Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
19 maart 2021

Beste lezers,

Ik ben nu voor de 3e winter op rij 4 maanden in Thailand en heb hier een internetverbinding via TOT/Cat National Telecom Public Company Limited. 400Mb / 700 bht per maand. Dit tot alle tevredenheid, goed verbindingen en snel. Ik kan Netflix uit NL bekijken en andere TV zenders via mijn Delta/TV APP. Ik kan mijn camera systeem in mijn huis in NL bekijken.

tot eergisteren … 17 maart 2021

Ik krijg opeens geen verbinding meer met diverse websites in NL en B en met de router in mijn huis in NL. Niet alle websites zijn geblokkeerd, want de nieuwssites kan ik nog openen. Na een tijdje puzzelen kom ik via VPN (via Belgie of Duitsland) wel weer in contact met alles, maar dan veel trager (Max 50 mb).

Ik heb het idee gekregen dat er plotseling gefilterd en geblokkeerd wordt vanuit Thailand.

Via VPN is het dan wel opgelost, maar omdat dit nooit nodig was vind ik het vreemd dat dit plots zo is veranderd.

Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt ?

Groet,

Ferdinand

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

11 reacties op “Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?”

  1. nicky zegt op

    Je moet Bij TOT zijn. Ik had hetzelfde probleem bij 3BB gezegd dat ik problemen had met de VPN en dat is nu opgelost.

    • Albert zegt op

      Voor zover ik het lees is er een probleem zonder VPN !

  2. Cornelis zegt op

    400mb per maand, is dat niet èrg weinig? Die heb je toch zo verbruikt met Netflix etc.?

    • Albert zegt op

      400Mb is de snelheid en niet het dataverbruik!

      • Cornelis zegt op

        Sorry, had ik me moeten realiseren, maar dat wordt toch in Mb/s uitgedrukt?

    • Ferdinand zegt op

      Cornelis,

      Het is inderdaad 400Mb/s
      maar op de nota staat gewoon 400Mb

      Ik denk dat het probleem nu is opgelost.
      die corr. verder naar onderen

      groet

      Ferdinand

  3. Albert zegt op

    Mogelijk DNS probleem.
    Probeer als administrator eens volgende command: \ipconfig.exe /flushdns

    • Ferdinand zegt op

      ik krijg als antwoord:

      Successfully flushed the DNS Resolver Cache.

      Ik heb weer contact met mijn router in NL

      Hartelijk dank

    • Hubert zegt op

      Dag Albert,

      Ook ik heb sinds 17/03 problemen met internet TOT – en bv de europese banken – verificatie codes …
      Ook naar bepaalde contacten kan ik geen mails meer versturen – komen allemaal terug als onbesteld
      Unknown address error 550-‘SPF: 195.238.22.144 is not allowed to send mail from *****.be:\nPlease see http://www.open-spf.org/Why : Reason: mechanism’.

      Kunt u wat meer uitleg geven ivm DNS …. Wat -waar moet ik uw command ingeven .

      en wat bedoeld u als administrator .

      Met dank
      Hubert

      • Ferdinand zegt op

        Hubert,
        heb je windows 10 ?

        dan de windows toets + X indrukken, dan verschijnt links het oude menu van Windows.
        Kies daar voor uitvoeren…
        typ in de regel CMD en druk op enter
        Er verschijnt een zwart venster met de prompt-regel
        typ daar het commando dat Albert heeft opgegeven: ipconfig.exe /flushdns
        Als het goed is verschijnt dan een melding: Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
        en moet het probleem opgelost zijn.

        succes
        Ferdinand

  4. peter zegt op

    Als administrator (eigenaar computer) kan je alle commands in geven, in normaal geval soms niet.
    Start knop, rechter muis knop klik, zie je in treklijst opdrachtprompt ( administrator) klik
    windows vraagt om toestemming, ja dus.
    Je krijgt een pop up schermpje met knipperend streepje
    ipconfig.exe /flushdns in de opdrachtprompt (bij streepje)plaatsen en enteren.
    Je kan met copy/paste, de opdracht, vanuit mijn verhaal, naar het pop up schermpje plakken.
    Windows voert opdracht uit.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website