Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Bert: Woon in een moo baan. Zou niet anders willen. Zwembad, fitness aanwezig. Betalen +/- thb 25.000 per jaar. 2x per week vuilni
- Cornelis: Inderdaad , wat de aankoop van een condo betreft ontbreken er enkele zaken. Direct van de projectontwikkelaar kopen zoals in het a
- Rob V.: Een หมู่บ้าน (mòe-bâan, lage toon – dalende toon) of op zijn Engels moo-baan vertaald zich “groepje,
- Chris: Als het een echte cooperatie is, is het doel eigenlijk altijd om gezamenlijk als leden sterker te staan in de markt waarin men zic
- pjotter: Is een “moo baan” niet een dorp ? Heb altijd begrepen dat dit nu juist het grote verschil is met een ‘gated comm
- Louvada: Dit thema is op zich idd niet eenvoudig maar niet onoverzichtbaar. Maar alles is niet verteld de vraag is verder nog, wat kan er g
- Rebel4Ever: Zeer uitgebreide uitleg, maar ik mis alle informatie omtrent een Juristic Person; belangrijk voor zowel een condo als een Moo-baan
- Ad: Beste lezers, Je kan gewoon een vrijstaand of rijtjes huis kopen met grond als de buitenlander getrouwd is met een Thaise partner
- Mr.Bojangles: Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide artikel!!
- JosNT: Ik had een gelijkaardige ervaring. Mijn twee eerste Thailandreizen waren georganiseerd door het Zwitserse ‘Hotelplan’
- Hans Bos: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Herman B.: Redactie: Bedankt voor je opmerking, tekst is aangepast.
- Jos M: Toen mijn Thaise vrouw in 2016 voorstelde om een vrijstaand huis te laten bouwen vroeg ik haar waarom geen huis kopen in een Moo B
- Chris: Hier worden wel veel zaken op een grote hoop gegooid en daarmee verdwijnt wel de nodige nance: 1. De strijd tussen traditie en mo
- Arno: Zou het ook zo kunnen zijn dat de Thaise jeugd zich niet meer laat knechten door de oude garde? ooit werd de Nederlandse burger o
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Veerboot Pattaya – Hua Hin blijft aan de kade door hoge golven
Pech gisteren voor de ruim 200 passagiers die een gratis overtocht van de nieuwe veerdienst Pattaya – Hua Hin wilden meemaken. De snelle catamaran voer niet uit en bleef aan de kade in Pattaya vanwege te hoge golven op zee.
Veel van de passagiers waren al uren van tevoren gekomen om zo zeker te zijn van een gratis ticket. Volgens de reder wordt de tocht uitgesteld tot donderdag. In de tussentijd kan je met de ferry gratis vaartochtjes maken vanaf Laem Bali naar het eiland Koh Larn.
De catamaran, de Royal 1, kan golven tot twee meter aan. Zondag was er sprake van golven tot vier meter en daarom was de overtocht te gevaarlijk, zo laat directeur Preecha van Royal Passenger Liner weten. De waarschuwing voor een onstuimige zee met hoge golven geldt tot woensdag.
Tot 15 januari hoeven passagiers niet te betalen voor de overtocht, een nieuwjaarsgeschenk van de Thaise overheid. Daarna gaat een enkele reis 1.250 baht kosten. Het belangrijkste voordeel van de overtocht per ferry is de tijdswinst van ongeveer twee uur.
Bron: Bangkok Post
Buiten de tocht die niet al te goedkoop is wil ik graag het volgende opmerken.
Golven tot 2 meter hoogte, dat is geen probleem voor dit vaartuig, maar wat gebeurt er als de golven hoger worden halverwege de overtocht.
Let wel, dit is geen rivier die je oversteekt je begeeft je namelijk op zee met al zijn grilligheden.
Het weer op zee is tegenwoordig vrij goed te voorspellen. Dus als er weer met golven van meer dan twee meter voorspeld worden zal de tocht niet doorgaan.
Mocht het ondanks dat voorkomen dat de golven meer dan twee meter zijn dan zal de snelheid teruggenomen worden en zal het onplezierige rocky overtocht worden voor de meeste passagiers of zal de veerdienst uitwijken naar de dichtsbijzijnde haven.
De dichtstbijzijnde haven is of Hua Hin, of Pattaya. Schiet niet erg op, dus. Feit is dat deze catamaran gewoon ongeschikt is voor dit soort open zee overtochten als hij bij windkracht 6 al moet afhaken: het weer op zee is nooit met zekerheid te voorspellen, zelfs niet in Nederland.
Ik verwacht dan ook dat deze boot al snel weer uit de vaart wordt genomen.
Echter volgens sailflow.com golfhoogte 1 meter , aflandige wind en windkracht 5 (25 knoop)
Valt ook nog wel mee
http://www.sailflow.com/map#20.98,88.999,4,1,151406,2
heeft iemand de af en aan vaart tijden?
De tocht is misschien sneller, dan met eigen vervoer.
Aan de andere kant, zit je wel vast aan de vertrektijden.
En je moet bijtijds aanwezig zijn, om te voorkomen dat je de boot mist als de taxi in het verkeer vastzit.
En wat moet je, als het weer omslaat en de boot niet terug vaart?
Gisteren met eenzelfde boot de overtocht van Surat Thani gemaakt naar Koh Phangan, welke wel doorging. Nu ben ikzelf wel wat gewend en weet ook niet hoe hard de wind was en hoe hoog de golven waren, maar dat de boot aardige klappen maakte kan ik moeilijk ontkennen. De kotszakjes waren dan ook niet aan te slepen
Even mijn analyse : capaciteit 339 betalende passagiers: eerste gratis vaart zou populair moeten zijn want het is de 1e keer en gratis en toch maar 200 personen belangstelling.
Daarnaast heeft een thai die 1250 baht per persoon te besteden heeft toch wel de beschikking over een eigen auto en kan voor zo’n 800 baht aan brandstofkosten ook aan de andere kant van de zee komen en heeft dan de beschikking over zijn auto. En een thai reist meestal niet alleen dus kan een behoorlijke bezuiniging realiseren door zelf te gaan en de tijdswinst is in Thailand geen issue wat meetelt.
Blijft over dat het een attractie wordt voor toeristen . Zou er een onderbouwde financiele exploittie na o.a. marktonderzoek zijn ? Indien ja dan waarschijnlijk vanuit een immer positieve Thaise presentatie van getallen en passagiers, niet onderbouwd door de werkelijkheid.