Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Veerdienst Pattaya – Hua Hin v.v. tijdelijk uit de vaart
Veerdienst Pattaya – Hua Hin v.v. tijdelijk uit de vaart
De Prajuab Khiri Khan havenmeester heeft bekendgemaakt, dat de veerdienst van Pattaya naar Hua HIn vice versa tijdelijk uit de vaart is genomen.
Vanaf vandaag 20 september tot 31 oktober, gedurende 6 weken dus, zal de boot niet varen. De reden is tweeërlei: in de genoemde periode in het laagseizoen zijn er te weinig passagiers om de tocht rendabel te maken en en bovendien is het weer onbetrouwbaar voor een overtocht.
De dienst met de Royal Passenger Line zal op 1 november, het begin van het hoogseizoen, weer hervat worden.
Bron: The Thaiger
Ik denk, weet zeker dat deze veerdienst niet snel rendabel zal zijn, de volgende redenen zijn volgens mij daar oorzaak van.
1.veerdienst, Hua Hin naar Pattaya en op de zelfde dag weer terug is onmogelijk.
2.prijs is te hoog, te veel mogelijkheden die natuurlijk afhankelijk zijn van een (te) hoge prijs
3.mogelijkheden beperkt, zoals geen huisdieren aan boord, etc.
4.bij zwaarder weer kan de boot niet varen, dus geen garantie dat je op de door jou gekozen dag aankomt of vertrekken kan
5. ik ben menigmaal met de boot van Champon naar Kho Tao gegaan ook bij zwaar weer of weer terug gekomen
De eerste voorspelde tegenvallers dienen zich aan:
@ Het tegenvallende aantal passagiers. (laagseizoen)
@Het ongunstige weer, waardoor de veiligheid in gevaar kan komen.
Maar ik heb bewondering voor het (ongegronde) optimisme om toch weer een veerdienst te starten!
Deze zomer een paar keer met deze veerdienst heen en weer gevaren, en ik vond het best relaxt. Allebei de keren zat de boot zowel op de heen als terugvaart voor zo’n 80 % vol. Ik zal dat nog wel vaker doen, beter dan met de auto of motorbike nar Hua Hin.
Twee maanden geleden het volgende al meegemaakt.
Bij vertrek uit Pattaya, stipt op tijd leek de zee nog rustig.
Een half uurtje later begon het te waaien en te regenen en de zee werd onstuimig.
De golven werden hoger en steeds meer passagiers zagen bleek.
De situatie werd vervelend, alle passagiers werden naar de middenplaatsen van de boot gedirigeerd. De personeel rende heen en weer met plastic kotszakjes.
Ik zag zelfs een grote, getatoeëerde, meer dan honderd kilo wegende man huilend op de grond liggen.
De (ervaren) bemanning scheen geen last van zeeziekte te hebben en probeerde zoveel mogelijk de passagiers te helpen.
Om elf uur draaide de boot om en werd er terug naar Pattaya gevaren.
Daar was de keuze geld terug, reis om boeken naar een andere datum of met een minivan naar Hua Hun vervoerd te worden.
Ik koos voor de laatste oplossing en was uiteindelijk om zes uur (en dus zes uur later dan oorspronkelijk gepland) op mijn bestemming.
Conclusie: bij ruw of onstabiel weer is de catamaran niet geschikt om de overtocht te maken.
Eerder had ik daar verschillende keren wel met genoegen gebruik van gemaakt.