, maar ik krijg geen contact met eDreams.nl”

  1. albert zegt op

    Heb dit meegemaakt ,vorig jaar .
    85 eu kwijt niet veel alleen geen contact .
    in Spanje gevestigd.

    • Cornelis zegt op

      Het is nu te laat, maar boek nou voortaan gewoon rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij! Veel van die tickethandelaren laten hun klanten zitten als er problemen zijn. Ik begrijp ècht niet waarom mensen zaken met hen doen en hun zuurverdiende centjes aan hen overdragen zonder ook maar enige vorm van service/bijstand.

      • Marc s zegt op

        Ik boek altijd bij Wabi tours Antwerpen
        Ik heb van de 30 jaar dat ik naar Thailand kom nog nooit een probleem gehad en goedkoper dan rechtstreeks boeken met vliegmaatschappij
        Nu hebben ze mij al drie keer gecanseld en altijd op tijd verwittigd
        Ik hoop alleen dat ik nu echt kan vertrekken in augustus naar Brussel

  2. Adrie zegt op

    Een hele goede oplossing voor dit soort problemen is om voortaan gewoon bij de desbetreffende vliegmaatschappij te boeken in plaats van via dit soort ondoorzichtige bedrijfjes om een paar euro’s uit te sparen. Daardoor krijgt men ook veel betere service en heeft men een duidelijk aanspreekpunt.

  3. Jack Braekers zegt op

    Hetzelfde meegemaakt. In april een reis geboekt naar Udon Later bericht gekregen dat door corona de vlucht gecanceld was en dat was het. Ook menige malen contact proberen te maken zonder resultaat. Verdee heb ik eens naar commentaren op google gekeken en die zijn niet mals. Iedereen is er altijd aan voor de moeite. Geen terugbetalingen. Geen vouchers. Niks. Ze sturen wel reclame om een volgende vlucht te boeken. E dream? Never again!

  4. Kars zegt op

    wij hebben hetzelfde probleem met Schipholtickets ook eigenaar van vliegtickets.nl.
    Bedrijven zijn van Otravo BV en onbereikbaar sinds de crisis.
    Singapore Airlines helpt ook niet om ons geld terug te krijgen, zij hebben immers het geld van onze geannuleerde tickets.
    Volgende keer boek ik gewoon rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij.

    • Cornelis zegt op

      Singapore Airlines valt in deze situatie niets te verwijten. Je kiest er zelf voor om via een handelaar te boeken en die heeft ook aan je boeking verdiend. Voor hetzelfde geld heeft die handelaar je terugbetaling misschien al geïnd, daar hebben we hier op Thailandblog ook al een voorbeeld van gezien.

    • nicky zegt op

      Wij hadden via OPODO tickets geboekt voor singapore airlines. Wij konden ook niemand bereiken. Wij zouden op 25 maart vliegen en tot nu toe niks meer gehoord van dit bedrijf. Gelukkig heb ik S A in amsterdam kunnen bereiken en dit tot volle tevredenheid. Heb zelfs vorige week nog een mail gehad dat mijn open ticket nu geldig is tot eind 2021.
      Dus voor ons niets dan lof over S A. volgende keer boeken we dus ook niet meer via deze travel agents

      • Kars zegt op

        Dat is goed nieuws.
        Probleem om het opnieuw te boeken moet dat weer via Schipholtickets.
        SA mag het niet zelf doen.
        En Schipholtickets zijn onbereikbaar.
        Volgende keer boek ik ook rechtstreeks bij SA.

  5. Frank zegt op

    Ik had in april en vlucht naar Thailand geboekt bij edreams.

    Communicatie is vrijwel onbestaande maar ik heb enkele weken geleden telefoon gekregen dat een refund zou gegeven worden.

    Het zou wel 70 – 90 dagen kunnen duren vooraleer dit daadwerkelijk gebeurt.

    Ik zou zeggen.. geduld oefenen

  6. Otto zegt op

    Ik had zelfde probleem, maar via de engelstalige website en de spaanse website een email adres gevonden. Ik krijg nu elke week een melding dat mijn aanvraag voor teruggave in behandeling is.
    customercare@case.edreams.com

  7. Bernardo zegt op

    De enige manier is aanpakken..had enige jaren geleden ook zoiets..lijkt mij beste een claim bureau in te schakelen.e-dreams is/was in Spanje gehuisvest.

    Schofterig gedrag.
    Succes en geef niet op.Je hebt recht op teruggave

    B.M

    • Jan S zegt op

      Ik heb via Gate 1 geboekt en na geduldig wachten deze week eindelijk een mail gekregen dat in juli hoogstwaarschijnlijk weer naar Europa gevlogen wordt. Dan kan ik dus mijn retour ticket van 4 april gebruiken.

  8. John Chiang rai zegt op

    In tijden van corona en de vele afgezegde vluchten,zal de telefoon bij de meeste reisbureau’s op rood gloeiend staan.
    Zelfs een antwoord op een e-mail duurt,hoewel dit nog de beste contact methode is, vanwegen de eorme aanloop van klanten,soms weken voor een reactie.
    Toch zou ik gewoon een e-mail sturen met precies de gegevens van de afgezegde vlucht,en hun onmiskenbaar wijzen op het feit dat je alleen met een refund genoegen gaat nemen.
    Hun e-mail adres is; klantenservice@edreams.com

  9. Jennifer zegt op

    Ik krijg ook geen contact met hun
    E dreams. Waardeloos.
    Ik ga dit ook melden bij de consumenten bond. Echt nooit meer Opodo / E dreams
    Vreselijke organisatie en communicate.

  10. Hans v z zegt op

    Zelfde vehaal 23 maart niks meer gehoord
    Kreeg van Tranavia te horen dat ik bij e dreams
    moet zijn boekte op Tranavia site en kreeg goedkoop hotel aangeboden en had ineens bij e dreams geboekt onbereikbaar nu

  11. hendrik deceuninck zegt op

    Ik heb mijn retour ticket brussel manila met thai airways international op 12 oktober geboekt via edreams.
    mijn retour ticket op brussel was op 11 mei, en natuurlijk gecanceld.
    Ik kan edreams en thai airways office in manila niet bereiken en wacht geduldig af in manila tot er weer vluchten zijn op brussel..

  12. Stefaan zegt op

    De vliegtuigmaatschappijen gaan in deze niet vrijuit. Ze zijn niet te beroerd om hun vluchten via allerlei kanalen te slijten. In geval van problemen kunnen ze minstens de klant op weg helpen.
    Vliegtuigmaatschappijen, aanbieders van diensten en ook fabrikanten schuiven de verantwoordelijkheid alsmaar door naar de ‘verkoper’. Ze gaan schuilen, terwijl op het product of “de dienst” hun naam prijkt.
    Onze overheden gaan ook niet vrijuit : ieder die iets aanbiedt op hun website zou moeten verplicht worden om op de hoofdpagina de firmanaam, het adres, het telefoonnummer en het emailadres te plaatsen.
    Indien je geen gehoor krijgt bij de “verkoper” dan zou ik aanraden om de vliegtuigmaatschappij te contacteren met de vraag waar je terecht kan (tel & emailadres).

  13. Margrethe zegt op

    Onze zoon en schoondochter met zoontje van 1,5 jaar hebben hetzelfde probleem. Zij konden op 5 Mei door Covid 19 niet terugvliegen vanuit Pakistan naar Nederland. Nu wordt er weer gevlogen, maar eDreams is telefonisch niet bereikbaar…vandaag werd er een voucher beloofd, maar duurt sowieso 10 dagen…nog langer wachten kan echt niet. Hoe kunnen zij naar Nederland komen??? Ze willen natuurlijk dat zij nu een nieuwe vlucht gaan boeken en daarna krijgen ze de voucher…een jong gezin zo op kosten jagen…echt slecht of het allemaal al niet moeilijk genoeg is…

  14. John Chiang rai zegt op

    Ik heb mijn geannuleerde vlucht van Qatar Airways geboekt bij het online reisbureau Elumbus die hun kantoor in Berlijn Duitsland hebben.
    In tegenstelling van dat wat velen menen,is alleen zo ook het online reisbureau e Dreams toestandig voor een eventuele refund van het ticket.
    Een vliegmaatschappij is alleen toestandig als het ticket ook werkelijk rechtstreeks daar geboekt is.
    In de huidige corona tijd,waar haast ieder online reisbureau qua refund aanvragen aan hun grenzen stoten, is het het eigenlijk absurd om meteen een toestandig reisbureau als onbetrouwbaar of waardeloos te betitelen.
    Zelfs een dreiging om een reisbureau,die net zoals al zijn collega’s onder deze ongekende en onvoorspelbare situatie te lijden hebben, aan te geven bij een consumenten orgaan,zal een eventueel refund van het ticket niet bespoedigen.
    De enigste manier, om een begrijpelijk veelal over belaste telefoonlijn te omgaan,is een e-mail met een preciese beschrijving van de aangelegenheid te sturen,en eerst geduldig en begripvol af te wachten.
    Dat een e-mail adres niet bekend is,of dat de overheid voor een eventuele plicht vermelding op hun site moet zorgen,is als men online een beetje zou kijken totaal overbodig.
    Het antwoord op mijn mail, betreffende mijn refund procedure bij Elumbus, werd ook eerst erg laat met een keurig excuus beantwoord,en op de uiteindelijke refund heb ik ook haast 3 maanden wachten moeten.
    Alleen blijven zeuren dat er niemand aan een overbelaste telefoonlijn gaat,zal afgezien van een e-mail, inderdaad niemand tot een resultaat brengen.

    • Cornelis zegt op

      John, ik denk dat je een onderscheid zou moeten maken tussen bonafide reisbureaus en de – soms – wat schimmige tickethandelaren/sjachelaars. In die laatste categorie zijn er die met weinig meer opereren dan een telefoon en een PC. Dat gaat goed zolang er geen problemen zijn, maar ze zijn vaak totaal niet geëquipeerd om méér dan een beperkt aantal klantcontacten per dag te verwerken.

      • John Chiang rai zegt op

        Beste Cornelis, natuurlijk heb je gelijk dat men een onderscheid moet maken tussen bonafide reisbureaus en schimmige ticket handelaren en sjacheraars.
        Ik ga in mijn reactie ook uit van bonafide online/reisbureaus die in goede tijden vaak jarenlang een uitstekende service verleend hebben,en nu net zoals de meesten op deze wereld te maken kregen met een ongekende pandemie,en zijn uitwerking.
        In de meeste reacties gaat het haast uitsluitend over het feit dat veel van deze bonafide reisbureaus telefonisch slecht of helemaal niet meer te bereiken zijn,terwijl men de indruk krijgt dat velen nog helemaal geen poging gedaan hebben om per e-mail contact op te nemen.
        Als in de meeste van deze reisbureaus de telefoon van s’morgensvroeg tot s’avonds laat rood gloeiend staat van mensen,die opgewonden hun gecancelde vluchten en onbeikbaar geboekte hotels mededelen,dan zou men toch net zoals veel van deze bureaus op het idee moeten komen, dat deze manier van contact zoeken haast,of helemaal niet meer functioneren kan.
        De beste en eigenlijk enigste goed functionerende methode blijft,een e.mail met duidelijke omschrijving van de gecancelde vlucht met de booking code,en de aanwijzing dat alleen een refund in aanmerking komt.
        Afgezien dat ook deze laatstgenoemde methode,vanwegen het enorme aantal geannuleerde vluchten zijn tijd en geduld nodig heeft,is dit ook bij e-Dreams de beste manier om tot een refund te komen.
        Ik had bij het reisbureau Elumbus,waarvan ik de refund inmiddels ontvangen heb, net zoals Otto bij e-Dream,waar een refund in behandeling is volgens zijn bovenstaande reactie,geen enkel probleem om via hun e-mail adres in contact te treden.
        Een juiste voorgangswijze, en een beetje geduld in deze moeilijke tijd,brengt veel meer als alle voorbarige beschuldigingen .

  15. kees zegt op

    ik heb ook slechte ervaring met edreams
    niet te bereiken
    ik zou zeggen

    Fuck you E DREAMS

  16. Vannut Tonny zegt op

    Ik heb op 12 december een vlucht geboekt naar Thailand met E Dreams met vertrek in Brussel Midi naar Parijs Charles De Gaulle maar 2 dagen voor vertrek in Brussel Midi een email dat het vertrek in brussel is geanuleerd ik heb een taxi moeten nemen naar Parijs en zelf moeten betalen . Ik heb meermaals contact proberen te maken met E Dreams maar helaas dat was niet mogelijk en om terug te keren naar Belgié was de vlucht ook gecanceld en ook zelf een ticket moeten kopen om terug te keren en heb een schade claim in gediend maar geen antwoord ontvangen en nu is mijn conclusie nooit meer met E Dreams die zijn maar goed om je centen te innen en voor de rest sta je in de kou . Volgens mij is het het bende Spaanse oplichters .

  17. Saskia zegt op

    Ik heb hetzelfde probleem met edreams. Ik heb nu mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld. Hopelijk zie ik mijn geld nog terug…

  18. Tillemans zegt op

    Heel herkenbaar
    Reis geboekt op 12 februari deze vlucht 29 mei is geannuleerd
    Heel veel pogingen gedaan meerdere mails gestuurd
    geen reactie
    Idd de telefoon nummers zijn niet in gebruik
    Helaas kan ik niemand helpen dus geen tips
    Hopelijk komt er toch ergens contact
    Groet
    Marie-Louise


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website