Hoe zit het met KLM vluchten?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
15 mei 2022

Beste lezers,

Hoe staat het nu met de “stabiliteit” van KLM vluchten? Ik las dat KLM in december 2021 regelmatig geboekte vluchten wijzigde om een betere bezetting te verkrijgen. Is dit inmiddels niet meer het geval?

Praktijkervaringen aub.

Dank!

Groet,

Patrick

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

16 reacties op “Hoe zit het met KLM vluchten?”

  1. Ja, nog steeds wijzigingen, maar meestal alleen het vluchtnummer. Het is vervelend als je bericht krijgt dat je vlucht is komen te vervallen, maar ze boeken je direct naar een nieuwe vlucht (zelfde dag en meestal zelfde vertrektijd). Het is even wennen maar stelt niet veel voor.

  2. Peter zegt op

    Helaas geen vluchtnummerwijziging maar een dagwijziging. Gaat weer een extra overnachting en reiskosten opleveren. Laatste keer KLM voor mij.

  3. Sander zegt op

    De KLM vliegt momenteel steady iedere dag rechtstreeks naar BKK, geen wijzigingen of wat dan ook. In januari 2022 waren er nog 2 vluchten per dag. 1 met de Dreamliner en 1 met de 777, die met de Dreamliner is eerder dit jaar vervallen. Wellicht komt die vlucht nog terug, iemand die dat weet?

  4. Peter V. zegt op

    Dat doen ze nog steeds.
    Mijn retourvlucht in Augustus, is al 3x gewijzigd en daarbij 2 dagen verschoven.

  5. Richard zegt op

    Wel gewijzigd naar een later tijdstip. Vliegen is nu eenmaal niet meer als voor de pandemie. En vanzelfsprekend dat men begrip hebt, voor een wijziging van een aantal uren. Mocht het een dag langer zijn dan gepland. Dan betaalt mijn reisverzekering de kosten.

  6. Guus zegt op

    Doen ze inderdaad nog steeds. Onze vlucht van 10 april jl van Bangkok naar Amsterdam werd verplaatst naar 11 april en daarna werd de vertrektijd nog een keer gewijzigd. Uiteindelijk vertrokken wij met ruim twee uur vertraging ten gevolge van late aankomst van het toestel dat van Manilla kwam. Het toestel zat propvol.

  7. Rijnberk zegt op

    Bij Bij mij werd vlucht begin maart geannuleerd en verschoven naar een datum die mij niet uitkwam.Resultaat: Geld teruggevraagd in februari en nog wacht ik op teruggave van mijn geld. Advocaat ingeschakeld om mijn geld terug te vorderen.
    Kort gezegd KLM ? Such a bad experience, never again.Zit nu via Austria Air al 2mnd in Thailand maar de onbeschofte wijze waarop KLM zaken afhandeld is werkelijk zeer bedroevend!!

  8. GerThai zegt op

    Ja wel 3 keer vluchtnummer of vertrektijd gewijzigd maar aldoor keurig gecommuniceerd. Uiteindelijk vlieg ik met de oorspronkelijke vlucht maar wel de “volgende “namelijk van 11.59u naat 00.10u dus 11 minuten later !
    Beetje begrip tonen voor de vluchtmaatschappijen is echt niet teveel gevraagd. KLM heeft mij tijdens de hele
    Covid tijd altijd keurig geholpen en als ik geld terugvroeg omdat ik daar recht op had dan stond het binnen 3 dagen op mijn rekening. Ik boek wel altijd rechtstreeks.

  9. Mike Jordan zegt op

    Mijn vlucht voor September werd kort na boeking en betaling en na E-Ticket email gewijzigd van voor middernacht naar na middernacht op KL804 dus een 40 minuten later maar officieel dus volgende dag LOL..,
    Ik kreeg wel 2 emails van wijziging dat me eerst op KL806 boekte (manilla vluchtnummer ) en dan wederom herboekt op terug KL804….

    Tot nu is alles zelfde…. heb wel betaalde seat geboekt misschien moeilijker om mij nogmaals te veranderen….ik heb wel mailtje teruggestuurd om me niet op Suvharnabumi te laten overnachten of het gaat hun geld kosten

    (heb blijkbaar vroeg genoeg geboekt (7 Maart ) want mijn totaalprijs incusief bagage en gekozen seat was totaal 12498 Thb…, nu veel hoger

  10. Ed zegt op

    rechtstreekse vlucht geboekt in januari met Thailand ps etc. Deze vlucht werd gewoon omgezet naar een vlucht met tussenlanding in Parijs en daar ca 5 uur wachten op KLM vlucht naar Bangkok. Voor mij geen KLM meer.

    • Martin zegt op

      Als je vlucht flink vertraagt (meer dan 2 uur) is (of omgeboekt binnen 7 dagen voor vertrek) dan heb je in principe recht op een schadevergoeding.

      https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-geannuleerd

      Dus al deze mensen die hier klagen hebben recht op 600 euro per ticket/of 800 in voucher vorm, dat op het laatste moment is veranderd door KLM. Alleen heb ik geen idee hoe moeilijk KLM hier over doet, en hoe snel ze dat afhandelen.

      KLM lijkt dat dus nu heel structureel te doen, en ik zie niet in dat ze 600 euro per omgeboekt ticket terug gaan verdien. Dat is immers bijna de ticketprijs.

      Ik heb ook een claim bij de KLM website ingediend, maar het blijft nog stil aan de KLM kant. Iemand enig idee hoe snel het gaat als je het rechtstreeks bij KLM regelt?

  11. Cyra zegt op

    Is ons ook gebeurd, veel wijzigingen, maar als je er achteraan belt is het zo geregeld. Wij vliegen nu (komende vrijdag) rechtstreeks, gunstigere tijden en geen extra kosten. Geldt ook voor de terugweg.

  12. Frans zegt op

    Nog steeds een puinhoop omdat er lang niet altijd gemeld wordt dat er een ingrijpende wijziging is. Mijn dochter had afgelopen zondag een terugvlucht van Sidney naar Schiphol, ze zag op het vliegveld van Sidney pas dat haar oorspronkelijke vlucht gecanceld was en er een vervangende vlucht EEN DAG EERDER (via Amerika) geregeld was, daar was ze dus een dag te laat voor. (geen e-mail of ander bericht hierover ontvangen!) Ze had de vlucht geboekt via vliegtickets.nl en de KLM en vliegtickets.nl wijzen nu naar elkaar wie de schuldige is (het kan natuurlijk ook zijn dat de KLM het wel aan vliegtickets.nl gemeld heeft maar dat vliegtickets.nl het niet heeft doorgegeven). Het was een vlucht geregeld door KLM en gedeeltelijk uitgevoerd door Qantas.
    Ze is overigens op het vliegveld van Sidney goed geholpen door een medewerker van Qantas want daar hebben ze een nieuwe vlucht voor haar geboekt bij de Emirates die diezelfde dag vertrok.

    • Bart zegt op

      Wat ik begrijp uit je verhaal is dat Qantas je goed geholpen heeft en dat KLM hun klanten in de steek laat.

      Ik denk dat heel wat problemen ontstaan bij het boeken van tickets via een ticket verkoper. Wedden dat, als je rechtsreeks boekt, 90% van alle problemen zelfs niet eens zouden bestaan? Natuurlijk zeggen ze bij vliegtickets dat het KLM’s fout is, dan hoeven ze zelf niets te ondernemen. Ik koop al mijn tickets ALTIJD rechtsreeks net om dergelijke problemen te vermijden.

  13. Karel Sriracha zegt op

    Het kan verkeren, in een vorig topic werd er volop geklaagd dat men Thai Airways niet meer vertrouwt. Nu is het weer KLM dat niet deugt. Binnenkort mogen we met zijn allen thuisblijven want over elke maatschappij valt er wel iets te zeggen.

    De nationale trots van Nederland, KLM, de ooit zo geprezen maatschappij is nu opeens nergens goed voor. Wel beste mensen, door de Coronacrisis hebben die maatschappijen gigantisch veel verlies gemaakt. Moeten we dan niet een beetje tolerant zijn als ze er nu alles aan doen om hun vluchten weer rendabel te maken? Ik dacht van wel.

    • TheoB zegt op

      De KLM is, nu alweer ruim 10 jaar geleden, feitelijk overgenomen door Air France. Wat mij betreft is de glans, mede door de hevige (oneerlijke) concurrentie, er al lang geleden afsleten.
      Tijdens de Coronacrisis heeft de Nederlandse staat, dus de belastingbetaler, financiële steun gegeven aan de KLM.
      Als we een beetje tolerant zijn, gaan we dan ook meedelen in de netto winst? Ik dacht van niet.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website