lezersinzending: Nog steeds annuleringen van vluchten bij EVA Air

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags:
28 juni 2019

Fasttailwind / Shutterstock.com

Ik kreeg vanochtend bericht van EVA Air dat de vlucht van mijn vriendin op 9 juli van Amsterdam naar Bangkok is gecanceld. Dat is 11 dagen van te voren, de staking duurt al sinds vorige week.

Ga vandaag maar eens kijken hoe we dit moeten oplossen.

Ingezonden door Bert


» Laat een reactie achter


17 reacties op “lezersinzending: Nog steeds annuleringen van vluchten bij EVA Air”

  1. Kees zegt op

    Bellen met kantoor Amsterdam. Voorbereiden op een lange wachttijd. Ze boeken je over op bijvoorbeeld KLM.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  2. Dennis zegt op

    Laat EVA het oplossen. Bieden ze geen alternatieve datum of vlucht? Dat zouden ze wel moeten doen. Simpelweg een mail sturen van “we vliegen niet” is onvoldoende. Je hebt een ticket gekocht en juridisch gezien heb je daarmee een overeenkomst gesloten met EVA Air.

    En hoezo weet EVA Air nu al dat de vlucht van 9 juli niet door kan gaan vanwege de staking? Dat lijkt me rijkelijk vroeg. Het kan best zijn de ze met “staking” schermen, maar dat het misschien ook gewoon te weinig boekingen zijn (hoewel dat bij EVA Air op deze vlucht…). In het verleden heeft China Airlines op deze route vaak genoeg vanwege “onderhoud” vluchten geannuleerd, wat een smoes was, want in werkelijkheid waren er gewoon onvoldoende boekingen..

    Ik zou de druk bij EVA Air of uw reisbureau vooralsnog even opvoeren (gelijk goede test of uw reisbureau alleen om uw geld geeft of ook daadwerkelijk service bied)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +6 (obv 6 stemmen)
    • ruud zegt op

      Het lijkt me dat je bij een staking weinig garanties kunt geven.
      Pas als de staking voorbij is, weet je, hoeveel vertraagde passagiers je nog moet vervoeren, en kun je beginnen te plannen.

      Het is op dit moment ook hoogseizoen, dus lege plekken in andere vliegtuigen zullen waarschijnlijk schaars zijn.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  3. Goort zegt op

    Wachttijd kan erg meevallen. Onze vlucht van 25 juni vanaf 020 was ook gecanceld, maar konden diezelfde dag terug met kL 875. Wel vetraging ivm omvliegen Iran. Zelfs eerder in BKK. Goede service van Eva Amsterdam.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  4. Eric zegt op

    Onze vlucht is eergisteren gecanceld van EVA AIR.
    Deze was gepland op 2 juli, dus 5 dagen voor de vlucht.

    Eerst gebeld met de reisorganisatie waar wij onze tickets hebben geboekt. 1,5 uur wachttijd in acht nemen.
    Situatie uitgelegd, zij zouden het oppikken en me dezelfde dag laten weten welke vlucht zij mij zouden aanbieden.
    Daar wij al een huurauto en 3 hotelovernachtingen hebben opstaan die niet meer geannuleerd kunnen worden , heb ik er strikt bijverteld dat we alleen met KLM wilde vliegen dezellfde dag met KL0875.
    Zou dat niet gaan dan wilde ik mijn geld terug van EVA AIR en zou ik het ticket zelf boeken, op dat moment waren er nog tickets te krijgen.

    Niet echt zeker van mij zaak toch maar EVA AIR gebeld, ook hier 1,5 uur wachttijd zij vermelden op de website als de tickets via een ander bedrijf geboekt zijn deze te contacteren, dus verwachte eigenlijk geen direct antwoord.
    Doch EVA AIR was direct heel hulpzaam , sterker nog onze reisorganisatie had al contact gehad met EVA AIR en ze hadden mij keurig om geboekt naar KLM0875, SUPERRRR.
    Van EVA AIR gelijk een bevestiging per mail ontvangen , met het verzoek onze reisorganisatie te bellen voor het E-ticket.

    Dus weer de reisorganisatie gebeld , deze werden direct per mail verstuurd, weachttijd deze keer 15 minuten.

    Alles dus perfect geregeld, bovendien de beloofde 30 kilo van EVA AIR gehandhaafd , fantastisch.
    Alleen de seats niet helemaal zeker, dat moest dan via KLM deze keer.

    Bij KLM een account voor ons beide aangemaakt.
    Ingelogd en KLM, helaas seats uitzoeken ging niet, dit komt omdat als het vliegtuig voor meer als 80% is volgeboekt zij deze optie uitzetten.
    Dan maar bellen, was er toch eenmaal mee aan de slag.
    Ook hier weer alle begrip voor de situatie en gevraagd voor Comfort seats, kosten wel wat meer maar dan heb je ook wat. Ook hier dus weer perfect geholpen.

    Conclusie:
    Even alle hens aan dek met wat stress natuurlijk, maar een dikke pluim voor EVA AIR en onze reisorganisatie GATE1 waar wij de tickets hebben geboekt, ben blij dat ik al die jaren al met EVA AIR vlieg.
    En ook KLM voor de fijne afhandeling.

    Wel een tip voor je, regel dat zo snel als mogelijk omdat de meeste om boekingen naar KLM gaan en deze zitten zeer snel vol.

    Succes!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +4 (obv 4 stemmen)
  5. Ronny Piëst zegt op

    Op se site van EVA staat:geboekt bij een reisbureau neem met hen contact op. Geboekt bij EVA zelf neem contact op met EVA AIR.
    Dat klint makkelijk maar zie ze maar te pakken te krijgen. Dat lukte ons eergister. (vliegen op 4 juli) dame zij dat ze ons ging omboeken naar KLM, maar de mail met de nieuwe gegevens nooit ontvangen. Vandaag weer bellen maar komen er niet door. Even gebeld met KLM en jahoor we staan er op en ze stuurde ook gelijk even de bevestiging door.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  6. Marjan zegt op

    Mijn vlucht vanuit Bangkok naar Amsterdam van 29 juni werd ook geannuleerd.
    Telefoon hier in Bangkok overbelast.
    Mijn Thaise schoondochter ( stewardess) is naar inch4ckbalie eva air op vliegveld gegaan waar het heel stil was. Ze waren zeer behulpzaam. Ik ben overgeboekt naar Austria Airlines van zond avond, via Wenen. Tot Wenen ook premium economy. Kost Eva Air veel geld want enkeltje economy is al ruim €800. Ik ben dus best tevreden.
    Anderhalve dag extra bij mijn zoon is ook fijn

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  7. Jan zegt op

    het gaat om een arbeids conflict de crew wil meer salaris en betere rusttijden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
  8. Floris van Hoek zegt op

    Onze reis bij 333travel geboekt. Omdat EVA aangegeven had de overboeking bij je reisbureau te regelen heb ik 333travel een mailtje gestuurd. Na enkele uren een E ticket van 333travel ontvangen op dezelfde dag als de vlucht met EVA. We reizen nu met KLM terug. Pluim voor 333travel !!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +3 (obv 3 stemmen)
  9. Karel zegt op

    Tja,

    Ik vloog altijd met EVA AIR, maar met de komst van de Dreamliner en geen premium economie stoelen meer (wat niet is doorgegaan) heb ik voor de vlucht op 10 juli, voor Emirates gekozen, ben dus net ontsnapt.

    Vlieg de eerste keer nu met Emirates, ben benieuwd naar hun beleving.
    De overstap in Dubai, daar zie ik wel tegenop

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  10. Alex zegt op

    Wij hadden onze retourvlucht Eva Air A’dam naar BKK OP ZA 29/6, premium economy (vroeger evergreen class 1250 euro p/p.
    Heb direct met Eva Air A’dam gebeld. Zij hebben ons over geboekt op KLM economy class…
    We kunnen nu wel naar huis, maar moet maar zien hoe ik het prijsverschil in tickets plus extra hotel overnachting op Schiphol, kan terug claimen bij Eva Air!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
    • Bert zegt op

      Daar zujn buro’s voor die je graag helpen.
      Weliswaar tegen een vast percentage van de claim.

      Google maar vertraagde vlucht en je krijgt er diverse te zien.
      Heb zelf in het verleden EUClaim gebruikt, die nemen 25%.

      Laatste keer op hun advies zelf een claim ingediend en gekregen.
      Als ze niet reageren nemen hun alsnog de zaak over van je.

      Google ook voorbeeldbrief vluchtvertraging.
      Dan kom je beslagen ten ijs.

      Veel succes

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: +1 (obv 1 stem)
      • Cornelis zegt op

        Goede ervaring met euclaim.nl, een aantal jaren geleden, bij een vertraging/gemiste aansluiting bij een Emirates vlucht naar Bangkok. Emirates bleef weigeren te betalen ondanks de overduidelijke jurisprudentie en kwam pas over de brug toen er door euclaim.nl een rechtszaak werd aangespannen. Twee jaar geduurd, maar uiteindelijk kreeg ik m’n geld. Had ik zelf niet voor elkaar gekregen. No cure, no pay – dus bij een negatief resultaat kost het je niets.
        ik heb begrepen dat ze wat deze EVA-annuleringen betreft op dit moment bekijken of EVA terecht een beroep doet op ‘overmacht’.

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  11. Mark zegt op

    Vandaag staat op hun website dat alle vluchten BR75 en BR 76 (AMS-BKK-AMS) alvast tot en met 9 juli gecancelled worden. De kwalificaties “onvoorzien”, “onverwacht”, “plotseling” zijn nog lastig te gebruiken. Een structurele oplossing aanbieden lijkt nu toch wel geboden.

    Wij vliegen al vele jaren met EVA-airways, onze vertrouwde, degelijke, veilige vliegmaatschappij. Niet de goedkoopste, maar tot nu toe waar voor ons geld.

    We stonden op het punt te boeken voor een vlucht in november. Als ik zo hoor en lees hoe klanten zelf achter hun reeds betaald vlucht moeten “aanhollen” om niet “geblokkeerd te geraken” slaat de twijfel over de “betrouwbaarheid” van de dienstverlening bij EVA-airways toe. De klant moet zelf ad hoc naar een plan B hengelen: zoeken, bellen, wachten, hopen, twijfelen, stressen, opnieuw bellen, hopen op een vlucht met een andere maatschappij, ooo nee die zitten eivol, … misschien misschien ben ik gezien …

    Twee dingen zijn zeker:

    1/ EVA-airways vliegt niet.
    2/ het vertrouwen vliegt wel

    Reputatieschade verzekerd met deze “ad hoc” “low service” aanpak.

    Als EVA-airways nu al weet dat ze de volgende 10 dagen niet kunnen/willen vliegen, zou het management toch zelf een plan B aan de klanten moeten aanbieden. Klanten betalen toch niet vooruit om vervolgens in onzekerheid gedropt worden.

    Dit zijn toestanden die je van low cost carrier verwacht, toch?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: +2 (obv 2 stemmen)
    • Alex zegt op

      Ik kreeg bericht van Eva Air dat onze vlucht van 29/6 geannuleerd was. Direct met Eva Air Amsterdam gebeld. Zij hebben ons overgeboekt op KLM vlucht de volgende dag. Dus low service valt wel mee…
      Moet alleen zien geld terug te krijgen voor extra nacht op Schiphol airport hotel en prijsverschil tussen evergreenclass die wij geboekt en betaald hebben en nu in economy moeten terugvliegen.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
      • Cornelis zegt op

        Ik heb – voor mijn partner – zelf een andere vlucht (e.r. naar BKK) geboekt omdat EVA niet te bereiken was. Moet nu 2 maanden wachten op terugbetaling en dan is het nog maar de vraag wat je terug krijgt voor de geannuleerde terugvlucht van het oorspronkelijke ticket. Las op Flyertalk.com dat dat wel eens ongunstig zou kunnen uitpakken: EVA schijnt van de oorspronkelijke ticketprijs eerst de prijs van een enkele reis af te trekken en als dat zo is, blijft er niet veel over……….

        VA:F [1.9.22_1171]
        Waardering: 0 (obv 0 stemmen)
  12. Eric zegt op

    Beste Mark,
    Ook onze tickets zijn gecanceld zoals je kunt lezen eerder in dit bericht .
    Echter is bij ons alles werkelijk perfect opgelost, door EVA AIR en ook GATE 1.
    Wel is het zaak dat je zelf snel erachter aan gaat als je een mail ontvangt van EVA AIR zodra je tickets gecanceld zijn.
    Doe je dat niet , tja dan kun je verwachten dat je een om boeking krijgt waar je niet blij van wordt, verder is EVA AIR echt wel betrouwbaar.
    Dat je wat langer moet wachten aan de telefoon zijn wij in Nederland gewent toch? Echter dit vaker zonder het gewenste resultaat!

    Dacht je dat een duurdere vliegmaatschappij je beter van dienst zou kunnen zijn? Geloof dat nu maar niet.
    Als de alternatieve rechtstreekse vluchten vol zitten dan is dat ook zo bij duurdere vlieg maatschappijen die gaan staken, echt geen verschil.
    Bovendien doet EVA AIR er alles aan om de klanten goed en liefst op hun wenken te bedienen om bv rechtstreekse vluchten aan te bieden met KLM vanuit Amsterdam. Zitten deze toestellen vol , dan is dat overmacht en zal er een andere oplossing moeten komen die misschien niet direct jouw voorkeur geniet. Dus wie het eerst maalt………..

    Wij hebben eind december de volgende vlucht met EVA AIR staan en deze actie is voor mij geen reden om in paniek of onzekerheid te raken en ergens anders te gaan shoppen.
    EVA AIR is een prima vlieg maatschappij , en staken kan bij ieder bedrijf, zouden ze hier in Nederland wat vaker moeten doen, verandert er ook eens wat. Dus boeken bij een andere maatschappij levert net zo een `risico`op dan als je EVA AIR boekt. Die kunnen ook staken.
    Bovendien weet je bij EVA AIR dat het er netjes en correct aan toe gaat, als je de meeste berichten hebt gelezen, niet alleen van deze blog maar ook op andere websites, moet je dan nog maar afwachten met een andere vlieg maatschappij, bovendien ben je toch tevreden? Ik vind het onterechte kritiek gebaseerd op verhalen van anderen die deze ervaring hebben , bovendien word de meerderheid van deze mensen heel correct behandeld naar tevredenheid.
    Boek nu maar gewoon EVA AIR , je zult niet teleurgesteld worden.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Waardering: 0 (obv 0 stemmen)

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website