Beste lezers,

Mijn AXA Expat verzekering is onverwachts beëindigd. Gisteren een brief ontvangen via Assudis: “Tot onze spijt moeten wij u meedelen dat AXA Assistance beslist heeft om het product Expat niet langer te verdelen. De opzegging wordt van kracht bij de eerstkomende vervaldag. De overeenkomst zal dus eindigen op 30-04-2020”.

De premies werden door mij steeds op tijd betaald en er werd nooit beroep gedaan op deze verzekering. Ik vraag me nu af of dit een willekeurige stopzetting is of zijn er nog lezers die dergelijke brief ontvangen hebben?

Groet,

Lung Lie (BE)

20 reacties op “Lezersvraag: AXA Expat verzekering onverwachts beëindigd”

  1. David H. zegt op

    Nog niets ontvangen , maar mijn vervaldag is 1 October a.s.

    Misschien dat mijn brief ook onderweg is , u schrijft ” niet langer verdelen ” , dus zal het wel niet persoonlijk bedoeld zijn , maar een commerciele overweging w.s. , mischien te duur geworden of te moeilijk , wel raar want gewoonlijkt wordt dat opgelost met een drastische verhoging van premie , ik heb het ook al 3 jaar nietgebruikt of nodig gehad .

    Zou ook wel kunnen dat je later een ander verzekeringsvoorstel met andere Axa naam en prijskaartje aangeboden krijgt ,en misschien wel aangepast aan de Thaise Immigratienormen betreffende retirement visa houders….. kwestie van hun aanpassen en graantje meepikken , zou best kunnen !

  2. Dree zegt op

    Zelfde voor mij en voor nog velen ik heb er ook nog geen gebruik van gemaakt maar er zijn er wel die dan hebben kunnen genieten van de dure privé ziekenhuizen waardoor dat de verzekering te veel verlies heeft gemaakt en er nu mee stopt

    • Johnny BG zegt op

      Nu weet ik niet of het echt genieten is in een ziekenhuis al is het zelfs een dure, maar wees maar blij dat ze de verantwoordelijkheid nemen om het netjes af te handelen.

      LAMP insurance welke ook in Thailand werd aangeboden is vorig jaar doodleuk failliet gegaan en je zal dan maar een spoedeisende operatie moeten ondergaan op het moment dat het uitgesproken wordt.

      Dag dekking en zoek het verder maar uit.

      http://www.lampinsurance.com/

    • Thallay zegt op

      heb dezelfde ervaring. Gewoon een brief met oprotten, zonder bedankt voor de betalingen.. Nooit een beroep op hen gedaan, zij wel op mij.

  3. Erik zegt op

    Kreeg een maand terug een e-mail dat de maatschappij stopt met het aanbieden van deze polis. In de pers is er ook aandacht aan besteed en op internetmedia. Het zal te duur voor ze zijn…….. Jammer dus!

  4. G. van Uden zegt op

    Heb gisteren een chat sessie gehad met Assudis; dat ging als volgt :

    Betreft : AXA/Assudis :
    Geachte,

    ontving vandaag een schrijven van jullie om onze expat assistance contract op te zeggen. Wat is de reden hiervan?

    De reden hiervan is dat AXA assistance besloten heeft om met dit product te stoppen. Spijtig hebben we momenteel geen ander formule die dat kan dekken

    Ja, dat heb ik kunnen lezen. Maar vraag mij af wat de achterliggende reden is?

    De te hoge schadenlast

    Jammer! Moest er in de toekomst iets dergelijks op de markt komen,laat het dan gerust weten. In Thailand is men sinds kort verplicht een hospitaals verzekering te hebben om het visa jaarlijks te kunnen verlengen.

    JA hoor, zodra dat we een oplossing hebben zal dat op de site verschijnen

    Ok bedankt.

    Graag gedaan hoor, prettige dag verder

    • David H. zegt op

      @G. van Uden
      Nu vandaag maar even brieven bus gelicht wegens de berichten hier , en ja hoor Assudis brief aangekomen .

      Echter een andere inhoud , nl het Thais certificaat van de overheid ingevuld en afgestempeld “Foreign Insurance Certificate” , met de dartums , de som 12500€/case echter alleen inpatient , verder mijn naam ingevuld ,polisnummer ,company AXA Assistance, hun address en emailadres , website :www.Assudis.Be

      Zal wel niet tellen voor de Thaise I.O.denk ik , maar ze doen blijkbaar toch een poging .
      Dus geen stopzetting brief , maar dat kan nog komen , dit attest was verstuurd begin December , men had mij dit al online gemeld dat dit zou komen.

      Mijn contract loopt af 30 September ,dus ik heb nog lang dekking (hoop ik ), misschien mijn bericht later komende , of misschien schrik dat ik hun niet zou sparen qua kosten maken nu (grapje hoor , maar toch ?…Daar nu geen reden neer om je in te houden )

  5. Jan VC zegt op

    Ik kreeg in december nog een vraag om mijn jaarpremie te betalen voor de vervaldag van 14 januari 2020.
    Wat ik meteen ook deed.
    Het verzekeringskantoor waarmee ik deze expat-verzekering afsloot bevind zich in België en ook vandaar kreeg ik geen enkel bericht dat zou wijzen op stopzetting.
    Ik vraag het echter na en hou jullie op de hoogte.

  6. Marc965 zegt op

    Idd ik heb deze week ook een aangetekend schrijven mogen ontvangen van AXA Assistance (Assudis) voor de opzegging van mijn (reisbijstandsverzekering) Product Expat.
    Zonder andere details enkel dat ze met het verdelen van het product stoppen,bij de eerst volgende verval dag.
    Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op gemaakt voor mensen die in het buitenland verblijven.
    Ik heb zo een vermoede dat het te maken heeft met de overname van de AXA bank Belgie door de Crelan groep eind verleden jaar..
    ”Crelan zal de verzekeringen van AXA commercialiseren” schrijven ze bij Test aankoop, dus en daar zijn nu een hele hoop mensen de dupe van..
    Ik had bij deze wel aanpassingen verwacht zoals bvb hogere premies maar zeker niet dat ze het zouden uit hun aangeboden pakket halen.
    Aan mij hebben ze in elk geval geen verlies geleden ik heb er gelukkig nooit gebruik van moeten maken,maar het gaf je wel een gevoel van veiligheid als er iets zou voorvallen.
    Het groot kapitaal regeert ..Tja.. wat doe je ertegen !? op zoek naar iets anders in deze vorm zal niet meer te vinden zijn vrees ik.
    Mvg Marc.

    • David H. zegt op

      Daartegenover is de overname van AXA bedoeld dat ze het bankgedeelte aan Crelan overlaten , en ze (AXA) gaan richten op verzekeringstak , wat betreft de commercialisatie door Crelan , dat zal wel een interne overeenkomst zijn , omdat bvb Hypotheekverzekeringen e.d. ook nog zullen lopende zijn …en verbonden als dekking aan het bankgedeelte

  7. peter zegt op

    Zou het niet te maken hebben met de nieuwe visa regels?
    Een verplichte verzekering bij een THAISE verzekering ! Zo blijft het geld in Thailand en uit keren, wellicht niet?ivm andere regelgeving.
    Een ander probleem is dat Thailand heeft besloten nog verder te discrimineren en een “double pricing” systeem heeft ingevoerd op medisch gebied. Wat inhoudt, dat je als “farang” minimaal dubbel betaald tegenover de Thai.
    Dit volgens Thai Visa Forum, welke hun artikelen weer uit lokale berichtgevingen haalt.
    Dan lijkt het me logisch dat de verzekering de plug eruit trekt.

  8. Adri Buijze zegt op

    zelfde brief ontvangen

  9. willem Kalasin zegt op

    Bovenstaande bewijst maar eens te meer dat wij als expats zo langzamerhand vogelvrij worden in het door sommigen nog steeds als een paradijs op aarde betitelde Thailand. De roze bril zal ook deze categorie, die al zo vaak anderen hebben bekritiseerd, van moet je je spullen c.q. verzekeringen maar op orde hebben, van de ogen vallen. Nu deze mensen hadden alles op orde en van de één op de andere dag heb je geen verzekering meer. Maar de vraag rijst nu, wat te doen, waarschijnlijk wordt het alleen maar erger, de premies zullen de pan uit gaan rijzen. Want de verzekerings maatschappijen hebben de macht, hun in handen gegeven door de wetgevers in dit land. Graag zou ik de mening en adviezen horen van de kenners want dit kan ons allemaal te wachten staan.

  10. LUCAS zegt op

    Moeilijke materie, ben je op reis als je in Thailand of omstreken een domicilie hebt?
    Ik zelf heb op de Filipijnen mijn domiclie en een plaatselijke expat verzekering die maar 80% dekt.(meestal)
    Op mijn vraag online aan Assudis of het mogelijk zo zijn een expat verzekering af te sluiten van 12.500 euro.
    Bij elk nieuw geval te gebruiken zei men mij toch die expat verzekering op de Filipijnen aan te houden en geen moeite zou kosten de 20% of meer bij te passen.
    Voor grotere gevallen ( hout vast houden) ben ik nog verzekerd in Belgie als ook mijn hospitalisatie verzekering loopt nog door.
    Dat was mijn ervaring na contact met Assudis.

  11. Nicky zegt op

    Wij hebben net onze jaarpolis verlengd. Terwijl we toch al enkele keren gebruik gemaakt hebben van de verzekering

  12. george zegt op

    Ik heb mijn premie eind december betaald en ben verzekerd tot 1 januari 2021.
    Verder nog geen e-mail of brief ontvangen betreffende een opzegging.
    Afwachten dus en hopelijk indien een opzegging volgt, dat die niet te lang op zich laat
    wachten. Maar liever niet dus.
    groet
    george

  13. Mark zegt op

    De Filipijnen zijn een voor het Belgische RIZIV een verdragsland. Thailand is dat niet.
    Maakt een slok op een borrel verschil voor de (on)verzekerde.

    • RonnyLatYa zegt op

      Volgens mij geldt die bilaterale overeenkomst enkel voor werkende.

      – De overeenkomst tussen België en de Filippijnen is van toepassing op werknemers, zelfstandigen en bepaalde categorieën ambtenaren.

      https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/coming_to_belgium/convention/FODSZ_Convention_-Philippines

  14. fieke zegt op

    Ik heb zojuist ook die brief gehad, Wat nu ?

  15. Jan VC zegt op

    Ik berichte reeds eerder dat ik mijn AXA verzekering Expat, vanaf 12 januari 2020 heb verlengd tot 11 januari 2021.
    Intussen nam ik contact met mijn makelaar. Die bevestigde het stopzetten vanaf mijn volgende vervaldag.
    Intussen nam ik contact met Immigratie Sakon Nakhon. Hieruit bleek dat ik om mijn O-A visum te verlengen voor 19 mei 2020 in het bezit moet zijn van een ziekteverzekering, afgesloten bij een van de veertien gelegaliseerde, dus goedgekeurde verzekeringsmaatschappijen.
    Gezien mijn leeftijd kwam enkel Thaivivat, Navakij en Pacific Cross in aanmerking. Bij alle andere maatschappijen was de instap slechts mogelijk tot je zeventigste.
    Thaivivat geeft de laagste dekking (juist voldoende om aan de Thaise normen te voldoen.
    Ook Navakij gaf een vergelijkbare dekking.
    Pacific Cross, waarvoor ik gekozen heb kan ook en geeft op mijn leeftijd een start voor een dekking tot 780.000 Baht. In en uit behandeling.
    Een Nederlandstalige makelaar heeft dit allemaal netjes en zeer behulpzaam mee opgesteld.
    Ik had zelf eerst contact met de maatschappij zelf en de te betalen premies zijn bij beiden juist hetzelfde.
    De redactie mag mijn e-mail adres geven aan diegenen die meer uitleg wensen.
    De makelaar vermelden, alhoewel hij het verdiend, is misschien niet geoorloofd door de redactie.
    Vriendelijke groet nog aan iedereen.
    Jan


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website