Airports of Thailand geeft over een aantal weken waarschijnlijk groen licht voor het masterplan voor luchthaven Don Mueang.
In plan is opgenomen dat de oude terminal opgeknapt wordt en er een nieuwe terminal komt die verbonden wordt met de Red Line, een Skytrain verbinding tussen Bang Sue en Rangsit die in aanleg is(in aanleg). Verder moet er een een uitbreiding komen van de Airport Rail Link naar Phaya Thai en wil men een parkeergarage bouwen. De totale kosten van het plan bedragen 10 miljard baht.
Deze derde fase moet in 2021 klaar zijn. De luchthaven heeft dan een capaciteit van 40 miljoen passagiers per jaar. Dat zijn er nu 28 miljoen.
Volgende week dinsdag gaat de gerenoveerde terminal 2 officieel open. Enkele delen van terminal 1 gaan tijdelijk dicht voor modernisering van de apparatuur. Terminal 2 bedient de binnenlandse vluchten en terminal 1 de internationale.
Bron: Bangkok Post – http://goo.gl/0o2Yod
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Geld en financiën17 september 2025Sparen en beleggen in Thailand: hoe zit het met eigendom en bescherming?
Gezondheid17 september 2025Hartziekten treffen steeds vaker jongere Thai
Vliegtickets17 september 2025Trang opent nieuwe binnenlandse terminal na jarenlange vertraging
Nieuws uit Thailand17 september 2025Strenge boete in Thailand voor drinken in pubs na sluitingstijd
Dat is prima echter zou het ook aanbevelingswaardig zijn om een directe verbinding te maken tussen de twee luchthavens, dat zou het doorreizen een stuk makkelijk maken.
10 miljard baht en hoeveel wordt er daadwerkelijk aan de luchthaven besteed? Weer een lekker bedrag om de corrupte lieden van te laten profiteren.
Don Mueang is tegenwoordig een verschrikking met al onze “vrienden” uit China. Lekker schreeuwen, lekker roggelen, alles lekker luid doen. Ja, Thailand moet er echt blij mee zijn met de Chinezen.
Het isnatuurlijk doodzonde dat er niet gewoon maar een groot vliegveld is. Bovendien: hoe moet ik met name vanuit Pattaya op dat oude almaar groter broeiende vliegveld komen? Dat terwijl hetmoderne BKK snel (binnen 2 uur) en goedkoop (122 Baht) bereikbaar is. Het kost me een goede prijs (voor inderdaad een goed hotel, maar die prijs moet je wel optellen bij je vliegprijs) om ‘smorgens om 10:zoveel weg te kunnen vliegen naar bijvoorbeeld Mandalay. Sorry voor de typfouten maar ik weet noet hoe de cursor terugte zetten. Groet, Wim.