Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Lenthai: Klein Vlaanderen, soi Buakhaow Tasty Bites Beach road Jomtien Poseidon, Boys Town, Jomtien
- Ruud: Als ze met Thais paspoort gaat heeft ze een visa nodig, met Belgisch paspoort kan ze zo binnen…
- Geertg: Een kleine aanvulling. Als je hier in Thailand belasting gaat betalen doe je dat over het bedrag dat je Thailand biinnen brengt.
- Alexander: Een juiste omschrijving. Het sleutelwoord is “dosering”. Het is het begin van de versnelde degeneratie van de mensel
- Pjotter: HEEL af en toe, kom je wel eens stopcontacten, spanningssloffen en verlengsnoeren tegen die alleen maar de 2 sleuven hebben voor T
- Henk Hollander: Moderator: bij medische beweringen is bronvermelding verplicht!
- Geertg: Voor mij persoonlijk hoeft het nieuwe belastingverdrag er niet te komen. Het is niet opgesteld om dubbele belasting te voorkomen m
- Reint: Eric, betreffende de rose kaart, U zegt dat het nummer de TIN is. Ik heb al jaren een TIN nummer voor dat de rose kaart zijn intre
- Rob: Nieuw Vlaanderen, Joey’s place, Zottekot… er ontbreekt nog wel wat
- Dirk Quatacker: Mijn dochter heeft een paar jaar geleden ook naar uk geweest na de brexit ,zij had belgische id card en thais paspoort. De school
- menno: Wat een onzin, alleen het uitgangspunt al. Waarom zou je niet zonder Nederland erbij te betrekken de mindere punten van een overig
- Marco: Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp gewoon niet waarom mensen zo’n diepe behoefte voelen om allerlei dingen, mensen o
- Pjotter: Bij mij (en wat kennissen) is mijn Thaise belastingnummer (TIN) NIET hetzelfde als het nummer van mijn gele huisboek en roze ID ka
- Kim: Joey place restaurant. Eigenaar Frank sitpholek. Soi kap talo. Veel Nederlandse gerechten.
- Rick: Graag gedaan Geert, Ik vind het zelf ook een bijzonder aangrijpend thema en verhaal.
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Hoe zit het met KLM vluchten?
Hoe zit het met KLM vluchten?
Beste lezers,
Hoe staat het nu met de “stabiliteit” van KLM vluchten? Ik las dat KLM in december 2021 regelmatig geboekte vluchten wijzigde om een betere bezetting te verkrijgen. Is dit inmiddels niet meer het geval?
Praktijkervaringen aub.
Dank!
Groet,
Patrick
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Over deze blogger
- Ingezonden Bericht
Lees hier de laatste artikelen
Oudere postings van deze blogger
- Lezersinzending6 oktober 2024“De sociale media, de ondergang van onze moderne wereld” (lezersinzending)
- Visumvraag6 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 179/24: Non-immigrant O aanvragen als Dependent
- Visumvraag6 oktober 2024Thailand Visa vraag Nr 178/24: Thai Marriage – Verlengen
- Lezersvraag6 oktober 2024Hoe werkt de belastingaangifte met een Thaise id card en Nederlands pensioen?
Ja, nog steeds wijzigingen, maar meestal alleen het vluchtnummer. Het is vervelend als je bericht krijgt dat je vlucht is komen te vervallen, maar ze boeken je direct naar een nieuwe vlucht (zelfde dag en meestal zelfde vertrektijd). Het is even wennen maar stelt niet veel voor.
Helaas geen vluchtnummerwijziging maar een dagwijziging. Gaat weer een extra overnachting en reiskosten opleveren. Laatste keer KLM voor mij.
De KLM vliegt momenteel steady iedere dag rechtstreeks naar BKK, geen wijzigingen of wat dan ook. In januari 2022 waren er nog 2 vluchten per dag. 1 met de Dreamliner en 1 met de 777, die met de Dreamliner is eerder dit jaar vervallen. Wellicht komt die vlucht nog terug, iemand die dat weet?
Dat doen ze nog steeds.
Mijn retourvlucht in Augustus, is al 3x gewijzigd en daarbij 2 dagen verschoven.
Wel gewijzigd naar een later tijdstip. Vliegen is nu eenmaal niet meer als voor de pandemie. En vanzelfsprekend dat men begrip hebt, voor een wijziging van een aantal uren. Mocht het een dag langer zijn dan gepland. Dan betaalt mijn reisverzekering de kosten.
Doen ze inderdaad nog steeds. Onze vlucht van 10 april jl van Bangkok naar Amsterdam werd verplaatst naar 11 april en daarna werd de vertrektijd nog een keer gewijzigd. Uiteindelijk vertrokken wij met ruim twee uur vertraging ten gevolge van late aankomst van het toestel dat van Manilla kwam. Het toestel zat propvol.
Bij Bij mij werd vlucht begin maart geannuleerd en verschoven naar een datum die mij niet uitkwam.Resultaat: Geld teruggevraagd in februari en nog wacht ik op teruggave van mijn geld. Advocaat ingeschakeld om mijn geld terug te vorderen.
Kort gezegd KLM ? Such a bad experience, never again.Zit nu via Austria Air al 2mnd in Thailand maar de onbeschofte wijze waarop KLM zaken afhandeld is werkelijk zeer bedroevend!!
Ja wel 3 keer vluchtnummer of vertrektijd gewijzigd maar aldoor keurig gecommuniceerd. Uiteindelijk vlieg ik met de oorspronkelijke vlucht maar wel de “volgende “namelijk van 11.59u naat 00.10u dus 11 minuten later !
Beetje begrip tonen voor de vluchtmaatschappijen is echt niet teveel gevraagd. KLM heeft mij tijdens de hele
Covid tijd altijd keurig geholpen en als ik geld terugvroeg omdat ik daar recht op had dan stond het binnen 3 dagen op mijn rekening. Ik boek wel altijd rechtstreeks.
Mijn vlucht voor September werd kort na boeking en betaling en na E-Ticket email gewijzigd van voor middernacht naar na middernacht op KL804 dus een 40 minuten later maar officieel dus volgende dag LOL..,
Ik kreeg wel 2 emails van wijziging dat me eerst op KL806 boekte (manilla vluchtnummer ) en dan wederom herboekt op terug KL804….
Tot nu is alles zelfde…. heb wel betaalde seat geboekt misschien moeilijker om mij nogmaals te veranderen….ik heb wel mailtje teruggestuurd om me niet op Suvharnabumi te laten overnachten of het gaat hun geld kosten
(heb blijkbaar vroeg genoeg geboekt (7 Maart ) want mijn totaalprijs incusief bagage en gekozen seat was totaal 12498 Thb…, nu veel hoger
rechtstreekse vlucht geboekt in januari met Thailand ps etc. Deze vlucht werd gewoon omgezet naar een vlucht met tussenlanding in Parijs en daar ca 5 uur wachten op KLM vlucht naar Bangkok. Voor mij geen KLM meer.
Als je vlucht flink vertraagt (meer dan 2 uur) is (of omgeboekt binnen 7 dagen voor vertrek) dan heb je in principe recht op een schadevergoeding.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/vliegen-vluchtvertraging/vlucht-geannuleerd
Dus al deze mensen die hier klagen hebben recht op 600 euro per ticket/of 800 in voucher vorm, dat op het laatste moment is veranderd door KLM. Alleen heb ik geen idee hoe moeilijk KLM hier over doet, en hoe snel ze dat afhandelen.
KLM lijkt dat dus nu heel structureel te doen, en ik zie niet in dat ze 600 euro per omgeboekt ticket terug gaan verdien. Dat is immers bijna de ticketprijs.
Ik heb ook een claim bij de KLM website ingediend, maar het blijft nog stil aan de KLM kant. Iemand enig idee hoe snel het gaat als je het rechtstreeks bij KLM regelt?
Is ons ook gebeurd, veel wijzigingen, maar als je er achteraan belt is het zo geregeld. Wij vliegen nu (komende vrijdag) rechtstreeks, gunstigere tijden en geen extra kosten. Geldt ook voor de terugweg.
Nog steeds een puinhoop omdat er lang niet altijd gemeld wordt dat er een ingrijpende wijziging is. Mijn dochter had afgelopen zondag een terugvlucht van Sidney naar Schiphol, ze zag op het vliegveld van Sidney pas dat haar oorspronkelijke vlucht gecanceld was en er een vervangende vlucht EEN DAG EERDER (via Amerika) geregeld was, daar was ze dus een dag te laat voor. (geen e-mail of ander bericht hierover ontvangen!) Ze had de vlucht geboekt via vliegtickets.nl en de KLM en vliegtickets.nl wijzen nu naar elkaar wie de schuldige is (het kan natuurlijk ook zijn dat de KLM het wel aan vliegtickets.nl gemeld heeft maar dat vliegtickets.nl het niet heeft doorgegeven). Het was een vlucht geregeld door KLM en gedeeltelijk uitgevoerd door Qantas.
Ze is overigens op het vliegveld van Sidney goed geholpen door een medewerker van Qantas want daar hebben ze een nieuwe vlucht voor haar geboekt bij de Emirates die diezelfde dag vertrok.
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat Qantas je goed geholpen heeft en dat KLM hun klanten in de steek laat.
Ik denk dat heel wat problemen ontstaan bij het boeken van tickets via een ticket verkoper. Wedden dat, als je rechtsreeks boekt, 90% van alle problemen zelfs niet eens zouden bestaan? Natuurlijk zeggen ze bij vliegtickets dat het KLM’s fout is, dan hoeven ze zelf niets te ondernemen. Ik koop al mijn tickets ALTIJD rechtsreeks net om dergelijke problemen te vermijden.
Het kan verkeren, in een vorig topic werd er volop geklaagd dat men Thai Airways niet meer vertrouwt. Nu is het weer KLM dat niet deugt. Binnenkort mogen we met zijn allen thuisblijven want over elke maatschappij valt er wel iets te zeggen.
De nationale trots van Nederland, KLM, de ooit zo geprezen maatschappij is nu opeens nergens goed voor. Wel beste mensen, door de Coronacrisis hebben die maatschappijen gigantisch veel verlies gemaakt. Moeten we dan niet een beetje tolerant zijn als ze er nu alles aan doen om hun vluchten weer rendabel te maken? Ik dacht van wel.
De KLM is, nu alweer ruim 10 jaar geleden, feitelijk overgenomen door Air France. Wat mij betreft is de glans, mede door de hevige (oneerlijke) concurrentie, er al lang geleden afsleten.
Tijdens de Coronacrisis heeft de Nederlandse staat, dus de belastingbetaler, financiële steun gegeven aan de KLM.
Als we een beetje tolerant zijn, gaan we dan ook meedelen in de netto winst? Ik dacht van niet.