Welkom op Thailandblog.nl
Thailandblog is met 275.000 bezoeken per maand de grootste Thailand-community in Nederland en België.
Schrijf je in voor onze gratis e-mail nieuwsbrief en blijf op de hoogte!
Nieuwsbrief
Taalinstelling
Koers Thai Baht
Sponsor
Laatste reacties
- Erik Kuijpers: Eline, je vraagt nu heel veel aparte dingen en ik zal mijn best doen iets te verduidelijken. Over de reductie uit artikel 23 li
- Erik Kuijpers: Thoman, welke site bedoel je? Ik kan dat bedrag nergens vinden behoudens de eerste schijf uit het schijventarief. Ook het begrip &
- Eline: Beste Erik, met dank voor alle moeite, maar af en toe snap ik er helemaal niets meer van. Er wordt zoveel geschreven over belastin
- Rick: Hoe het lezen van een verhaaltje over een wandeling in de zon kan veranderen in een avontuurlijke rollercoaster met alle emoties t
- Erik Kuijpers: Albert en Bob, in dit blog is een paar keer opgemerkt dat Thailand geen duidelijk antwoord geeft op wat ‘spaargeld’ nu
- Erik Kuijpers: Lieven, je beleeft de Isaan zoals ik dat heb gedaan. En ga door met het vertellen daarover!
- Erik Kuijpers: Rob V., geen enkel rechtssysteem is perfect. Wij kennen helaas dit soort dingen ook uit ons NL systeem waar giga fouten werden en
- Rick: irritatie=irritante
- RonnyLatYa: Belgisch paspoort aanvragen, net zoals de ouders van die andere kinderen zullen gedaan hebben voor zover ze dat nog niet hadden.
- Rick: schat=scar losweken=litteken
- william-Korat: Dag Bert, Succes met ook jou vraag of er ook in KK een contact groep[je] gemaakt kan worden. Je link naar WhatsApp hadden wij
- Ger-Korat: Het is toch niet zo moelijk om in je (electronische) agenda een dag te vermelden dat je jaarlijks je belastingaangifte moet doen
- Jomtien Tammy: Belgische ID kaart = Belgische paspoort nodig!
- Albert: Spaargeld is geen inkomen en Thailand heft over spaargeld geen belasting. Rente is een vorm van inkomen en daar moet je dus belas
- Jan van de Merwe: De epistels op Thailandblog zijn grotendeels autobiografisch, inclusief beschrijvingen en namen van leden van de schoonfamilie. Ik
Sponsor
Weer in Bangkok
Menu
Dossiers
Onderwerpen
- Achtergrond
- Activiteiten
- Advertorial
- Agenda
- Belastingvraag
- Belgie vraag
- Bezienswaardigheden
- Bizar
- Boeddhisme
- Boekrecensies
- Column
- Coronacrisis
- Cultuur
- Dagboek
- Dating
- De week van
- Dossier
- Duiken
- Economie
- Een dag uit het leven van…..
- Eilanden
- Eten en drinken
- Evenementen en festivals
- Balloon Festival
- Bo Sang Umbrella Festival
- Buffalo-races
- Chiang Mai Flower Festival
- Chinees Nieuwjaar
- Full Moon Party
- Kerst
- Lotus festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireballs Festival
- Oud & nieuw viering
- Phi Ta Khon
- Phuket Vegetarian Festival
- Rocket festival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thais nieuwjaar
- Ubon Ratchathani Candle Festival
- Vuurwerk festival Pattaya
- Expats en pensionado
- AOW
- Autoverzekering
- Bankzaken
- Belasting Nederland
- Belasting Thailand
- Belgische ambassade
- Belgische belastingdienst
- Bewijs van leven
- DigiD
- Emigreren
- Huis huren
- Huis kopen
- In memoriam
- Inkomensverklaring
- Koningsdag
- Kosten van levensonderhoud
- Nederlandse ambassade
- Nederlandse overheid
- Nederlandse Vereniging
- Nieuws
- Overlijden
- Paspoort
- Pensioen
- Rijbewijs
- Uitkeringen
- Verkiezingen
- Verzekeringen algemeen
- Visa
- Werken
- Ziekenhuis
- Zorgverzekering
- Flora en fauna
- Foto van de week
- Gadgets
- Geld en financiën
- Geschiedenis
- Gezondheid
- Goede doelen
- Hotels
- Huizen kijken
- Isaan
- Khun Peter
- Koh Mook
- Koning Bhumibol
- Leven in Thailand
- Lezersinzending
- Lezersoproep
- Lezerstips
- Lezersvraag
- Maatschappij
- Martkplaats
- Medisch toerisme
- Milieu
- Nachtleven
- Nieuws uit Nederland en Belgie
- Nieuws uit Thailand
- Ondernemers en bedrijven
- Onderwijs
- Onderzoek
- Ontdek Thailand
- Opinie
- Opmerkelijk
- Oproepen
- Overstromingen 2011
- Overstromingen 2012
- Overstromingen 2013
- Overstromingen 2014
- Overwinteren
- Politiek
- Poll
- Reisverhalen
- Reizen
- Relaties
- Shoppen
- Social media
- Spa & wellness
- Sport
- Steden
- Stelling van de week
- Stranden
- Taal
- Te koop
- TEV-procedure
- Thailand algemeen
- Thailand met kinderen
- Thailand tips
- Thaise massage
- Toerisme
- Uitgaan
- Valuta – Thaise Baht
- Van de redactie
- Vastgoed
- Verkeer en vervoer
- Visum Kort Verblijf
- Visum lang verblijf
- Visumvraag
- Vliegtickets
- Vraag van de week
- Weer en klimaat
Sponsor
Disclaimer vertalingen
Thailandblog maakt gebruik van automatische vertalingen in meerdere talen. Gebruik van vertaalde informatie is op eigen risico. Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten in de vertalingen.
Lees hier onze volledige disclaimer.
Auteursrechten
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rechten voorbehouden. Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, beeld, geluid, video, etc.) die u op deze site aantreft bij Thailandblog.nl en haar auteurs (bloggers).
Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere manier dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Thailandblog.
Het linken en verwijzen naar de pagina’s op deze website is wel toegestaan.
Home » Lezersinzending » Ervaring met Hainan Air: waarom deze maatschappij beter te vermijden is! (lezersinzending)
Ervaring met Hainan Air: waarom deze maatschappij beter te vermijden is! (lezersinzending)
Vliegen met de Chinese maatschappij Hainan Air is af te raden. Ik heb voor de eerste keer een ticket geboekt van Brussel naar Bangkok, met een tussenstop in Beijing.
Bij aankomst in Bangkok was mijn koffer nergens te vinden. Deze bleek in Beijing te zijn achtergebleven. Twee weken later kwam mijn zoon me bezoeken, maar ook zijn koffer was in Beijing achtergebleven. Ondertussen heeft een vriend van mij hetzelfde meegemaakt. De koffers zijn allemaal terechtgekomen, maar we moesten ze alle drie zelf op de luchthaven ophalen. Ze worden dus niet naar je hotel of condo gebracht.
Omdat iedereen in Beijing een nieuwe boardingpass krijgt, hoeft de maatschappij zich niet aan bepaalde internationale regels te houden en kunnen ze alle koffers openen. Ook al is het ticket iets goedkoper, je kunt jezelf veel ellende besparen door voor een andere maatschappij te kiezen.
Ingezonden door Thomas
Bij boeking wordt aangegeven dat je bagage níét doorgelabeld wordt, maar in Peking moet worden opgehaald en opnieuw ingecheckt. Je ervaring is niet leuk en ik snap dit ogenschijnlijk overbodige gedoe ook niet, maar een goede voorbereiding had dit ongemak gewoon voorkomen.
Terechte opmerking.
Ik heb maar 1 maal met hen gevlogen, absoluut geen reden tot klagen. Alles was netjes in orde.
Het is een dooddoener om te beweren dat je beter met een andere maatschappij zou vliegen om zodoende veel ellende te besparen. En dit eigenlijk door je eigen fout.
Ik kan niet voor alle luchtvaartmaatschappijen spreken, maar op luchthavens worden koffers doorgaans niet door de luchtvaartmaatschappijen zelf afgehandeld. Hiervoor is een aparte afhandelingsmaatschappij verantwoordelijk, die de bagage naar de juiste vliegtuigen doorstuurt. Deze bedrijven werken vaak voor meerdere luchtvaartmaatschappijen.
In het verleden heb ik dit regelmatig aan passagiers moeten uitleggen. De luchtvaartmaatschappij zorgt voor je vervoer van A naar B, terwijl het laden en lossen van de bagage door een gespecialiseerd afhandelingsbedrijf gebeurt.
Soms, bij aankomst of bij een overstap naar een andere vlucht, moet je je koffer zelf ophalen en opnieuw inchecken.
Wij hebben dezelfde vlucht genomen. Brussel-Bankok via Beijing en één van onze rugzakken was niet in Bangkok. De mensen aan het luggage loket waren super vriendelijk en twee dagen later konden we de rugzak in de luchthaven van Chiang Mai gaan oppikken. Bij Turkish airlines hebben we ook eens zoiets meegemaakt en dat was het zelfde verhaal. Oppikken in de luchthaven. Tijdens de Hainan vlucht zijn we trouwens goed gepamperd, super vriendelijke aircrew. Leuke bezigheden voor de kinderen. Helemaal top. Ik heb nog nooit zo relaxed een lange vlucht meegemaakt. Het is natuurlijk begrijpelijk dat als er iets tegen zit, dat een domper zet op je ervaring maar een beetje afstand nemen zet de zaken in perspectief. Het feit dat de chinezen je bagage zouden openen, tja, je kan die plannen voor dat free-energy device beter bij je houden, toch?
Dit van die bagage kan ik bevestigen.
Vrienden van mij vlogen Haiman en bij een persoon was bij aankomst de bagage er niet bij.
Na enkele dagen kregen ze bericht dat de bagage toegekomen was in Bangkok. En ze die konden komen ophalen op de luchthaven. Ze werd niet opgestuurd naar de bestemming waar je je op dit ogenblik bevind.
Wel een beetje vervelend als je je ondertussen op Koh Chang ben. Na een weekje Koh Chang gingen ze langst om de bagage op te halen in Bangkok. Wat bleek….. ondertussen was de bagage terug gestuurd naar China.
De bagage is nooit meer boven water gekomen.
Sjaak S: Vliegen met een airline betekent het hebben van een vervoerscontract voor persoon en zijn bagage. Bagageafhandelingsgebeuren is verantwoording van airline, NIET van passagiers.
Airline huurt deze dienst in, niet de passagier. Passagiers ticket is incluis bagageafspraak ( gewicht/formaat), waar passagier voor betaalt.
Bij overstapvluchten ,van ene airline naar andere, tijdens eerste incheck vragen of bagage doorgelabeld wordt. Zo niet, dan in 1e aankomsthal van de band halen en voor vervolgvlucht opnieuw inchecken.
Voorbeeld: AMS-BKK met EvaAir. Van BKK naar Phuket met BangkokAirways..
Geen doorlabelen tussen deze airlines. Na aankomst BKK bagage van de band halen in aankomsthal en in vertrekhal opnieuw inchecken voor Phuket. Zo werkt het.
Dat klopt deels. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt bij de luchtvaartmaatschappij, maar je kunt niet zeggen dat een luchtvaartmaatschappij slecht is omdat het bedrijf dat de bagage moet afhandelen fouten maakt.
Dat je soms zelf je bagage moet ophalen voordat je doorvliegt naar je eindbestemming, komt ook niet door de luchtvaartmaatschappij, maar door de plaatselijke wetgeving in het land of de stad waar je landt.
Tijdens zo’n reis werken verschillende bedrijven samen en zijn ze van elkaar afhankelijk. Omdat je als passagier vrijwel alleen contact hebt met de luchtvaartmaatschappij, geef je hen natuurlijk eerder de schuld.
Ik heb zelf als steward gewerkt en heb ook wel eens mijn koffer gemist tijdens privévluchten. Maar ik heb hem altijd teruggekregen, soms pas een dag later. Vroeger kreeg je in zo’n geval een overnachtingskit van de maatschappij.
Bij zoveel miljoenen passagiers per dag gaat er soms wel eens iets mis. De meeste luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om je ongemak te verlichten. En als je te maken krijgt met iemand die niet bereid is om te helpen, zou ik niet meteen de hele luchtvaartmaatschappij de schuld geven van slechte service, maar die specifieke persoon.
Chinese airlines zijn net als de meeste Afrikaanse meestal drama behalve met Cathay pacific vlieg ik er in principe nooit meer mee.
Onlangs ook niks als problemen gehad met Egypt air en Kenya airlines soms moet je gewoon beter 100 euro meer betalen het is geen garantie maar als er problemen zijn worden ze meestal uiteindelijk wel opgelost of betaalt.
Op 04/09 vertrokken naar Brussel. 1 Valies is blijven steken bij de douane in Beijing. De reden waarom is totaal ongekend en we zullen het nooit weten. De volgende dag is de valies netjes afgeleverd op ons verblijfadres. Op 4/10 terugvlucht, afwachten hoe het dan verloopt 🙂
Ik zie op internet op fora opmerkingen dat je bij deze luchtvaartmaatschappij bij een transfer in Being je zelf je bagage zou moeten ophalen – en dus ook door immigration zou moeten – en weer opnieuw inchecken, maar een bevestiging daarvan kan ik niet zo snel vinden.
Ik zie nu betreffende transit in Being het volgende op de Hainan website:
https://www.hainanairlines.com/HUPortal/dyn/portal/DisplayPage?LANGUAGE=US&COUNTRY_SITE=MX&SITE=CBHZCBHZ&PAGE=ITRA
Ik vlieg graag met een Chinees. Een tussenstop dus twee vluchten en drie keer warm eten onderweg.
Met KLM neem ik altijd maar een zak krentenbollen me