()

De Thaise regering kijkt naar de mogelijkheid om hoge snelheidslijnen aan te leggen die een aantal landen met elkaar verbindt, waaronder China en Singapore. Het netwerk van 3.193 kilometer moet 2,07 biljoen baht gaan kosten.

Staatssecretaris Pailin van transport zegt daarover: “In de toekomst kunnen Thai op het station Bang Sue in Bangkok de hogesnelheidstrein nemen naar de Chinese hoofdstad en Singapore. Dat is mogelijk zodra de aanleg van de vier routes voltooid is.”

Station Bang Sue (zie foto boven), vier verdiepingen hoog, is momenteel in aanbouw en gaat centraal station Hua Lamphong vervangen. Het station wordt verbonden met de Blue Line (metro) en de Airport Rail Link naar Suvarnabhumi. Het wordt naar verwachting het grootste centraal station in Asean, aldus SRT-gouverneur Worawut.

Bron: Bangkok Post

 



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

4 reacties op “Van Bangkok naar Beijing per hoge snelheidstrein: Een mooie ambitie of luchtfietserij?”

  1. ruud zegt op

    Ik kom niet verder dan 3 routes.

    Ik kan me niet voorstellen, dat die investering ooit terugverdiend gaat worden, tenzij er parallel aan de HSL ook een goederentransportlijn wordt aangelegd.
    Over hetzelfde spoor kunnen de trage goederentreinen niet als een HSL, dus dat moet ernaast komen.

    0
  2. Mark zegt op

    In antwoord op de titelvraag: lange termijn planning.

    In Europa is dit bijzonder moeilijk geworden. In regel is het vijftien tot twintig jaar ploeteren in voorbereidingstrajecten met wijzigende maatschappelijke context en dito regelgeving om een groot infraproject vergund te krijgen. Het effectief bouwen is ondertussen het makkelijkste deel geworden, nou ja makkelijk ;-).

    In Azië, ook in Thailand, lijkt me dit nog makkelijker uitvoerbaar. Uiteraard verloopt het ook daar niet probleemloos. Dat kan je niet verwachten van dergelijke grote projecten met dito impact, meer bepaald op mens en milieu.

    0
  3. Ruud zegt op

    Ik zie dat nog niet direct concureren met de luchtvaart, dus indien dit niet echt rendabel is gaan Chinezen daar geen geld insteken…

    0
  4. Hugo Veldman zegt op

    Hoeft niet rendabel te zijn, de landen zullen geld moeten lenen bij de china. Niet tijdig terug betalen betekend
    Dat de haven wordt gepacht voor 99 jaar, ook voor marine schepen. Met de van de Duitsers gestolen en gecoopieerde HSL techniek doen ze het beter dan de rest van de wereld om hun macht uit te breiden

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website