Geannuleerde vlucht KLM van Bangkok naar Amsterdam

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersvraag
Tags: ,
14 januari 2024

Beste lezers,

Ik ben momenteel in Bangkok, voor het eerst met KLM. Enkele dagen geleden ontving ik het bericht dat mijn terugvlucht op 16/1 is geannuleerd. Ik zie nu dat dit ook het geval is voor de vlucht op 13/1. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Als reden werd er operationele problemen opgegeven.

Als alternatieve terugvlucht werd een vlucht aangeboden die maar liefst 20 uren duurde! Van BKK naar Dubai, van Dubai naar Londen en van Londen naar AMS. Ik vind dit eigenlijk schandalig. Heb dus geannuleerd en EVA-air geboekt zoals gewoonlijk.

Groet,

Nico

Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.

19 reacties op “Geannuleerde vlucht KLM van Bangkok naar Amsterdam”

  1. pieter zegt op

    AVI claim inschakelen zowiezo 600 euro terug min hun kosten 25% volgens mij,
    Maar op je strepen staan in dit geval had ook kunnen helpen ze hadden eva air voor jou kunnen boeken denk ik.
    Zelf het omgekeerde meegemaakt eva had dag vertraging, maar die hebben toen KLM voor mij geregeld, kwam 2 uur eerder aan en heb geclaimd en wel veel later nog geld toe gekregen ook
    Succes !

    • Nico zegt op

      Geen schade omdat ik 2 uren eerder aankom? Heb je mijn bericht wel gelezen??? Ik moest dag wel 1 dag eerder vertrekken. Mijn laatste nacht hotel dus voor niks betaald? En dan 20 uren reizen met 2 tussenstops, terwijl ik voor een rechtstreekse vlucht heb betaald, dus 12 uren reizen. De twee tickets zijn volgens jou dus gelijkwaardig? Als ik met 2 tussenstops en 20 uren reizen had gekozen, was mijn ticket veel goedkoper geweest.

    • Cornelis zegt op

      Hier is artikel 5 van Verordening 261/04 van toepassing.
      Er is geen compensatie verschuldigd wanneer:
      ‘de annulering hun minder dan zeven dagen voor de geplande vertrektijd wordt meegedeeld en hun een andere vlucht naar hun bestemming wordt aangeboden die niet eerder dan één uur voor de geplande vertrektijd vertrekt en hen minder dan twee uur later dan de geplande aankomsttijd op de eindbestemming brengt.’
      Of je kunt claimen hangt dus van de genoemde factoren af.

  2. Frank zegt op

    Ik 3 dagen geleden zelfde bij klm maar dan van Schiphol naar BKK. Ook gecanceld. Vind dit heel vreemd en vervelend

    • Eric Donkaew zegt op

      Je verwacht die cancelling inderdaad niet van een ‘kwaliteitsmaatschappij’ als de KLM. Veel mensen kiezen juist voor de KLM vanwege de veronderstelde betrouwbaarheid. Die is er bij onze vaderlandse trots dus ook al niet, schijnbaar.

  3. Jack zegt op

    Ik had het op de KLM vlucht van 7/1 naar BKK. Mijn al maanden geboekte vlucht in comfort klasse met gereserveerde stoelen was overboekt en ik kreeg bij de gate 2 plaatsen in economy toegewezen en een voucher van USD 150, te besteden binnen 1 jaar bij de KLM.
    Op dat moment geen keuze dan die stoelen maar te accepteren maar met zo’n voucher ga ik niet akkoord natuurlijk. Ik heb teruggave in geld gevorderd, want het is maar de vraag of ik weer met de KLM vlieg laat staan binnen 1 jaar. Dat terugvragen is nog een heel gedoe want je wordt naar een onmogelijke website gedirigeerd en normaal emailverkeer is niet mogelijk. Dat zie je bij steeds meer bedrijven en overheidsinstellingen en is vooral bedoeld om je gefrustreerd te laten afhaken.
    Aan board zei de purser dat er een vlucht naar Bombay was uitgevallen en men 20 personen had wier vlucht A’dam – Bomay was omgeboekt naar A’dam – BKK – Bombay, en één van die had men kennelijk mijn gereserveerde stoelen gegeven.

    • arie2 zegt op

      Ik vloog 7-1 van bkk naar ams. Kreeg enkele weken eerder al mail dat ze de gereserveerde stoelen hadden gewijzigd wegens operationele redenen. We zaten op een andere rij. We vlogen niet met 777-300 maar met een veel kleinere 777-200. Vreemd om met een kleiner vliegtuig te vliegen op een van de drukste dagen van het jaar. Geen idee waar ze me bezig zijn bij klm maar dat verhaal bombay klinkt mij ook wat wazig.

  4. Ruud zegt op

    Beste Nico,

    Wij hebben hetzelfde meegemaakt vorig jaar, een vertraging van 7 dagen bij KLM in Bangkok.
    De vlucht was overboekt, terwijl we 24 uur voor de vlucht online hadden ingechecked. We zouden wel na 3 dagen via Singapore een vlucht van meer dan 26 uur kunnen pakken. Dit hebben we geweigerd. KLM dacht dat ze met 3 vouchers van 150 euro pp er mee weg kwamen. Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Binnen 6 weken nam KLM contact op doordat handhaving van het Ministerie de klacht serieus opnam. Al met al hebben we 3x 600 euro gekregen en 450 euro aan vouchers. Geen excuus namens KLM. Slecht bereikbaar in Bangkok. Voor ons geen KLM meer.

  5. Peter Maartense zegt op

    Emirates, wel een tussenstop in Dubai, goedkoper, geen geld voor 25 kilo bagage en een puike service, vlieg al jaren zo.

    • Pjotter zegt op

      Toevallig een vlucht bij Emirates geboekt. BKK Amsterdam komende juni. Ik vind de tussenstop Dubai ook wel prettig. Even benen strekken maar met name even een sigaretje (tja). Helaas wel extra geld voor stoelkeuze (5,000฿). Ik herinner me toch dat als je dit kiest, dat je na betaling al een stoel kon kiezen ? Nu is dat standaard 48u voor de vlucht. Wil je direkt een stoel kiezen, kan dat tegen een ‘small fee’ zegt men. Toen ik dat even probeerde, bleek het iets van (4 stoelen voor alle vluchten) 1,700฿ PER stoel keuze te zijn. Dus weer 6,800฿ extra. Jammer, maar niet gedaan.

      • Barry zegt op

        Wel graag het hele verhaal vertellen… Als jij rechtstreeks bij Emirates boekt, hoef jij niet voor je stoelkeuze te betalen. Bij boeking kan je direct je stoelen uitkiezen zonder extra kosten.

        • pjotter zegt op

          Nou Barry, ik weet niet wanneer jij voor het laatst hebt geboekt, maar ik dus afgelopen 10 januari en rechtstreeks bij Emirates. Dus…..???

        • Cornelis zegt op

          Tsja, over het hele verhaal gesproken: dat vertel jij ook niet….
          Het hangt van de boekingsklasse af en heeft niets te maken met het al dan niet rechtstreeks bij de maatschappij boeken.
          Bij een Economy Special of Economy Saver ticket moet er altijd betaald worden voor het selecteren van een stoel voorafgaande aan het online inchecken. Bij dat inchecken is de keuze gratis. Bij Economy Flex kun je een ‘gewone’ stoel direct gratis reserveren, maar moet je bijbetalen voor sommige stoelen – o.a. die in het voorste compartiment van de A380. Heb je een Economy Flex Plus ticket, dan hoef je alleen nog bij te betalen voor stoelen met extra beenruimte – zoals bij voorbeeld de allereerste rij stoelen in de A380 waar je enkele meters vrije ruimte voor je hebt.
          Alles te vonden op de Emirates website.

  6. Rene Wildeman zegt op

    Waarom vlieg je met KLM terwijl er zoveel betere maatschappijen op dit traject vliegen? Eva Air, Emirates en anderen geven betere service en ruimte.

    • Jack zegt op

      Voor mij zijn er een paar redenen om met de KLM te vliegen:
      mijn zus werkt er en een paar ex klasgenootjes
      ze hebben fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en staan vakbonden toe.

      Maar ik begin wel steeds meer te twijfelen.

  7. jurwood zegt op

    mijn vlucht ook geannuleerd op 13 maar terug bkk ams
    kon alles kosteloos omboeken ga nu lekker eeerder weg en kom later terug 2 weken langer dus
    schijnt met schrikkeljaar te maken te hebben dat er wat gedoe is maar weet het niet zeker

  8. Willem zegt op

    Ik vlieg tegenwoordig zoveel als mogelijk met Turkish Airlines, Emirates of Qatar.
    De eerste 2 zijn door de bank genomen 20% goedkoper en betrouwbaarder.

    KLM …. tja …

  9. Bob zegt op

    Mijn vlucht van morgen is ook geannuleerd. Vlieg nu niet rechtstreeks maar via Frankfurt naar huis.

  10. Toine zegt op

    Voor mij geen KLM meer; never. Veel te duur voor de service di ze bieden. Slecht bereikbare klantenservice. Emirates is super alternatief. Goed bereikbare klantenservice en goede communicatie.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website