Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- JV: Als je met een Thaise persoon reist, mag je door de immigratie voor Thaise nationaliteit.
- Stef Meulenberg: Idd wij ook net terug van Bangkok de Business class was buiten de prijs niets volgende keer lekker met de Emirates die weten wat s
- Frank: Hoi Ed, wou hier even op reageren! Ik had mijn ticket in de Corona tijd geboekt via budget air. Heb vorige maand zelf nog eens gep
- RonnyLatYa: Het zijn ook in BE/NL niet allemaal kinesisten die langdurig geschoold zijn …. Ook in BE/NL vind je korte massagecursusse
- RonnyLatYa: Goed zo. Doen. Meer plaats voor diegene die wel voor Thai kiezen. Heb trouwens wel het geld van 2 tickets terug gekregen.
- Geert: Dan heb jij geluk gehad. Na heel fel aandringen (bijna wekelijks mailen) heb ik pas na 4 jaar mijn ticket terug betaald gekregen&
- Bert: Je kunt gewoon achter je vrouw aansluiten
- Kees: Ook in keng karie, gele curry.
- Berbod: Zo’n 105 km noordelijk ligt Nakhon Phanom, eveneens aan de Mekong. Ik vind dit toch een leukere stad dan Mukdahan zeker in h
- JAN: Idd, ze volgen 1 week kursus in Wat Pho of elders en hebben een diploma. In BE/NL doen ze er 4 of 5 jaar over aan de Univ om hun m
- Jan Markusse: Mijn vrouw komt uit Lung Nok Tha nog net in Yasothon, maar slechts 50km van Mukdahan. We gaan daar altijd heen. Vroeger ben ik als
- Marc: Hopelijk met een goede service aan boord,enkele weken geleden met Thai airways van BKK naar FRA gegaan in business class is niet m
- Ed: Het maak mij niet uit of ze vanuit Brussel weer vertrekken. Tot op heden zit ik nog op mijn geld te wachten vanwege de Corona, daa
- Cornelis: Nee, vanaf 70.
- Rob V.: Op de vaste borden staat nog alleen de middelste Immigration, nummer 2 van de 3 uitgangen, aangeven als “fast track” i
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Slechte ervaring Lazada
Lezersvraag: Slechte ervaring Lazada
Beste lezers,
Ik kocht een harde schijf van 5 tb bij Lazada. Hij was defect. Geleverd d.d. 30-1-2021 en retour gezonden op 01-02-2021. Op 02-02 kreeg ik bericht van de verkoper dat hij mijn terugsturen niet zou accepteren. Ik heb betaald 1904 Baht.
Communicatie met de shop lukt niet, het lijkt erop dat deze shop niet meer actief is. Ook consumer care zegt dat ik het moet oplossen met de verkoper. Volgens mijn Thaise vrouw heeft de verkoper vele slechte reviews.
Ben al jaren klant bij Lazada, nooit geen echte problemen gehad, maar het lijkt erop dat het beleid daar veranderd is. Ben bang dat ik mijn geld niet terug krijg, of weet iemand raad?
Groet,
Henk
Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Hallo Henk
Vervelende situatie voor veel baht’s 🙂
Lazada is, voor zover ik het begrepen heb, de Thaise Aliexpress en juist met deze laatst genoemde heb ik een soort gelijke ervaring gehad in Nederland.
Echter ik heb mijn defecte harddisk SSD, die na 5 maanden gebruik crashte, niet teruggestuurd naar de verkoper in China.
Na enkele berichten gestuurd te hebben naar de verkoper, die totaal niet reageerde, heb ik een claim verzoek ingediend bij Aliexpress en met succes.
Ik ken de webshop van Lazada niet maar veronderstel dat ook zij een klantenservice hebben waar je de situatie kan uitleggen.
Andere optie zou kunnen zijn wanneer je betaald hebt met Paypal of een Creditcard dat je middels kopersbescherming (hier zit wel vaak een tijdslimit aan bv 180 dagen na aankoop) een verzoek indient, maar dan moet je mogelijk wel de defecte harddisk kunnen opsturen naar de betreffende organisatie.
Succes ermee
Komt het door corona of niet, maar ik heb van een 7-tal relatief kleine artikels die ik in februari ’20 bestelde slechts er 4 toegestuurd gekregen van Alibaba.
Ik werk niet meer met deze online-verkopers.
Bij Lazada in dit soort gevallen mag het even duren en met het opbrengen van enig geduld, krijg je echt je geld terug.
Kwestie van volhouden.
Klantenservice via de chat benaderen.
Henk, ongeveer zelfde ervaring met Lazada, ging hierbij om een Google Dongel voor de TV
Ding was kapot wilde nergens op inloggen of hoe je dat ook noemt
Shop die het mij verkocht gaf eerst niet thuis
Lazada gecontact en die heeft min of meer bemiddeld
Na veel gesoebat en heen en weer gemail tussen verkoper, Lazada en mijn persoontje heeft Lazada na een half jaar mailen / soebatten besloten de Dongel te vergoeden
Ik kreeg mijn geld niet terug maar een soort van credits in mijn wallet
Nu komt het probleem ik kan als falang niets uit die wallet nemen of gebruiken daar ik geen Thais ID heb
Je moet namelijk een Thaise ID en bijbehorend nummer hebben om die wallet te gelde te kunnen maken.
Dus wel gelijk gekregen waar het de shop houder / dongel betreft maar alsnog mijn geld kwijt omdat ik geen Thaise ID kan overleggen.
Ik bestel dus niets meer bij Lazada
Ga gewoon weer naar de winkel en als iets kapot is gewoon terug naar de shop waar je tenminste de verkoper direct zelf erop kunt aanspreken
Harm ik ben dit niet met je eens. De credits die ze inje wallet storten kan je wel degelijk gebruiken bij je nieuwe aankoop, ze gebruiken het bedrag en wat je nog verschuldigd bent moet je dan nog bijbetalen
Hun beleid is op dit punt recent gewijzigd. Je kunt je tegoed nu alleen naar je bankrekening terugstorten. Kost een paar dagen.
computeonderdelen bij JIB bestellen
nooit moeilijkheden over garantie gehad
Bezorgen door heel thailand
Beter dan JIB is Advice.
ik begrijp nog steeds niet dat tegenwoordig iedereen online bestelt.
Mijn motto door de jaren heen is koop bij de man die ook repareren kan.
Maar ja , ik ben ouderwets laat ze maar online bestellen en de Chineze economie en hun regime ondersteunen.
Mijn stiefzoon kocht ook onlangs twee beveiligings cameraas online.
Een dag later was er al een defect de delete knop was afgebroken en rammelde ergens onder in de camera, terug gestuurt vond niet plaats ligt nu weer ergens stof te verzamelen en weer ging eens met hard werken verdiende 900 bathjes in de afval container.
Jan Beute.
Beste Henk,
Ik heb 2 maanden terug een vergelijkbaar probleem gehad, maar dit was bij Shopee.
Deze heeft een goede klantenservice. Ik heb mijn geld terug gekregen en ben zeer vriendelijk te woord gestaan.
En via de mail een korte handleiding gekregen, zodat alles naar wens kon worden afgehandeld.
Ik heb met Lazada trouwens nog nooit problemen gehad.
Wel is het verstandig voor de aanschaf van een produkt even de reviews te lezen van de betreffende shop en hoe lang deze shop al werkt onder de paraplu van Lazada.
Voorheen kon je bij Lazada soullen terugsturen naar Lazada. Tegenwoordig moet eerst een klacht indienen, die bijna altijd door de verkoper wordt geweigerd. Ik heb het zelfs gehad met verkeerd verstuurde producten waar de verkoper de klacht weigerde. Vervolgens moet je melden dat je het niet eens ben. Foto’s van verkeerde producten en scherm afdrukken l/ foto’s van foutmeldingen helpen je daarbij. Wanneer de verkoper dan niet terug reageerd gaat Lazada zelf een beoordeling doen en stabje sterker met bewijsmateriaal. Ik ben tot nu toe altijd in het gelijkgesteld door Lazsda en heb dus mijn geld (minus de verzendkosten) teruggekregen via de Wallet. Daarna kan je afhankelijk van je klacht je geld wel of niet laten terugstorten op je Thaise bankrekening. Het duurt dus even maar meestal komt het bij een gegronde klacht wel goed !!!
Dag, Ik heb eenzelfde geval net achter de rug. Via webwinkels worden veel counterfeit artikelen aangeboden waaronder Harddisks. De customer ratings worden gemanipuleerd zodat het allemaal heel betrouwbaar lijkt. Ik ben naar het fabrieks service centrum gegaan met deze drive en men heeft daar verklaard dat het om namaak ging. (refurbished.) Daar heb ik bewijs van. Seller verklaart nog steeds 100% authentic. Als een merknaam met enorme korting aangeboden word is het oppassen. Blijven aandringen bij Customer Help desk is het enigste wat je kunt doen. Ga bij het service centrum langs met fotos en serienummers of eis deze defecte drive terug en ga hiermee naar het service centrum. Als de drive een kopie blijkt, hetgeen ik verwacht, kun je met dat bewijs zeker je geld terug krijgen. Succes ermee.
Refurbished is geen namaak.
Refurbished is origineel maar 2de hands/gebruikt en weer in goede staat gebracht.
Hoe heb je vastgesteld dat de harde schijf defect is?
Ik veronderstel dat je de verpakking hebt geopend en de harde schijf in je systeem hebt geinstalleerd.
Probleem is nu, was de harde schijf al defect voordat je de installatie deed, of heb je iets verkeerd gedaan waardoor de harde schijf defect is geraakt.
En dat kan een patstelling opleveren.
De leverancier zal waarschijnlijk beweren dat hij een goed werkend product heeft geleverd.
Jij zal beweren dat je geen enkele fout hebt gemaakt bij installatie en dat een defect product werd geleverd.
Je kan best eens kijken naar de kleine lettertjes wanneer de garantie vervalt.
Dus gewoon weer kopen bij de man die ook repareren kan en je ook kan helpen bij het instaleren van een harde schijf als je zelf niet weet hoe dat moet.
Doe het al jaaaren zo in Thailand en heb nooit geen probleem en mocht er wel eens een probleem zijn
want dat kan natuurlijk ook gebeuren even de PC achter op de motor bike vast knopen met een paar straps en op naar de lokale computershop en na een uurtje weer terug met een opgelost probleem.
Allen veel succes toegewenst met Lazada en van die andere multi biljonair Jeff Bezos.
Jan Beute.
Hoe kun jij in hemelsnaam weten of je harde schijf kapot is zonder ze uit de verpakking te halen en ze in je pc te monteren ? indien ja dan moet je op de kermis gaan staan…
Dat is juist het probleem wanneer je online iets koopt.
Lazada geeft een garantie van 7 dagen, direct terug op te sturen, indien het produkt nog in de originele verpakking zit.
Die vermelding wordt iedere keer gegeven als je een bestelling plaatst.
Indien het produkt uit de originele verpakking is, val je terug op de garantie van de fabrikant.
Indien je als gebruiker die regels aanvaard, ik weet niet wat een kermis ermee te maken heeft.
De procedure zal dan waarschijnlijk zijn het opsturen van de harde schijf om te controleren wat het defect heeft veroorzaakt. Een productie fout dewelke het interne controlesysteem van het bedrijf heeft kunnen omzeilen, of een foutieve handeling door de gebruiker.
Of is de schijf wel defect, misschien is de configuratie in het operating systeem niet of foutief uitgevoerd?
De fabrikant zal heel moeilijk te overtuigen zijn dat het een productie fout is.
Maar het is een keuze dewelke je zelf maakt.
Online is meestal goedkoper omdat je niet betaald voor medewerkers dewelke het product werkensklaar maken voor jouw.
Ik volg Janbeute in zijn redenatie, maar niet voor alles.
Wel voor grotere aankopen zoals een nieuwe TV, laptop of computer. De nieuwe TV laat ik thuisbrengen en installeren. En ze vertrekken pas als de installatie tot tevredenheid uitgevoerd is.
Een nieuwe Laptop of PC, in de winkel doen ze, waar je bij bent, als service altijd de eerste opstart en controle van goede werking.
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Laptop harddisk gekocht bij Lazada, wel bij Jibb. Na installatie configureren onder windows 10 en werkt naar behoren.
Al zeer veel Nederlanders en Belgen hebben problemen gehad met aankopen online bij Lazada en dergelijke sites.
GEEN AANRADER
Ik ga er even vanuit dat het hier om een externe harde schijf gaat, en voor dat bedrag ook zeker geen SSD.
Ik ga ook even uit van een Windows PC, en in dat geval is er geen sprake van installatie, gewoon via USB aansluiten en het zou moeten werken. Waar niemand het over heeft is de prijs: een externe 5TB harde schijf voor iets meer dan 50 euro, dat kan niet kloppen.. Er zijn maar een paar harde schijf producenten, en die zitten allemaal ver boven deze prijs…….