()

Luoxi / Shutterstock.com

Schiphol wil via haar haventarieven luchtvaartmaatschappijen stimuleren om gebruik te maken van stillere en schonere vliegtuigen.

Zo wordt het voor luchtvaartmaatschappijen financieel aantrekkelijker stillere en schonere vliegtuigen in te zetten en onaantrekkelijker om gebruik te maken van lawaaiige vliegtuigen. Dat is onderdeel van de nieuwe haventarieven die Schiphol vandaag heeft vastgesteld voor de periode 1 april 2019 tot en met 31 maart 2022. De tarieven voor luchtvaartmaatschappijen stijgen de komende drie jaar met gemiddeld 7,9%. Schiphol verwacht in vergelijking met andere hubs een gebalanceerde prijs-kwaliteit te behouden.

Met de nieuwe tarieven betalen luchtvaartmaatschappijen in 2021 voor de meest lawaaiige en vervuilende vliegtuigen 180% van het basistarief van de start- en landingsgelden. Voor de meest stille en schone vliegtuigen betalen zij 45% van het basistarief. Tot aan 2021 veranderen de tarieven gefaseerd. Het basistarief is gebaseerd op aankomst of vertrek overdag en op afhandeling aan een passagiersbrug. In de nacht zijn de tarieven hoger. Het stimuleren van stillere en schonere vliegtuigen is onderdeel van het ‘actieplan ‘slim en duurzaam’.

Investeringen in ruimte, kwaliteit en innovatie

Naast het start- en landingstarief brengt Schiphol middels haventarieven ook security en passagiersservices in rekening. De aankomende jaren stijgen de kosten voor deze diensten, vooral door investeringen in ruimte, kwaliteit en innovatie. Schiphol investeert bijvoorbeeld in een nieuwe pier en terminal. Met de nieuwe pier en terminal verbetert Schiphol de dienstverlening aan luchtvaartmaatschappijen en reizigers.

Dat doet Schiphol ook door de herinrichting van Vertrek en Lounge 1. Schiphol gaat de bestaande ruimte verbouwen, vernieuwen en uitbreiden. In Vertrek 1 komt een tussenverdieping die zorgt voor meer ruimte voor security, check-in en wachtgebieden. Ook in de achterliggende Lounge breiden we uit, passen we routes aan en vergroten we het aanbod aan voorzieningen.

Verder richt Schiphol meerdere pieren opnieuw in om reizigers meer comfort te bieden. De pieren D, E, F en G worden opnieuw ingericht met gevarieerde zit- en werkplekken, modern sanitair en meer horeca en winkels. Ook investeert Schiphol in innovaties zoals ‘seamless flow’. Het doel daarvan is dat reizigers de grenspassage passeren door middel van biometrie.



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

Er zijn geen reacties mogelijk.


Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website