KLM annuleert terugvlucht (lezersinzending)

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags:
31 december 2021

Fasttailwind / Shutterstock.com

Op de laatste dag van het jaar zijn er wel vrolijkere manieren om wakker te worden dan met een e-mail van KLM in je inbox. Onze vakantie is nog niet halverwege of KLM annuleert nu reeds de terugvlucht BKK – AMS op 16/02/2022.

Hopelijk gaat we niet dezelfde toer op als in 2020, toen we door de annulaties van THAI Airways vijf maanden ‘vast’ gezeten hebben in Nieuw-Zeeland.

Het eerste probleem is dat we een combi-vlucht heen en terug BRU – USM / USM-BRU geboekt hebben. We vliegen op 16/02 normaal gesproken eerst van Koh Samui naar BKK. Vandaar hebben we onze vlucht naar AMS en om terug in België te geraken, is er nog de vlucht AMS-BRU.

Het andere probleem is ons toeristenvisum dat geldig is voor 60 dagen maar met 30 dagen verlengd kan worden. Daar we op 20 november aangekomen zijn in Thailand, kunnen we probleemloos tot uiterlijk 20 februari in Thailand blijven. Maar in geval onze terugvlucht later valt, hebben we een probleem.

KLM geeft wel aan in haar communicatie ons te zullen omboeken naar een latere vlucht. Of dat op tijd zal geuren is andere koek. Het derde probleem is het feit dat mijn vrouw tijdig terug in België moet zijn om te gaan werken. Ik ben gepensioneerd en hoef om deze reden niet in België te zijn.
Bij THAI Airways boeken vonden we risicovol. KLM leek ons een veiligere keuze, maar dat is intussen ook al achterhaald.

Wij wachten af…

Ingezonden door Gust

31 reacties op “KLM annuleert terugvlucht (lezersinzending)”

  1. Maak je geen zorgen Gust. KLM annuleert continu vluchten van en en naar Bangkok vanwege de planningen. Om vliegtuigen vol te krijgen worden vluchten gecombineerd. Meestal vlieg je op dezelfde dag en dezelfde tijd maar dan met een ander vluchtnummer. Je komt zeker terug.

    • Danny ter Horst zegt op

      Ik heb deze week inderdaad ook een annulatie van KLM gehad. In mijn geval betrof het de heenreis naar Singapore. Gelukkig ook direct een melding dat ze me op een vlucht hadden gestopt die iets eerder vertrekt en waardoor ik iets langer in Singapore moet “rondhangen”.

      Ik ga er vanuit dat alles goed komt. Maar ik zal voor u duimen.

  2. Dennis zegt op

    KLM annuleert regelmatig vluchten (en dat er een vlucht gepland staat of dat er tickets verkocht zijn, betekent niks. Zoals dit voorbeeld aantoont, wordt er gewoon geannuleerd als het uitkomt). Er is gewoon (te) weinig passagiersaanbod. Dat er soms 2 of 3 vluchten uit Bangkok komen, betekent niet dat die vluchten vol zitten of überhaupt passagiers vervoeren. Het zijn vaak vluchten vanuit Singapore, Kuala Lumpur, Jakarta die via Bangkok vliegen, omdat ze daar vracht kunnen oppikken.

    KLM zal u wel omboeken naar een vlucht en dat kan 1 dag eerder of 2 dagen later zijn. Als u perse op de gewenste/ geboekte datum wil vliegen, dan kunt u het beste met Qatar of Emirates vliegen (via resp. Doha of Dubai). Deze maatschappijen zijn tot nu toe als een van de weinigen ook altijd blijven vliegen.

  3. Harry zegt op

    Ja het is wat met KLM. Heenvlucht naar BBK is 3 keer omgeboekt, vlieg nu via Parijs. Terugvlucht naar AMS op 3 maart (KL820) gisteren ook geannuleerd.

    • Jordi zegt op

      De terugvlucht van een vriendin zou eerst op 10 januari plaatsvinden maar is nu omgeboekt naar 8 januari via CDG (Parijs). Ze heeft geboekt bij een reisbureau (NETHAI) die haar hopelijk op een directe vlucht kunnen zetten, want liever 2 weken langer in Thailand dan moeten overstappen.

  4. Patrick zegt op

    Kennelijk bent u niet de enige.
    Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in een quarantaine hotel hier in Thailand.
    Ben woonachtig in Thailand en ben in November j.l. Met de KLM van uit Thailand naar Nederland gegaan.
    Ook om dezelfde reden als vermeld namelijk dat ook ik geen vertrouwen meer had in Thaiairways omdat ze me in Maart 2020 ook hadden laten staan voor een terugvlucht van Hong Kong naar Bangkok.
    Hoewel de vlucht van November voor niet meer dan 35% gevuld was, vlogen ze toch maar zonder in details te treden was ik er niet tevreden over.
    Om die reden de terugvlucht weer met Thai op 30 December gevlogen, het was voor 75% gevuld en naar volle tevredenheid.
    Ik bedoel maar, het zijn allemaal moment opnamen en kan elke keer weer anders zijn.

  5. Sander De Breuk zegt op

    Ik kreeg ook een mail betreffende 17-02-2022 maar in mijn reis was alleen het tijdstip aangepast, vanmorgen wel even gebeld met klm en die zeide kan komen door geautomatiseerd bericht! Dus de vlucht gaat gewoon.
    Vlieg 17-02-2022 om 0:15

    • laksi zegt op

      Beste Sander,

      De KLM vliegt op Bangkok met twee toestellen vlak achter elkaar, vertrek 00.15 en 00.55 uur, soms zijn er zo weinig passagiers, dat ze één toestel schrappen en samenvoegen bij het andere toestel.
      In het ergste geval, moeten enkele passagiers overgeboekt worden, naar een Air France vlucht, dus via Paris.

  6. Hans zegt op

    Het is mij voor zowel de heen als terugreis gebeurd maar nog dezelfde dag kreeg ik de nieuwe vlucht bevestigd die op dezelfde dag maar met een ander vluchtnummer en vertrektijd worden uitgevoerd.

  7. Johnkohchang zegt op

    Gust is mij ook tweemaal overkomen bij klm Bangkok naar Schiphol. Maar beide keren kreeg ik vrij kort daarna een vervangende vlucht op dezelfde dag maar enkele uren eerder of later aangeboden. Hoefde alleen maar te bevestigen. Hoop dat het bij jou ook zo verloopt

  8. Emiel zegt op

    Geen paniek, mijn heenreis is 3x geannuleerd, uiteindelijk vertrokken we een uur eerder. Ik heb ook al een annulering voor de terugweg, met een wijziging van maar 10 minuten op het nieuwe ticket

  9. Rijnberk zegt op

    Even gebeld met KLM? Hoe dan? telefoon is continu overbezet, de klantenservice gooit je uit de wachtrij en op Whatsapp wordt niet gereageerd. Als iemand mij zegt even met KLM gebeld te hebben vraag ik mij af. hoe kan dit. Wanneer iemand weet hoe je even snel kan bellen met KLM meld het mij alstublieft !

  10. W.J.Doeser zegt op

    Mensen die veel vliegen zeggen nagenoeg allemaal “bij voorkeur geen KLM.”.
    Onbereikbaar, waanzinnige bedragen bij ticketwijzigingen en er kan nooit iets.

    • Hugo zegt op

      Wat een ongenuanceerde kritiek van W.J. Doeser op KLM. Ik ben al jaren zeer tevreden over KLM en vlieg heel graag met deze maatschappij.

    • Ton zegt op

      Uw opmerkingen raken kant noch wal, diverse malen met de KLM gebeld, wachttijd varieert tussen de 10-25 minuten. 3 tickets online gewijzigd en 1 geannuleerd, zonder enige kosten hiervoor.
      Hoe u dan aan “waanzinnige bedragen” komt is voor mij een raadsel, temeer het ook op de KLM website duidelijke en uitvoerig vermeld staat dat er geen kosten in rekening worden gebracht.
      Het zou u sieren niet aan negatieve stemmingmakerij te doen, mijn ervaring is dat de KLM medewerkers je prima helpen met het oplossen van je probleem/vraag!

    • william zegt op

      k wil ook geen KLM meer . 14 dagen voor ik moest vertrekken van bangkok naar Belgie kreeg ik en mail Van KLM dat ik mijn vlucht had had gemist in Amsterdam voor Brussel en dat ze mij hadden omgeboekt naar een nieuwe vlucht met een tussenstop van 9 uur wachten .14 dagen later bij mijn vertrek naar brussel vliegtuig vertrekt op tijd in Bangkok en land op de aangegeven tijd in Amsterdam 1 uur en 45 min voor mijn vertrek naar Brussel dus op tijd voor mijn vlucht .KLM heeft alles zelfs een glazenbol maar wat ze niet hebben is respect voor hun reizigers .Dus heb tijd genoeg om een klacht in te dienen ben 4 keer de luchthaven doorgestuurd daar aangekomen kan niet haar moet via mail gebeuren .Werd behandelt als een stuk vuil . thuis na lang zoeken mail adres gevonden waar ik mijn klacht heb ingediend maar na 5 weke nog steeds geen antwoord .Voor mij geen KLM meer

      • Roger zegt op

        Gelukkig is eenieder vrij om te doen en te laten wat hij/zij het beste vindt. Je kan evengoed eens problemen hebben met een andere maatschappij.

        Sommigen hier op ons blog willen bvb. momenteel niet meer vliegen met Thai Airways vanwege de onzekere financiële situatie. Zoals hierboven aangehaald zijn de meesten wél tevreden van KLM.

        Er is een mondiale crisis in de luchtvaartsector aan de gang. Het is maar al te gemakkelijk om nu met stenen te gooien naar bepaalde maatschappijen. Velen onder hen kunnen amper overleven. Misschien moet je daar maar eventjes bij stilstaan.

  11. Frank zegt op

    mijn KLM terugvlucht 23-3 ook gecanceld BKK-AMS, ze komen met alternatief zeggen ze.

  12. Dirk zegt op

    Doorgaans krijg je binnen een aantal dagen een alternatief aangeboden. Blijf positief!

  13. Marco zegt op

    Hallo, woensdag teruggekomen met KLM. De vlucht die we kozen,veranderde steeds bij het boeken al en de prijs liep steeds verder op voor een directe vlucht. Reisbureau,kom elke keer weer een alternatief zoeken. Met tussenstop en met air frame combinatie via Parijs hadden we geen trek in. Maar goed de vlucht van afgelopen woensdag 00:35 veranderde allen van vertrek tijd en lengte van de vlucht enkele malen en vluchtnummer. Op dinsdag via de app ingechecked, en dacht zo mooi. PCR testen gedaan ,op maandag ochtend bij PRINC savarnabhumi hospital. En de papieren daar ook weer opgepakt.. .dinsdag in het hotel de koffers gepakt. Tot ik nig even inde app keek vlucht stond zelfde tijd op donderdag 31 december. Daar zit je dan met je pcr testen die 48 uur geldig zijn! Hoezo stress moment! Heeft weer uren gekost contact met reisbureau, sites van savarnabhumi vertrek tijden checken. En nergens bevestiging van de wijziging. Zo raar! Toch naar luchthaven, en alles via scheduke verlopen. Goede vluchten gehad met KLM ,maar denk er nog wel even over of ik dit nog wil meemaken. We zijn in Thailand geweest,koste wel de hoofdprijs met alles erop en eraan.

    • janbeute zegt op

      Daarom zoals een mede blogger gisteren op humoristische wijze al poste een reis naar en vanuit Thailand is alleen nog iets voor echte diehards en avonturiers pursang.
      Na al dit weer te mogen lezen moet je wel a. 1 stress bestendig zijn, b. over voldoende snipperdagen beschikken bij thuiskomst, want het bedrijf waar je werkt wil je ook nog eens graag weer terug zien.
      Ik heb een oud ook gepensioneerd collega met zijn ega die mij graag willen bezoeken, maar tot op heden wachten op betere tijden, als die ooit nog eens weer terug zouden komen.
      Voor lieden met weinig reis ervaring of digitaal niet uit de voeten te kunnen en wel over meer dan voldoende financieen en tijd te beschikken is een reis naar Thailand uit tenboze.
      Ja en helaas gaat dit weer ten koste van de lokale bevolking in de betreffende toeristen industrie.

      Jan Beute.

  14. Polleke zegt op

    Gust, Rustig aan. Ik heb hetzelfde meegemaakt, een combi BKK-Paris-Amsterdam. KLM probeert vluchten te combineren om ze vol te krijgen. Door deze werkwijze kunnen ze naar BKK blijven vliegen. KLM meldt je dezelfde dag of iets later je nieuwe vlucht nummer.

    • Cornelis zegt op

      Lijkt me toch vrij vervelend om met een overstap in Parijs opgezadeld te worden wanneer je een rechtstreekse vlucht hebt geboekt……

  15. Lessram zegt op

    Heen AMS-BKK 13/1 met KLM is (voor nu) alleen verzet qua vertrek tijd, 21:30 ipv 21:50
    Terug BKK-AMS 3/2 met KLM is (voor nu) alleen verzet qua aankomst tijd 07:05 ipv 06:30
    Al met al vliegen ze dus blijkbaar een andere route waardoor het een half uurtje langer duurt.

  16. Dirk zegt op

    Mijn vlucht met KLM is vandaag ook geannuleerd voor 24 maart Adam en 4 April terug. Gek dat ze dat Al zo ver van te voren weten.ik heb nu emirates geboekt

    • Henk-Jan zegt op

      Goede keuze, ik ben ook overgestapt naar Emirates en dat is me prima bevallen.

  17. Ton zegt op

    Terugvlucht Bangkok-Amsterdam 28-02-2022 is ook bij mij vandaag gecanceld via een email, wel waren we direct omgeboekt opdezelfde datum maar dan vertrek 20 minuten later met een ander vluchtnummer.
    Moet zeggen dat de KLM dit netjes had vermeld in deze e-mail en ook direct zichtbaar in de KLM app waar de vlucht informatie netjes was aangepast. Van mijn kant dan ook zeker geen negatieve opmerking over de KLM, vlieg er elke keer opnieuw mee, en dit zonder enige problemen.

  18. Ruud M zegt op

    Beste, Ook mijn retour vlucht van bkk naar ams met klm werd voor vertrek naar Bangkok gecancelled. In mijn geval 3 dagen eerder dan geboekt. Ook nog eens met een stopover in Parijs terwijl ik een Non-Stop vlucht had geboekt! Dat was even schrikken, verbijf was betaald tot 10 januari. Na protest kon ik toch een directe vlucht terug boeken echter wel nog een dag vroeger. Volgende keer toch maar eens nadenken of ik nog wel met de KLM wil vliegen! P.S. probeer de KLM al sinds 4 dagen te bereiken, behalve een automatisch bericht met een aantal opties wat ik zelf kan doen ( wat ik allang had gedaan natuurlijk) heb ik nog steeds geen enkel respons ontvangen. klm

  19. Jack zegt op

    In deze unieke tijden van de pandemie moeten we allemaal wat flexibeler en begripvoller zijn.
    Ik heb ook de ervaring dat de KLM telefonisch zeer slecht te bereiken is, maar verder is het een prima maatschappij. De luchtvaartmaatschappijen uit dictaturen zoals die uit het Midden Oosten vermijd ik per definitie, alleen bedrijven waar normale democratische regels en vakbondsvrijheden zijn toegestaan komen in aanmerking.

  20. Pieter Peeters zegt op

    Heb ook in februari heen vlucht en maart terug vlucht.
    Amsterdam-Bangkok KLM rechtstreeks en is ook al een keer of
    5 gewijzigd. Echt vervelend!!

  21. Henk-Jan zegt op

    Dat is de reden dat ik dit jaar voor het eerst voor Emirates heb gekozen. Ze vliegen gewoon dagelijks. Ik zag de bui al hangen met KLM.
    Emirates is me goed bevallen en ik vind de tussenstop in Dubai ook wel lekker.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website