Eindelijk ik mag naar huis. Zoals eerder gemeld ben ik zaterdag 8 augustus in Bangkok gearriveerd en vanuit het vliegveld direct naar mijn ASQ-coronahotel Siam Mandarina in Samut Prakarn nabij het vliegveld gebracht voor mijn 16 dagen quarantaine.

 

Wat zijn mijn ervaringen? Op dinsdag 11 augustus al de 1e coronatest en de volgende dag bericht, negatief. Dus vanaf donderdag elke dag een uurtje reserveren op het terras bij het zwembad en een uurtje in de SkyGarden. Deze uurtjes buiten bevallen erg goed.

Op woensdag 19 augustus mijn 2e coronatest en donderdag negatief. Tsja, en dan. Je weet dat je geen corona hebt, dat er niets meer getest wordt en toch moet je dan tot zondag blijven. Dat duurt lang. Gelukkig had ik mijn laptop meegenomen naar Thailand en dit blijkt al die dagen een kostbaar bezit.

Ik heb elke dag zoveel mogelijk een vast ritme gehandhaafd. Opstaan 07.30 uur, temperaturen 08.00 uur en foto doorsturen naar de Line nurse, ca. 08.30 uur ontbijt. Daarna bakje koffie en de laptop aan. Wat werken, of mijn opgeslagen foto’s en video’s organiseren etc., maximaal 1,5 uur, 11.00 uur terras, 13.00 lunch, daarna even rusten en opnieuw laptop, max 1 uur, 16.00 uur Sky Garden, 17.00 uur weer temperaturen en foto versturen, ca. 18.30 uur diner. Tussendoor en na het diner boek lezen. Dit vaste ritme bracht me telkens vlot door de dag heen. Dus het is prima te doen, alleen de laatste dagen verlang je naar het einde.

Verder de verzorging in het hotel. Elke avond kies je uit het menu van de volgende dag wat je wilt eten. Voldoende keuze en elke dag wat anders. Moeilijkheid is blijkbaar het warm houden van de maaltijd, want dat viel nog wel eens tegen. Verder is de roomservice erg slecht. Een cappuccino bestellen op de kamer of op het terras kan best een half uur tot een uur duren, tenminste als ie komt. Wat ik die dagen gemist heb is simpel een koekje bij de koffie. Er zijn geen snacks en dus alleen de drie maaltijden. Een koekje bij de koffie zou dan wel lekker zijn. Maar ach, het doel is bereikt, ik ben thuis.

Ingezonden door Theo Sanam


» Laat een reactie achter


No votes yet.
Please wait...

22 reacties op “Lezersinzending: Einde aan mijn verplichte quarantaine in Thailand”

  1. Peter Van Lint zegt op

    Wat heeft die quarantaine jou nu gekost?

  2. martin zegt op

    Ik vraag me af wat het je kost?

  3. Maarten zegt op

    Heb net het verhaal gelezen, en heb je ook in je bagage wat extra chips of andere dingen meegenomen omdat je niks kreeg daar, maar hierbij ook een vraag mijn vrouw gaat straks ook naar thailand en ze is thaise had dus een mail gekregen van thaise ambassade in denhaag in het thais zou zij nu ook het hotel moeten betalen of is dat gratis .

    • Dat is hier al tig keer aan de orde geweest. Voor Thai is het gratis.

      • rob h zegt op

        Misschien voor de volledigheid.
        State Quarantaine is voor Thai gratis.
        Alternative State Quarantaine ( voor de buitenlanders, maar waar Thai ook voor kunnen kiezen) is ook voor hen niet gratis. Sommige hotels geven Thai wel een korting op de “farang”-prijs.

  4. laksi zegt op

    Tja,

    Dat was ook mijn vraag

  5. Caspar zegt op

    Dekt een reisverzekering de extra kosten die worden gemaakt in geval van quarantaine of is daar geen verzekering voor vraag ik me af??
    En moet je dat allemaal betalen uit eigen zak, of kan je dat ergens op verhalen die kosten die je maakt of zie ik dat verkeerd??

    • Zelf betalen natuurlijk.

      • Caspar zegt op

        Standaard verzekerd

        Onvoorziene uitgaven, ook als deze door corona veroorzaakt zijn:
        Extra kosten voor noodzakelijk langer verblijf
        Kosten van quarantaine

        • haha, nou snel naar Thailand en claimen bij je reisverzekeraar. Denk eens goed na. Dat gaat natuurlijk over de kosten als je onverwachts ernstig ziek wordt door corona. En het moet altijd gaan om spoedeisende hulp. Bel je verzekeraar maar op, dan zullen ze het beamen.

        • Francois Nang Lae zegt op

          Je zegt het zelf al: onvoorziene kosten. Quarantainekosten zijn momenteel niet onvoorzien.

    • Cornelis zegt op

      Waarom zou een reisverzekering de kosten vergoeden van iets waarvoor je zelf kiest? Op dit moment is quarantaine gewoon een feit als je terug kunt/mag.

    • Ronny zegt op

      Als ge maximum 3 maanden buiten Europa gaat op vakantie, dan is de Mutas verzekering er, deze dekken ook Covid 19. De verzekering is gratis te verkrijgen als ge aangesloten bent bij de De Voorzorg mutualiteit. Weliswaar is dit voor de Belgen.

  6. compuding zegt op

    Ik ook vraag me af wat het je kost?

  7. Louvada zegt op

    In feite als je die quarantaine kan vermijden is het absoluut must. Je verhaal komt nogal luchtig over maar ik denk dat je alleszins een moedig man bent dit te moeten meemaken. Eenmaal voorbij denk ik toch dat het niet zomaar te vergeten is. Bovendien wat ontbreekt : wat was de kostprijs ? Ook al iets dat je moet verwerken niet ?

  8. jean paul zegt op

    beste,
    kan je ons laten weten wat je hier zelf hebt voor betaald.

  9. jan zegt op

    Hoi Theo,
    ik mag nog tot zondag ochtend. Morgen de laatste corona test. Ik heb een luxe hotel 55000 voor de 15 dagen daar alle goedkopere vol zaten. Verder wat pech daar ik niet de introductie mail ontvangen had en ook niet het introductie boek op de kamer. Dus wist pas na 9 dagen na mijn 2e keer uurtje buiten van iemand anders dat ik kon kiezen uit vele menu’s voor de middag en avond en uit 5 soorten ontbijt. Wel Voor 14.00 uur opgeven.voor de volgende dag. Die luxe begon voor mij pas later helaas. Ook had ik hierdoor niet de algemene app wel de nurse app,,hele lieve stemmetjes maar ook die zijn dus alleen met temp. en corona test bezig en weten van al het andere niet af. Toen ik eergisteren vroeg hoe mijn eerste corona test was uitgevallen via de nurse app keken ze raar op want die zou ik pas morgen hebben en omdat ik er bij vertelde dat ik zondag naar huis ging, kwam er weer snel een berichtje dat dat nog niet kon want ik was nog niet buiten geweest dat moest eerst gereld worden . Nou ik nog maar een berichtje gedaan naar de lieve dames dat ik op dat moment buiten was en dat ik al 5 dagen iedere dag een uurtje op had zitten. En toen was het stil. Overigens Theo, hier s het maar een uurtje per dag met twee sport toestellen, kunstgras veldje en mooie tuin op de 8e verdieping.
    Nu nadat ik dus er achter was dat ik toch wel een hoop gemist had. een mail naar de general manager. binnen 10 min mail terug met excuses en gelijk werd ik gebeld en er werd van alles aan gedaan om het goed te maken. Maar ja daar schiet je na zoveel dagen niet zoveel mee op. Ook hier is het eten vaak koud heb het inmiddels 6 x terug gestuurd en sinds mijn melding krijg ik nu wel op tijd eten en ook echt warm eten.Heb de indruk dat ze vergeten waren mij in te schrijven.
    Toch maar even aan de GM laten weten dat ik toch wel wat terug verwacht in geld, gezien ik toch maar van twee derde van mijn tijd echt niets van de luxe gehad heb als een mooie luxe kamer met vaak koud eten en nauwelijks informatie en contact intern.
    Dus voor degene die nog de kans hebben om hier heen te komen. Je hebt volgens mij overal recht op min. 1 uur vanaf 7e dag om van de kamer af te gaan. Keuze uit diverse menu’s,
    Ik ben in het Grand Richmond een van de ASQ hotels. Met alle faciliteiten en alles er om heen normaal een redelijke prijs.

    Theo wel thuis

    • Theo Sanam zegt op

      Jan, ook voor jou dus de laatste loodjes. Volhouden en de blik op de laatste dag richten zodat je weer samen bent met je geliefde(n). Geniet van het aanstaande verblijf thuis.

  10. Daniël M. zegt op

    Beste Theo,

    Bedankt voor de info. Ik vind het zeer interessant.
    Het geeft mij een idee.

    Ik ga ervan uit dat deze toestand nog maanden zal aanhouden.

    Zolang de corona-cijfers ergens ter wereld slecht blijven, zal het moeilijk blijven om Thailand zomaar binnen te reizen…

    Vriendelijke groeten,

    Daniël M.

  11. Theo Sanam zegt op

    Onderstaand een reactie op de vele vragen en opmerkingen van de lezers.

    Wat zijn de kosten?
    Zoals ik in eerder bericht heb gemeld bedraagt de totaalprijs voor het hotel Thb 45.000,-, dus zeg maar
    € 1.250,-. Dat is inclusief 2x coronatest, 3x daags eten en contact via Line met de Line-nurse voor de 2x dagelijkse temperatuurmeting. Het vliegticket enkele reis kostte € 700,-.Na afloop moest ik Thb 1.135,-
    bijbetalen voor wasserij en cappucino die enkele keren naar het terras is gebracht. En dat was het.
    Nogmaals ik heb me beperkt tot de 3 maaltijden per dag en geen extra eten besteld. Op zondagmorgen kwam een bericht dat, naar aanleiding van klachten, men online bij de tegenovergelegen 7-11 kon bestellen en het hotel zorgt dan voor levering op de kamer. Dus dan is o.a het snackverhaal ook ingevuld.

    Dekt een reisverzekering de extra kosten? Nee, sterker nog,Thailand is nog steeds code oranje, dus mijn reisverzekering dekt helemaal niets.

    Mijn verhaal klinkt wellicht wat luchtig, maar ik kan u verzekeren dat het geen traumatische ervaring is geweest. Kies voor een dagritme en houdt je daaraan en blik op de laatste dag richten.

    Theo Sanam

    • Antonio zegt op

      Idd veel reizigers vergeten dat als een land door NL wordt aangemerkt als gevaarlijk (code oranje > Rood) De verzekering zijn vingers er vanaf trekt.
      Als je er al bent kun je vaak op hun kosten nog terug komen, dit ligt ook een beetje aan wanneer je het geboekt, voor of na maart.
      Als je gaat terwijl het land al oranje is dan zijn alle kosten voor eigen rekening zeker mbt tot corona dus ziekenhuis terugvlucht lockdown hotel etc etc.
      Dit is door mijn verzekering (ik heb er 2 prive en zakelijk) bevestigd.

      Wat ik me dan ook afvraag hoe je kunt aantonen dat je een verplichte “corona dekking” hebt on Thailand te kunnen in reizen.

      • Ger-Korat zegt op

        Ik heb een zorgverzekering van CZ en van hen heb ik een buitenlandverklaring in het Engels met daarop de melding verzekerd tegen Covid-19: “The insurance conditions also apply to care following a Covid-19 infection”.

        Dit vermelden ze ook op de verklaring: “The exact cover provided under this health insurance policy can be found in the terms en conditions of insurance”. ” A general maximum reimbursement does not apply”
        Dit laatste houdt dan in dat ze alle noodzakelijke medische kosten zonder maximum vergoeden welke gerelateerd zijn aan aan je zorgpolis en voorwaarden hiervan.. Zo voldoe je aan de minimum vereiste van USD 100.000 dekking welke Thailand stelt aan een medische verzekering. Zorgverzekeringsmaatschappijen mogen geen bedragen noemen en CZ geeft dit zo aan.

        Tevens staat de bestemming erop, Thailand, alsmede de periode welke ik verwacht in Thailand te zijn. De periode heb ik ruim genomen ervan uitgaande dat het toekennen van een inreisvergunning (COE) en het daadwerkelijk arriveren onzeker is, en de periode bestrijkt dan het moment van aanvraag bij de ambassade voor toestemming tot en met verwachte verblijfduur in Thailand.En CZ vertelde zelf dat ik ten alle tijde een nieuw verklaring kon krijgen indien de periode verandert of vast staat. Na telefonisch overleg met CZ had ik de daadwerkelijk verklaring binnen 1 uur in mijn email.

        Aan gezien Thailand code Oranje heeft en dat impliceert dat het een risicogebied is heb je inderdaad niets meer aan een reisverzekering indien je daar naar toe reist want men schrijft: niet verzekerd. En dat geldt dan voor alles, ook bagage en andere kosten. Beter stopzetten als je deze voor Thailand gebruikt want bespaart je geld en pas een nieuwe reisverzekering nemen indien het weer verzekerd wordt


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website