Melder: Piet

Op advies van Ronny nu de 90 dagen melding voor het eerst online gedaan: account aangemaakt/wachtwoord gewijzigd.

  1. Op 17/2/24 gemeld met de datum van het entry stempel: 3/12/23 en einddatum van het jaarvisum: 1/3/24 precies 90 dagen dus. Een dag later afgewezen met de tekst: incorrect entry date/incorrect visa expiration date. Dat zijn 2 fouten die in 1 zin worden genoemd, waarbij je dus niet weet welke aan de orde is.
  2. Op 19/2/24 opnieuw gemeld en ditmaal met de einddatum van mijn nieuwe jaarvisum: 1/4/25. Een dag later opnieuw afgewezen met dezelfde tekst.
  3. Op 21/2/24 een ultieme poging: als entry date mijn TM30 gehanteerd: 6/12/23 en 1/4/25 voor het visum. Nog geen 2 uur later: APPROVED.

Tot mijn stomme verbazing staat op het bijgaande formuliertje (dat je in je paspoort moet bewaren) dat ik op 21/2/24 heb gemeld 90 dagen in TH te verblijven en ik mij op 21/5/24 opnieuw moet melden. Lijkt mij gewoon een misser, maar misschien hebben andere lezers soortgelijke ervaringen?

Alvast bedankt voor reacties.


Reactie RonnyLatYa

1. Melding op 17 februari. Lijkt me ook foute info die je geeft en die niet gekend is. Hoe kan trouwens je eerdere jaarverlenging eindigen op 1 maart 24 en je volgende jaarverlenging eindigen op 1 april 2025. Dat is dan een jaarverlenging van 13 maanden ipv 12 maanden?

2. Melding op 19 en 21 feb. Blijkbaar werden je Arrival date en je TM30 melding date omgewisseld. Dat is dan een fout van hun want men moet de Arrival datum nemen. Immers een TM30 datum kan veranderen volgens je ergens toekomt op een ander adres en dat zou dan willen zeggen dat ook je 90 dagen melding zou veranderen.

Dat kan dus niet, want een 90 dagen melding gaat over een ononderbroken verblijf in Thailand en niet een ononderbroken verblijf op een adres. Daar was dus iemand fout als de TM30 datum werd gebruikt.

3. Op 21 februari heb je de 90 dagen melding gemaakt en 90 dagen later zal dan 21 mei zijn. Dan moet je opnieuw die melding maken. Dat is je nieuwe referentiedatum nu.

Er zijn wel meer immigratiekantoren die de 90 dagen niet aansluitend maken, maar tellen vanaf de vorige melding. Het is niet dat je daar toch nadeel van hebt.

Toch niet iets om stomverbaasd over te zijn?

*****

Note: “Reacties zijn zeer welkom op het onderwerp, maar beperk u hier tot het onderwerp van deze “TB Immigratie Infobrief. Heb je andere vragen, wil je graag een onderwerp behandeld zien, of heb je info voor de lezers, dan kan je dat steeds sturen naar de redactie. Gebruik hiervoor enkel www.thailandblog.nl/contact/. Bedankt voor uw begrip en medewerking”.

2 reacties op “TB Immigration Infobrief Nr 018/24: Online melding 90 dagen Jomtien Immigration”

  1. Mattheus zegt op

    Ik kreeg deze week 3x een afwijzing met dezelfde mededeling. Nu bij het Immigratiekantoor en kreeg daar de mededeling dat het internet mometeel niet goed is.
    Mattheus

    • RonnyLatYa zegt op

      Het internet kan maar zal misschien niet zozeer het probleem geweest zijn deze week.
      Men was ook bezig met een onderhoud. Misschien is dat ook wat uitgelopen.

      We hebben dit ook laten weten op TB.
      Zie “TB Immigration Infobrief Nr 013/24: Online 90 dagen melding niet beschikbaar van 23 feb-26 feb”
      https://www.thailandblog.nl/dossier/visum-thailand/immigratie-infobrief/tb-immigration-infobrief-nr-013-24-online-90-dagen-melding-niet-beschikbaar-van-23-feb-26-feb/

      Afwijzingen hebben meestal ook te maken met foute of niet gekende informatie dat ingevuld wordt en daar krijg je dan een afwijzing op met meestal wel een reden waarom.

      Als het internet het probleem is zal je ook geen verbinding kunnen maken en zal je geen afwijzing krijgen, maar eerder een melding dat een verbinding maken niet kan of onderbroken is

      Als je internetverbinding niet goed is zal je ook geen verbinding kunnen maken en zal je ook geen afwijzing ontvangen want er valt dan niks af te wijzen.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website