De perrons op alle stations van de noord- en noordoostlijn worden verhoogd voor het nieuwe dubbelspoor. De huidige perrons zijn 23 cm hoog, deze worden vervangen door perrons met een hoogte van 110 cm.
Volgend jaar komen nieuwe treinen in bedrijf met treden die aansluiten op de verhoogde perrons. Bestaande treinen met lagere treden worden aangepast. Op sommige stations wordt ook de infrastructuur verbeterd, er komen bij voorbeeld voetgangers hellingbanen over rails Ook worden veel stations herbouwd. Ze krijgen een uiterlijk dat aansluit bij de architectuurstijl van de regio.
De staatspoorwegen van Thailand (SRT )heeft onlangs een plan goedgekeurd om meer ruimte te maken voor treinen die militair materieel en vracht vervoeren. De kosten bedragen 1,7 miljard baht of 6 miljoen baht per station aan de zuidelijke lijn en de noordoost lijn.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Vliegtickets11 september 2025Nieuwe vluchten naar Chiang Mai en Hanoi versterken Etihad’s Aziatische netwerk
Economie11 september 2025Consumentenvertrouwen in Thailand op dieptepunt in bijna drie jaar
Politiek11 september 2025Paetongtarn Shinawatra blijft partijleider van Pheu Thai ondanks politieke turbulentie
Nieuws uit Thailand9 september 2025Hooggerechtshof in Thailand veroordeelt Thaksin tot een jaar cel, ziekenhuisverblijf niet erkend
Waarom niet meteen normaal spoor en elektrificatie?