()

Thailand en Japan willen spoedig van start met de eerste fase van de hogesnelheidstrein project dat Bangkok en de provincie Chiang Mai met elkaar verbindt.

Vertegenwoordigers van het Department of Rail Transport (DRT), het Office of Transport and Traffic Policy and Planning, het Public Health Management Office, het Office of the National Economic and Social Development Council en de State Railway of Thailand namen deel aan een recente technische bijeenkomst om een haalbaarheidsstudie te bespreken met betrekking tot de economie en financiën van het project.

Ook Japanse instanties, zoals het Ministerie van Land, Infrastructuur, Transport en Toerisme, de Japan International Cooperation Agency (JICA) en de Japanse ambassade, waren aanwezig.

De spoorlijn is 688 kilometer lang en telt 12 stations, verdeeld over twee fasen. De eerste fase beslaat meer dan 380 km van Bangkok naar Phitsanulok, terwijl de tweede fase nog eens 288 km aflegt van Phitsanulok naar Chiang Mai.

DRT-directeur-generaal Pichet Kunadhamraks zei dat de vergadering een vervolg was op de eerste bijeenkomst, die op 14 december 2022 werd gehouden, waarin de haalbaarheid van het project verder werd besproken. Pichet verklaarde dat het hogesnelheidstreinproject een belangrijk initiatief is dat economische voordelen voor Thailand kan opleveren, bilaterale betrekkingen kan versterken en de weg kan vrijmaken voor meer succesvolle projecten in de toekomst.

JICA voert sinds 2017 een haalbaarheidsstudie uit naar het project om manieren te vinden om de effectiviteit te verbeteren, het budget te verminderen en te zorgen dat de bouw op tijd wordt voltooid.

Bron: NBT World



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

6 reacties op “Thailand en Japan willen starten met 1e fase van de HSL Bangkok – Chiang Mai”

  1. Grumpy zegt op

    Als de Thaise HSL bij elk van de 12 stations stopt op die 688 km stap ik niet in maar vlieg gewoon vanaf BKK door naar CNX. Een maximum van 3 stops onderweg is te doen, maar 12 plaatsen aandoen levert geen tijdwinst op.

    0
    • Robert_Rayong zegt op

      Laat dat net het voordeel zijn van de trein hé Grumpy … niet iedereen wil van Bangkok naar Chiang Mai maar heeft als bestemming een plaats ergens tussenin.

      Trouwens, al die korte afstandsvluchten zouden ze beter afschaffen, maar dat is een andere discussie …

      0
      • Grumpy zegt op

        Ben afgelopen jaren meerdere keren te Seoul en Tokyo met HSL-treinen naar bestemmingen vervoerd. Zoals de Thalys op de route Amsterdam-Lyon. Neem anders een intercity.

        0
    • Roger_BKK zegt op

      Ik lees op hun website dat de treinreis 3.16 uur zal duren.

      Als je het vliegtuig neemt ben je beste een dik uur op voorhand op de luchthaven. De vlucht naar CNX duurt ook een uur. In totaal ben je al minstens 2 uur kwijt. Reken nog je verplaatsing naar de luchthaven, het wachten voor de bagage … Al bij al zal je dus niet veel tijd verliezen met de trein.

      Als ze financieel nog wat kunnen concurreren ben ik best geïnteresseerd in 3 uurtjes op de trein.

      0
  2. TheoB zegt op

    12 haltes op een afstand van 688 km. Dus 11 trajecten met een gemiddelde afstand van 62 km per traject.
    10 tussenstops van minstens 2 minuten, dus 688km in 2u56m. Dus een gemiddelde snelheid van 234,5km/u bij een topsnelheid van 300km/u.
    Is dit reëel?

    De Thalys met een topsnelheid van 300km/u doet minstens 3u20m over het 431km lange traject met 4 tussenstops tussen Amsterdam en Parijs (gem. 129,3km/u) en minstens 1u22m over het 264km lange non-stop traject tussen Brussel en Parijs (gem. 193km/u).
    https://www.thalys.com/sites/thalys.com/files/2023-01/Timetable_2023_Periode_A2_NL.pdf
    https://www.thetrainline.com/nl/treintijden/amsterdam-centraal-naar-parijs
    https://www.thetrainline.com/nl/treintijden/parijs-naar-brussel

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website