Beste lezers,

Ik probeer contact te krijgen met Travel2be vanwege de terugvordering van betaalde tickets. Op hun site staat het telefoonnr 020 241 6136. Ik heb al 2x eerder gebeld.

De 1e keer werd mij verteld dat ik een bevestigingsmail zou krijgen. Niets ontvangen. Na een goede week op 7 juni weer gebeld. Het zou 2 a 3 dagen duren. Die is dus voorbij. Vandaag maar weer de telefoon gepakt. Nu wordt mij gevraagd het boeking- of referentienummer in te tikken.
Dat werd niet herkend en de verbinding werd verbroken.

Een e-mail gestuurd, die kreeg ik ook terug. “Er zijn bij ons geen boekingen bekend behorende bij dit e-mail adres.” Waarmee die deur ook dicht ging. Nog een e-mailadres gevonden. Die kreeg ik standaard terug dit adres is niet voor deze vraag, voor contact zie ons formulier via “contact us”. In 4 talen overigens. Maar geen link. Op de website heb ik die “contact us” ook niet terug gevonden.
iemand hier een idee hoe ik contact kan krijgen met Travel2be?

Ik vraag mij nu af hoe dat voor potentiéle nieuwe klanten werkt die voor het reizen contact willen hebben met allerlei vragen. Zeker nu de reiswereld door Corona veranderd is. En het reizen en de voorwaarden dagelijks lijken te veranderen. Of zou dit bureau tegen een faillissement aan zitten en nu vaste klanten vast afschepen?

Er gaat van alles door mijn hoofd.

Groet,

Henk

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

14 reacties op “Lezersvraag: Terugvordering van betaalde vliegtickets voor Thailand”

  1. Tukker Jan zegt op

    Hallo Henk,
    Travel2Be, op internet regent het klachten over deze (Spaanse) firma, weet niet of u dit emailadres hebt gebruikt voor contact, [email protected] , dit is het meest recente, als u de tickets heeft betaald met visacard, dan kunt u het bedrag via uw visa terugvorderen en krijgt u het geld terug, zoals al diverse keren op Thailandblog gezegd en geschreven, boek uw tickets direct bij de luchtvaartmaatschappij van uw keuze, om gedonder met tussenpersonen te voorkomen,

  2. Peter zegt op

    Ik ben vorig jaar maanden en maanden bezig geweest met terugvordering van geannuleerd tickets bij Travel2be. Blijven mailen, ooit krijg je antwoord. Ben je via Skyscanner bij Travel2be terechtgekomen? Dan kun je Skyscanner ook benaderen, heb ik ook gedaan en Skyscanner heeft ze ook achter de vodden gezeten. Dank zij deze ervaring heb ik al besloten om enkel nog rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappijen te boeken. Mag dan iets duurder zijn maar dat is het zeker waard.

    • henk zegt op

      Ik was al bezig om SwissAir te vragen naar telefoonnrs of mailadressen, maar na een kwartier in de wacht bleek mijn beltegoed op.
      maar Skyscanner is ook een goede tip. Ik ga ze mailen.
      bedankt.
      Alle anderen ook bedankt voor het reageren.

  3. JefDC zegt op

    De EC heeft een website voor dit soort problemen:
    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

    • Cornelis zegt op

      Ik vrees dat die ‘dispuut-regeling’ niet werkt wanneer een bedrijf verdwenen is/failliet is gegaan.

  4. haki zegt op

    Beste Henk!

    Vorig jaar hetzelfde meegemaakt met D-Reizen dat later failliet ging. Geld uiteindelijk 2 maanden voor faillissement, teruggekregen. Met name hulp gekregen van de vliegmaatschappij EVA Air van wie ik ook de ticket leverancier (soort bemiddelaar denk ik) Airtrade wist te achterhalen. Want jouw ticketgeld gaat van vermoedelijk ook via zo’n bemiddelaar naar de maatschappij.
    Dus eerst jouw maatschappij om advies/hulp vragen om het bedrag terug te krijgen.
    Let wel op dat je terecht je geld terug claimt. In mijn geval had ik alle recht omdat EVA zijn vluchten had geannuleerd, waaronder ook mijn vlucht/ticket.

    Succes!

  5. Frans zegt op

    Hallo Henk, ik weet niet of er veel geld mee gemoeid is, voor kleine bedragen is het onderstaande niet de moeite waard, maar als het om grotere bedragen gaat, is het wellicht een optie.

    Als u vanuit Nederland achter deze inderdaad Spaans geregistreerde firma aan gaat, kunt u, als andere middelen geen baat brengen, ook via de EU een Europese Small Claims Procedure inzetten.
    Ik verwijs u naar:
    https://e-justice.europa.eu/content_small_claims-42-nl-en.do?member=1

    Daar staat meer over deze procedure en kan zonder advocaat opgang worden gebracht.
    In de Nederlandse wet is sinds 02 mei 2009 een Act Implementing the European Small Claims Procedure Regulations in werking gegaan
    Regulation (EC) No. 861/2007

    Frans.

  6. joskeshake zegt op

    Ik heb ca hetzelfde voorgehad , boeking gedaan voor Emirates vlucht, maar doorverwezen om te betalen via BRAVOFLY, dan eind April 2020 gecanceld, zogezegde ”voucher” gekregen, die ik nu wou gebruiken , maar nergens geen contact meer met BRAVOFLY kunnen maken, ook refund kan niet, dus geld kwijt en ja volgende maal rechtstreeks bij luchtvaart maatschappij boeken is veiligste hoop ik, buiten Thai Air dan 55.

    • Cornelis zegt op

      Trieste zaak. Goede kans dat Bravofly wèl de terugbetaling van de luchtvaartmaatschappij heeft geïnd, maar dat in eigen zak heeft gestoken.

  7. Jos zegt op

    Zoals aangegeven hierboven, mits je via Skyscanner boekte, deze inschakelen. Zo heb ik mijn geld terugekregen

  8. Ton zegt op

    Ik weet niet of je in Nederland woont of in een ander land maar ik kan je een advies geven boek bij Eva air je volgende tickets daar heb je geen probleem zeer snel je geld terug als je vlucht niet door gaat. Dat is mijn ervaring succes ik hoop dat je geld snel terug hebt

  9. willy zegt op

    Bij E-draems hetzelfde . Ze herkennen uw boekingsnummer niet en doen deur toe langs alle kanten . De gelden voor anulatie ,tikets wissen ,stoelen …alles gaat in hun zakken . Ze doen gewoon niets . Uw geld gaat weg via master card .

  10. JefDC zegt op

    Ik had via eDreams een vlucht met FinnAir geboekt. Zag er eerst hopeloos uit; Helpdesk van eDreams kon/mocht niet helpen, ‘k zou een betalend nummer in Engeland moeten contacteren etc etc. Heb een aangetekende brief naar het hoofdkantoor in Spanje gestuurd en uiteindelijk mijn vlucht in Maart van dit jaar toch terugbetaald gekregen. Kost wel wat moeite en blijven doorzetten.

  11. M.Brug zegt op

    Ook ik mail/ bel zonder resultaat. In het begin kreeg ik helemaal geen reactie, nu krijg ik alleen standaard berichten, maar geen antwoord op mijn vraag. Bij mij gaat het om 4 tickets met de airline van Laos. Ik ben al een jaar bezig, heb zelf contact opgenomen met de airline. Maar omdat ik via Trave2be geboekt heb, kunnen zij niet rechtstreeks geld naar mij overmaken. Zij hebben mij alle informatie gestuurd om naar Travel2be te sturen om zo mijn refund terug te krijgen. Ik heb ze opgestuurd, krijg geen antwoord, maar een standaard mail dat ze mee bezig zijn, al langer dan een jaar.
    Ik vind dit een slechte communicatie en ook onbeleefd.

    Het gaat om een groot bedrag, ik wil mijn geld terug, dus graag als iemand een oplossing weet hoe ik Travel2be kan dwingen om met mij te communiceren.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website