Lezersvraag: Ervaring van lezers met aanvragen van vouchers bij KLM?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
4 juni 2020

Beste lezers,

Wij hebben in september 2019 bij KLM tickets voor vluchten van Amsterdam naar Bangkok op 14 juni en 20 juni 2020 geboekt. De vlucht van 14 juni is door KLM naar 13 juni verplaatst.

Zoals bekend is Thailand tot 1 juli 2020 gesloten voor commerciële inkomende vluchten. Vanmiddag via WhatsApp contact opgenomen met KLM: volgens KLM zullen onze vluchten nog steeds op de geplande tijd vertrekken. Ik heb gevraagd om een update van de vluchtgegevens, omdat Thailand geen toeristen toelaat. Wij kunnen nu vouchers aanvragen, maar deze zijn niet voor geld inwisselbaar. Alleen bij een door de KLM geannuleerde vlucht ontvangt de klant een dergelijke voucher.

De website van de KLM geeft aan dat er in juni geen vluchten naar Bangkok geboekt kunnen worden.KLM blijft er bij dat ze geen bevestigde vluchten kunnen annuleren en sluit de chat af met dat ze bij het antwoord blijven dat de vluchten in juni worden uitgevoerd.

Zijn er lezers van Thailandblog die een dergelijke ervaring met KLM hebben? Probeert KLM op deze wijze te voorkomen dat klanten geld terugvragen?

Groet,

Martin


» Laat een reactie achter


16 reacties op “Lezersvraag: Ervaring van lezers met aanvragen van vouchers bij KLM?”

  1. Christina zegt op

    De minister president Rutte deelde gisteren mee dat voor reizen buiten Europa nog steeds tot 15 juni code oranje is afgegeven. En ook dat als je weer terugkomt 14 dagen in quarantaine moet.
    Deel KLM dit mede en kijk wat hun reactie hierop is.
    Ik wil ook geen voucher maar mijn geld terug moet nog even wachten want onze datum is iets verder weg.
    Volgens de Europese richtlijnen moet je ook geld terug krijgen.
    Maar wel raar ze vliegen 4 maal per week naar Bangkok ik wilde naar Canada maar ze vliegen alleen naar Vancouver of Calgary en dat is veel te ver weg van mijn eindbestemming waar ik ook nog 14 dagen in quarantaine moet. Ik wens je veel succes en sta op je strepen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  2. Marit zegt op

    Even bellen! KLM biedt enorm veel mogelijkheden. Onze vlucht van 18/6 mochten we zonder kosten én zonder bijbetaling van tariefverschil onbeperkt wijzigen tot 30/11 (tickets moeten wel voor april 2020 zijn gekocht). Indien je voor een voucher kiest krijg je 15% extra, betere bank bestaat er niet. Ze vliegen wel, maar dit is gedeeld cargo en repatriëring. Via chat hebben wij ook geen prettige ervaringen met KLM, maar via telefoon gaat altijd top!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
  3. Erik zegt op

    Toevallig heb ik deze week een vlucht in juni verzet naar volgend jaar april. Dat ging in principe kostenloos m.u.v. tariefverschil. Half april heb ik voor een andere vlucht ook een voucher aangevraagd maar die heb ik nog niet binnen, wel een bevestiging. vernoVerder is me opgevallen dat KLM via WhatsApp veel trager reageert dan via Messenger.

    Succes

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  4. Christiaan zegt op

    Ik had in januari een ticket van de KLM voor een reis Bangkok-Amsterdam-Bangkok. Omdat ik medio februari al wist, dat de terugreis voorlopig niet mogelijk was, heb ik de reis geannuleerd. Men bood mij een voucher aan geldig tot 31 januari 2021. Ik vraag mij wel af, of ik binnendie tijd wel een reis kan moeten met gewenste terugkeer naar Thailand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  5. Johan zegt op

    Ik had in totaal 3 vluchten bij de KLM geboekt voor Japan en Thailand(2x).
    Heb via de speciale website de vlucht naar Japan en 1 vlucht naar Thailand om laten zetten in vouchers en 1 vlucht naar Thailand om geboekt naar een latere datum.
    Hoewel ik lang op de vouchers heb moeten wachten is dat allemaal zeer goed verlopen en ook het om boeken ging probleemloos.
    Die 15 % extra waarde klopt maar dan moet je wel voor 31 oktober de voucher inwisselen, dus een nieuwe vlucht boeken en deze vlucht moet voor 15 juni 2021 plaatsvinden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • Cornelis zegt op

      Hopelijk dekt die extra 15% het verschil met de nieuwe ticketprijs, tezijnertijd……..

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • David H. zegt op

        @Cornelis
        eigenlijk zou die 15 % niet hoeven, maar gewoon redelijkheid van beide kanten . Voucher wegens de omstandigheden , maar wel dan een aan dezelfde voorwaarden van prijszetting , dus zelfde vlucht voor identiek zelfde prijs gegarandeerd .

        En het zou hun dan sieren om bvb een kleine tegemoetkoming te geven zoals bvb stoelkeuze , baggage + of dergelijke , kost hun geen kapitalen ,en klant tevreden.

        Want die 15% zal wel ergens een addertje onder de tarmac hebben ,een lekker zoethoudertje ondertussen nadat ze bij Europa bot gevangen hebben om de regels in hun voordeel aan te passen .

        Begrijp dat het moeilijk ligt , maar wel voor beide kanten , en niet alleen voor de kant met staatshulp ingeval van hoge nood !

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
  6. David H. zegt op

    Ik heb een sterk vermoeden dat dit een commercieel truuuk is om te hopen de klant zelf te laten annuleren en alzo een niet in geld omzetbare voucher te kunnen / mogen afleveren , best je been stijf houden en hun de vlucht te laten annuleren , dan heb je 2 mogelijkheden met de voucher ,geld of een andere vlucht later met deze voucher .

    Ze hopen blijkbaar dat je zelf gaat cancellen , hun zullen dit natuurlijk zo laat wetteijk mogelijk doen .

    Maar je mag er van op aan dat je nog niet naarThailand kan , ze hopen maar op je geduld en hoop , om zodra er groen licht van Thailand is,zo vlug mogelijk volle vluchten te hebben dan .

    Gewoon economishe commerciele tactische zet van hun .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +5 (obv 5 stemmen)
  7. Ries zegt op

    Ik wacht al vanaf half april op een voucher van klm als ik ze een bericht stuur krijg ik als antwoord drud druk dat moest ik maar begrijpen

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. Ruud Kruger zegt op

    Ik wacht al vanaf 28 maart op een voucher voor de terugvlucht van mijn Thaise vriendin.
    Whatsapp van KLM is idd niet je van het.
    Nu al 2x aangesproken, want ze heeft een visum verlenging gekregen tot 16 juli, dus die moet ik weer laten wijzigen.
    KLM reageert nog steeds niet terug.
    Heb geen zin om moeilijkheden te krijgen met de IND.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  9. Christina zegt op

    Hallo, Weer reageren naar KLM dat je nog geen voucher of dat je een toezegging krijgt. Anders is het moeilijk te bewijzen dat je een voucher zou krijgen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. albert zegt op

    In principe en dat heeft de minister uiteindelijk aangekondigd dat vouchers in strijd zijn met de Europese regels. Maar waarom geen voucher ,dta is aantrekkelijk voor de KLM en natuurlijk ook voor de cliënt ,alleen je weet niet wat de nieuwe tarieven gaan doen.
    In juni staan tickets in mijn app KLM frequent flyer voor 3800 eu ….
    Beetje veel .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  11. Daisy zegt op

    Mijn vlucht van 31-03-2020 van Suriname naar Nederland is tot 3 keer geannuleerd (31-03/03-05/03-06-2020)met heel veel geluk en hulp van vrienden kon ik samen met mijn dochter met een repatriëring vlucht van SLM,en €1300 voor nieuwe tickets op 21 april naar Nederland vertrekken.Gevraag voor omboeken naar de SLM, kon niet mag niet. Eerst konden wij vouchers aanvragen en na12 maanden geld terug.Na het nieuws uit Brussel dat iedereen wiens vluchten geannuleerd zijn het recht heeft om de prijs van de tickets terug te vragen.Heb ik dat gelijk gedaan. Ik krijg direct een app van KLM,vanaf 15mei heeft KLM een nieuw beleid betreft restitutie en alleen geannuleerde vluchten van 15 mei en na 15 mei kunnen geld terug vragen voor geannuleerde vluchten.Gelijk daarna kreeg ik een app dat mijn ticket niet restitueerbaar zijn.Dan zak je broek wel een beetje.KLM heeft het zo met de rechten van de passagiers.Want de Bonus moeten uit betaald worden. Ik heb nu mijn Rechtbijstand verzekering ingeschakeld om mijn geld terug te halen.
    Dus KLM heeft het echt niet zo met zijn klanten!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  12. Christina zegt op

    Vanmorgen een mail van KLM vlucht 20 juli geannuleerd daar ik deze tickets bij Expedia had gekocht moest ik daar zijn en voor de koffers bij KLM. Het heeft wat tijd gekost maar de bevestiging gekregen van Expedia en KLM dat al het geld wordt teruggestort op mijn creditkaart. Kan wel even duren maar ik begrijp dat het dik is. Dit was voor vluchten na 15 mei 2020. Telefoon super druk e-mail niet te vinden maar het was het waard om hier 5 uur mee bezig te zijn.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  13. Martin zegt op

    Aangezien KLM op 5 en 6 juni telefonisch onbereikbaar is (na een langdurig keuzemenu wordt gemeld dat de wachttijd meer dan 30 minuten is en wordt de verbinding verbroken) en ook niet via WhatsApp reageert, besloten om de vouchers aan te vragen. Onze voorkeur ging uit naar een nieuwe vlucht voor onze bestaande boeking te kiezen, maar dat blijkt niet mogelijk op de website.
    Heeft de directie van de KLM al eens overwogen om het werkloze cabinepersoneel bij de klantenservice in te zetten? Wij voelen ons door KLM geschoffeerd en zullen na de volgende verplichte boeking voor een andere vliegmaatschappij kiezen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website