Heeft Thai Airways in november en december geen vluchten?

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags:
7 februari 2022

Beste lezers,

Ik heb gelezen dat Thai Airways in mei en juni geen vluchten heeft. Weet iemand waarom je ook niet kan boeken voor
november en december bij Thai Airways? Maar vanaf januari 2023 terug wel.

Groet,

Marc

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

29 reacties op “Heeft Thai Airways in november en december geen vluchten?”

  1. Jan Willem zegt op

    Beste Marc,

    Op dit blog zijn al zoveel klachten over Thai Airways geweest. De mensen zijn hun geld kwijt geraakt.
    Waarom wil je met een maatschappij vliegen waarvan je redelijker wijs kan verwachten dat je je geld kwijt raakt? De maatschappij staat op de rand van faillissement.
    Mocht je toch bij hun boeken, dan kan ik je enkel aanraden om dit met een credit card te doen.

    Lees anders even deze link.
    https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/lezersvraag-heeft-iemand-al-geld-teruggekregen-van-thai-airways/

    Jan Willem

    • Bart zegt op

      Als we al die doemdenkers hier moeten geloven dan was Thai Airways al 10 keer opgedoekt.

      Wees gerust, Thai Airways heeft de bescherming van de Thaise regering. Ze zit momenteel wel in moeilijke papieren (dat is juist) maar zal zo goed als zeker verder blijven bestaan.

      Misschien moet de vraagsteller ons maar eens laten weten waar hij dit heeft “gelezen” want er worden zoveel valse berichten de wereld in gestuurd. Zolang dergelijke berichten niet van de maatschappij zelf komen zou ik er niet veel aandacht aan besteden.

      • Leon zegt op

        Niemand hoeft je te vertellen dat het niet goed gaat met Thai Airways. Geldproblemen weinig tot geen vluchten voor lange tijd, vliegtuigen in de uitverkoop, en een hoop personeel de deur uit. Dan moet je toch een bord voor je hoofd hebben. Als je gaat vliegen doe dit dan bijv met Emirates of KLM. Tickets boeken met Thai Airways is misschien wel vragen om problemen. Veel mensen zijn toch hardleers.

    • Steven zegt op

      Toch even de kleine lettertjes lezen van de voorwaarden van de creditcard. Ik heb een visa gold van firmaser (carrefour), en faillissement is niet inbegrepen bij hun terugbetalingsgevallen. Just saying …

  2. Rene zegt op

    Ik heb mijn vliegticket laten omboeken bij Thaiairways van Januari naar eind Mei 2022.
    Momenteel sta ik in een wachtrij omdat volgens Thaiairways de vluchten volboekt zijn.
    Totale onzin,als je op hun website kijkt,zie je dat er nog massaal plaatsen vrij zijn.Ook de zitplaats die ik gereserveerd had is nog vrij.
    Ik weet niet wat Thaiairways hiermee van plan is.

    • Marc zegt op

      Beste Jan Willem
      Dit heb ik op de site van thai airways
      Gezien.probeerde te boeken maar was niet mogelijk.
      Januari 2023 wel.

    • Johny Prasat zegt op

      Rene, ik heb mijn vlucht van eind januari ook laten omboeken, maar naar begin juni. Via mail enkele dagen in de wachtrij gestaan en dan zonder verdere kosten bevestiging nieuwe vluchten. Ik had/ heb wel flex tickets, de zitplaatsen heb ik daarna zelf gekozen. Dus ik denk dat ge nog even geduld moet hebben, ze hebben het heel druk. Op de website zijn de ticket’s voor juni duurder dan januari, voor mijn omboeking dus niet.

  3. Annelie Hendriks zegt op

    Ik heb mijn retour vlucht met Thai Airways van Australie naar Thailand business class, na 15 maanden covid vast gezeten te hebben, omgezet in een voucher. Dat was snel geregeld. Op de 20 ste covid maand van mijn verblijf in Australie heb ik dat voucher gebruikt voor de terugvlucht eindelijk naar Thailand. Moest rond 30 euro bij betalen en ben toen met geweldige service door Thai Airways met 24 mensen in het hele vliegtuig naar Bangkok terug gevlogen.

  4. Jozef Flemming zegt op

    Dat er in mei en juni niet op Brussel gevlogen wordt likkt wel een feit te zijn.
    Ik had mijn vlucht geboekt en betaald, vertrek op 10/3/22 en retour op 7/5/22.
    Kreeg bericht van mijn reisbureau ( Joker toerisme ) dat mijn terugvlucht op 7/5 niet mogelijk was, laatste vlucht van Bkk naar Brussel is op 29/4.
    Ik had de keuze om retourdatum te veranderen ( zonder kosten ) of terugkomen via Parijs.

    Dus blijkbaar klopt het wel dat er in mei/juni niet meer op Brussel gevlogen wordt.

    Jozef

  5. hugo zegt op

    ik heb op de site van thai airways gaan zien
    een boeking ingetikt van 01/12 tot 22/12
    795 euro voor return brussel bkk brussel
    geen enkel probleem om te boeken
    hugo

  6. jean pierre zegt op

    Wij hebben onze vlucht Chiang Mai-Bangkok-Brussel op 4/6/22. Nog geen bericht gekregen dat het zou geannuleerd zijn.

  7. Arno zegt op

    Waarom iedereen zo graag vliegt met Thai airways is mij ook niet duidelijk, ik vlieg met de goedkoopste of met de beste tijden, op dit moment gekozen voor FinnAir, heen en terug in hoogzomer voor 3 pers incl bagage €1623! heen om 11:55, en terug om 08:55, in de nacht vliegen is maar niks.

    Nog nooit gevlogen met Thai Airways, en ook eigenlijk geen behoefte aan. Zie het gewoon om van A naar B te komen, hoe maakt me niet uit.

    Ieder zijn keuze, leven en laten leven.

    Succes met de keuze……………………

    • jan zegt op

      Arno,

      Als je van Belgie uit, rechtstreeks wil vliegen is dit de enige maatschappij. Plus de vertrek uren van Thai zijn voor mij perfect.

  8. walter zegt op

    Inderdaad. Ik vind ook geen terugvlucht in november.

  9. TheoB zegt op

    Thai Airways zou allang failliet verklaard zijn ware het niet dat een Thai met wel héél bijzondere privileges gratis van hun diensten gebruik wil maken.
    Thai Airways heeft 3 nieuwe Boeings 777-300ER besteld. Een toestel (HS-TTC) is nog naamloos, HS-TTB krijgt de naam Theppharat/เทพราช en HS-TTA krijgt de naam Alongkorn/อลงกรณ์. De laatste gaat dus regelmatig gevorderd worden om tussen DMK en MUC/ZRH te vliegen voor de hoogstnoodzakelijke dagtripjes naar Thailand.

    Hooggeplaatste bronnen binnen Thai Airways hebben gezegd dat ze tegen eind april de meeste van haar internationale routes willen hervatten. Het is afwachten of en wanneer ze werkelijk (vanaf BRU?) gaan vliegen. Dat ze tickets verkopen wil nog niet zeggen dat ze de geboekte vlucht ook uitvoeren.
    https://www.thaienquirer.com/37264/thai-looking-to-resume-most-routes-by-end-of-april-return-to-normalcy-by-mid-year/

  10. jean pierre zegt op

    zonet ook op de website van Thai Airways gaan kijken
    zowel in juni als december zijn er vluchten beschikbaar
    niet altijd geloven wat er op forums wordt geschreven

  11. loeng Johnny zegt op

    Ik heb onlangs op de luchthaven van Bangkok, in de Thai Airways office, mijn uitgesteld retourticket van 2019 omgeboekt naar een vlucht in september 2022.

    Dit ging zonder problemen EN zonder bijkomende kosten! Nochtans had ik een ticket kunnen kopen tegen zeer lage prijs!

    Nu maar hopen dat de vluchten BKK-BRU en terug doorgaan!

    Indien ze dat uitstellen, kan ik dan van hen eisen dat zij een soortgelijke vlucht op die datum aanbieden. Bv naar of vanuit Parijs?

  12. Nicolaas Jetten zegt op

    Ik raad iedereen af om met Thai Airways te vliegen of met vliegwinkel.nl te boeken. Ben al van april 2020 bezig om om te boeken of mijn geld terug te krijgen maar geen enkele medewerking van bijde. Bij geen van beide nooit meer.

    • Erik zegt op

      Nicolaas, ik boek al meer dan 20 jaar bij Vliegwinkel (Haarlem) en heb nimmer het probleem ervaren waar jij over schrijft. Zou het niet aan Thai Airways kunnen liggen?

      • Nicolaas Jetten zegt op

        Natuurlijk is Thai Airways de hoofdverantwoordelijke maar vliegwinkel.nl wijgert ook alle medewerking en wijzen naar elkaar maar bieden beiden geen oplossing. Jammer geld weg, maar wil alleen dat andere 2 keer nadenken voordat ze met bij deze bedrijven tickets boeken.

        • Erik zegt op

          Nicolaas, je zegt het zelf al. ‘Natuurlijk is Thai Airways de hoofdverantwoordelijke.’

          Je kunt van een tussenpersoon niet verwachten dat die jouw teruggaaf gaat voorschieten. Ik geef ze groot gelijk. Over de klantvriendelijkheid bij Vliegwinkel las ik elders helaas ook al klachten.

          • Cornelis zegt op

            Je kunt er ook anders naar kijken: je hebt een overeenkomst mèt – en je hebt betaald áán – die tickethandelaar. Dat brengt ook een verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid met zich mee.
            Er zijn nogal wat gevallen geweest waarin een tussenhandelaar wèl de restitutie van de ticketprijs incasseerde, maar vervolgens de klant afscheepte – of wilde afschepen – met een voucher. Bij het inmiddels gefailleerde D-reizen ging het nog verder, want daar was in een aantal gevallen het op die manier ontvangen geld in geen enkele vorm naar de klant teruggegaan, zo werd o.a. door de curator vastgesteld.

            • Erik zegt op

              Cornelis, nu generaliseer je. Ik doe meer dan 20 jaar zaken met Vliegwinkel en kreeg nimmer een probleem. Ik ervaar dat bedrijf als betrouwbaar. Wat D-reizen ogenschijnlijk heeft gedaan is niet gebleken bij Vliegwinkel dus die link leggen is niet eerlijk.

              Blijf aandringen zowel bij Thai Airways als bij Vliegwinkel voor een oplossing en dan komt het geheid in orde. Maar de termijn waarop is onaanvaardbaar. Helaas.

              • Cornelis zegt op

                Ja, ik generaliseer inderdaad, maar ik zeg daarbij niets specifieks over Vliegwinkel. Mooi dat je goede ervaringen hebt, maar je hoeft de reviews maar te lezen dat er velen slechte ervaringen hebben. Zie hieronder bij voorbeeld de link in Caspar’s reactie.

                • Erik zegt op

                  Cornelis, ik sta verbaasd over het aantal negatieve reacties. Daar lijkt dus iets aan de hand te zijn bij dat bedrijf. Jammer.

                • Caspar zegt op

                  Beste Erik (nong khai) nu friesland????

                  Denk dat je al jaren geen vliegtuig van binnen hebt gezien of geboekt bij vliegwinkel.nl dan was je nu al je geld kwijt en had je de boot(vliegtuig) gemist.
                  Is erg dat al die mensen bedrogen zijn door dit bedrijf ze zullen dan wel gauw van het toneel verdwijnen, en hoop dat het snel gebeurd want anders worden nog meer mensen de dupe van dit soort berdijven, die niet kunnen omgaan met een pandamie.
                  Gr. CASPAR

                • Erik zegt op

                  Caspar, mijn laatste vliegreis naar en van Thailand was augustus 2018 en ja, geboekt bij Vliegwinkel Haarlem. En toen ik weer wilde gaan zat dat corona in ons leven. Dan ben ik de bui dus vóór geweest, als ik alles zo lees.

    • TheoB zegt op

      Nicolaas,

      Thai Airways kan zich er niet vanaf maken door te verwijzen naar de ticketbemiddelaar.
      Schrijf Thai Airways (nogmaals) aan en wijs hen op hun verantwoordelijkheid met verwijzing naar Artikel 8 van EU Verordening 261/2004. Geef hen een beperkte termijn om aan hun terugbetalingsverplichting te voldoen, met de belofte dat bij overschrijding van de termijn zij ook aansprakelijk gesteld worden voor alle kosten van juridische stappen.
      https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:439cd3a7-fd3c-4da7-8bf4-b0f60600c1d6.0004.02/DOC_1&format=PDF

    • Caspar zegt op

      Als je boekt altijd rechtstreeks bij de vliegmaatschappij met creditcard !!!
      https://www.reisgraag.nl/vliegwinkel-nl/ervaringen/


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website