De Thaise autoriteiten blijven volhouden dat er genoeg water beschikbaar is totdat de regentijd begint. Sceptici zeggen dat de overheid er van uit gaat dat de regentijd niet lang op zich laat wachten. Maar wat als deze een paar maanden later aanbreekt zoals vorig jaar?
Veel Thai laten het er niet op aankomen en hamsteren drinkwater. Ook hotels treffen voorbereidingen. Veel hotels hebben eigen watervoorraden aangelegd en slaan grote hoeveelheden water op. Hotelgasten gebruiken namelijk meer water dan huishoudens. Volgens het Public Works Department gebruiken hotelgasten per persoon gemiddeld 350 liter per dag tegen 180 tot 200 liter per dag bij een normaal huishouden. Diverse hoteliers zijn gestart met waterbesparing campagnes. Gasten worden gevraagd om geen water te verspillen.
Inmiddels is ook de overheid bezig met voorlichtingscampagnes en concrete maatregelen. Zo is de bevolking opgeroepen om tijdens Songkran minder water te gebruiken. In Bangkok wordt de waterdruk tussen 23.00 en 5.00 uur teruggebracht om water te sparen.
Premier Prayut heeft gisteren een bezoek gebracht aan Udon Thani om de gevolgen van de droogte te inspecteren en om bewoners steun toe te zeggen. Hij bezocht een bijeenkomst waar bewoners financiële hulp kregen en subsidie werd verstrekt voor achttien projecten ten behoeve van boeren die door de droogte zijn getroffen. Prayut gaf ook toestemming voor vijf watermanagement projecten, zoals de aanleg van kleine waterreservoirs.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Vliegtickets11 september 2025Nieuwe vluchten naar Chiang Mai en Hanoi versterken Etihad’s Aziatische netwerk
Economie11 september 2025Consumentenvertrouwen in Thailand op dieptepunt in bijna drie jaar
Nieuws uit Thailand11 september 2025Voorzichtig optimisme over heropening van de grens tussen Thailand en Cambodja
Politiek11 september 2025Paetongtarn Shinawatra blijft partijleider van Pheu Thai ondanks politieke turbulentie
Er zijn ook vaak andere dingen die hotel ondernemers hier aan kunnen doen kwam ik in een niet heel goedkoop hotel in de Filipijnen achter. Het duurde hier soms tot 10 minuten voor er wat warm water uit de kraan kwam niet zo fijn bij het douchen. Door dit te fixen kon het hotel zich denk ik zelf alleen al een vermogen aan verloren water besparen maja zo snel gaat het allemaal niet in Z-O Azie.