Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- George: Ben in 2006 getrouwd in Thailand en het huwelijk in Den haag laten registreren. In 2016 gescheiden/ Trouwen was makkelijk gewoo
- คอรีน่า: Probeer het rekenen bij te houden door veel bordspelletjes met dobbelstenen te spelen. Ook het spel shut the box is geschikt om re
- andrew van schaik: Voor goede prive scholen moet je in Bangkok zijn. Net als voor een hoop andere goeie dingen. Mahidon is de beste en duurste, allee
- Peter V: Dat gebouw zou niet groot genoeg zijn om alle ‘hub’-projecten te huisvesten… Thailand, land of hubs
- Gerardus: Ze was ervan op de hoogte. Maar door geldgebrek……
- Ruud: Hallo Raf in oktober staan de waterlelies nog niet in bloei. De beste tijd is van eind november tot eind maart. Wij wonen op 2,5
- KhunTak: Moderator: graag bij het onderwerp van de posting blijven.
- Bert: Sjaak, Bedankt voor je heldere visie op het onderwijs hier, duidelijk en zoals ik al vermoedde. Ik wist echter niet zeker of d
- Ger-Korat: Tegenovergestelde van waanzin: sociaal want vele mensen komen er samen wonen, werken, gaan er uit en meer. Economisch gunstig wan
- Ger-Korat: Nederland ligt dan ook vol met warenhuizen: denk aan een dak boven de winkelstraat en ziedaar het lijkt op een warenhuis, en winke
- Bert: Beste Ron, Ik geef hem les in de Thaise taal, er is niet zo zeer sprake van een taalbarrière tussen ons. Ooit, een jaar of 20
- bennietpeter: https://www.thethailandlife.com/loan-mortgage-thailand Het zou dus mogelijk moeten zijn volgens schrijver en niet echt anders dan
- Ger-Korat: Ja het helpt wel immers er komt extra werkgelegenheid bij het bouwen en als het complex in bedrijf is en velen er inkomen verdiene
- bennietpeter: Heb je het al over een sinsod gehad? Zeker weten CM met zijn repeterende slechte luchtkwaliteit in bepaalde tijdstip? Verder de
- Erik Kuijpers: René, tja, als je Thailandblog niet goed leest dan wil je niet van de stijging van de zeespiegel weten. Maar voor hen die gra
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersvraag » Batterij voor een elektrische fiets vanuit Thailand naar België versturen
Beste lezers,
Ik wil een batterij voor een elektrische fiets vanuit Thailand naar België versturen (48V 14.8 AH 3 kg). Meenemen met het vliegtuig mag niet.
Iemand ervaring of tips?
Alvast bedankt.
Groet,
Rene (BE)
Redactie: Heb je zelf een vraag aan de lezers van Thailandblog? Gebruik het contactformulier.
Een pakketje gaat met het vliegtuig mee, dus zo’n batterij opsturen mag ook niet zomaar. Het valt onder de ‘gevaarlijke stoffen’ en moet ook dan ook op deze manier verstuurd worden met bijbehorende waarschuwingslabels en papierwerk. Misschien dat het via DHL kan. Ik denk niet dat er voor pakketjes nog zeevrachtopties zijn tegenwoordig.
Recent wilde ik per post vanuit Thailand een horloge opsturen naar iemand in Canada.
Op het postkantoor werd mij gevraagd of er een batterij in zat waarop ik bevestigend heb geantwoord, waarop het werd geweigerd.
wat riduceel dan mag er straks geen passagier meer mee want in bijna alle horloges van tegenwoordig zit een batterij wil je die mensen allemaal verbieden om het horloge te dragen of anders thuis te blijven, idem voor de gsm/telefoon . wat te denken van film camera’s, fototoestellen , gehoorapparaten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Dit is duidelijk met een kanon op een mug schieten.
De problemen doen zich specifiek bij lithium-ion accu’s/batterijen voor. Als je denk dat het risico niet-bestaand is, zou je b.v. het volgende eens kunnen bestuderen:
https://www.msamlin.com/en/chart-hub/english/lithium-ion-batteries-have-you-considered-the-risks.html
Geachte Harm, u kunt inderdaad wel doorgaan zo, maar voor het versturen van batterijen per vliegtuig bent u gebonden aan de ICAO TI’s. Als passagier mag je lithium-ion-accu’s meenemen tot een maximaal vermogen van 160 Wh per accu. Alles wat daarboven komt is in een passagiersvliegtuig verboden. Lithium batterijen zijn als gevaarlijke stof aangemerkt, klasse 9.
Lithium batterijen zijn op zich niet gevaarlijk maar kan ontbranden als deze beschadigd is, in contact komt met water of extreme hitte. Dat zijn onaangename omstandigheden in een v,liegtuig.
Wie een gevaarlijke stof voor vervoer wil aanbieden zal de stof overeenkomstig wettelijke voorschriften moeten verpakken, van etiketten voorzien, en een vrachtbrief maken.
Dit is niet met een kanon op een mug schieten, er zijn gewoon beperkingen aan het aantal batterijen dat je als bagage mee mag nemen. En die regels zijn er bepaald niet voor niets.
ter informatie, er is ooit een vracht vliegtuig door z’n batterijtje neer gestort, als passagier voel je direct wanneer z’n batterij warm wordt. veiligheid voor alles
Zie o.a. https://nl.wikipedia.org/wiki/UPS_Airlines-vlucht_6 m.b.t. die crash.
Verder over de risico’s:
https://blog.vrr.aero/the-serious-fire-hazards-of-lithium-based-batteries-to-aircraft/
Rene (BE), dit is een link over het verpakken van batterijen.
https://www.ups.com/nl/nl/help-center/packaging-and-supplies/special-care-shipments/batteries.page
Per luchtpost mag niet, luchtvracht kun je navragen. Anders wordt het zeepost en dat kan m.i. nog steeds vanuit Thailand. Dan zet men een groot stempel SURFACE POST op de doos. Heb ik een keer gedaan en twee dagen later was het toch in NL want niet iedereen in Thailand begrijpt Engels…..
4 weken geleden naar Thailand gekomen en gelijk mijn scootmobiel meegenomen, moest voor de zekerheid de baterijen (accu’s) loskoppelen maar dat was heet dan ook, wat kun je nog meer doen? De scootmobiel werd apart ingeladen en op supvarnabhuni stond hij al klaar kon er zo mee wegrijden. In mijn scootmbiel zitten 2 accu’s van elk 100 Amper uur en het zijn gel accu’s welke misschien iets minder gevaarlijk zijn maar het blijven accu’s. Ik heb gevlogen met Emirates.
Gel accu’s zijn inderdaad het probleem niet, lithium-ion accu’s daarentegen wèl. Deze kunnen spontaan ontbranden en geven dan ook uiterst giftige gassen af.
Paar jaar gelee gehad, had een batterij (gescand?) in mijn koffer zitten. Moet in 2020 zijn geweest toen corona begon. Tjemig alweer 2 jaar gelee.
Dat mocht dus niet, moest terplekke bij het vliegtuig de batterij eruit halen en in handbagage doen.
Daarna alles ok.
Immers neem ik ook altijd mijn laptop, fototoestel en telefoon mee en daarin zitten ook batterijen. En dat zijn allemaal Li- batterijen Echter deze gaan als handbagage mee.
Dus wellicht vervoeren als handbagage.
Mag niet in handbagage het vermogen van de batterij is in dit geval te hoog
https://www.easyship.com/blog/shipping-lithium-batteries