Reizigers die aankomen of vertrekken vanaf de internationale luchthaven Suvarnabhumi bij Bangkok moeten vanaf vrijdag rekening houden met vertragingen. Een deel van de oostelijke start- en landingsbaan gaat dicht voor onderhoudswerkzaamheden.
Mogelijk worden er ook vluchten omgeleid naar U-tapao International Airport in Rayong bij Pattaya. De werkzaamheden gaan zeker tot 5 mei 2017 duren. De landingsbaan kan normaal 34 start en landingen per uur aan, maar dit aantal gaat terug naar 26.
Wachttijden lopen op
Bij Immigration voor vertrekkende passagiers, zijn de wachttijden sterk opgelopen omdat het aantal passagiers met 10 procent is toegenomen. De luchthaven bedient momenteel 200.000 passagiers en 1.000 vluchten per dag. Passagiers klagen over lege balies, vooral tijdens de ochtend wanneer het juist druk is vanwege de vele vliegtuigen die vertrekken.
Luchthaven Suvarnabhumi is uit haar jasje gegroeid door de toename van reizigers. Pas in 2019 krijgt Suvarnabhumi meer lucht dan moet de nieuwe terminal klaar zijn. De capaciteit van de luchthaven zal dan toenemen van 45 miljoen passagiers per jaar naar 75 miljoen.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Reizen6 oktober 2025Is Vietnam het nieuwe Thailand? (met poll)
Achtergrond6 oktober 2025Waarom sommige buitenlanders Thailand verlaten: onrust, regels en realiteit
Vliegtickets6 oktober 2025Nieuwe binnenlandse vliegroute van Thai AirAsia verbindt Chiang Mai met Udon Thani
Eilanden6 oktober 2025Koh Loi in Sriracha: het stille eilandparadijs vlak bij Pattaya waar niemand over praat
Wat zij de gevolgen voor de KLM vluchten.Krijg bezoek in april uit Thailand
Is daar iets over te zeggen?
Dezelfde (waarschijnlijk moeilijk te beantwoorden) vraag van mij : welke gevolgen voor mijn vlucht met Etihad Airways met aankomst op 10 maart?
Mijn Thaise vriendin en ik vliegen 21-03-2017 met Eva air weer terug naar Schiphol,onze vlucht van 21-01-2017 met Eva air van Schiphol naar Bangkok had een vertraging van 24 uur,we hopen dat het nu niet zo lang duurd.
Hmmm lekker dan. Ik kom 5 maart aan, hopen dat het een beetje meevalt, en anders maar niet. Mai bpen rai… En vlieg net als Corwan de 21e met mijn vriendin met Eva naar Schiphol retour. Heel kort helaas, maar de vrije dagen zijn schaars voor de loonslaaf :-/
Wij vliegen de 12maart met Etihadairways via Abu Dabi naar Frankfurt en dan naar Palma de Mallorca waar ik woon..Graag meer nieuws..
Wij vliegen 4 april terug! Kan leuk worden dus…
@lupus en @pat: Wat dit voor u betekent staat in aanhef van dit artikel; Vertraging. Althans een kans daarop.
Er is dus een “kans op vertraging” en de luchtverkeersleiding zal landende vliegtuigen altijd voor laten gaan op vertrekkende. Die vertraging zal voor landende vliegtuigen misschien leiden tot het rondjes vliegen (hold pattern). Vaak is dat niet heel extreem (een half uur zou al lang zijn, eerder een kwartier ofzo). Vertrekkende vliegtuigen krijgen pas toestemming om de gate te verlaten als er zicht is op een spoedig vertrek. Ook hier kan dat leiden tot vertragingen, meer zelfs als bij landende vliegtuigen. Maar ook hier zal dat binnen de perken blijven. Een uur is in zo’n geval al veel.
Een luchthaven doet vaker onderhoud aan de banen. Een paar jaar geleden hebben ze ook zoiets groots gedaan op Suv. Ik had toen een vertraging bij het landen van 10 minuten. Vertrek was 40 minuten vertraging. Dat liepen de piloten weer in door ietsje meer gas te geven en er was weinig tegenwind. Kortom, de luchthaven Suv heeft ervaring met dit soort projecten. Wel vervelend dat door de stempelposten niet mee zijn gegaan met de groei van het aantal passagiers. Ik las in de BP dat ze ook veel last hebben van toeristen die de papieren niet juist en volledig invullen. Er komen meer schooljuffen om de papieren vooraf te controleren en deze mensen weg te houden bij de stempelaars. En als er 10 stempelposten zijn dan verwacht ik ze ook bezet in drukke tijden.