Lezersvraag: Slechte ervaring Lazada

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
6 februari 2021

Beste lezers,

Ik kocht een harde schijf van 5 tb bij Lazada. Hij was defect. Geleverd d.d. 30-1-2021 en retour gezonden op 01-02-2021. Op 02-02 kreeg ik bericht van de verkoper dat hij mijn terugsturen niet zou accepteren. Ik heb betaald 1904 Baht.

Communicatie met de shop lukt niet, het lijkt erop dat deze shop niet meer actief is. Ook consumer care zegt dat ik het moet oplossen met de verkoper. Volgens mijn Thaise vrouw heeft de verkoper vele slechte reviews.

Ben al jaren klant bij Lazada, nooit geen echte problemen gehad, maar het lijkt erop dat het beleid daar veranderd is. Ben bang dat ik mijn geld niet terug krijg, of weet iemand raad?

Groet,

Henk

Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

18 reacties op “Lezersvraag: Slechte ervaring Lazada”

  1. Andre zegt op

    Hallo Henk
    Vervelende situatie voor veel baht’s 🙂
    Lazada is, voor zover ik het begrepen heb, de Thaise Aliexpress en juist met deze laatst genoemde heb ik een soort gelijke ervaring gehad in Nederland.
    Echter ik heb mijn defecte harddisk SSD, die na 5 maanden gebruik crashte, niet teruggestuurd naar de verkoper in China.
    Na enkele berichten gestuurd te hebben naar de verkoper, die totaal niet reageerde, heb ik een claim verzoek ingediend bij Aliexpress en met succes.
    Ik ken de webshop van Lazada niet maar veronderstel dat ook zij een klantenservice hebben waar je de situatie kan uitleggen.
    Andere optie zou kunnen zijn wanneer je betaald hebt met Paypal of een Creditcard dat je middels kopersbescherming (hier zit wel vaak een tijdslimit aan bv 180 dagen na aankoop) een verzoek indient, maar dan moet je mogelijk wel de defecte harddisk kunnen opsturen naar de betreffende organisatie.
    Succes ermee

    • carlo zegt op

      Komt het door corona of niet, maar ik heb van een 7-tal relatief kleine artikels die ik in februari ’20 bestelde slechts er 4 toegestuurd gekregen van Alibaba.
      Ik werk niet meer met deze online-verkopers.

  2. HansNL zegt op

    Bij Lazada in dit soort gevallen mag het even duren en met het opbrengen van enig geduld, krijg je echt je geld terug.
    Kwestie van volhouden.
    Klantenservice via de chat benaderen.

  3. Harm zegt op

    Henk, ongeveer zelfde ervaring met Lazada, ging hierbij om een Google Dongel voor de TV
    Ding was kapot wilde nergens op inloggen of hoe je dat ook noemt
    Shop die het mij verkocht gaf eerst niet thuis
    Lazada gecontact en die heeft min of meer bemiddeld
    Na veel gesoebat en heen en weer gemail tussen verkoper, Lazada en mijn persoontje heeft Lazada na een half jaar mailen / soebatten besloten de Dongel te vergoeden
    Ik kreeg mijn geld niet terug maar een soort van credits in mijn wallet
    Nu komt het probleem ik kan als falang niets uit die wallet nemen of gebruiken daar ik geen Thais ID heb
    Je moet namelijk een Thaise ID en bijbehorend nummer hebben om die wallet te gelde te kunnen maken.
    Dus wel gelijk gekregen waar het de shop houder / dongel betreft maar alsnog mijn geld kwijt omdat ik geen Thaise ID kan overleggen.
    Ik bestel dus niets meer bij Lazada
    Ga gewoon weer naar de winkel en als iets kapot is gewoon terug naar de shop waar je tenminste de verkoper direct zelf erop kunt aanspreken

    • Co zegt op

      Harm ik ben dit niet met je eens. De credits die ze inje wallet storten kan je wel degelijk gebruiken bij je nieuwe aankoop, ze gebruiken het bedrag en wat je nog verschuldigd bent moet je dan nog bijbetalen

      • Eddy zegt op

        Hun beleid is op dit punt recent gewijzigd. Je kunt je tegoed nu alleen naar je bankrekening terugstorten. Kost een paar dagen.

  4. martin zegt op

    computeonderdelen bij JIB bestellen
    nooit moeilijkheden over garantie gehad
    Bezorgen door heel thailand

    • janbeute zegt op

      Beter dan JIB is Advice.
      ik begrijp nog steeds niet dat tegenwoordig iedereen online bestelt.
      Mijn motto door de jaren heen is koop bij de man die ook repareren kan.
      Maar ja , ik ben ouderwets laat ze maar online bestellen en de Chineze economie en hun regime ondersteunen.
      Mijn stiefzoon kocht ook onlangs twee beveiligings cameraas online.
      Een dag later was er al een defect de delete knop was afgebroken en rammelde ergens onder in de camera, terug gestuurt vond niet plaats ligt nu weer ergens stof te verzamelen en weer ging eens met hard werken verdiende 900 bathjes in de afval container.

      Jan Beute.

  5. KhunTak zegt op

    Beste Henk,
    Ik heb 2 maanden terug een vergelijkbaar probleem gehad, maar dit was bij Shopee.
    Deze heeft een goede klantenservice. Ik heb mijn geld terug gekregen en ben zeer vriendelijk te woord gestaan.
    En via de mail een korte handleiding gekregen, zodat alles naar wens kon worden afgehandeld.

    Ik heb met Lazada trouwens nog nooit problemen gehad.
    Wel is het verstandig voor de aanschaf van een produkt even de reviews te lezen van de betreffende shop en hoe lang deze shop al werkt onder de paraplu van Lazada.

  6. timker zegt op

    Voorheen kon je bij Lazada soullen terugsturen naar Lazada. Tegenwoordig moet eerst een klacht indienen, die bijna altijd door de verkoper wordt geweigerd. Ik heb het zelfs gehad met verkeerd verstuurde producten waar de verkoper de klacht weigerde. Vervolgens moet je melden dat je het niet eens ben. Foto’s van verkeerde producten en scherm afdrukken l/ foto’s van foutmeldingen helpen je daarbij. Wanneer de verkoper dan niet terug reageerd gaat Lazada zelf een beoordeling doen en stabje sterker met bewijsmateriaal. Ik ben tot nu toe altijd in het gelijkgesteld door Lazsda en heb dus mijn geld (minus de verzendkosten) teruggekregen via de Wallet. Daarna kan je afhankelijk van je klacht je geld wel of niet laten terugstorten op je Thaise bankrekening. Het duurt dus even maar meestal komt het bij een gegronde klacht wel goed !!!

  7. antonius zegt op

    Dag, Ik heb eenzelfde geval net achter de rug. Via webwinkels worden veel counterfeit artikelen aangeboden waaronder Harddisks. De customer ratings worden gemanipuleerd zodat het allemaal heel betrouwbaar lijkt. Ik ben naar het fabrieks service centrum gegaan met deze drive en men heeft daar verklaard dat het om namaak ging. (refurbished.) Daar heb ik bewijs van. Seller verklaart nog steeds 100% authentic. Als een merknaam met enorme korting aangeboden word is het oppassen. Blijven aandringen bij Customer Help desk is het enigste wat je kunt doen. Ga bij het service centrum langs met fotos en serienummers of eis deze defecte drive terug en ga hiermee naar het service centrum. Als de drive een kopie blijkt, hetgeen ik verwacht, kun je met dat bewijs zeker je geld terug krijgen. Succes ermee.

    • Jos zegt op

      Refurbished is geen namaak.
      Refurbished is origineel maar 2de hands/gebruikt en weer in goede staat gebracht.

  8. Berry zegt op

    Hoe heb je vastgesteld dat de harde schijf defect is?

    Ik veronderstel dat je de verpakking hebt geopend en de harde schijf in je systeem hebt geinstalleerd.

    Probleem is nu, was de harde schijf al defect voordat je de installatie deed, of heb je iets verkeerd gedaan waardoor de harde schijf defect is geraakt.

    En dat kan een patstelling opleveren.

    De leverancier zal waarschijnlijk beweren dat hij een goed werkend product heeft geleverd.

    Jij zal beweren dat je geen enkele fout hebt gemaakt bij installatie en dat een defect product werd geleverd.

    Je kan best eens kijken naar de kleine lettertjes wanneer de garantie vervalt.

    • janbeute zegt op

      Dus gewoon weer kopen bij de man die ook repareren kan en je ook kan helpen bij het instaleren van een harde schijf als je zelf niet weet hoe dat moet.
      Doe het al jaaaren zo in Thailand en heb nooit geen probleem en mocht er wel eens een probleem zijn
      want dat kan natuurlijk ook gebeuren even de PC achter op de motor bike vast knopen met een paar straps en op naar de lokale computershop en na een uurtje weer terug met een opgelost probleem.
      Allen veel succes toegewenst met Lazada en van die andere multi biljonair Jeff Bezos.

      Jan Beute.

    • De Kind Marcel zegt op

      Hoe kun jij in hemelsnaam weten of je harde schijf kapot is zonder ze uit de verpakking te halen en ze in je pc te monteren ? indien ja dan moet je op de kermis gaan staan…

      • Berry zegt op

        Dat is juist het probleem wanneer je online iets koopt.

        Lazada geeft een garantie van 7 dagen, direct terug op te sturen, indien het produkt nog in de originele verpakking zit.

        Die vermelding wordt iedere keer gegeven als je een bestelling plaatst.

        Indien het produkt uit de originele verpakking is, val je terug op de garantie van de fabrikant.

        Indien je als gebruiker die regels aanvaard, ik weet niet wat een kermis ermee te maken heeft.

        De procedure zal dan waarschijnlijk zijn het opsturen van de harde schijf om te controleren wat het defect heeft veroorzaakt. Een productie fout dewelke het interne controlesysteem van het bedrijf heeft kunnen omzeilen, of een foutieve handeling door de gebruiker.

        Of is de schijf wel defect, misschien is de configuratie in het operating systeem niet of foutief uitgevoerd?

        De fabrikant zal heel moeilijk te overtuigen zijn dat het een productie fout is.

        Maar het is een keuze dewelke je zelf maakt.

        Online is meestal goedkoper omdat je niet betaald voor medewerkers dewelke het product werkensklaar maken voor jouw.

        Ik volg Janbeute in zijn redenatie, maar niet voor alles.

        Wel voor grotere aankopen zoals een nieuwe TV, laptop of computer. De nieuwe TV laat ik thuisbrengen en installeren. En ze vertrekken pas als de installatie tot tevredenheid uitgevoerd is.

        Een nieuwe Laptop of PC, in de winkel doen ze, waar je bij bent, als service altijd de eerste opstart en controle van goede werking.

        Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Laptop harddisk gekocht bij Lazada, wel bij Jibb. Na installatie configureren onder windows 10 en werkt naar behoren.

  9. August zegt op

    Al zeer veel Nederlanders en Belgen hebben problemen gehad met aankopen online bij Lazada en dergelijke sites.
    GEEN AANRADER

  10. R.Kooijmans zegt op

    Ik ga er even vanuit dat het hier om een externe harde schijf gaat, en voor dat bedrag ook zeker geen SSD.
    Ik ga ook even uit van een Windows PC, en in dat geval is er geen sprake van installatie, gewoon via USB aansluiten en het zou moeten werken. Waar niemand het over heeft is de prijs: een externe 5TB harde schijf voor iets meer dan 50 euro, dat kan niet kloppen.. Er zijn maar een paar harde schijf producenten, en die zitten allemaal ver boven deze prijs…….


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website