Beste lezers,

Ik beschik over een voucher van Thai Airways, voor een bedrag gelijkwaardig aan de toenmalige geboekte vlucht die werd geannuleerd, en die ik kan inzetten bij een volgende te boeken vlucht. Op de voucher staat vermeld dat je, als je een vlucht wil boeken en daarbij je je voucher wil inzetten, dit moet boeken via het plaatselijke Thai Airways kantoor, Brussel in mijn geval, en kan dus niet op de website van Thai Airways. Maar nu blijkt dat de telefoonnummers die voorheen actief waren, ineens afgesloten! Proximus-mededeling dat het nummer niet meer bestaat is het enige wat je te horen krijgt.

Dan maar een e-mail gestuurd met de vraag hoe te boeken, maar ook hier tot op heden geen antwoord! Ik vermoed dat de kantoren (en telefoonaansluiting) pas terug operationeel zullen zijn wanneer Thai terug vliegt op Brussel, 01 oktober tot op heden geweten. Moet ik nu wachten tot die tijd om te kunnen boeken met mijn voucher?

Ik zou rond 20 december willen heen vliegen, maar wil niet te laat zijn om te boeken! Iemand hetzelfde probleem en vraag? Iemand raad?

Groet,

Peter (BE)

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.


» Laat een reactie achter


Rating: 5.00/5. From 2 votes.
Please wait...

10 reacties op “Lezersvraag: Hoe kan ik met een voucher boeken bij Thai Airways in Brussel?”

  1. Leon zegt op

    Onlangs mailde ik naar Thai Airways om een ticket te laten omzetten. Er kwam snel antwoord, en alles was zo geregeld. Aangezien ik ook nog een voucher heb, ben ik benieuwd hoe die in te zetten is. Hopelijk vliegt men nog ooit.

    • Maikel zegt op

      Voor mij is Thai air niet meer betrouwbaar heb sinds januari 2020 mijn gezinsreis betaald via Mytrip de reis zou in juli zijn naar Thailand deze is zelf vanwege COVID door hun geannuleerd en was er geen duidelijkheid. Uiteraard is het betaalde teruggeclaimd waarvan tot op heden in gebreke de rechtsbijstand is er nu mee bezig via mis casey specialist in het terugvorderen van reisclaims. Dit is te gek voor woorden.

    • Marc zegt op

      Leon ,
      Ik liet mijn tickets voor het vliegen vorig jaar april omzetten naar dit jaar april via een e-mail , en ja hoor een tijdje later kreeg ik mijn nieuwe tickets met de nioeuwe datum .
      Ook dit jaar werden mijn tickets geschrapt voor in april te vliegen en kreeg ik er vouchers voor die ik gans het jaar 2022 mag gebruiken , ik laat de juiste datums dan aanpassen doormiddel van een E-mail aan Thai airways
      Dus ik kan je antwoord bevestigen !

  2. TheoB zegt op

    Op hun website gekeken.
    https://www.thaiairways.com/en_BE/contact_us/index.page? (Google Chrome en Microsoft Edge browsers, Mozilla Firefox werkt niet goed)
    Geen fysieke adressen, enkel e-mailadressen en een telefoonnummer van Cargo.
    Het administration office heeft wel een fysiek adres, e-mailadres, telefoon- en faxnummer.
    https://airlines-airports.com/thai-airways-administration-office-in-brussels-belgium/

    Hopelijk kunnen ze je daar verder helpen.

    • Peter zegt op

      Hoi Theo, alvast bedankt voor de informatie. Ik heb gelijk dit telefoonnummer gebeld, maar ook hier die melding dat het nummer niet meer in gebruik is. Ik ga nu dat email-adres een keer proberen, en ondertussen heb ik ook van een vriend die in Thailand verblijft vernomen, dat het wellicht te boeken valt via Thai Airways BKK, via de LINE-app. Via deze app zou je met hen kunnen bellen en boeken ..Alvast een melding gedaan, maar uiteraard pas wellicht morgen een reactie gezien de kantooruren.

      • TheoB zegt op

        Excuses Peter (BE). De redactie van airlines-airports.com heeft kennelijk de gegevens niet bijgewerkt.
        De boekingspagina van de Thai Airways website bekijkend zie ik dat ze op 12-08 beginnen met een vlucht van BRU naar BKK die begint met een vlucht naar FRA met Lufthansa. Daarna met Thai Airways naar HKT en vervolgens met Thai Smile naar BKK.
        Tot begin augustus gaan alle vluchten tussen België en Thailand via Frankfurt en daar heeft Thai Airways nog wel vestigingen.
        Te vinden op https://www.thaiairways.com/en/help/contact_us/world_wide_office.page
        En (met dank aan Kris Kras Thai): http://airlinesoffice.com/ticket_office/thai_airways/frankfurt.htm

  3. Jan zegt op

    Hallo Peter. Ik heb inmiddels (hopelijk niet tegen beter weten in) een nieuw ticket besteld voor 2022 en mijn voucher hiervoor ingewisseld. Ik heb dat alle geregeld via reservations@thaiairways.be
    Dat ging super!
    Eerst aangeven wanneer en welke vlucht en vervolgens (maar daar vragen ze zelf naar) via de mail jouw voucher naar hen toe mailen en dan wordt het geregeld. Ik had binnen 2 dagen mijn nieuwe tickets,
    Groet Jan.

  4. Kris Kras Thai zegt op

    Als Brussel (definitief ?) gesloten is, zal je plaatselijke kantoor vermoedelijk in een buurland liggen.
    Probeer het eens in Frankfurt: http://airlinesoffice.com/ticket_office/thai_airways/frankfurt.htm .

    Als Frankfurt je niet kan helpen, is er nog Londen of Kopenhaven of Parijs:
    http://airlinesoffice.com/ticket_office/thai_airways/london.htm
    http://airlinesoffice.com/ticket_office/thai_airways/copenhagen.htm
    http://airlinesoffice.com/ticket_office/thai_airways/paris.htm

    Anders heb je een probleem. Tot wanneer is je voucher geldig?

  5. Peter zegt op

    Bedankt allemaal voor de informatie en tips! 10 minuten geleden uiteindelijk een antwoord gekregen van de 14 dagen eerder gestuurde mail naar reservations@thaiairways.be. Ze melden nu dat ze enkel via mail bereikbaar zijn (werken van thuis uit), en dat alles door hen geregeld wordt betreffende het boeken van nieuwe vluchten met gebruik van vouchers. Zonet alle info doorgegeven betreffende het boeken van de nieuwe vluchten (met gebruik van voucher), en ze zullen me dan de nieuwe tickets sturen. we wachten dus weer hoopvol op een antwoord-mail met de nodige tickets. Voor het geval er nog andere mensen in dezelfde situatie zitten, … ik hoop jullie hiermee geInformeerd te hebben. Groeten, Peter.

  6. smisdom+robert zegt op

    Ik zelf zit met twee geannuleerde vliegtickets … heb al tweemaal een mail gestuurd en al minstens 20 ker gebeld…. zonder resultaat.
    Robert


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website