Lezersvraag: Problemen met inloggen bij ING

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
25 december 2019

Beste lezers,

Inloggen ING Bank, dit onderwerp is al eerder aan de orde geweest, maar kan het niet terug vinden. Het lukt mij niet meer bij ING in te loggen, na wachtwoord en password komt de message: U KUNT NIET VERDER. Daarna kun je alleen maar ING in Nederland contacteren, niets voor Nederlanders die in het buitenland verblijven.

Heb geprobeerd via Facebook contact op te nemen, dat lukte wel maar geen zinnig advies. Men had het over TAN codes die ik niet heb. Kan iemand die dezelfde ervaring had zijn of haar licht hierover laten schijnen?

Ben 87 jaar, heb geen smartphone maar wel iPad.

Bedankt.

Groet,

Anton

17 reacties op “Lezersvraag: Problemen met inloggen bij ING”

  1. Rob zegt op

    Ik had hetzelfde probleem. Oplossing: op die pagina wordt verwezen naar een chat- mogelijkheid. Je kan daar je vraag neerleggen, en krijgt binnen x uur antwoord. Hoewel het probleem niet opgelost kon worden, kreeg ik wel antwoord, wat de pijn enigzins verzachtte. Ik weet niet betr of de Tancodes zijn afgeschaft en moet je een scanner aanschaffen. Daar krijg je een pincode bij. Dat ging dus mis bij mij, want bij pincode denk ik aan de code waar je geld mee pint. Die werd dus geweigerd, waarna de scanner geblokkeerd werd. Men kon een nieuwe code toesturen, maar dan heb je een adres in Thailand nodig waar je dan net bent als die aankomt. Voor een backpacker dus niet zo geschikt. Ook kon die code naar je telefoon opgestuurd worden. Alleen, ze hadden mijn nummer na xx jaar klant niet meer. Dat had bij de aanschaf van de scanner opnieuw gemeld.moeten worden.

    • KhunTak zegt op

      Als je een tan code kunt ontvangen via jouw mobiel is het volgens mij vrij simpel op te lossen.
      Installeer de ING app. Je ontvangt een tan code via sms en klaar ben je.
      Op de website van de ING wordt stap voor stap uitgelegd hoe men te werk moet gaan.
      Wil je daarna inloggen via de gewone website van de ING, dan moet je dat bevestigen via de ING app, voordat je daadwerkelijk kunt inloggen op de website van de ING.
      Je krijgt een Tan code via sms , log dan in op de ING app met je persoonlijke pincode, die je hebt aangemaakt en daarna krijg je de bevestiging dat je bent ingelogd voor de ING website.
      Je hebt geen scanner nodig.
      Hierbij nog een link voor een nog betere uitleg.

      https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/mobiel-bankieren-app/index.html

      succes

      • Co zegt op

        Tan codes werken niet meer bij ing. alles gaat via je mobiele app dus zodra je inlogt op je computer vraagt het om je mobiele applicatie te openen op je telefoon. Zodra je ingelogd bent op je mobiele app bevestig dit dan dan volgt een pincode die je moet invoeren en pas daarna ben je ingelogd op je computer. Extra veiligheid van ing

  2. Dirk zegt op

    Beste Anton, internetbankieren wordt steeds wat moeilijker en complexer. Met name voor ouderen is dat een probleem aan het worden. U hebt in het recente verleden waarschijnlijk moeiteloos kunnen inloggen met een inlogcode en wachtwoord, waarna u toegang had tot uw bankgegevens.
    Tot op heden is het tot zover niet veranderd, ECHTER nu moet u uw inloggegevens bevestigen met de app.
    Die app moet worden geinstaleerd op een smartphone of een tablet. U schreef , dat u in het bezit bent van een tablet, als deze niet al te oud is, zou u daarop de app van de ing kunnen installeren. Tablets ouder dan een jaar of vijf ondersteunen de installatie van de nieuwste app s niet meer en daar kunt u dan ook mee vastlopen. Dan wordt het een moderne telefoon of ipad aanschaffen. Mocht het lukken de app te installeren, dan moet u om die te gebruiken van een vijf cijferige pincode voorzien en elke keer als u de app gebruikt invoeren. Onthouden dus, of op papier een plekje geven dat u alleen bekend is.
    Gezien uw leeftijd moeilijk allemaal, wellicht kun u iemand in uw directe omgeving vinden, die voor u de app kan installeren op uw tablet en uitleg kan geven. Inlogcodes nooit aan derden bekend maken.
    Het blijft in principe een moeilijk verhaal, maar misschien lukt het u. Succes ermee…

    • peter zegt op

      Daar Anton 87 is , wellicht te vermelden dat de app op “playstore” te vinden is.
      Een icoontje op het buro blad. Daarna zoeken naar “ING bankieren”.
      Inderdaad kan de tablet of smartphone niet te oud zijn.

      De app is in eerste instantie, start up van app, ook nog eens beveiligd met een vinger afdruk, welke je moet invoeren in je tablet cq smartphone. Zo is je app beveiligd.

      Daarna moet je ook nog eens een pincode invoeren(zelf te kiezen), welke op de app bekend moet zijn, dat is niet je pincode welke je gebruikt bij je kaart(mag dus wel, want je mag zelf kiezen), maar een seperate pin voor de app.

      De app gebruik je ook voor het opstarten van je “mijn ING”. Je voert je inlog gegevens in en moet daarna bevestigen in de app. Daarna kan je online verder.

      Het heeft geen zin je verder te verdiepen in tan codes, daar deze eruit gaan. Misschien is het al zo ver en heeft Anton er zo problemen mee.
      Op deze site van ING kan je er meer over lezen.
      https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/mobiel-bevestigen/index.html

      • TheoB zegt op

        Anton heeft een iPad, dus volgens mij moet hij op zijn tablet klikken op het App Store-icoontje (lichtblauw vierkantje met een witte A in een cirkel en de tekst App Store daaronder).
        In de App Store klikken op het Zoek-icoontje (vergrootglas) en in het zoekvenster typen: ING Bankieren
        De nieuwste versie van de ING Bankieren app(licatie) voor iOS die op 18-12-2019 werd gepubliceerd is versie 4.11.1 en vereist iOS 10.3 of later.
        De iOS versie van de iPad is te vinden op Instellingen->Algemeen->Info
        Oudere versies van de ING Bankieren app, die geschikt zijn voor oudere iOS versies, kon ik zo gauw niet vinden op het internet.

        Voor het activeren kan hij bv. deze video bekijken:
        https://www.youtube.com/watch?v=p8IQ-ikfthw

  3. Jaap slabbekoorn zegt op

    Ing app op telefoon of iPad werkt altijd bij overschrijvingen. Ing bankpas werkt, mijn ervaring, altijd.
    Ingkaart in atm veelal Max. 15.000 soms 20.000 , afh. van de Thaise bank.

    Idem bij de Rabo, alleen bij atm Max 20.000.

  4. Cees zegt op

    Ik begrijp het probleem niet, ik log al jaren in in Thailand.
    Om in te loggen heb je een 5 cijfercode aangemaakt en is niet hetzelfde als je pincode. Als je in Holland kunt inloggen kan dat ook in Thailand.

    • henny zegt op

      Cees, je antwoord op de vraag zal Anton niet veel verder helpen. Begrijp dat oudere mensen zoals Anton meestal problemen hebben met een computer om te gaan. In Nederland heb je dan bepaalde locaties waar ouderen wegwijs worden gemaakt. In Thailand moet je voor hulp dan maar naar en blog zoals Thailandblog!

    • nicky zegt op

      Wij hebben het hier wel over een persoon op leeftijd.
      Vind het al knap dat deze persoon met internet kan omgaan.
      Is niet voor iedereen even makkelijk en men vergeet inderdaad dat er ook oudere gebruikers zijn.
      Het is allemaal wel makkelijk om alles te digitaliseren, maar men dient ook rekening te houden met digi analfabeten. En daar ontbreekt het vandaag de dag heel vaak aan

  5. Jan zegt op

    beste Anton
    ik heb heel goede ervaringen met de ING. Ik heb nog niet zolang geleden mijn adres naar een adres in Thailand over laten zetten om zo mijn codes te verkrijgen en toen later alles achter de rug was weer terug gezet naar NL. Volgens mij is de ING de enige die ook voor zijn klanten in het buitenland zorgt. Als je in de buurt van Udon woont wil ik je er wel mee helpen. mijn mail adres [email protected]

    groet
    Jan

  6. charlie zegt op

    Beste Anton, ook ik had 1 maand geleden hetzelfde probleem, maar dan met de scanner. Na 3 keer de verkeerde pin code te hebben ingevoerd gaf de bank aan dat ik niet meer kon inloggen. 2 keer gebeld naar de ING en uitgelegd dat ik nog 2 maanden in het buitenland was maar geen pardon, ik had maar een telefoonnummer achter moeten laten. Ik kon het oplossen als ik in NL was,
    Bij de scanner was een brief bij hoe alles werkte maar er werd niets gezegd over een telefoonnummer.die je moest achterlaten.
    De TAN codes hebben ze afgeschaft en nu kun je met een scanner (als je die wilt hebben) je overschrijvingen doen.

    Ik lees dat de bank Rob een nieuwe code wou toesturen, jammer dat dat mij niet is verteld,ik heb wel een adres in Thailand, dat had mij dus een hoop ellende bespaart.
    Groet.

  7. eduard zegt op

    Beste Anton, het is juist veel makkelijker gemaakt..als je de app. van ING op je phone hebt ,zijn het alleen maar 5 cijfers wat je in moet toetsen en je bent bij je gegevens. Zoek die app. even bij play store. Succes

  8. Joop zegt op

    Beste Anton, indien je in Hua Hin woont, wil ik je graag helpen. De app is makkelijk te installeren en dan wijst de rest vanzelf.

  9. Bert zegt op

    Misschien eens een moderne bank nemen die zonder die aftanse tancodes werkt. Of gewoon ING bellen? Zou dat een oplossing kunnen zijn?

  10. Marijke. zegt op

    De ing werkt inderddaad niet meer met tan codes.De app van de ing instaleren op je telefoon of tablet.En zelf een 5 cijferige maken waar je mee in kan loggen.Dan kan je alle handelingen verrichten.

  11. henk zegt op

    Om de scanner de 1e keer met PIN te activeren heb je wel een TAN code nodig.
    Ben je je pin kwijt, dat gebeurde mij want PIN van 5 ipv 4 cijfers, dan moet je de scanner weer instellen voor deze nieuwe PIN en dus weer een TAN code nodig.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website