![Thailandblog.nl](https://www.thailandblog.nl/wp-content/themes/thailand/images/photo-thailandblog.jpg)
Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: John K. Haarlemmer, zie deze link: https://kpmg.com/xx/en/home/insights/2023/10/flash-alert-2023-189.html#:~:text=On%2015%20Se
- Cees 1: Wacht toch wat er echt gaat gebeuren. Iedereen bang maken en ” Belastingconsultanten ” Spekken terwijl nog niemand en
- Erik Kuijpers: Peter, jouw eerste zin bevat een fout. De Thaise wet praat niet van ‘geld’ maar van ‘income’. Naast de wij
- TheoSanam: Even ter verduidelijking van mijn inzending. Ik heb al 6 jaar hetzelfde paspoort, dus niet nieuw. Oktober 2022 heb ik een online 9
- Boris: Dapoer Selera Bangkok Staat op mijn lijstje, dus wie weet is dat wat. Ik vrees echter dat jij de Nederlands chineesindische keuk
- william-Korat: Wat eekhoorns betreft, heb ik hier de truc van plastiek flessen zonder bodem wel eens gezien met fruitbomen. Moet je natuurlijk w
- John K. Haarlemmer: De gewijzigde Thaise belastingregels met ingang van 2024 zal door het hoogste Thaise echelon nog eens goed gecommuniceerd moeten w
- John: In Chiang Mai oude centrum, Sanjan cafe. Prima eten, misschien een beetje te veel olie gebruikt bij het bereiden. Een Indonesische
- RonnyLatYa: Doen we ook rond o.a. de mango en is ook goed tegen o.a. vogels en andere insecten. Werkt inderdaad prima.
- RonnyLatYa: Inderdaad Addie, die herinneringsmail is een mogelijkheid om dat te controleren, maar niet altijd. Als aanvulling. Dat nieuw
- Peter: We hebben het over belasting door Thailand op geld dat in 2024 Thailand wordt binnen gebracht. Thailand heeft echter plannen om w
- joost M: daar bijten ze gewoon door
- Marius: Hij heeft ook verhalen geschreven over de eilanden in de stille oceaan. Een van die bundels was een verzameling van een verzonnen
- RonnyLatYa: “Vragen stellen heeft daar eigenlijk weinig zin. Gewoon niks vragen en enkel doen wat men je vraagt is het beste.”
- Bert: Wij wonen in een moo baan, dus onze tuin is niet zo groot, zo ± 320 m2. Groot genoeg dus voor een mangoboom. Iedere jaar zat ie
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Nieuws uit Thailand » Geen nieuwe treinen voor de overbelaste Airport Rail Link
Geen nieuwe treinen voor de overbelaste Airport Rail Link
Geplaatst in Nieuws uit Thailand
Tags: Airport Rail Link, Bangkok, Suvarnabhumi Airport
Staatssecretaris Pailin gaat niet akkoord met het plan van de exploitant van de Airport Rail Link, de SRT Electric Train Co (SRTET), om zeven nieuwe treinen te kopen. De Airport Rail Link, is een light-rail verbinding in Bangkok tussen Phaya Thai en luchthaven Suvarnabhumi.
Het plan om Suvarnabhumi, Don Mueang en U-Tapao met elkaar te verbinden, heeft een hogere prioriteit gekregen. Dat is opmerkelijk omdat hij, na klachten over overvolle treinen en storingen, juist wilde dat de treinen snel aangeschaft werden. Nu zegt hij dat uitstel gewenst is omdat niet duidelijk is wat voor type treinen de SRTET moet kopen gezien de uitbreidingsplannen, naar andere luchthavens.
Om de drukte in de ochtendspits te verminderen, heeft de SRTET opdracht gekregen om eerdere te starten met de dienstregeling. De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In wagons met ruimte voor bagage, komen extra zitplaatsen.
Bron: Bangkok Post
“De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In bagagewagons komen extra zitplaatsen.”
Zal dat half uurtje de storingen verminderen?
En ik heb nog nooit op de Airport Rail Link bagagewagons gezien?
Een Airport Rail Link dient juist heel betrouwbaar te wezen, want als dit meerdere storingen gaat opleveren, gaan er steeds meer mensen GEEN gebruik meer van maken.
Dit is weer een typisch een Thaise beleid.
Ja vaak volle treinen. Logisch.
Geweldige lijn. Vlot en goedkoop.
Goed management.
Soms fouten? Ja, ook dat. Is onderdeel van succes.
En laat de eerste die nooit iets fout doet opstaan…………
Ik ga met veel genoegen 20 minuten in deze Airport Link, dan anders in de spits 2 tot 3 uur met alle ergenissen vandien in een taxi.
Maar ieder zijn smaak.
Ja, je kunt je centen maar 1 keer uitgeven, ook in Thailand. Een verbinding van Don Mueang naar Suvarnabhumi lijkt mij ook hoognodig. Infrastructuur in mega steden zal altijd investeringen blijven vergen. Het is inderdaad wel druk in de Airport Rail Link, maar tot nu toe voor mij persoonlijk niet ten koste gaand van de betrouwbaarheid. Op andere verbindingen op sommige tijdstippen moet je wel eens een keertje een paar minuten wachten als er een treinstel vol zit, dat heb ik gelukkig bij de Airport Rail Link nog niet meegemaakt.
Dan heb je mazzel gehad. Zeker tijdens de spits blijven er hele rijen staan wachten op de volgende trein. En in reaktie op een eerdere andere reaktie, die bagagewagons heb ik wel gezien; dat is een heel treinstel vol lucht.
Een paar wagons erbij aankoppelen zou ook geen kwaad kunnen.
Er staan vaak honderden mensen te wachten en dan hebben ze
twee of drie wagons achter aangekoppeld.