Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Peter: Ja sommige mensen zijn nog te goed van vertrouwen. In the Philippines net zo….ik ken zoveel mensen die er opgelicht zijn,,,
- johnkohchang: Dag Naamgenoot, ik kan je niet helpen maar wel even meedenken. Je kunt wel een advocaat inschakelen maar het lijkt me nuttig om vo
- Herman B.: In geval van het leasen van grond en dat perceel bebouwen met een woonhuis, schuur, garage of wat dies meer zij, kan nooit sprake
- Chris: Geef Engels aan een klein klasje van Thaise kinderen hier in het dorp. Opvallende namen: Focus, Donut en Porsche.
- Bob: Ik zou voor geen geld in een moobaan willen wonen. De huizen worden met een minimum aan tussenruimte tegen elkaar geplakt. De t
- henryN: Ik denk dat de info hier niet volledig is. DE erfenis ? is dat alleen zijn geld wat nog op de bank staat?? IK neem aan dat U niet
- Louvada: Ik kan u beslist Mr Chain aanraden en spreekt goed Engels, hierna de gegevens, Chain Sirivai (Mr.) Attorney-At-Law Right Lawy
- Albert: “waarbij mensen elkaar met water besprenkelen” Dat besprenkelen is helaas veranderd in veelvuldige zuippartijen waa
- Herman B.: Zoals ook in Nederland het geval bij oplevering van een appartementencomplex wordt in Thailand ter Land Office een wettelijke rech
- Arno: helaas, niets nieuws onder de zon, naast hun betoverende glimlach hebben ze een ongekend talent om je geld afhandig te maken, hel
- Wim: Heb je al nagevraagd bij de VvE? Het bestuur van de VvE zal toch wel weten wie de volgende eigenaar is van de vrijgekomen condo? E
- Barney: LET OP: Ik heb geen ervaring met onderstaande advocaat e/o kantoor, noch enig belang. Iedere aansprakelijkheid is uitgesoten! Ook
- Andy: Beste John, je zegt een complexe vraag te hebben, maar als je zo weinig informatie geeft- hoe kunnen wij jou dan helpen? Laat ik e
- GeertP: Gelukkig, het probleem wordt serieus aangepakt,er zullen werkgroepen, stuurgroepen en evaluatiegroepen worden samengesteld die dan
- Henk: Ik kom nu al meer dan 18 jaar jaarlijks naar Thailand, woon er gedeeltelijk van het jaar, en lees bijna dagelijks Thaise media. I
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Pattaya wil af van speedboten bij Bali Hai pier
Pattaya wil af van speedboten bij Bali Hai pier
De NCPO (de militaire regering) wil af van het grote aantal speedboten, naar schatting duizend, die nu aan de Bali Hai pier in Pattaya liggen. De actie moet het toeristisch imago van de stad verbeteren.
Een andere reden is dat volgend jaar in Pattaya grote internationale botenshow wordt gehouden en er nu niet veel ruimte meer is bij de aanlegsteigers.
De voorzitter van de Pattaya Tourist Boat Association, die ook lid is van de gemeenteraad van Pattaya, is het eens met de NCPO. De speedboot eigenaren zijn minder blij. Zij denken dat het verwijderen van de speedboten het toerisme juist kan schaden.
De Bali Hai pier beslaat een gebied van 17 rai en is ontwikkeld als havengebied met een diepwater zone voor commerciële veerboten en een jachthaven voor speedboten. De meeste speedboten brengen toeristen naar Koh Lan, een eilandje voor de kust bij Pattaya. De passagiers worden op het noordelijke strand opgepikt, dat zorgt iedere ochtend voor veel overlast.
Het is onduidelijke waar de speedboten naar toe moeten als ze niet meer mogen aanmeren bij de pier. De exploitanten vrezen dat dit tot kostenverhogingen zal leiden, wanneer ze de toeristen elders moeten oppikken.
Bron: Bangkok Post
Helemaal mee eens, is dood-en-dood zonde. Kan je een schitterende plek van maken. Rutte zou zeggen: Pleurt op (met AL die boten daar. Schoonmaken, herinrichten, schitterend stukje boulevard. Zeker als jachthaven straks open is daar. Ad.
Tja,
Z’n 1000 boten, het is met alles in Thailand. O, mijn buurman begint……… dat kan ik ook doen.
Binnen de kortste keren heb je 100 autobanden verhuurders op het strand, enz.
Echt eigen initiatief hebben ze niet in Thailand en over marketing maar te zwijgen.
De meeste doen maar en bouwen hele pandjes illegaal en o, wee, als ze het moeten afbreken.
Tja, this Thailand
Groetjes vanuit een nat Laks-Si.
Nico
Wellicht een heel goed idee om wat van deze speedboten te ( laten ) verwijderen. Veel van deze boten liggen daar weken / maanden zonder dat er ooit mee gevaren wordt. Het is nou niet bepaald een toeristische aanblik te noemen…
De grote internationale botenshow zal zeer waarschijnlijk niet aan de Bali Hai pier plaatsvinden, omdat de faciliteiten ontbreken, maar in de Ocean Marina haven.
Op 24 – 27 november 2016 zal in de Ocean Marina haven voor de 5e keer ook weer de jaarlijkse botenshow gehouden worden.
Donderdag 24 november:
-11.00 -19.00 Exhibition Show Time
-11.00 – 21.00 Food & drinks Festival
-15.00 -16.00 Opening Ceremony
overige data zie aankondigingen in de media
Een kostenverhoging en met bijna 2500 bth retour en dat is het tarief naar veel onderhandelen was het al niet echt goedkoop. En als je dan ook al niet meer direct vanaf het strand kunt instappen is het voordeel van deze boten toch echt wel ver weg denk ik.
Het is toch niet te volgen en te geloven
Minder boten prima, je moet op een avond langs de haven rijden
Wat een troep van olie en boten.
Maar men heeft een paar jaar terug nieuwe aanlegplaatsen gemaakt
In het begin zag het er prachtig uit
als je nu kijkt
Oud roest en vervallen.
Er heeft nooit een boot gelegen
Weet niet hoe veel weer geïnvesteerd voor verval
Dan denk je maar het is Thailand