Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Jaring Suurs: Sawasdee kap Mijn inmiddels lieve vrouw komt uit een dorp nabij surin Ik kom er 10 keer liever als Bangkok of andere Toeris
- Thaiarie: Lieven bedankt voor dit leuke verhaal, humor van de bovenste plank. Goed dat ik geen koffie dronk tijdens het lezen van dit verhaa
- Adriaan: Keuringsdienst van waarde heeft er een goed, informatief programma over gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=kGB1GTOalC0
- Rudolf: Het nadeel van een hogesnelheidslijn is dat die maar op zo weinig plaatsen stopt. Je hebt er alleen maar wat aan, als je in de bu
- Jos M: Redactie: Bedankt voor je opmerking!
- Jos M: Prachtig geschreven weer Lieven. Er gaat niets boven zelf gemalen bonen en een beetje heet water, zelfs Groningen niet .
- Osen1977: Een heerlijk herkenbaar stuk waar ik redelijk om moet lachen op deze druilende dag. Gelukkig hebben wij al een poosje een machin
- Erik Kuijpers: Wat is er dan moeilijk aan? Een toerist komt voor vakantie en die is in de meeste landen maar kort, max 30 dagen. Mensen uit weste
- Rob: Dag Frans, Vanaf 10 mei kan je het in pre order bestellen bij de uitgever. Mijn mailadres is [email protected]
- Rob: De uitgeverij is nog bezig met de vormgeving en ik ken de verkoopprijs nog niet. Vanaf 24 mei is het te koop. Ik keer in oktober t
- Frank B.: Ondanks dat we van plan zijn om ons in Thailand te vestigen en ik sinds begin jaren 70 de F1 volg, hoop ik dat dit niet doorgaat.
- Robert: Toeristen aantrekken? Dan mogen ze het visum-systeem wel eens wat vereenvoudigen…
- Robert: Ik was in januari en maart in Thailand (in de buurt van Ayutthaya). Ik heb wat rondgereisd in die omgeving en ben noordelijker bij
- Ton Prangku: Bert, een universiteit in Thailand heeft een ander niveau dan wat wij hier in Europa gewend zijn. Wij zouden het hier middelbaar o
- Bert: Bedankt voor de leuke tip! Zelf doe ik ook graag spelletjes maar deze ken ik nog niet, ik ga zeker even kijken wat het is en he
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Lezersvraag: Waarom biedt Booking hotels aan die gesloten zijn?
Lezersvraag: Waarom biedt Booking hotels aan die gesloten zijn?
Beste lezers,
Ik boek Citrus Sukhumvit 13 hotel voor 19 en 20 september. Had ook nog iets van een vertaalbureau wat bezorgd moest worden. Nu die belde mij de 19e om rond 8 uur met de mededeling dat dit hotel al maanden gesloten is. Ik dus snel een ander hotel gebeld zonder booking.com. Deze was gelukkig wel open en dat gereserveerd. Niet handig in dit geval daar ik dus andere lastig moest vallen met mijn probleem.
Toen Booking.com na veel heen en weer bellen eindelijk contact. Nette persoon die echt wilde helpen en ja ik zou na een half uur terug gebeld worden wat ook gebeurde voor een gratis annulering. Ze hadden namelijk mijn credit card gegevens. Kan allemaal gebeuren. Echter na twee dagen probeer ik weer hetzelfde hotel te boeken en ja hoor wederom te boeken. Na nogmaals 2 dagen ja hoor nog steeds te boeken heb nu 3x klacht bij ze ingediend hoe dit mogelijk is, geheel geen reactie meer.
Het lijkt er voor mij op dat ze er aan verdienen en misschien wel beide bedrijven. Want je moet nogal wat ondernemen wat vele niet zullen doen en dan wordt er geïncasseerd.
Hebben andere dit ook al eens meegemaakt in de corona tijd?
Groet,
Jan
Ik denk eerder dat dit aan de hotels ligt, dat zij niet annuleren bij booking. Com
Booking.com is afhankelijk van de deelnemende hotels – als die opgeven beschikbaarheid te hebben of open te zijn, dan zullen ze gewoon verschijnen bij zoekacties. Maar als er verschillende klachten binnenkomen over sluiting – zoals u heeft gedaan – dan zou de argeloze klant mogen verwachten dat Booking.com actie onderneemt. Hotels staan echter niet alleen in het aanbieden van iets dat er niet is. Vliegmaatschappijen bieden in deze coronatijd ook vluchten aan waarvan ze van te voren weten dat ze niet worden uitgevoerd – zie het als een visnet dat ze uitgooien, in een poging zoveel mogelijk passagiers te vangen (en hun geld natuurlijk) om die vervolgens op die ene vlucht te zetten die nog wel gaat.
Om bij het hotelvoorbeeld te blijven: vorig jaar een mij bekend hotel geboekt. Netjes bevestiging e.d. gekregen. Bij aankomst bleek het hotel gesloten en te worden verbouwd. Alleen hadden ze een deal gesloten met een ander (en uiteindelijk beter) hotel, waar gasten naartoe werden gebracht. Maar ze wilden hun eigen hotel dus niet van Booking.com af hebben. Dat kan voor Citrus ook gelden.
Sinds kort berekend Booking en partner Agoda aan het eind van de factuur 10 % hotelservice toeslag met daaroverheen 7% VAT. Met andere woorden je vakantie wordt bijna 20% duurder dan allereerst werd aangeboden bij het showen ban het zg. LAATSTE kamer. Maar wat is die hotelservice dan? Extra inkomsten naast de provisie die berekend wordt aan de verhuurder?
In deze onzekere tijd is het altijd verstandig een hotelkamer te boeken met gratis annulering.
Beste Bob,
Het is een kwestie van lezen, op de site staat bij de te kiezen kamers de voorwaarden, dit kan zijn inclusief alle belastingen en toeslagen of zonder deze vermelding en dan komt er voor dat betreffende hotel aan het einde inderdaad een toeslag van 10 en 7 % zijnde service fee en BTW. Deze toeslagen gelden voor alle hotels en restaurants en is inderdaad op 2 manieren toepasbaar. Prijzen aangegeven inclusief of exclusief deze toeslagen. Staat doorgaans duidelijk aangegeven op de site of bij restaurants op de menukaart.
Het verdwijnt dus niet in de zakken van booking,com maar wordt door het hotel berekend.
Goed lezen dus, en bezint eer ge begint.
De 10 % komt overeen met het marge dat de hotelier moet betalen aan booking ….
Dat zou kunnen, maar die 10 % service fee en 7 % btw betaal je ook als je rechtstreeks bij het hotel boekt.
Dit is wettelijk vastgesteld in Thailand.