Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Rob V.: Ik zou haast gaan denken dat bijna alle westerse auteurs die een roman schrijven met Thailand als setting allemaal hetzelfde plot
- Rudolf: Quote: Wat zijn op dit moment de geschatte kosten van een huis bouwen per m². Dat hangt er maar net van af wat voor eisen u aa
- Johnny BG: In de jaren 50-80/90 zat ook Nederlands regulier geteelde voedsel met gif en toch zijn er 20% ouderen in NL en in TH is dat ook he
- Johnny BG: De duider baseert zich op een aantal bronnen maar er is natuurlijk veel meer aan de hand. In Isaan is sinds 50-60 jaar geleden r
- rob: Gemiddeld verblijf ik 6 tot 8 maanden per jaar in Thailand en geniet ik dagelijks van het eten daar. Men zal mij nooit en te nimme
- Erik Kuijpers: Robert, weet je hoe groot de Isaan is? Zeg drie keer NL dus het is best zinvol als je een klein beetje richting geeft zoals de pro
- RonnyLatYa: Ja dat zeg ik toch dat Kanchanaburi maar een voorbeeld is en dat je dat kan veranderen. Kan op de webpagina zelf ook en dan zie
- william-Korat: In de droge periode is de lijn onderkant Bangkok en lager en ten oosten daarvan tot vlak boven Khao Yai National Park meestal we
- Erik Kuijpers: Als je de opdrachtregel wijzigt, zoals in https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, dan krijg je een andere stad of regio. Maar je
- Cornelis: Nou, GeertP, ik ben absoluut geen ‘spruitjesaanhanger’ of DE Roodmerk-verslaafde, maar dat wil niet zeggen dat ik de Thaise ke
- Rudolf: Het hangt ervan af wat u zoekt in Thailand, maar om eerlijk te zijn hebt u niet zoveel keus lijkt mij. De grote steden vallen af
- RonnyLatYa: Kijk ook hier eens op. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Scroll ook wat naar beneden en dan geeft men ook wat uitle
- Peter (redactie): Ik geniet ook van het Thaise eten en ja, de prijs is erg aantrekkelijk. Maar het is gewoon een feit dat Thaise boeren ongelofelijk
- Jack: Het beste kun je gaan in de periode november t/m februari. Iemand met astma moet absoluut niet in de periode maart t/m mei hier k
- GeertP: Beste Ronald, ik kan mij helemaal vinden in jouw verhaal ,ook ik geniet elke dag weer van de Thai keuken en zelfs na 45 jaar Thail
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Ervaring van lezers met aanvragen van vouchers bij KLM?
Beste lezers,
Wij hebben in september 2019 bij KLM tickets voor vluchten van Amsterdam naar Bangkok op 14 juni en 20 juni 2020 geboekt. De vlucht van 14 juni is door KLM naar 13 juni verplaatst.
Zoals bekend is Thailand tot 1 juli 2020 gesloten voor commerciële inkomende vluchten. Vanmiddag via WhatsApp contact opgenomen met KLM: volgens KLM zullen onze vluchten nog steeds op de geplande tijd vertrekken. Ik heb gevraagd om een update van de vluchtgegevens, omdat Thailand geen toeristen toelaat. Wij kunnen nu vouchers aanvragen, maar deze zijn niet voor geld inwisselbaar. Alleen bij een door de KLM geannuleerde vlucht ontvangt de klant een dergelijke voucher.
De website van de KLM geeft aan dat er in juni geen vluchten naar Bangkok geboekt kunnen worden.KLM blijft er bij dat ze geen bevestigde vluchten kunnen annuleren en sluit de chat af met dat ze bij het antwoord blijven dat de vluchten in juni worden uitgevoerd.
Zijn er lezers van Thailandblog die een dergelijke ervaring met KLM hebben? Probeert KLM op deze wijze te voorkomen dat klanten geld terugvragen?
Groet,
Martin
De minister president Rutte deelde gisteren mee dat voor reizen buiten Europa nog steeds tot 15 juni code oranje is afgegeven. En ook dat als je weer terugkomt 14 dagen in quarantaine moet.
Deel KLM dit mede en kijk wat hun reactie hierop is.
Ik wil ook geen voucher maar mijn geld terug moet nog even wachten want onze datum is iets verder weg.
Volgens de Europese richtlijnen moet je ook geld terug krijgen.
Maar wel raar ze vliegen 4 maal per week naar Bangkok ik wilde naar Canada maar ze vliegen alleen naar Vancouver of Calgary en dat is veel te ver weg van mijn eindbestemming waar ik ook nog 14 dagen in quarantaine moet. Ik wens je veel succes en sta op je strepen.
Klopt niet wat je zegt. Je MOET niet in quarantaine, het wordt geadviseerd.
Reizen buiten Europa
Reizen buiten Europa wordt afgeraden om de risico’s op een nieuwe uitbraak te beperken. De reisadviezen voor landen buiten Europa en buiten het Caribische deel van het Koninkrijk blijven daarom voorlopig oranje. Dat wil zeggen: ga er alleen heen als het echt niet anders kan. Gaat u toch en komt u terug in Nederland, dan is het dringende advies om meteen thuis 2 weken in quarantaine te gaan.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/06/03/toch-op-vakantie-ga-dan-wijs-op-reis
Verder is het ook een fabeltje dat je niet verzekerd bent bij code oranje of rood. Dat verschilt namelijk per reisverzekeraar. Bij Alianz Global Assistance ben je gewoon verzekerd:
https://www.reisverzekeringkorting.nl/blog/reisverzekering/kleurcodes-reisadviezen-reisverzekering-wat-gedekt/
Even bellen! KLM biedt enorm veel mogelijkheden. Onze vlucht van 18/6 mochten we zonder kosten én zonder bijbetaling van tariefverschil onbeperkt wijzigen tot 30/11 (tickets moeten wel voor april 2020 zijn gekocht). Indien je voor een voucher kiest krijg je 15% extra, betere bank bestaat er niet. Ze vliegen wel, maar dit is gedeeld cargo en repatriëring. Via chat hebben wij ook geen prettige ervaringen met KLM, maar via telefoon gaat altijd top!
Toevallig heb ik deze week een vlucht in juni verzet naar volgend jaar april. Dat ging in principe kostenloos m.u.v. tariefverschil. Half april heb ik voor een andere vlucht ook een voucher aangevraagd maar die heb ik nog niet binnen, wel een bevestiging. vernoVerder is me opgevallen dat KLM via WhatsApp veel trager reageert dan via Messenger.
Succes
Ik had in januari een ticket van de KLM voor een reis Bangkok-Amsterdam-Bangkok. Omdat ik medio februari al wist, dat de terugreis voorlopig niet mogelijk was, heb ik de reis geannuleerd. Men bood mij een voucher aan geldig tot 31 januari 2021. Ik vraag mij wel af, of ik binnendie tijd wel een reis kan moeten met gewenste terugkeer naar Thailand.
Ik had in totaal 3 vluchten bij de KLM geboekt voor Japan en Thailand(2x).
Heb via de speciale website de vlucht naar Japan en 1 vlucht naar Thailand om laten zetten in vouchers en 1 vlucht naar Thailand om geboekt naar een latere datum.
Hoewel ik lang op de vouchers heb moeten wachten is dat allemaal zeer goed verlopen en ook het om boeken ging probleemloos.
Die 15 % extra waarde klopt maar dan moet je wel voor 31 oktober de voucher inwisselen, dus een nieuwe vlucht boeken en deze vlucht moet voor 15 juni 2021 plaatsvinden.
Hopelijk dekt die extra 15% het verschil met de nieuwe ticketprijs, tezijnertijd……..
@Cornelis
eigenlijk zou die 15 % niet hoeven, maar gewoon redelijkheid van beide kanten . Voucher wegens de omstandigheden , maar wel dan een aan dezelfde voorwaarden van prijszetting , dus zelfde vlucht voor identiek zelfde prijs gegarandeerd .
En het zou hun dan sieren om bvb een kleine tegemoetkoming te geven zoals bvb stoelkeuze , baggage + of dergelijke , kost hun geen kapitalen ,en klant tevreden.
Want die 15% zal wel ergens een addertje onder de tarmac hebben ,een lekker zoethoudertje ondertussen nadat ze bij Europa bot gevangen hebben om de regels in hun voordeel aan te passen .
Begrijp dat het moeilijk ligt , maar wel voor beide kanten , en niet alleen voor de kant met staatshulp ingeval van hoge nood !
Ik heb een sterk vermoeden dat dit een commercieel truuuk is om te hopen de klant zelf te laten annuleren en alzo een niet in geld omzetbare voucher te kunnen / mogen afleveren , best je been stijf houden en hun de vlucht te laten annuleren , dan heb je 2 mogelijkheden met de voucher ,geld of een andere vlucht later met deze voucher .
Ze hopen blijkbaar dat je zelf gaat cancellen , hun zullen dit natuurlijk zo laat wetteijk mogelijk doen .
Maar je mag er van op aan dat je nog niet naarThailand kan , ze hopen maar op je geduld en hoop , om zodra er groen licht van Thailand is,zo vlug mogelijk volle vluchten te hebben dan .
Gewoon economishe commerciele tactische zet van hun .
Ik wacht al vanaf half april op een voucher van klm als ik ze een bericht stuur krijg ik als antwoord drud druk dat moest ik maar begrijpen
Ik wacht al vanaf 28 maart op een voucher voor de terugvlucht van mijn Thaise vriendin.
Whatsapp van KLM is idd niet je van het.
Nu al 2x aangesproken, want ze heeft een visum verlenging gekregen tot 16 juli, dus die moet ik weer laten wijzigen.
KLM reageert nog steeds niet terug.
Heb geen zin om moeilijkheden te krijgen met de IND.
Hallo, Weer reageren naar KLM dat je nog geen voucher of dat je een toezegging krijgt. Anders is het moeilijk te bewijzen dat je een voucher zou krijgen.
In principe en dat heeft de minister uiteindelijk aangekondigd dat vouchers in strijd zijn met de Europese regels. Maar waarom geen voucher ,dta is aantrekkelijk voor de KLM en natuurlijk ook voor de cliënt ,alleen je weet niet wat de nieuwe tarieven gaan doen.
In juni staan tickets in mijn app KLM frequent flyer voor 3800 eu ….
Beetje veel .
Mijn vlucht van 31-03-2020 van Suriname naar Nederland is tot 3 keer geannuleerd (31-03/03-05/03-06-2020)met heel veel geluk en hulp van vrienden kon ik samen met mijn dochter met een repatriëring vlucht van SLM,en €1300 voor nieuwe tickets op 21 april naar Nederland vertrekken.Gevraag voor omboeken naar de SLM, kon niet mag niet. Eerst konden wij vouchers aanvragen en na12 maanden geld terug.Na het nieuws uit Brussel dat iedereen wiens vluchten geannuleerd zijn het recht heeft om de prijs van de tickets terug te vragen.Heb ik dat gelijk gedaan. Ik krijg direct een app van KLM,vanaf 15mei heeft KLM een nieuw beleid betreft restitutie en alleen geannuleerde vluchten van 15 mei en na 15 mei kunnen geld terug vragen voor geannuleerde vluchten.Gelijk daarna kreeg ik een app dat mijn ticket niet restitueerbaar zijn.Dan zak je broek wel een beetje.KLM heeft het zo met de rechten van de passagiers.Want de Bonus moeten uit betaald worden. Ik heb nu mijn Rechtbijstand verzekering ingeschakeld om mijn geld terug te halen.
Dus KLM heeft het echt niet zo met zijn klanten!
Vanmorgen een mail van KLM vlucht 20 juli geannuleerd daar ik deze tickets bij Expedia had gekocht moest ik daar zijn en voor de koffers bij KLM. Het heeft wat tijd gekost maar de bevestiging gekregen van Expedia en KLM dat al het geld wordt teruggestort op mijn creditkaart. Kan wel even duren maar ik begrijp dat het dik is. Dit was voor vluchten na 15 mei 2020. Telefoon super druk e-mail niet te vinden maar het was het waard om hier 5 uur mee bezig te zijn.
Aangezien KLM op 5 en 6 juni telefonisch onbereikbaar is (na een langdurig keuzemenu wordt gemeld dat de wachttijd meer dan 30 minuten is en wordt de verbinding verbroken) en ook niet via WhatsApp reageert, besloten om de vouchers aan te vragen. Onze voorkeur ging uit naar een nieuwe vlucht voor onze bestaande boeking te kiezen, maar dat blijkt niet mogelijk op de website.
Heeft de directie van de KLM al eens overwogen om het werkloze cabinepersoneel bij de klantenservice in te zetten? Wij voelen ons door KLM geschoffeerd en zullen na de volgende verplichte boeking voor een andere vliegmaatschappij kiezen.