()

Een opmerkelijk verhaal in de Engelse krant The Sun. Volgens deze bron werden de Thai, die de spelers in Bangkok hartstochtelijk toejuichte tijdens een rit door een open bus, betaald voor hun enthousiasme.

Leicester City is sinds 2011 eigendom van de Thaise ‘selfmade miljardair’ Vichai Raksriaksorn die zijn vermogen verdiende met de belastingvrije King Power winkels op luchthavens in Thailand.

Om een mogelijke beschamende tocht door lege straten te voorkomen, werden Thai op sociale media opgeroepen om naar de ‘feestelijke parade’ te komen. Ze kregen daar 500 baht voor betaald. Daarnaast ontvingen ze een gratis t-shirt en duidelijke instructies om flink te juichen en te klappen wanneer de bus van Leicester voorbij zou rijden.

Tussen de fans bevonden zich volgens de krant ook opvallend veel werknemers van King Power.

Leicester City wilde niet reageren op het bericht.

Bron: www.thesun.co.uk



Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

7 reacties op “‘Thai omgekocht om voor voetballers Leicester in Bangkok te juichen’”

  1. T zegt op

    Haha ja ook dat is Thailand zelfs de zogenaamde supporters moeten omgekocht worden.

    0
  2. ruud zegt op

    Als ze zijn betaald voor dat juichen, was het enthousiasme in ieder geval oprecht.
    Als ze genoeg betaald hebben gekregen tenminste.

    0
  3. Nico zegt op

    Z’n verhaal kan ik mij toch niet voorstellen, enerzijds het voetbalgekke Thailand, die Leicester (hoewel nooit van gehoord) plotseling als hun “cluppie” zien en anderzijds de zeer grote menigte.

    Dat er gratis t-shirts worden uitgedeeld, is in Thailand heel normaal. Dat doet zelfs iedere baas waar ze voor werken.

    0
  4. erik zegt op

    Omkopen? Betalen voor, dat is mogelijk, maar omkopen houdt in dat de omgekochte iets doet of nalaat wat niet mag. Zoals de Dikke van Dale zegt: omkopen is: met behulp van steekpenningen, geschenken e.d.
    overhalen om van zijn plicht, partij, overtuiging te verzaken. Die mensen deden toch niks verkeerd? Dan is er geen sprake van omkopen, hoogstens van betalen voor een dienst.

    0
    • Khun Peter zegt op

      Als je supporter voor een andere club bent, is het wel omkoping en die kans is groot. De meeste Thai zijn aanhanger van Manchester United (of City).

      0
  5. chris zegt op

    Het is hetzelfde tarief als de demonstranten van rood en geel kregen voor hun enthousiasme. Het tarief van 500 Baht is beter dan het minimumloon (blijkbaar ook in King Power). Conclusie: met juichen verdien je in Thailand meer dan met werken.

    0
  6. RonnyLatPhrao zegt op

    Het is maar hoe je het bekijkt.
    In Leicester moeten supporters betalen om hun “sterren” wekelijks te zien…Misschien wordt die T-shirt wel een collectors item waar later veel geld wordt voor geboden ? Wie is dan uiteindelijk beter af ? 😉

    0

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website