Terugbetaling ticket Thai Airways (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags:
17 oktober 2022

Saranya Phu akat / Shutterstock.com

Ik mocht op 13/10/2022 de volledige terugbetaling ontvangen van mijn ticket aangekocht bij Thai Airways Belgium.

De vlucht werd door Thai Airways geannuleerd, en ik moest een teruggave vorderen. Heb er 9 maanden op moeten wachten, maar ze hebben het volledige bedrag teruggestort.

Ingezonden door Rene

25 reacties op “Terugbetaling ticket Thai Airways (lezersinzending)”

  1. Jacques zegt op

    Dat vind ik nu eens goed nieuws betreffende Thai Airways! Ik heb in het verleden altijd gebruik gemaakt van hun diensten en was zeer te spreken over de kwaliteit.

    Misschien moeten we met zijn allen eens stilstaand bij het feit dat heel wat maatschappijen zwarte sneeuw hebben gezien gedurende de Corona (Covid) crisis. Laat ons hopen dat het nu eindelijk wat beter gaat.

    • Cornelis zegt op

      Laat het dan een troost voor zijn dat met de huidige ticketprijzen die zwarte sneeuw snel zal wegsmelten…..

    • Ger-Korat zegt op

      Nou goed nieuws of gewoon een mededeling ? Ik vind het gewoon diefstal als ze het niet terug zouden hebben gegeven, maar ja ik ben een nuchtere ondernemer. Het geld hebben ze ontvangen voor een niet uitgevoerde dienst en dan zou het onterecht zijn als Thai het zou hebben ingepikt, ze zouden het gewoon op een rekening kunnen laten staan en dan direct terugbetalen, maar nee de ene schuld met de andere verrekenen en de kleine man mag in dit geval lang wachten. Of heb je iets gehoord dat de directie ook 9 maanden op hun salaris hebben moeten wachten, want dan trek ik mijn constatering in.

      • John zegt op

        Ja Ger voor wat mij betreft is dit ook goed nieuws hoor. Had je liever gehad dat ze, wegens hun slechte papieren, helemaal niet terug zouden betalen misschien? Jouw reactie is gewoon klagen om te klagen.

        Ik ben blij voor Rene dat hij zijn centen ontvangen heeft. Maar goed, misschien ben ik een optimistisch persoon 😉

        • Ger-Korat zegt op

          Ik ben ook een optimist en een nuchtere realist, beide beentjes op de vloer bij mij. En dan constateer ik dat Thai
          Airways geld heeft ontvangen zonder dat daar een prestatie tegen over stond. Zoals bij leveranciers die wel levert en op z’n geld wacht en bij niet betalen de schuld mag wegboeken indien er geen betaling plaatsvind en daardoor een groot gedeelte kan terugkrijgen. Het heeft niets met klagen te maken maar dat het geld toebehoort aan degene van wie het is, en dat is degene die geld overmaakt en er niets voor terugkrijgt. Wat ik aangeef wat eerlijk is noem jij klagen, wij zien het blijkbaar verschillend maar ik weet dat ik het juist zie.

        • ruud zegt op

          Het lijkt mij dat je eigen geld pas na vele maanden terugkrijgen – zonder rente – maar beperkt goed nieuws is.
          Het is alleen maar minder slecht dan gevreesd.

          Maar ik neem aan dat Thai Airways weet, dat als ze dat geld niet terug zouden geven, dat veel duurder uit zal pakken, omdat niemand dan nog vertrouwen heeft in Thai Airways en niemand nog met ze zou vliegen.

          Overigens vraag ik mij nog steeds af, hoe Thai Airways zou kunnen overleven met zoveel schuld.

      • Chris zegt op

        Als een bedrijf surceance van betaling aanvraagt, worden alle betalingen aan schuldeisers opgeschort. Betalingen van voor de datum dat de surceance wordt toegestaan zijn verdacht..
        Thai Airways is in problemen en die komen ze niet zomaar te boven tenzij de Thaise regering (de grootaandeelhouder) hen de hand boven het hoofd blijft houden. Een nieuwe regering (die we blijkbaar allemaal willen) zou daar wel eens anders over kunnen denken dan deze regering.

        • Ger-Korat zegt op

          De huidige Thaise regering heeft al voorzorgsmaatregelen genomen en zijn geen aandeelhouder meer maar hebben hun belang elders ondergebracht. Zodat ze bij eventuele faillisement niet moreel verantwoordelijk kunnen worden gehouden en gevraagd kan worden om financiële ondersteuning. Men kan nu met droge open beweren dat het officieel dan, geen overheidsbedrijf is.

          • Chris zegt op

            Volgens mij niet. De regering heeft haar meerderheidsbelang omgezet in een minderheidsbelang maar is nog steeds grootaandeelhouder.

            Ook volgens de website van Thai: https://ir.thaiairways.com/major-shareholders/

      • Martin zegt op

        Het is maar hoe je het wil aankleden Ger-Korat.

        Er zijn heel wat bedrijven die over kop gaan waarvan de schuldeisers GEEN CENT zien. Geleverde diensten of niet heeft daar niets mee te maken. En diefstal al helemaal niet!

        Dus voor onze topic starter is dit enkel maar goed nieuws. Liever mijn geld terug zien dan te moeten aankloppen bij de curatoren, de keuze is snel gemaakt nietwaar?

  2. Jos zegt op

    Nou ik wil graag weten waar je naar toe mailt ik heb geboekt Cheaptickets drie tickets Thai Airways. Ik word van kastje naar de muur gestuurd Waar moet ik zijn bij Thai Airways ? Brussel? Drie tickets Brussel bangkok. Grt jos

    • Rene zegt op

      Hier het e-mailadres waar ik mijn teruggave gevraagd heb.

      [email protected]

    • johnkohchang zegt op

      Jos er is een groot verschil tussen het boeken van een reis via tussenpersonen zoals cheap tickets skyscanner etc en rechtstreeks boeken.
      In eerste geval heb je , in principe, niets te claimen van de airline maar loopt het via de tussenpersoon. Dat geeft dikwijls problemen. Rechtstreeks boeken bij de airline is daarom veel verstandiger. is al heel regelmatig in deze blog verteld.

    • Lung addie zegt op

      Beste Jos,
      indien je bij Cheaptickets hebt geboekt en betaald dan moet je bij Cheaptickets zijn: zij zijn de verkoper van het ticket, Dat is toch heel logisch dat je daar moet zijn.

    • Gunther zegt op

      Als je die ticketten bij cheaptickets hebt gekocht,moet je hen contacteren en zij moeten in principe thai contacteren.Thai airways gaat jou niet het geld teruggeven als je bij ern derde partij hebt gekocht.

    • Johny Prasat zegt op

      In december 2021 twee tickets gekocht 1220 € om eind januari 2022 te vertrekken. Tweemaal gratis de vluchten opgeschoven wegens covidmaatregels. Vertrokken 20/08 en terug 20/09 zonder problemen, zonder iets te moeten bijbetalen. Prijs voor nieuwe tickets is nu wel verdubbeld. De vluchten heen en terug op enkele zetels na vol. Ik ben heel blij met hun service. Alleen te duur momenteel, dus volgende maand vertrekken we met Etihad. Via mail [email protected] in het nederlands geen probleem.

  3. Alex zegt op

    Goed voor U Rene, maar wij hebben in februari 2019 geboekt en betaald voor 2 personen via Connections met Thai Airways en wachten nog altijd op terugbetaling. Wij hebben meermaals contact op genomen zowel met Connections als met Thai Airways. Tot nog toe zonder resultaat.

    • Het lijkt lastig te begrijpen voor veel Nederlanders en Belgen. De partij met wie jij een overeenkomst aangaat voor de levering van een dienst, moet deze dienst ook leveren. Doen zij dat niet dan zijn zij in gebreke. Dus als jij bij Connections tickets hebt gekocht, moet Connections jouw schadeloos stellen en de tickets terugbetalen. Connections kan dan op haar beurt de schade claimen bij Thai Airways.
      Zo zit de wet in elkaar.

      • Cornelis zegt op

        Inderdaad. Vergeet ook niet dat in de voorbije jaren in een aantal gevallen luchtvaartmaatschappijen de ticketprijs wèl restitueerden aan de tickethandelaar, maar deze het niet doorsluisde naar de klant.

    • Joe zegt op

      Inderdaad het is wachten. Maar ik heb van connections een viertal maanden geleden twee tickets van Thai Airways terug uitbetaald gekregen.

  4. Mike zegt op

    Ga naar cheap tickets en niet naar Thai airlines
    Cheap tickets heeft u geld

    Dus conclusie book direct met airlines en niet via tickets cheap tickets ect ect
    Kosten iets meer maar geen problemen kan direct contact nemen

  5. Nico zegt op

    Ik wacht sinds 2020 op een restitutie, geboekt via Schipholtickets en wordt nog steeds aan het lijntje gehouden. Volgens Schipholtickets wachten zij nog steeds op een refund van ThaiAirways…. Iemand hier ervaringen mee?

  6. Nico zegt op

    Ik weet dat ik bij Schipholtickets moet zijn en heb het ook daar geclaimend. Alleen heb ik het gevoel dat ik door hun aan het lijntje wordt gehouden omdat zoals in ik voorgaande mails lees wel refunds door Thai Airways zijn uitbetaald.

    • Schriftelijk dreigen met rechtsgang. Dat verliezen ze namelijk altijd en ze moeten dan ook de proceskosten betalen. Je kan daarvoor dit soort bedrijven inschakelen, zij vragen daar wel een vergoeding voor: https://www.euclaim.nl/blog/vlucht-geannuleerd-door-het-coronavirus-dit-zijn-je-rechten

      • Cornelis zegt op

        Prima ervaringen met euclaim.nl, die voor mij al tweemaal de wettelijk geregelde – maar door de betreffende luchtvaartmaatschappijen aanvankelijk geweigerde – vergoedingen binnenhaalde. Kost je een deel van het uitbetaalde bedrag, maar ze werken ‘no cure, no pay’: als ze je zaak in behandeling nemen kost het je alleen geld als die succesvol wordt afgerond.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website