Met de lancering van de Berichtenbox app wordt het ook voor Nederlanders in Thailand eenvoudiger om post van de overheid op een mobiele telefoon of tablet te lezen.

De Berichtenbox van MijnOverheid, een persoonlijke beveiligde postbus voor post van de overheid kent momenteel al ruim 7,5 miljoen gebruikers. Met de Berichtenbox app wordt het digitaal ontvangen van post van de overheid makkelijker.

Verantwoordelijk staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties Raymond Knops: “De introductie van de Berichtenbox app is een belangrijke stap in het eenvoudiger communiceren van de overheid met de burger. Eén van de prioriteiten die ik heb gesteld in de Agenda Digitale Overheid NL DIGIbeter. Het lezen van berichten van de overheid wordt makkelijker en mensen worden sneller geattendeerd op nieuwe post door een melding op hun telefoon. We verwachten dat het aantal gelezen berichten hierdoor zal toenemen”.

Het openen van de app gaat makkelijk en snel met een pincode. Gebruikers kunnen post van de overheid direct in de app lezen en hoeven hiervoor niet meer in te loggen op MijnOverheid. Het is ook mogelijk om post vanuit de app door te sturen naar een ander e-mailadres. De komende tijd worden er nieuwe functies aan de Berichtenbox app toegevoegd, zoals het verwijderen van berichten of het selecteren van nieuwe organisaties die post digitaal aan een persoon mogen versturen.

De Berichtenbox van MijnOverheid kent een toenemend aantal gebruikers. Momenteel zijn dit er ruim 7,5 miljoen. 292 organisaties zijn inmiddels aangesloten op de Berichtenbox.

3 reacties op “Post van de overheid direct op mobiel met de Berichtenbox app”

  1. teun zegt op

    Zal mij benieuwen. Tot nu toe zijn mijn ervaringen om vragen te stellen aan BV Nederland weinig/niet positief. Een idioot contactformulier waarop je een vraag kunt stellen. Dan krijg je een referentienummer en even later de mededeling dat men (?) de vraag ter beantwoording heft doorgestuurd naar het betreffende Ministerie. Dan hoor je dus niks meer. En als je dan navraag doet (kan alleen met genoemd contactformulier) dan begint hele procedure opnieuw.
    Na 3-4 “referentienummers” wordt je dus wat geirriteerd. Men laat dan weten het inderdaad doorgestuurd te hebben ter beantwoording, maar men weet dan weer niet waar/bij wie het op het betreffende Ministerie ligt.

    Nog weer 2 referentienummers verder en de irritatie op top, krijg je zowaar antwoord van het betreffende Ministerie. In mijn geval Ministerie van Financien. Men wil de vraag gaan beantwoorden, maar wil eerst mijn BSN hebben???!!?? Dan kan men mijn dossier erbij pakken….. Voor een goed begrip: de vraag gaat over inhoud Belastingverdrag NL/Thailand. Dus wat mijn BSN met het beantwoorden te maken heft, ontgaat mij volledig.
    Ik heb dat ca 3 weken geleden ook gemeld en sindsdien radiostilte.

    Het zal mij dus benieuwen of er verbetering komt. Ikzelf geloof daar niet echt in.

  2. john zegt op

    mijn laatste ervaring met “mijn overheid” was met “mijn belastingdienst”. Was een bijzondere ervaring.
    Ik krijg de berichten van de belastingdienst per post op een nederlands postadres en per “mijn belastingdienst” . Dit laatste door een mail die zegt “kijk op mijn belastingdienst, er is post vooor u”
    Het was niet mogelijk de post op “mijn belastingdienst “te openen. Telefonisch contact met de belastingdienst buitenland leerde mij dat dit inderdaad niet kan als men uitgeschreven is in nederland. Gelukkig kon ik de post wel openen. RAAR

    • Leo Th. zegt op

      Beste john, ook wonende in Nederland lukt het mij soms niet om stukken, bijvoorbeeld een aanslag, te openen in “mijn belastingdienst”. Kreeg van een medewerker van de belastingtelefoon de tip om in te loggen op “mijn overheid”, naar berichten te gaan en daar kon ik wel de bijlage openen en eventueel downloaden of printen. Wellicht lukt dat ook als je uitgeschreven bent in Nederland en was de medewerker van de belastingdienst buitenland daar niet van op de hoogte.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website