Lezersvraag: Ervaringen met Lazada

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
9 februari 2020

Beste lezers,

Ik was altijd zeer tevreden over Lazada, je besteld je producten, worden snel geleverd en als je niet tevreden bent kan je deze binnen 7 dagen retourneren.

Bij mijn laatste bestellingen had ik twee producten die niet goed waren, een product was niet zoals het in de advertentie stond en het andere product deed het niet. Ik wilde dit terug sturen en tot mijn verbazing stond er ” RETURN REQUEST SUBMITTED, SELLER WILL MAKE A DECISION WITHIN 6 DAYS” .

Ik wacht nu al bijna 1 maand en kan deze producten nog steeds niet terug sturen. SELLER reageert niet en als ik contact op neem met Lazada is het steeds hetzelfde antwoord : WE GIVE YOU AN UPDATE IN 24 HOUR

Ben ik de enige met dit probleem of doe ik iets fout? Er staat toch duidelijk in de leveringsvoorwaarden van Lazada dat je de artikelen binnen 7 dagen kan terugsturen.

Groet,

Harry

16 reacties op “Lezersvraag: Ervaringen met Lazada”

  1. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de situatie in China (Coronavirus).

  2. Foodlover zegt op

    Ik koop sinds een jaar of 5 heel veel bij Lazada. Altij correct geleverd en soms een artikel geretourneerdhet is een van de weinige vertrouwde bedrijven.

  3. Eric zegt op

    Beste Harry,

    Ook ik heb vorige week 2 producten terug gestuurd.
    1 salontafel met gat erin, beetje wazig verhaal waarheen retour te sturen, uiteindelijk de laatste inlever dag verstuurd.
    Bericht van Lazada op de website, te laat geen retour van het bedrag.
    Dus geen tafel meer en geld weg. Ik gebeld met Lazada uitgelegd situatie foto`s gestuurd met de chatbox van Lazada en gemeld dat het bedrijf wat ons de tafel heeft laten toekomen de tafel allang retour heeft en binnen het gestelde termijn(laatste dag).
    Dit bedrijf heeft dus verzuimd dit te melden bij lazada, en dan kun je fluiten naar je centen.
    Ik zou binnen 2 dagen iets horen van Lazada maar nu 1 week verder nog geen bericht.
    Antwoord zal nog wel komen.

    Tevens een pot verf terug gestuurd , althans Kerry express wilde deze afleveren maar tijdens de vliegtocht is het blik in de achterbak opengesprongen , de chauffeur heeft het blik NIET afgeleverd en mee terug genomen met de mededeling dat alles goed zou komen, NIET DUS.
    Ik weer chatten via Lazada chatbox met de verkopende partij, als antwoord kreeg ik dat zij niets hadden ontvangen en dat ik dit eerst bij Lazada had moeten doorgeven. Belachelijk.
    In hetzelfde telefoongesprek later met Lazada dit vermeld, zij gaan ook hier achteraan, zij wisten van niets, ook zij lieten mij weten dat ik eerst dit aan hun had moeten melden, mijn antwoord was hierop dat ik het bestelde product helemaal niet had ontvangen, toen was het stil.
    Ook hier binnen 2 dagen bericht terug, NEE echt niet, ook hier nog niets van vernomen.

    Het heeft niets met het Corona virus te maken omdat deze 2 producten in het land zelf op voorraad liggen. Dit heeft eerder te maken met de backend van deze website. Lazada is zeker niet slecht , we hebben al heel veel besteld echter bij problemen zit het proces dusdanig ingewikkeld in elkaar dat het moeilijk is te beoordelen voor hen wat er nu precies gaande is.
    Als tip voor anderen wil ik meegeven dat je bij een retour product altijd eerst de Lazada shop moet verwittigen, zij geven dan via de website een antwoord wat je moet doen, dit staat dan vermeld en dit vordert het proces.

    Succes bij Lazada, wij zullen hier ondanks deze calamiteiten zeker nog meer bestellen.

    Groet Eric

  4. Gerrit Tienkamp zegt op

    Ik koop ook vaak bij Lazada
    Maar je moet op letten als articelen van 3e partijen komt
    Ik had laast een XXL T-shirt besteld en blijk een kinderschirtje te zijn / kwam wel van een 3e leverancier
    Had ook kunnen terug sturen / maar was maar 100 baht / geen extra leverings kosten om dat het bij andere bestellingen zat.
    Heb het T-shirtje maar weg gegeven.
    Meeste articelen komen uit Thailand zelf, dus hebben niets met dat virus te maken, Om op bovenstaande reactie te reageren.

  5. Klaus zegt op

    de beste oplossing is om een terugboeking van een creditcard te initiëren (chargeback)

  6. ser kokke zegt op

    Mijn ervaringen met Lazada zijn honderd procent positief.
    Alles wat ik hier in de binnenlanden (Thoen/Lampang) niet kan kopen, koop ik bij Lazada.
    Heel veel van wat in Nederland op iedere straathoek te koop is, kun je hier alleen kopen bij Lazada: een utikomst. Iedere dag dus.

  7. HansNL zegt op

    Als er iets verkeerd gaat bij Lazada is echt de klantenservice de geëigende weg
    Volhouden en je niet weg laten sturen.
    Heb twee keer een kwestie gehad, en mijn geld terug gekregen.

  8. bert mappa zegt op

    Beste Harry.

    Het kan nog erger.
    Drie weken geleden cancelde lazada een van mijn orders. Ik had deze order middels telefonische betaling vooraf betaald. Normaliter betaal ik altijd aan de deur maar dit was voor dit product niet mogelijk. Na een week ontving ik bericht van lazada dat ze een zogenaamde lazada wallet voor mij hadden geopend en daarin mijn refund van meer dan 2000 bath hadden gestort. Ik kon dan mijn eerst volgende aankoop uit deze wallet betalen. Eest moest ik echter de wallet activeren via het invullen van 2 documenten.
    Aan het einde werd gevraagd of ik Thai of foreigner was. Als je foreigner aankruist krijg je de tekst te zien dat alleen Thaise mensen in aanmerking komen voor een wallet. Er schijnt een nieuwe wet te zijn die lazada dit verplicht. Ik ben nu al 2 weken bezig mijn eigen geld terug te krijgen zonder enig resultaat. En de wallet kan ik niet gebruiken.

    vr. gr. bert

    • joskeshake zegt op

      Bert, niet afgeven, blijven chatten, dit heb ik ook voorgehad met aanbieden van wallet en dergelijke en dan heb iik gezegd ”weten jullie wel dat dit niet werkt voor een farang” en toen kwam er plots de oplossing.ze hebben me een voucher gestuurd.

    • HansNL zegt op

      Ik heb al heel lang een Lazada wallet, kan er gewoon geld opzetten.
      Ook coupons e.d. worden bijgeboekt en een keer een terugbetaling.
      Kreeg de mededeling dat alleen Thai een wallet mochten openen, maar ik had al een wallet, gold niet voor mij, sprak de klantenservice.

  9. André zegt op

    Beste,.

    Ben blij te lezen dat er meer mensen problemen hebben met het oplichters bedrijf “Lazada”….. Heb vorig jaar menig simpele toestellen bestelt (twee maal een fan, en twee maal een kleerhangersrekje) . Maar vorig jaar bestelde ik een nieuwe iPhone 6 voor mijn vrouw. Ik kreeg 3 maanden garantie en betaalde 4950 bath. Telefoon kwam snel toe rond 8/09/2019 en hij werkte. Maar als mijn vrouw via Whatsapp of via messenger een videocall wilde maken, dan hoorden ze ons niet aan de andere kant van de lijn. Stak mijn vrouw haar oortjes in, dan werkte dat wel, maar ik kon niet meer meeluisteren wat er aan de andere kant verteld werd. Wij zijn geen zeurders of geboren klagers, dus we hadden een oplossing en lieten het erbij. Na 6 weken begon het scherm raar te doen, te flikkeren, het werd met de dag donkerder en daarna :WEG SCHERM !! Telefoon werkte nog maar je zag geen flikker meer. We zaten toen op 7 weken van de 3 maanden. Wij bellen naar Lazada : Ze vroegen de originele leveringsbon, maar die hadden we niet meer. Maar ik had wel alle info van de bestelling opgeslagen. Dus uiteindelijk geloofde men ons. Ze vroegen of we de telefoon hadden laten vallen …… neen dus. Daarna zeiden ze , dat we ons geen zorgen moesten maken, we zaten nog in de garantieperiode. Maar we moesten contact opnemen met de derde partij, die de telefoon geleverd had. Ik heb dat geprobeerd en via chat lukte dat. Terug vroeg men de originele aankoopbon. Na lang heen en weer gechat te hebben, werden we “geloofd”. We moesten een retourfische bij lazada gaan invullen. Dat lukte dus niet, het blokkeerde telkens weer. Dan heb ik uiteindelijk via een medewerker het adres gekregen waar de gsm naar toen moest. We sturen hem op naar Bangkok naar een Gsm winkel. We hebben eerst 3 weken gewacht en dan contact opgenomen. De eerste keer zei men dat hij gevallen was, er zou een lichte schade bemerkzaam zijn. We hebben dat weer ontkent. Dan zeide ze dat ze de telefoon naar iPhone fabriek zouden opsturen. Weer 2 weken gewacht. Daarna weer contact via mijne gsm opgenomen. Nu vertelde men dat er waterschade zou zijn geweest. “NIET DUS”!! Ze zou ons proberen te helpen en zou opnieuw contact opnemen. Na een week belde ze terug : geen garantie meer wegens waterschade !!! Dat was dus een grove leugen. Ze zou de telefoon herstellen voor 1700 bath. Ik vroeg adres en telefoonnummer van die iPhone winkel/fabriek. Deze kreeg ik niet. Dan maar gevraagd om de telefoon terug te sturen. Dan had ik hem tenminste al terug. Toen de telefoon terug was, heb ik terug Lazada gecontacteerd. Zij vroegen aan mij de bewijzen van alle contacten. Een copy/paste van de berichten en een geluidsbandje met alle gesprekken op ……duuuuuhhh …… dat had ik natuurlijk niet. Ik dreigde dan naar een commissie van verkoop in Bangkok te stappen….. daar werd even om gelachen en kreeg telkens een standaard mail terug. Telkens vroeg men die bewijzen. Ondertussen zaten we 04/01/2020. Ben dan maar naar een heel correcte jongen gestapt , een iPhone herstellingszaak hier in Bangsaray en die heeft alles hersteld voor 2300 bath. Dus heb Lazada nog een paar keer gemaild om mijn gal te spuwen, waar er dan hartelijk wordt om gelachen. Neen, deze clows en oplichters zullen me niet meer vangen……

    • Cornelis zegt op

      Lichtelijk off-topic, maar: had je ècht een nieuwe IPhone 6 voor 4950 baht? Mogelijk een gebruikte of zgn, ‘refurbished’. De 6 kwam al in 2014 uit, een eeuw geleden in electronicatermen en wordt bij mijn weten niet meer nieuw geleverd. In Nederland worden gebruikte exemplaren voor ron de 150 euro aangeboden.

      • André zegt op

        Dag Cornelis,
        Bij de aankoop ben ik ook op dat fenomeen gestoten : een “Refurbished” model. Maar ook op Lazada maakt men dat verschil, dus ik was er van overtuigd dat hij nieuw was. De nieuwe modellen kregen wel 1 jaar garantie en ik maar 3 maanden. En dat laatste deed mij twijfelen en heb toch de beslissing genomen om deze te kopen…… op zich is dat allemaal niet zo erg …… maar mij ging het er om dat zo een bedrijf niet capabel en eerlijk genoeg zou zijn om de herstellingskosten op zich te nemen. Neen, ze zijn letterlijk getraind om niet tussen te komen !! Men komt met zulke absurde vragen en bewijzen, dat ze nooit hoeven tussen te komen.
        En ik denk helemaal niet dat mijn antwoord “of-topic” is !! Men vraagt naar ervaringen met Lazada. En hierboven heb je de mijne.

        • Cornelis zegt op

          André, wat je laatste zin betreft: mijn kwalificatie ‘lichtelijk off-topic’ sloeg niet op jouw bijdrage, maar op mijn eigen reactie m.b.t. die IPhone 6.

  10. Martin zegt op

    Ik heb zo ook een ervaring met Wish! wacht al meer dan 18 maanden op mijn bestelling en een behoorlijk antwoord of terugbetaling blijven uit. Mijn conclusie terug naar de echte winkel, Weg met die bedriegelijke online shopping. Spijtig voor de goede die er vast ook zullen zijn.

    • Co zegt op

      Martin bij Wish moet je gaan naar helpdesk van daar uit kan je je geld terug krijgen,of in je wallet of op de rekening waarmee je betaald hebt


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website