Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
- Maarten: Beste Boonya, Er zijn al 3 personen, met mij erbij vier, die graag zouden weten hoe je het klaar krijgt om IPTV in huis te hale
- Rob V.: Ja, het zijn ideeën uit de mens en samenleving zelf, uiteraard wel met inspiratie en invloed van elders want dankzij het internet
- Johnny BG: Het idee van de cooperatie is om landlozen en ouderen werk te verschaffen en dat gaat met vallen en opstaan. Met zowel een NL als
- gtimmerman: ik zou graag meer informatie willen hoe in cpntact te komen
- H.Revoort: Thaise blues……
- Tino Kuis: Een goede samenvatting over traditie en moderniteit in Thailand. Dan dit citaat: “Deze jongeren zijn vaak goed geïnforme
- william-Korat: Wij hebben geen onbruikbare rijstvelden Johnny en het kan goed dat ik je toelichting van de coöperatie ooit eens gemist heb. De
- Erik: Rob Penders, altijd spannend, een nieuwe bestemming. Een geweldige tijd zal het ongetwijfeld worden! Het ‘verassen’
- Rudolf: Hij zou ook kunnen bedoelen, dat er een overeenkomst is gesloten dat hij in dat huis mag blijven wonen als zijn vrouw sterft. T
- Wim: Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan? In Thailand kun je zo goed als alle betalingen digitaal afhandelen. Elke brenger van
- eddy: beste, graag had ik van u meer info gehad betreffende uw berichtje van iptv, hoe dit te verkrijgen bij voorbaat dank, Eddy
- Rob V.: Een mooi verhaal welke maar weer eens onderstreept dat men zelfs met goede bedoeling verkeerd kan handelen door iets simpels als s
- Rob Penders: Wij (gezin met pubers) gaan 15 juli ‘24 voor een maand naar Thailand. Kan niet wachten om me te laten verassen en een fantas
- Luit van der Linde: Op 11 februari toen ik Thailand vanuit Maleisië binnen kwam, kreeg ik het formulier ook al niet meer, dus blijkbaar zijn ze hier
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Hotels » Review » Hotel zonder review minder snel geboekt
Hotel zonder review minder snel geboekt
Veel Thailandgangers boeken zelf hun vliegtickets en hotel. Bij de keuze voor een hotel blijkt dat de mening van andere hotelgasten belangrijk is. Een meerderheid van de reizigers wil geen hotel waar reviews over de accommodatie ontbreken.
Dat blijkt uit onderzoek door PhoCusWright onder meer dan twaalfduizend consumenten over de hele wereld.
Tachtig procent leest tussen de 6 en 12 reviews voordat de keuze voor een hotel wordt gemaakt. In de meeste gevallen worden wel alleen de meest recente reviews gebruikt. Daarnaast vindt een even groot percentage dat het lezen van reviews hen meer zelfvertrouwen geeft bij het maken van een beslissing.
Overdreven recensies
Overigens blijkt ook uit het onderzoek dat overdreven slechte of goede recensies over hotels door de meerderheid genegeerd worden.
Wat doe jij? Lees jij eerst de recensies voor je een hotel in Thailand boekt?
Heb dat eigenlijk wel altijd gedaan totdat ik zelf een review schreef over een hotel in Pattaya waar ze geld uit mijn kluis hadden gehaald.Hoogstwaarschijnlijk door het personeel van het hotel .Had een review geschreven van ongeveer 800 tekens .Ook bij de boekingsites kunnen ze kopieren en plakken want mijn review werd met ongeveer 50 tekens geplaatst .Over de diefstal uit mijn kluisje was niets meer terug te vinden .Dus mijn mening is dat de hotels of boekingsites deze cijfers zelf hoog houden en dus hecht ik nul komma nul waarde aan deze reviews !
ik lees ook steeds de revieuws,doch ieder heeft toch vaak zijn eigen mening,dikwijls namen we een hotel waar soms negatieve dingen over geschreven werd,doch als we ter plaatse waren was alles vor ons perfect!na zoveel jaren thailand bezocht te hebben weten we ondertussen dat een 1 of 4 sterren hotel bijna geen verschil maakt qua het ontbijt menu,dit punt komt overal in elke streek in heel azie zelfs als slecht uit de bus,als je vakantie neemt in andere werelddelen,waar echt een buffet van lekkers voorgeschoteld word,doch de verhouding van accomodatie ten opzichte van prijs hier,verblijf je nog steeds voor de helft van de prijs !daarom de percentage van revieuws lijkt soms ook laag maar daarom niet slecht;ik persoonlijk vind dat veel mensen een negatief beeld schetsen om gewoon wat futuliteiten,teveel om nu op te noemen!voor mij telt alleen,we zitten in de zon,propere kamers,vriendelijk personeel,een degelijk ontbijt,meer moet dat niet zijn voor ons! van de twee genieters uit de kempen!
kijk ook meestal naar revieuws van een hotel maar weet uit ervaring dat er zoveel negatieve revieuws van hotels worden gegeven wat helemaal niet klopt, maar als er meer positieve reactie zijn dan negatieve geeft het wel een de doorslag om voor het hotel te boeken. Wij hebben hotels bezocht die echt geweldig waren maar er zijn toch altijd mensen die je het niet naar de zin kunt maken en altijd zeuren en negatieve reactie achter laten
Ik heb dezelfde ervaring met reviews van luchtvaart maatschapijen meestal veel klagers en weinig tevreden klienten klagen over de meest benullige zaken. Zo ook bij hotels of verblijven.
Ik weet dat dit een beetje op chatten gaat lijken maar als er 1800 euro uit je afgesloten kluisje word weggehaald in een hotel dat 7.8 scoort is dat dan ook alleen maar klagen ??? De politie en de toeristenpolitie erbij maar de manager had geen interesse om te komen .Ook de politie kon weinig meer doen want na het kijken van de film bleek dat alle camera”s op de grond of tegen de muur stonden gericht .En dan schrijf je een review op de boekingsite en die word maar voor 5% geplaatst .Als dit onterecht klagen is weet ik het ook niet meer dus die reviews betekenen totaal NIKS !!!