Lezersvraag: Internationaal iBanking bij Bangkok Bank

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
1 februari 2018

Beste lezers,

Mijn vraag gaat over Internationaal iBanking bij Bangkok Bank. Volgens de bank moest ik 2 formulieren invullen, ben daar geweest bij de Bangkokbank in Salaya. Het eerste wat ze zeiden was dat geen probleem. Maar na veel gepraat bleek dat het niet mogelijk was.

Zijn er mensen die zonder problemen wel Internationaal geld kunnen overmaken via de iBanking van Bangkok bank?

Wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen om het wel werkende te krijgen?

Groeten,

Arie

16 reacties op “Lezersvraag: Internationaal iBanking bij Bangkok Bank”

  1. Chander zegt op

    Gewoon bij een ander filiaal van de Bangkok Bank proberen totdat het wel lukt.

  2. Van dijk zegt op

    Ja, dat kan kloppen, heb ook een bar slechte ervaring met de bngkok bank.
    Stap naar de kasikorn bank en het was in 2 dagen geregeld, weet natuurlijk
    Niet of het overal zo gemakkelijk gaat.

  3. Gerrit Tienkamp zegt op

    NOOIT problemen gehad met iBanking bij de Bangkok Bank
    Is ook de enige bank die nooit problemen ergens mee maakt.

    • Arie zegt op

      Hallo Gerrit. Ik heb ook geen problemen met iBanking bij de Bangkok Bank. Maar het gaat mij over Internationaal Banking. Kan jij wel geld overmaken naar Nederland of Belgie ,om bv. een rekening te betalen??? Dat was mijn vraag.

      Gr Arie.

      • Chander zegt op

        Arie, geld overmaken naar Nederland of België via Bangkok Bank gaat niet eenvoudig. De bank moet dat goedkeuren.
        Maar een rekening betalen via Paypal bij de Bangkok Bank dus wel. Rekeningen voor aankopen bij eBay. Dat gaat zonder probleem. Moet wel bankrekening laten koppelen bij Paypal.

  4. bob zegt op

    bedoelt u van thailand naar een 3e land? of van 3e land naar thailand.

    In het menu van Ibanking aan de linkerkant kopje transfers staat ook internationaal transfer. Heb het nooit uitgaand gedaan maar inkomend geen probleem.

    • yon soto zegt op

      zie tekst
      Sorry, your banking records indicate your visa status is “Tourist” or “Foreigners who are permanent residents in Thailand without work permit” you may not be able to apply or update your profile for the service via the website channel. In this case, please visit your nearest Bangkok Bank branch to apply.

      For further assistance, please call Bualuang Phone at 1333 or +66 (0) 2645 5555. (UI-81

  5. chris zegt op

    Bankier online met de Bangkok Bank al ruim 4 jaar, schat ik. Nooit een probleem.

    • Arie zegt op

      Hallo chris. Maar kan jij ook Internationaal Bankieren.Dus geld overmaken of bv. rekeningen betalen via Internationaal iBanking????

      Gr Arie.

      • chris zegt op

        ja…doe ik elke maand….

  6. Bucky57 zegt op

    http://www.bangkokbank.com/BangkokBankThai/Documents/Site%20Documents/iBanking/Application_IFT.pdf

    Op de site van Bangkok staat alles goed uitgelegd hierboven vind je het invulformulier. Vergeet niet om de goede redenen op te geven waarom je geld internationaal wilt versturen. Bangkok bank vult alles in je kan nadat het geimplementeerd is alleen een bedrag invullen. Ik heb als reden salary repatriation opgegeven en sinds 5 jaar geen problemen met int. overboekingen

  7. Dick van der Spek zegt op

    Binnen Thailand internet bankieren geen probleem met Bangkok Bank. Internationaal gaat niet zomaar. Zij aparte regels voor. Voldoe je aan die norm dan is internationaal internet bankieren mogelijk. Maar normaal gesproken kan dat niet (het zijn wettelijke regels). Denk aan regels aan het hebben van toestemming hebben om hier te werken, met een werkvergunning en nog wat regels0 kan het nl. weer wel. Gewoon vragen bij de Bangkok bank wat die regels zijn, dan weet je alles. Anders is geld via banken overmaken grosso modo een kostbare aangelegenheid geworden.

  8. Nok zegt op

    Wij wonen sinds anderhalf jaar weer voor geruime tijd in Nederland, en hebben nog steeds de beschikking over i- banking van zowel BKB als SCB. Ga naar een groter bankfiliaal of bel het servicecentrum in BKK. Telefoonnummers via hun websites.

  9. henry zegt op

    Bij Kasikorn gaat het heel eenvoudig. U vult gewoon een template formulier voor de specifieke buitenlandse rekening. 1 formulier per buitenlandse rekening. Dit geeft U af in uw kantoor na maximum 5 dagen word dit goedgekeurd. En vanaf dan dan kan u online betalingen doen naar deze bedrijven.

    Opgelet, internationale transfers naar eigen rekening of particulteren, moeten steeds via een bankfiliaal gebeuren. Dit zijn BOT regels.

  10. Nicky zegt op

    Met Bangkok bank heb ik het nog nooit gedaan. Maar vroeger wel met kasikorn. Daar moest ik formulieren invullen en een aanvraag indien om een buitenlandse bank toe te voegen aan international tranfer fund. Daarna was het geen probleem meer. Wel ieder jaar even bevestigen dat je deze in de lijst wil bewaren.

  11. Rob V. zegt op

    Als je iemand in Nederland kent met een Thaise rekening is het makkelijker en gunstiger (middenkoers, geen kosten) dat jij een bedrag X baht van jouw Thaise naar de Thaise van die petsoon overmaakt. Die persoon maakt dan het bedrag X un euro’s over van hun Nederlandse rekening naar jouw Nederlandse rekening. Beide blij, geen gedoe. Als je het geluk hebt zo’n persoon te kennen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website