Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Cornelis: In ASEAN-verband is dit alle vele malen eerder aan de orde gekomen, maar er zijn nooit echte stappen gezet. De lidstaten vertrouwe
- Peter (redactie): De oplossing is eenvoudig, water kopen in glazen flessen. Smaakt ook nog beter.
- Peter (redactie): Verbaasd mij niet, gaan uiteindelijk alle landen invoeren. Europa ook en start daar in november mee: https://schengenvisum.info/eu
- Rob V.: In mijn oorspronkelijke reactie overwoog ik ook dat stempel “joods christelijk” te noemen. Dat is mijn inziens totale
- Tino Kuis: Benedict Anderson betoogt in zijn boek ‘Imagined Communities, Reflection on the Origin and Spread of Nationalisme’ dat
- RonnyLatYa: Nochtans wat EVA Air betreft moet dit je niet vreemd zijn want je hebt er zelfs een reactie op geplaatst https://www.thailandbl
- Tino Kuis: Ja, het boeddhisme is een containerbegrip geworden. Daarom maak ik onderscheid tussen de leer (de religie ‘wat ons samenbind
- ed: KLMtraveldoc is dan niet echt een hulpmiddel. Je krijgt rood aangemerkt dat je niet mee mag. Wanneer je bij boeking checking de
- Jan Nicolai: Als je Euro’s omwisselt in Cambodia verlies je ca. 2 à 3 procent met de officiële middenkoers. Bij één van de vele klei
- peter: inderdaad vreemd, of is het mogelijks voor Thaise mensen ouder dan 60 gratis…???? zou kunnen….
- Chris: beste Loeng, Een boeddhistische natie bestaat niet, net zo min als een Joodse natie. En ik durf wel te beweren dat elk land in de
- Atlas van Puffelen: Er zijn geen gegevens beschikbaar over personen ouder dan plusminus 60 jaar. Onbekend dus of je langer van tevoren moet komen of
- Don: je kan kijken bij global house. daar zijn ze meestal te huur
- william-Korat: Spuit regelmatig via de afvoer in de achterplaats het riool even vol [vijf A tien sec.] met Baygon spray. Preventief, nooit eten
- jan: William, ik zou eens willen zien, hoe jij in België een reispas zou aanvragen zonder in het bezit te zijn van een ( geldige)
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Ervaringen met WrLife en direct billing in Thailand?
Ervaringen met WrLife en direct billing in Thailand?
Beste lezers,
Onlangs vroeg ik aan mijn tussenpersoon of WrLife direct billing afspraken heeft met een ziekenhuis dicht bij mijn woonplaats. Helaas was dit niet het geval; het dichtstbijzijnde ziekenhuis met een dergelijke regeling ligt op twee uur rijden. Uit nieuwsgierigheid vroeg ik om een volledige lijst van ziekenhuizen in Thailand met WrLife direct billing, maar na twee weken heb ik nog steeds niets ontvangen. Dit roept bij mij de nodige vragen op.
Zijn er lezers van Thailandblog die een verzekering bij WrLife hebben en:
- in het bezit zijn van een volledige lijst van ziekenhuizen met direct billing?
- ervaring hebben met direct billing via WrLife?
Andere ervaringen met deze verzekering zijn uiteraard ook welkom. Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Rob
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Nee die lijst met ziekenhuizen heb ik ook niet. ER staat ook niets vermeld in de polis. Wel staat er dat de verzekeraar de volle verantwoordelijkheid heeft te betalen indien de polis is geaccepteerd ( uitgezonderd uitsluitingen)
Bij het claimen staat: de verzekerde is verantwoordelijk voor het indien van alle documenten etc. Bij kleine ongemakken is dat wel te doen maar bij ziekenhuis opnamen en operaties is het bijna onmogelijk alles zelf in te dienen.
Uit ervaring weet ik dat bv het Bangkok hospital wel een van die ziekenhuizen is. Ik heb in ieder geval de B700000 niet zelf hoeven te betalen. Bij het Huahin hospitaal (staats ziekenhuis) zou ik eerst zelf moeten betalen.
Andere ervaring met WrLife. Mijn ziekenhuis opname (ZIKA infectie) wilde ze eerst weigeren onder het voorwendsel dat ik een geschiedenis van kanker zou hebben. Echter ze hebben alleen huidkanker uitgesloten maar probeerden daarmee opname niet te betalen. De artsen hebben dit argument direct ( er is geen verband tussen een infectie en kanker) afgeschoten en de verzekeraar kon niet anders dan te betalen! Het is wel duidelijk iedere verzekeraar probeert om wat voor reden dan ook onder een betaling uit te komen.
Ik weet eigenlijk niet of er wel zo een lijst van hospitalen bestaat.
In hun FAQ staat het volgende
Can I visit a hospital of my choosing?
Yes, you are free to choose any medical provider. However, the establishment must be licensed as a medical or surgical hospital under the laws of the country where it operates.
https://wrlife.org/
Ik heb daar nog nooit een claim ingediend, maar kreeg vorig jaar kreeg deze informatie toegestuurd.
Misschien heb je er wat aan.
Dear Valued Client,
I trust this message finds you well.
As part of the ongoing commitment to enhance the efficiency of WrLife’s claims process, we are pleased to share the latest updates that have been communicated to us. This information is being extended to you for your convenience and reference. It is crucial to carefully review the attached document, which provides comprehensive details on both hospitalization and the claims process.
To facilitate a seamless hospitalization experience, it is imperative to ensure accuracy and completeness in meeting the specified requirements. For hospitalization scenarios, please take note of the following:
In the event of an emergency, it is essential to coordinate directly with the hospital and inform them of your policy’s claims team, Assist International Services. You are encouraged to share WrLife’s contact details for prompt and efficient processing.
Non-urgent hospitalization requires pre-authorization. To initiate this process, kindly reach out directly to the claims team at [email protected]. Ensure all necessary documents, including planned treatment details from the doctor/hospital, comprehensive medical reports, and other pertinent records, are provided for review.
For outpatient (OPD) claims, please take note of the following documents and ensure they are completed before submission to the insurer at [email protected]:
Detailed medical report containing comprehensive insured details.
Itemized bill for treatment and medications.
Lab test results.
Detailed hospital bill and proof of payment.
Bank account details.
Please be aware that incomplete claim requirements cannot be processed. The turnaround time for claims is set at 7 working days from the date of receiving all necessary documents.
For a more in-depth understanding of the claim settlement process, kindly refer to the attached document.
As always, our team is here to support you and answer any questions you may have. Please do not hesitate to contact us if you need assistance with your coverage or have any concerns.
Attached document.
Dear WRLIFE Client,
When you contact any hospital please mention: ASSIST INTERNATIONAL SERVICES Emergency Call Center (24 hours in Bangkok (English and Thai languages)
+66(0)953697939 mobile for emergency
Landline: Tel +66(0)27197831, Fax +66(0)27197830 [email protected] Emergency Call Center (24 hours) in London (English language)
24 hours free hotline in Thailand +66(0)20260616
Any NON-URGENT hospitalization is subject to prior Consent from the Assistance Company.
Client must submit full quotation by email to: [email protected] and wait for
decision.
In case of Inpatient: when you get admitted in hospital: please provide your insurance card
and your insurance certificate to the medical staff or call one of our emergency numbers.
the Assistance company directly pays the hospital upon receipt and consideration of the final
medical report by Assist International Service Co. ,Ltd medical team .
-In case of outpatient (OPD claim), the insured advancesthe payment and send to
[email protected] the hospital bill, medical report, bank account number, home, or office
address. The claim is reimbursed after 7 working days upon receipt of the following documents.
1/ Detailed medical report with full details of the insured
2/ Itemized bill for treatment and medicines
3/ Lab test result
4/ Hospital detailed bill and proof of payment
5/ Bank account details
Remarks: uncompleted Claim cannot be processed
Claimssubmitted more than 3 months after the incident won’t be processed.
-The patient must advance the payment in that case because the hospital does not have
enough time to send the medical report and medical history.
-In case WRLIFE is only a complementary insurance to a governmental social security or
medicare: client must contact his primary insurance, pays Hospital bills then submit all
documentations and proof of payment to WRLIFE, at [email protected] .