Lezersinzending: Uitgifte DigiD op NL ambassade werkt nog niet
23 november 2015
Beste lezers,
Vanmorgen (23-11) op de ambassade in Bangkok geweest om mijn DigiD te activeren. Maar het systeem werkt NOG niet in Bangkok.
Ik krijg bericht van wanneer deze problemen zijn opgelost.
www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/ambassade-bangkok-digid-aanvragen/
Groet,
Gerrit
Over deze blogger
Lees hier de laatste artikelen
Visumvraag17 september 2025Thailand Immigration vraag Nr 144/25: Jaarverlenging – Welke pagina’s van het paspoort kopiëren?
Visumvraag17 september 2025Thailand Immigration vraag Nr 143/25: Aantal binnenkomsten op Visa exemption
Lezersvraag17 september 2025Thailand lezersvraag: Mag Nederland dubbele belasting heffen op dividend voor inwoners van Thailand?
Thailand tips17 september 2025Het beste van Thailand: De top 5 van Robert
Typisch, ik las vorige week nog op een forum dat er al iemand zijn digid had laten activeren in Bangkok
Gerrit ik lees het goed?, was ik in Bangkok om mijn DigiD te activeren en Joseph om een Digid te laten aktiveren.
De procedure is voorzover ik weet aldus, je vraagt DigiD aan via de DigiD site en aldaar geef je aan dat je de activeringskode wilt afhalen bij de Ambassade in Bangkok.De code moet je binnen 30 dagen na de aanvraag afhalen en gebruiken om je Digid te activeren.
De Ambassade fungeerd dus uitsluitend als balie en doet niets aan het activeren van je DigiD, dat moet je zelf doen met de ontvangen code.
Heb ik dat juist of weten anderen dat beter?
NicoB
Ik had keurig het proces doorlopen.
Dus met mijn Balicode (ook vermeld per SMS op mijn mobil) op naar de ambassade,
Maar de medewerkster krijg geen connection
Ze zei het systeem werkt nog niet.
Moest mijn telefoon en email geven, en zei dat ze mij zo spoedig moegelijk zou informeren.
Kreeg de wel gemeende excuuses (Mogelijk was ik de eerste)
Gerrit deze praktijkervaring, hoe vervelend ook voor jou, is van belang, wil je ons Thailandbloglezers op de hoogte houden van de verdere afloop?
Bedankt alvast.
NicoB
Krijg net (een minuut geleden) van de Ambassade een telefoontje dat het systeem weer werkt
Dus morgenochtend maar weer opnieuw een poging wagen.
Dus NicoB hierbij je vraag beantwoord.
Gerrit
Asian BestHotels
Ik heb samen met mijn dochter 18 november onze digid geactiveerd bij de ambassade en we gebruiken de digid met grote tevredenheid.