Beste lezers,

Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een Thais fiscaal nr. in Pattaya? Kun je dat zelf doen, of heb je hiervoor een advocaat of accountant nodig, welke papieren zijn vereist en hoe lang duurt e.e.a.?

Gezien de nog al wisselende ervaringen van bloglezers hiermee in diverse districten in Thailand, ben ik benieuwd hoe e.e.a. in Pattaya verloopt.

Bij voorbaat dank voor alle info.

Groet,

Ruud

2 reacties op “Lezersvraag: Ervaring aanvragen van Thais fiscaal nr. in Pattaya?”

  1. Renévan zegt op

    Aan het aantal reacties te zien zijn er aardig wat mensen in Pattaya die een belasting nummer hebben in Pattaya en belasting betalen.
    Als u naar de Website van het revenueoffice gaat staat daar duidelijk dat een ieder die meer dan 180 dagen per jaar in Thailand verblijft belasting plichtig is, dat laten zien moet al voldoende zijn. Daar er onder de 100000 thb inkomen per jaar geen aangifte gedaan hoeft te worden zal het laten zien dat u meer inkomen heeft per jaar wel helpen om een belasting nummer te krijgen.
    Om de belasting betaald over de rente ontvangen op een fixed deposit account (kan ook een kortlopend account zijn) terug te krijgen, heb ik op Samui een Thais belasting nummer gekregen. Zeggen dat u dat van plan bent moet al voldoende zijn (ik heb nog geen pensioen).
    Een Thai meenemen die dat duidelijk kan uitleggen zal wel helpen, als ze u niet begrijpen zal het al snel zijn can not.

  2. ruud zegt op

    Bedankt Renevan voor de reactie. Het is inderdaad opvallend, dat niemand in Pattaya heeft gereageerd! Ik ben er van overtuigd, dat er een flink aantal Nederlanders in Pattaya verblijven, die een fiscaal nr. hebben.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website