Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Sjaak S: Ik weet niet hoe jij zoekt, maar ik heb net op Google maps gekeken en vond in Chiang Mai al minstens zes Indonesische/ Maleisische
- Sjaak S: Wat? Je moet gezond eten om gezond te blijven en dat vooral pas vanaf je veertigste doen? Dat zegt een Amerikaans onderzoek? Ongel
- Sjaak S: 1970! Toen was ik pas 12 en had nog nooit van Thailand gehoord. Ik kwam er voor het eerst in 1980. Met de trein vanuit Maleisië&
- Erik Kuijpers: Eddy, dat was een zinvol rondje dat je met ons deelt! En ze weten het daar dus ook niet….. Grappig dat men twijfelt over
- Eddy: Ik hoef niet op mijn gewicht te letten als ik in Thailand verblijf. Daarentegen kom ik in NL makkelijk 5kg aan na een verblijf van
- Wim: Voor degenen onder ons die willen weten waar Thailand op af stevent is de opinie van een Thai econoom interessant. Vandaag in Bang
- Wim: Niet met je eens. Aangezien een groot aantal echtgenotes van ons gepensioneerden met de uitrol van de digital wallet te maken krij
- Willy: 500.000.000.000 THB ofwel 13.000 miljoen euro. Een duizelingwekkend bedrag. De politici die dit bedacht hebben, hebben geen enk
- Peter (redactie): Beste Erik, Je leest het verkeerd, er staat: Slechts 9 procent haalt de 70 jaar, zonder chronische ziektes. Dus maar 9 procent bl
- Marc: Man, man, man wat een uitleg en vooroordelen. Ik lig van dit alles niet wakker, integendeel. Iedereen weet maar al te best dat
- Louis: Mijn vriendin heeft nu al die applicatie op haar mobiele telefoon. dat heeft zij mij vol trots getoond. Had ze via TikTok geregeld
- Rick: Bedankt voor je reactie Ronny en ook voor je leuke anekdote. Over aanpassen gesproken: een tijdje geleden had ik een kennis op b
- Rick: Dank voor de reactie, Frans. Eigenlijk rijdt vrouwlief liever in Thailand rond dan in Nederland waar ik de laatste jaren het roer
- Menzo: Het enige juiste antwoord op de vraag van E. De meeste antwoorden gaan uit van vooroordelen. Eduard schrijft: Ik heb het idee dat
- Erik Kuijpers: Pas gezond eten na je 39e? Nou, dan wist mijn moeder het toch wel beter hoor. Het was thuis allemaal gezond en vers en dat werd on
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarom biedt Booking hotels aan die gesloten zijn?
Lezersvraag: Waarom biedt Booking hotels aan die gesloten zijn?
Beste lezers,
Ik boek Citrus Sukhumvit 13 hotel voor 19 en 20 september. Had ook nog iets van een vertaalbureau wat bezorgd moest worden. Nu die belde mij de 19e om rond 8 uur met de mededeling dat dit hotel al maanden gesloten is. Ik dus snel een ander hotel gebeld zonder booking.com. Deze was gelukkig wel open en dat gereserveerd. Niet handig in dit geval daar ik dus andere lastig moest vallen met mijn probleem.
Toen Booking.com na veel heen en weer bellen eindelijk contact. Nette persoon die echt wilde helpen en ja ik zou na een half uur terug gebeld worden wat ook gebeurde voor een gratis annulering. Ze hadden namelijk mijn credit card gegevens. Kan allemaal gebeuren. Echter na twee dagen probeer ik weer hetzelfde hotel te boeken en ja hoor wederom te boeken. Na nogmaals 2 dagen ja hoor nog steeds te boeken heb nu 3x klacht bij ze ingediend hoe dit mogelijk is, geheel geen reactie meer.
Het lijkt er voor mij op dat ze er aan verdienen en misschien wel beide bedrijven. Want je moet nogal wat ondernemen wat vele niet zullen doen en dan wordt er geïncasseerd.
Hebben andere dit ook al eens meegemaakt in de corona tijd?
Groet,
Jan
Ik denk eerder dat dit aan de hotels ligt, dat zij niet annuleren bij booking. Com
Booking.com is afhankelijk van de deelnemende hotels – als die opgeven beschikbaarheid te hebben of open te zijn, dan zullen ze gewoon verschijnen bij zoekacties. Maar als er verschillende klachten binnenkomen over sluiting – zoals u heeft gedaan – dan zou de argeloze klant mogen verwachten dat Booking.com actie onderneemt. Hotels staan echter niet alleen in het aanbieden van iets dat er niet is. Vliegmaatschappijen bieden in deze coronatijd ook vluchten aan waarvan ze van te voren weten dat ze niet worden uitgevoerd – zie het als een visnet dat ze uitgooien, in een poging zoveel mogelijk passagiers te vangen (en hun geld natuurlijk) om die vervolgens op die ene vlucht te zetten die nog wel gaat.
Om bij het hotelvoorbeeld te blijven: vorig jaar een mij bekend hotel geboekt. Netjes bevestiging e.d. gekregen. Bij aankomst bleek het hotel gesloten en te worden verbouwd. Alleen hadden ze een deal gesloten met een ander (en uiteindelijk beter) hotel, waar gasten naartoe werden gebracht. Maar ze wilden hun eigen hotel dus niet van Booking.com af hebben. Dat kan voor Citrus ook gelden.
Sinds kort berekend Booking en partner Agoda aan het eind van de factuur 10 % hotelservice toeslag met daaroverheen 7% VAT. Met andere woorden je vakantie wordt bijna 20% duurder dan allereerst werd aangeboden bij het showen ban het zg. LAATSTE kamer. Maar wat is die hotelservice dan? Extra inkomsten naast de provisie die berekend wordt aan de verhuurder?
In deze onzekere tijd is het altijd verstandig een hotelkamer te boeken met gratis annulering.
Beste Bob,
Het is een kwestie van lezen, op de site staat bij de te kiezen kamers de voorwaarden, dit kan zijn inclusief alle belastingen en toeslagen of zonder deze vermelding en dan komt er voor dat betreffende hotel aan het einde inderdaad een toeslag van 10 en 7 % zijnde service fee en BTW. Deze toeslagen gelden voor alle hotels en restaurants en is inderdaad op 2 manieren toepasbaar. Prijzen aangegeven inclusief of exclusief deze toeslagen. Staat doorgaans duidelijk aangegeven op de site of bij restaurants op de menukaart.
Het verdwijnt dus niet in de zakken van booking,com maar wordt door het hotel berekend.
Goed lezen dus, en bezint eer ge begint.
De 10 % komt overeen met het marge dat de hotelier moet betalen aan booking ….
Dat zou kunnen, maar die 10 % service fee en 7 % btw betaal je ook als je rechtstreeks bij het hotel boekt.
Dit is wettelijk vastgesteld in Thailand.