Kasikorn Bank app werkt niet op mijn nieuwe tablet

Door Ingezonden Bericht
Geplaatst in Lezersinzending
Tags: ,
14 september 2022

Enkele maanden terug heb ik in Nederland een nieuwe tablet aangeschaft. Het werd ’n Samsung Galaxy S8. Hierop bijna alle app’s weer kunnen downloaden. Echter de K+ app werkte niet mee. Onmogelijk dus.

De oude tablet werkte nog dus nog niet urgent en zou in Thailand wel verder kijken. Daar aangekomen direct naar de plaatselijke Kasikorn Bank. Daar werd het na enige discussie duidelijk dat ’n aankoop van de tablet buiten Thailand het probleem was. De keus wordt volgens mij:

  • Alleen nog de ouderwetse manier met een overschrijvingsformulier bij de bank of Debit card of
  • naar een andere bank overstappen.

Naar mijn account via de website van de bank is al lange tijd niet mogelijk en ook niet tot zeker eind 2022.

Jammer ik was enorm gewend aan de App.

Ingezonden door Andre

18 reacties op “Kasikorn Bank app werkt niet op mijn nieuwe tablet”

  1. jan zegt op

    probeer de cache van individuele apps leegmaken…hier zie je hoe
    https://nl.wikihow.com/De-cache-van-een-Android-leegmaken#De-cache-van-individuele-apps-leegmaken

  2. Johnny BG zegt op

    Een mogelijk probleem kan zijn dat je een VPN verbinding open hebt staan met een lokatie buiten Thailand.
    In dat geval de zoekmachine geschiedenis wissen en zoekmachine opnieuw opstarten en als je in NL bent lokatie op TH zetten. In TH kan het met of zonder lokale VPN.

    • Hans K zegt op

      Goeie tip ! Had ook ontdekt dat de K+ App niet werkt als je die installeert buiten TH. Maar met dit trucje wel.

      • JCB zegt op

        Ik heb hetzelfde gehad, toen ik een nwe telefoon had gekocht. Ik ga het morgen eens proberen met een VPN, maar heb wel mijn twijfels als het wel lukt. Laat het jullie weten

  3. Ger-Korat zegt op

    Je kunt toch ook in plaats van de App de desktopversie gebruiken met behulp van gebruikersnaam, wachtwoord en sms-bevestiging. Kun je eenvoudig overal en op elk apparaat verder.

    • Ger-Korat zegt op

      Kleine aanvulling : Internetbankieren heet dit trouwens, kun je ook op je mobiel. Dan hoef je niet ouderwets naar de bank zoals je schrijft.

  4. Jos M zegt op

    Toen ik in 2020 de app op mijn NL nokia wou installeren werd er bij de plaatselijke bank ook gezegd kan niet op een non Thai device..
    Bij het hoofdkantoor van de Kasikorn lukte het wel ..

  5. Johan zegt op

    Mijn Thaise echtgenote had hetzelfde probleem nadat ze begin deze zomer in Nederland een nieuwe smartphone had aangeschaft. Naar de lokale Kasikorn geweest een paar weken geleden (tijdens onze vakantie in Thailand). App opnieuw geïnstalleerd en laten activeren met een Thaise simkaart. Alles werkte op haar NL-smartphone. Terug in Nederland werkt de app probleemloos via ons WiFi-netwerk.

    Kasikorn-medewerkster gaf aan dat MAC-adres van mobiel toestel wordt geregistreerd en als verificatie dient (“onderwater”). Daarom werkt de app ook niet meer op een nieuw toestel. Moet dan opnieuw geactiveerd worden. Enigszins vreemde constructie maar dat zou de reden zijn….

  6. willem zegt op

    Lokale banken zijn vaak niet bekend met technische details en zeker niet als het van de standaard (Thais) afwijkt. Dit is ook mijn ervaring. Na een telefonisch gesprek met de centrale service afdeling uit Bangkok van mijn Thaise bank lukte het mij wel. We zullen maar zeggen “Als een boer niet kan zwemmen dan ligt het aan het water”

  7. Marijke zegt op

    De Kasikorn app is op mijn (Thaise) telefoon geïnstalleerd, maar nu kan ik niet meer via mijn laptop inloggen.

  8. Sander zegt op

    Gewoon via de desktop versie zelf handmatig doen. App niet gebruiken, gewoon zelf online inloggen. Werkt altijd en overal.

    • Andre zegt op

      Bedankt voor de vele suggesties en tips voor zover van toepassing.
      Het internetbankierenl ukt voorlopig niet volgens Kadikorn omdat deze nooit werd gebruikt. Cache opschonen, ok. Van de oude tablet waar nog de K+ app staat geïnstalleerd of op de nieuwe tablet?
      Overigens kwam ook van het hoofdkantoor te Bangkok de mededeling: Het is niet in Thailand aangeschaft. Binnenkort zal ik een bezoek brengen aan ’n andere Kadikorn Bank in Roi-Et.
      Ik krijg het gevoel dat ik daar nog niet de juiste persoon heb getroffen!

  9. Peeyay zegt op

    Beste André,

    Gebruik voorlopig gewoon de app op je oude tablet.
    De app op je nieuwe tablet kan enkel geactiveerd worden als je in Thailand bent. (via Thaise sim).
    De nieuwste versie van de Kasikorn banking app werkt slechts op één toestel, m.a.w. als je die activeert op een “nieuw” toestel (smartphone / tablet), zal de app niet meer werken op het vorige gebruikte toestel.
    (oudere versies werkten wel op meerder toestellen)

    Grtz,

  10. JosNT zegt op

    In 2016, tijdens een bezoek aan Thailand, heb ik een rekening geopend bij Kasikorn en meteen gevraagd om te kunnen internetbankieren. Er werden mij via e-mail voorlopige login gegevens gegeven die slechts korte tijd geldig waren.

    Terug in België heb ik op de Kasikorn site ingelogd met de voorlopige login gegevens. Nadien moesten die verplicht gewijzigd worden. Veelvuldige transacties gedaan vanuit België maar die moesten wel allemaal bevestigd worden via het ingeven van een OTP (one time password) dat ik per sms kreeg en slechts 5 minuten geldig was.

    Ik woon al 5 jaar in Thailand en wilde ook de K+ app installeren op mijn Belgische smartphone. Dat lukte niet. Inlichtingen gevraagd via het Kasikorn contactcenter (+66 2 888 8888). Daar werd mij gezegd dat de K+ app regio gebonden was en uitsluitend in Thailand kon gedownload worden. Omdat het niet lukte op mijn smartphone werden mij door de medewerker 3 oplossingen voorgesteld:

    – een smartphone in Thailand kopen en daarop de app downloaden
    – mijn bestaande Google account wijzigen van regio ‘België’ naar regio ‘Thailand’. Er werd mij gezegd dat zoiets 1 maal per jaar kon en binnen de 48 uur actief zou zijn. Bij mij al binnen het uur. Ik werd door de perfect Engels sprekende medewerker aan de telefoon stap voor stap geholpen.
    – op mijn bestaande Belgische smartphone een tweede Google account met een andere naam aan te maken met Thailand als regio en vanaf dat account de K+ app te downloaden.

    Met de app op een tablet heb ik geen ervaring omdat ik hem op de smartphone heb. Maar het is wel zo dat de meeste banken een afzonderlijke app hebben voor de smartphone en de tablet.
    Ik vermoed dat internetbankieren via de website (dus niet via de app) van de bank op een Android tablet (je Samsung) niet zal lukken omdat de website geen Windows of MacOS besturingssysteem “ziet”. Dat is trouwens de reden waarom ze speciaal voor tablets een app maken.

    Ik raad u aan om contact op te nemen met de klantenservice van de Kasikorn bank en niet met de loketmedewerkers in de filialen.

    Good luck.

    • Bart zegt op

      “Ik vermoed dat internetbankieren via de website (dus niet via de app) van de bank op een Android tablet (je Samsung) niet zal lukken omdat de website geen Windows of MacOS besturingssysteem ziet.”

      Wel Jos, je vermoeden klopt niet. Het is spijtig dat men steeds weer verkeerde informatie voorgeschoteld krijgt. Als je iets meldt op basis van vermoedens daar zijn we geen stap mee verder.

      Ter info: internetbankieren die draait in een browser trekt zich niets aan van het besturingssysteem van je PC. En dit is niet gebaseerd op basis van vermoedens maar op feiten.

      • JosNT zegt op

        Dag Bart,

        Je hebt helemaal gelijk. Hoewel ik uitsluitend bankier via internet op de laptop heb ik het daarnet toch nog geprobeerd via zowel de Edge, Chrome en Firefox browsers op mijn Android tablet. En het lukt.
        Bedankt voor de rechtzetting. Weer iets bijgeleerd.

        JosNT

        • Bart zegt op

          Ben blij dat je dit sportief opneemt Jos!

          Ik ben IT’er van opleiding en eerlijk gezegd krab ik me soms in de haren als ik sommige commentaren lees.

          Ik ben me ervan bewust dat niet iedereen dezelfde kennis bezit en zeker al niet als het over computers en software gaat. En daar heb ik alle respect voor. Maar soms heb ik de indruk dat sommigen hier ‘selfmade specialisten’ zijn. En laat het net die mensen zijn die denken dat ze de waarheid in pacht hebben.

          PS: Het komt heel vaak voor dat sommige software goed werkt in een bepaalde browser en in een andere browser dan weer niet. Dit kan wel eens vervelend zijn.

  11. JosNT zegt op

    Dag Bart,

    Je hebt helemaal gelijk. Hoewel ik uitsluitend bankier via internet op de laptop heb ik het daarnet toch nog geprobeerd via zowel de Edge, Chrome en Firefox browsers op mijn Android tablet. En het lukt.
    Bedankt voor de rechtzetting. Weer iets bijgeleerd.

    JosNT


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website