Beste lezers,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de (Belgische)hospitalisatieverzekering voor expats van Assudis/AXA? Bij mij werd de verzekering door de maatschappij eenzijdig opgezegd, zogezegd omdat de schadelast in Thailand te groot was en ook omdat er fraude zou zijn gepleegd. Via 1 van mijn FB-vrienden vernam ik echter dat hij wel een vervaldagbericht voor eind oktober gekregen had om het contract te verlengen, dus de uitleg van de maatschappij klopt niet.

NB: Zelf heb ik in de 2 jaar dat ik aangesloten was geen enkele keer op de verzekering beroep moeten doen.

Vriendelijke groeten,

Erwin VV


» Laat een reactie achter


24 reacties op “Lezersvraag: Ervaring met de (Belgische)hospitalisatieverzekering van Assudis/AXA?”

  1. David H. zegt op

    Raar verhaal , u schrijft opgezegd te zijn wegens te grote schadelast , terwijl u tijdens 2 jaar aangesloten geen beroep op hen heft gedaan schrijft u …!? ….. en dan dit wderom :

    “Via 1 van mijn FB-vrienden vernam ik echter dat hij (?) wel een vervaldagbericht voor eind oktober gekregen had om het contract te verlengen, dus de uitleg van de maatschappij klopt niet.”

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Henk zegt op

      Een vriend van mij is erg lovend over deze maatschappij! Hij heeft verschillende operaties volledig betaald gekregen. En dat voor een jaarpremie van € 450.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • erwin vv zegt op

      Lees wat er staat: De maatschappij zou stoppen met expats in Thailand te verzekeren wegens de te grote schadelast in het algemeen, en ook door een geval van fraude. Dat was hun uitleg. Maar deze klopt dus niet aangezien mijn FB-vriend zijn contract wel kan verlengen. Wie moet je nu geloven? En ja, ik heb de verzekering tot nu toe nog geen Baht gekost, waarom kan ik dan mijn contract niet verlengen? Zo is het wel makkelijk natuurlijk.
      Vriendelijke groeten, Erwin

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
      • David H. zegt op

        Deze meer uitgebreide uitleg is wel anders te verstaan dan de allereerste .Nu is het duidelijk wat u bedoelde .
        Vriendelijke groeten
        David H.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +1 (obv 1 stem)
  2. joskeshake zegt op

    Mijn ervaring met AXA Assudis expat verzekering 500€:

    Na op 06 aug in België een ‘’ballondilatatie’’aan beide benen te hebben laten doen en opnieuw operatieve ingreep na lekkage ader op 14 aug, ben ik op 20 aug pijnloos terug gekeerd naar Thailand na toelating om te mogen vliegen.
    Tijdens mijn vlucht werd ik gewaar dat mijn linkerbeen terug pijn begon te doen.Ik heb nog paar dagen afgewacht, maar dan toch achter vaatheelkundig specialist gezocht,en onwaarschijnlijk, maar van de 4 hospitalen in Pattaya is er maar 1, en die was juist in vakantie,uitwijken naar Sriratcha of Chonburi zat er ook niet in, want het was dezelfde dokter.
    Dus verwees men me na mijn uitleg over linker been naar hartspecialist in Bangkok Pattaya Hospital,waar ik dan op 30 aug op consultatie ben geweest,het eerste dat ze natuurlijk vragen is ”Insurance mister” dat onderzoek dat was een lachertje op zen eigen, die nam mijn bloeddruk (hoewel verpleegster dat ervoor al had gedaan ) en begon wat met stethoscoop op men borst te luisteren, en gaf me wat medicijnen en de raad om ct scan met inspuiting van bepaalde vloeistof van beide benen te laten nemen.Hij zei ook direct de prijs 32.000 baht.
    Alvorens te betalen moest ik mee naar dienst Insurance, waar ik dan Danny (Nederlands sprekend) heb laten komen en die gaf me raad eerst AXA toelating te vragen.
    En dan aan kassa 3340 baht gaan betalen.

    Dus op 31 mail gestuurd naar AXA voor toelating en antwoord was:
    Beste,

    We zijn hiervoor al gecontacteerd geweest door het Bangkok hospital Pattaya en hebben reeds onze kostengarantie naar het ziekenhuis gestuurd. Normaal gezien zou u niets meer moeten betalen in het ziekenhuis.
    Met vriendelijke groet
    Toon
    Assudis Expat Assistance

    Dus contact opgenomen met BHP, en deze wisten van niets.
    Zo heb ik enige dagen mails blijven versturen naar AXA doch zonder resultaat, tot op 07 ik bericht kreeg van BHP dat kostengarantie binnen was.
    Zo dan op 09 sept ct scan laten doen, en wonderbaarlijk, niet moeten betalen, doch na de scan moet het resultaat gecontroleerd worden door dokter en deze was juist uit van vakantie dr Trakarn, om 17u mocht ik zelfde dag op consult voor uitslag.
    Dr Trakarn heeft me dan medicijnen voorgeschreven en follow up visit voor 14 sept.

    En surprise surprise, deze visite moest ik weer betalen, zijnde 4772 baht. Ik zei aan kassa, dat ik verzekerd ben, maar na wat heen en weer getelefoneer beweerde men dat het alleen voor scan was.
    Dus AXA denkt na scan dat uitslag niet bekeken moet worden, dat bewees voor mij al dat er onbekwame personen zitten, die wisten zelfs nog niet welke polis ik had, die begonnen al met te zeggen dat ik al 3225 euro gebruikt van mijn 12.500, maar ik ben verzekerd voor 1 milj.
    Hier nog een antwoord van AXA dat op geen bal trok:
    De kosten die we gedekt hebben zijn de volgende:
    • 30/08/2019 – 35,340.00 THB (ziekenhuis kosten: 32,000.00 THB + consultatie bij arts 3,340.00THB) (ik vraag me af wat die 32.000 op die datum was,maar krijg geen antwoord)
    • 09/09/2019 – 38,552.00 THB (ziekenhuis kosten: 33,780.00 THB + consultatie bij arts 4,772.00 THB)
    • 14/09/2019 – 35,000.00 THB (Dit is een pre-kosten dekking, van zodra we de juiste kosten hebben kan dit bedrag er naar aangepast worden).
    Dit zijn alle kosten die we dus tot op heden gedekt hebben (totaal van 108,892.00 THB of 3,225.95 EUR) kunnen dekken.

    Verder zou ik u nog wel willen informeren, dat uw contract uw dekt (voor medische kosten) tot een maximum van 12,500.00 EUR en dat er dus momenteel al
    3,225.95 EUR gebruikt zijn. ( en ik heb verzekering 1 milj)

    Ik hoop dat u gerustgesteld bent en dat u nu gerust naar u afspraak van morgen kunt gaan.
    Indien u nog vragen hebt, gelieve dan zeker niet te aarzelen met ons te contacteren.

    Dat ‘’ gerustgesteld ‘’ was ook een lachertje, want bij visite van 14 sept moest ik weer betalen, en dat niet aarzelen om te contacteren ook.
    Het duurt dagen voor je antwoord krijgt.
    Blijkbaar werkt de correspondent van AXA ( welke ik niet mocht weten wie het was) met verkeerde email adressen en moet alle kostengaranty van AXA Thailand komen en niet van AXA België.
    Nu zijn we al 23 sept en nog is alles niet opgelost, hun laatste mail was wel weer een toppertje:
    .
    Geachte heer Dedonder,
    bedankt voor deze verduidelijking
    Graag wensen wij te verduidelijken
    dat het IPA expatriate contract enkel dringende opnames dekt en eerste consultatie om de diagnose vast te stellen. Elke consultatie na opname of follow-up consultaties worden NIET gedekt.

    Wij hebben uitzonderlijk beloofd deze kosten in terugbetaling te dekken, met name uw vorige visites van onder andere 09/09 en 14/09.
    Deze mag u indienen bij onze dienst terugbetaling, alle komende follow-up visites, daar kunnen wij helaas niet meer in tussenkomen.
    met vriendelijke groeten,
    Valentino

    09/09 is nu eindelijk terug betaald, op 14/09 zit ik nog te wachten op bericht BHP.
    En de soap is nog niet gedaan, eerst bericht dat ik niet op consultatie neb geweest, na betalingsnota van BHP gestuurd te hebben, ok, dus ik mocht me aan terugbetaling van 14/09 verwachten, doch BHP weet weer van niets, geen bericht ontvangen, de xxx ste mail naar AXA en antwoord: U moet die onkostennota naar Brussel opsturen. Terwijl ik 2 andere terug betalingen in BHP gekregen heb?
    Kan het nog gekker ? dacht het niet.
    Ik kan maar een ding zeggen van AXA na deze belevenis, er zitten een bende prutsers.
    Ik had beter terug Mutas – de voorzorg gecontacteerd.
    Er zullen natuurlijk verschillende meningen over zijn, maar dit is mijn belevenis en ze was allesbehalve aangenaam.
    Alles kan gestaafd worden met e-mails ( voor de ongelovigen)
    We zijn inmiddels al 09/10/2019 en het is nog niet betaald, en ik heb verleden week een aangetekend schrijven aan hen gericht wat is afgegeven op 04 okt en nog steeds geen antwoord.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
    • LUCAS zegt op

      Die antwoorden komen duidelijk van een callcenter, daar communiceren ze niet met mekaar.
      Vier e mails beantwoord door vier verschillende personen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Lung addie zegt op

      Beste joskeshake,
      je schrijft hier dat je een verzekering hebt die 1.000.000Eu als dekkingssom heeft. Ben je hier zeker van daar, als ik de voorwaarden van AXA “Expat” lees, dan zie ik dat je deze enkel kan krijgen indien je over een ‘DOSZ nummer’ beschikt en dus een expat, in de letterlijke zijn van het woord, bent:dus werkzaam voor een Belgisch bedrijf in het buitenland. (DOSZ: Dienst Overzeese Sociale Zekerheid). Ik ga van de veronderstelling uit dat jij dat NIET hebt en dus is je dekkingssom maximaal 12.500Eu. Het is in de polis duidelijk aangegeven dat je voor elke tegemoetkoming eerst toestemming moet vragen aan de verzekering. Wie er in de fout ging bij: niets ontvangen, van niets weten door BHP, daar heb je het raden naar: BHP of AXA? Als ik de administratieve verwerkingssnelheid van de Thaise diensten bekijk dan moet ik wel vaststellen dat het soms heel lang kan duren voor ze ze op een rijtje hebben.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
      • Gino Croes zegt op

        Lung Addie,
        Dit klopt wat U zegt,Dosz of een ander sociale verzekeringsinstelling.
        Ik zei desondanks tegen Assudis dat ik in Belgie een hospitalisatie verzekering had met wereldwijde dekking bij Axa Belgie.
        Assudis liet weten dat de tussenkomst van Axa min 75% of meer moest zijn.
        Bij navraag bleek dit voor Thailand slechts 25 % te zijn.
        Bijgevolg is mijn dekking dus beperkt tot 12.500 €.
        Ook al betaal je 500€/jaar,bij controle door Assudis krijg je toch maar max.12.500 € uitbetaald.
        Groetjes.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • joskeshake zegt op

        beste Lung, je moet even verder lezen ook dan he :Ze is beperkt tot 12.500 EUR of 1.000.000 EUR per schadegeval en per verzekerde persoon, voor zover deze persoon verzekerd is bij het DOSZ of een andere voorzorgsinstelling.
        Die andere voorzorgsinstelling , mag ik wel veronderstellen dat het mijn ziekenfonds is : de voorzorg/mutas

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
        • RonnyLatYa zegt op

          Ja, De Voorzorg via Mutas voor zover het een verblijf van maximum 3 maand betreft dekken die Thailand. . Nadien val je terug op die 12500. En als je dan toch voor minder dan 3 maand gaat volstaat de Voorzorg op zich ook en hoef je die expat verzekering niet te bemen.

          VA:F [1.9.22_1171]
          Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • joskeshake zegt op

        Niets ontvangen, denk dat ik laatste onkosten nota van BHP wel 5 keer heb verstuurd, zelfs aangetekend vanuit belgie wat bevestigd is door Bpost.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  3. L.F.L. zegt op

    Leuke verzekering waar niks aan heb. Had twee breuken ziekenhuis nota opgestuurd wordt niks terug betaald

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Gino Croes zegt op

      Beste LFL,
      Om terugbetaling te kunnen genieten moet je aan 3 voorwaarden voldoen bij Assudis.
      1)Ziekenhuis moet een medisch rapport doorsturen naar AXA Thailand Bangkok.
      2)U moet zelf naar Assudis bellen en het voorval melden waarna U van hen een dossier nummer krijgt.
      3)Bij akkooord betaald AXA Thailand de onkostennota,s aan het ziekenhuis of indien U zelf betaald dient U de origineele fakturen op te sturen naar Assudis (best aangetekend)
      Zoniet zijn vele mensen dan verwonderd achteraf dat ze geen terugbetaling krijgen.
      Groetjes

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • joskeshake zegt op

        Bij mij gaat het erover dat 2 rekeningen terug betaald zijn, door het hospital nota bene en de derde niet, zelfs na hetgeen te doen wat ze schreven, namelijk de onkosten nota aangetekend opsturen, welke ze op 4 okt ontvangen hebben.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Pat zegt op

    Zeer slechte ervaring echte mafia praktijken heb alle emails ter staving.
    Voor de betweters na een operatie reeds uit gesloten ook van verschillende negative reacties gehoord.
    Is geen eerlijke verzekering maar welke wel? Wel de operatie volledig betaald .

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • theo zegt op

      hallo,ik was een maand verzekert bij axa,een klein ongelukje schade 45000 baht alles betaalt en mijn verzekering stop gezet,ik had niks fout gedaan niet eerlijk.nu heb ik niks meer.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
  5. nicky zegt op

    Wij zijn reeds verschillende jaren bij Assudis en tot nu toe enkel maar positieve ervaringen.
    Coronarografie laten doen, fysio voor mijn schouder plus regelmatig spuiten , mijn man prostaat operatie.
    Diabetisch vastgesteld in Thailand en alles vergoed.
    Ook net vorige maand mijn jaar polis verlengd. Hoop dat het zo blijft

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  6. Gino Croes zegt op

    Beste,
    Ben zeer tevreden over Assudis.
    Ben in 4 jaar al enkele malen op consultatie moeten gaan in het Memorial hospital Pattaya en telkens regelen zij de betaling rechtstreeks met Assudis.
    Nooit geen probleem.
    Gino.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • joskeshake zegt op

      Ik denk indien ik nog eens naar een hospital moet gaan, ook memorial eens te proberen, normaal ga ik altijd naar pattaya international hospital, doch daar was geen vaatheelkundig specialist.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. Marc zegt op

    Prima verzekering , ik had anderhalf jaar geleden een hersenbloeding en ben ervan geopereerd in het Hua Hin hospital , kosten 62500 baht + 5 x 7000 baht controle kosten en medicatie
    Alles mooi terugbetaald na het voorleggen van de factuur , directe regeling is in dat overheids hospitaal niet mogelijk .
    Ik kan dus de verzekering aanraden , telkens ik belde met hen kreeg ik een vriendelijke dame aan de lijn die me goed hielp

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
    • Marc zegt op

      Ik vergeet erbij te vermelden dat ik niet werd opgezegd , ik heb in juni men verzekering vernieuwd voor een jaar

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  8. Henk zegt op

    Assudis heeft de verzekering voor Thailand geblokkeerd. Vandaag geprobeerd.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Fieke zegt op

    Ik heb reeds 3 jaar Assudis expat. Nog geen problemen gehad.
    Ik was reeds voor 2 gevallen in ziekenhuis, goed terugbetaald.
    Doch een vriend van mij kon zijn verzekering niet meer vernieuwen doordat hij te veel kostte !!!!!
    Een ander persoon wou verzekering afsluiten en ze zeiden dat verzekeringen voor Thailand nu niet meer kunnen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website