ING bank activeringscode niet ontvangen

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
11 oktober 2018

Beste lezers,

Op 21 september ik heb mijn nieuwe adres via Mijn ING doorgegeven en op 24 september mijn nieuwe Thaise mobiel nummer waarna mijn rekening is geblokkeerd. Nu krijg ik via de ING chat te horen dat op 24/25 september de activeringscode naar Thailand is gestuurd en dat het aan de post in Thailand zal liggen.

Op de site Mijn ING staat:”Woont u in het buitenland”. Na 5 werkdagen ontvangt u de activeringscode. In mijn berichtenbox zie ik ook niet dat de code is gestuurd. In de chat wordt gezegd dat dit bewust niet is gedaan. Het verwerken van de gegevens duurt meer dan 15 werkdagen (de Belasting stuurt mij een brief op 27 september, die heb reeds ontvangen).

Graag jullie advies en ervaring met de ING bank

Groet,

Arnolds


» Laat een reactie achter


13 reacties op “ING bank activeringscode niet ontvangen”

  1. stevenl zegt op

    Mijn ervaring: zorg ervoor dat bankpost verstuurd wordt in een anonieme envelop. De naam van de bank erop werkt diefstal in de hand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  2. Ko zegt op

    Duurt inderdaad lang, maar zeker niet zorgelijk. En ja, het ligt meestal aan de Thaise post. Maar waarom is je rekening geblokkeerd? Mobiel bankieren wel, maar internetbankieren moet toch gewoon kunnen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
    • timker zegt op

      ING blokkeerd na het wijzigen van je telefoonnummer je Internet bankieren en dus ook de ING App. Jij kan dus nog wel met je ING Ppas geld opnemen indien je pas op Wereldwijd betalen staat.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Arnolds zegt op

      Het is geblokkeerd omdat ik een Thaise mobiel nummer heb doorgegeven.
      Bij het geld overmaken wil ik een sms op Thaise mobiel ontvangen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • john zegt op

        Je wilt je sms op thaise mobiel ontvangen. Is is niet handig want dat systeem loopt op zijn einde. de ING gaat over op app gebruik. Ze stoppen met sms versturen. Het systeem is: download app en doe betaling via computer of via telefoon en bevestig via de ing app je betaling. Tancode via sms verdwijnt!

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  3. l.lagemaat zegt op

    Reken op post uit Nederland naar Thailand twee tot drie weken is mijn ervaring!
    Vervelend maar waar, vooral als het om bankzaken gaat, die op die manier kennelijk afgehandeld worden.

    Ik laat het altijd naar mijn postadres in Nederland sturen.
    Zij maken kopieën, die ik per e-mail ontvang voordat zij het weer per post doorsturen naar Thailand.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +12 (obv 12 stemmen)
  4. Khun John zegt op

    Heb zelf ook diverse problemen gehad met Thai Post dat een creditkaart niet aankwam (2x) heb nu een postadres (famillie) in Nederland doorgegeven aan ING bank en die sturen alles door in een bubble envelop zodat het niet voelbaar is,de code wordt mij telefonisch of via whatsapp doorgeven,
    Jan

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  5. RON zegt op

    Tja, post.

    Mijn ervaring is dat; toen ik in Bangkok woonde de post wel aankwam vanuit Nederland, maar sinds ik in Chiang Mai woont steeds minder. 2 zakken drop a verzendkosten van € 18,- nooit aangekomen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  6. Leen zegt op

    De ing verstuurd blanco, 5 dagen lukt nooit, meestal een dag of 12 als het niet aankomt, ligt het aan de Thaise post, heb het met een nieuwe pas gehad, kwam maar niet, ING heeft weer een nieuwe gestuurd, kwam perfect aan na twee weken,na een half jaar kwam alsnog aan, had in een kantoortje gelegen, dé ING is altijd uiterst behulpzaam en vriendelijke

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  7. ruud zegt op

    Het hangt er een beetje van af, waar je woont in Thailand. Mijn post is meestal ergens tussen 2 weken en twee maanden onderweg uit Nederland.
    Een pakket met DHL duurt een maand.
    Een pakket met de post duurt 10 dagen.

    Soms komt de post ook gewoon nooit aan.

    De ING kan natuurlijk weinig doen aan de trage bezorging in Thailand.
    Die 5 dagen zal gebaseerd zijn op een land met goed functionerend postbedrijf.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +1 (obv 1 stem)
  8. David D. zegt op

    Op 24/25 september is de activeringscode naar Thailand gestuurd zegt ING u via chat.
    U zegt “In mijn berichtenbox zie ik ook niet dat de code is gestuurd. In de chat wordt gezegd dat dit bewust niet is gedaan”.
    Dat is toch tegenstrijdig. Ze hebben u de activeringscode gestuurd, maar bevestigen dat ze het niet hebben gestuurd?
    Dus, tja zoals u het hier beschrijft, kan niemand er uit wijs.
    En als ING u zegt “u ontvangt de code binnen 5 werkdagen”, zal dat gelden voor Nederland of België lijkt me, wat de aannemelijke termijn is.

    Verder op jouw vraag ‘advies en ervaring met ING’:
    Sommigen openen een ING rekening online. Zonder ooit ‘n bankmedewerker gezien te hebben.
    Heb je bovendien geopteerd voor ‘n gratis ING internetrekening, die zijn gewoonlijk en in spe voor gebruik in eigen land. Zero service! En uiteraard in verre van bedoeld voor expats. Want die mensen komen in Thailand tot de vaststelling dat hun rekening plots wordt geblokkeerd. Tja als de bank plots adreswijziging krijgt naar Thailand, en bovendien Thais telefoonnummer om een of andere code naar toe te sturen, dat lijkt toch wel of het is een hack? Dan heeft ING gelijk de rekening te blokkeren, stel je voor.

    ING is er ook wel voor expats, verschillende kennissen hebben – buiten rekeningen bij andere banken – ook nog bij ING ‘n rekening. Voor hun Europese aangelegenheden. Centje voor de verjaardag van de kleindochter: zo overgeschreven en zonder te veel kosten. Maar dat heb je dan best besproken met je bankdirecteur, dan zijn er zelden of nooit verrassingen. En zijn die er wel, kan je hen even bellen of mailen. Persoonlijk, niet online via de website.

    Beste Arnolds, contacteer je bankdirecteur een filiaalmedewerker?
    Die kan je ongetwijfeld verder helpen. En laat ons weten hoe het dan is afgelopen.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  9. Cornelis M. Brouwer zegt op

    De ING heeft er een half jaar over gedaan om mijn betaalpas, na 6x chatten in mijn brievenbus te mikken. Nu is mijn pincode al meer dan 4 weken onderweg. Moet ik nu weer 6x keer gaan chatten met mensen die het geen reet interesseert of het nu wel of niet aankomt, De Thaise post krijgt dus de schuld. Waar zeuren we over. Maak een buitenland overboeking via internet naar je Thaise bankrekening, is ook vele malen goedkoper dan pinnen als het bedrag groot genoeg is om over te boeken.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Henk zegt op

    Helaas, mijn ervaringen met de Thaise post zijn heel slecht. Vorig eind jaar hebben 7 Nederlanders een kerst- c.q. Nieuwjaarskaart per post gestuurd. Heb er geen enkele ontvangen. Toen ook andere stukken niet aankwamen heb ik een brief gestuurd naar het hoofdkantoor. In ons dorp klaagden velen over de postbode, hij vroeg overal bij het bezorgen om Thaise whisky! Na mijn brief is er onderzoek gedaan, en is de postbode ontslagen. We wonen afgelegen, en de postbode vond het kennelijk te ver omrijden. Of was misschien al dronken? Een hoge ome van de Thaise post is later zijn excuses komen aanbieden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website