()

Maandag is de registratie begonnen voor het nieuwe vaste stadstarief van 20 baht op het openbaar vervoer in Bangkok. Dat gebeurt terwijl de benodigde wetgeving nog niet volledig door het parlement is goedgekeurd.

Passagiers kunnen zich aanmelden via de door de staat ontwikkelde Tang Rat-app, gekoppeld aan de Rabbit Card of aan een EMV-kaart met microchip. Alleen Thaise staatsburgers komen in aanmerking, te verifiëren met het 13-cijferige identiteitsnummer dat wordt uitgegeven door het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Ingangsdatum en reisvoorwaarden

Het programma gaat naar verwachting van start op 1 oktober. Reizigers kunnen tot maximaal 180 minuten met dezelfde trein reizen en binnen een half uur overstappen op een andere lijn. Het vaste tarief geldt voor alle 13 bestaande elektrische treinlijnen in Groot-Bangkok, samen goed voor 194 stations. Dagelijks maken ongeveer 1,7 miljoen mensen gebruik van dit netwerk.

Verwachtingen en zorgen

De regering van de Pheu Thai-partij, die het ministerie van Transport in handen heeft, hoopt dat het beleid het aantal reizigers met 20 procent zal doen toenemen. Toch zijn er kritische geluiden. Voormalig vicegouverneur van Bangkok, Samart Ratchapolsitte, wijst op het risico van oplopende staatsschulden. Het programma moet immers met overheidsgeld worden gesubsidieerd.

Wetsvoorstellen in behandeling

Voor de uitvoering zijn drie wetsvoorstellen nodig. Regeringswoordvoerder Jirayu Houngsub liet weten dat de wet op het spoorvervoer inmiddels door het Huis van Afgevaardigden is aangenomen en nu naar de Senaat gaat.

Daarnaast staan twee andere wetsvoorstellen op de agenda: de Common Ticketing System Management Bill en de herziene Mass Rapid Transit Authority of Thailand Bill. De verwachting is dat deze week beide voorstellen worden aangenomen. Alle drie moeten nog door de Senaat worden goedgekeurd voordat het beleid in werking kan treden.

Het wetsvoorstel voor algemene ticketing richt zich vooral op het vrijmaken van fondsen om de regeling financieel te ondersteunen. Het voorstel voor het openbaar vervoer legt de rol van de Mass Transit Authority of Thailand vast en bepaalt hoe deze instantie financieel kan bijdragen aan de uitvoering van het plan,

Bron: Bangkok Post

Hoe leuk of nuttig was deze posting?

Klik op een ster om deze te beoordelen!

Gemiddelde waardering / 5. Stemtelling:

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht waardeert.

Omdat je dit bericht nuttig vond...

Volg ons op sociale media!

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor je was!

Laten we dit bericht verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Over deze blogger

Redactie
Redactie
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.

Laat een reactie achter

Thailandblog.nl gebruikt cookies

Dankzij cookies werkt onze website het beste. Zo kunnen we je instellingen onthouden, jou een persoonlijk aanbod doen en help je ons de kwaliteit van de website te verbeteren. Lees meer

Ja, ik wil een goede website