Snelheidslimiet naar 50 km voor aantal binnenwegen in Bangkok
De politie van Bangkok heeft een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur ingesteld op acht wegen in de binnenstad van Bangkok. Deze 50 km zones moeten de nieuwe standaard worden voor verkeersveiligheid.
De snelheidsbeperking is onmiddellijk in werking getreden. De wegen waar je nog maar 50 km per uur mag rijden zijn onder andere de Nakhon Ratchasima-weg tussen de kruispunten Suan Ruen en Wang Daeng, Ratchawithi Road van Upai Jetduthit naar de Krung Thon Bridge, Samsen Road tussen knooppunten Bang Krabue en Si Sao Thewes en Uthong Nok Road tussen knooppunten Uthong Nok en Tha Wasukri.
De nieuwe limiet is ook van toepassing op Sukhothai Road tussen kruispunten Suan Ruen en Sukhothai, de Si Ayutthaya Weg tussen knooppunten Kongpol Thee Nueng en Saowanee, de Rama VIII weg tussen knooppunten Panich en Sukhothai en Sawankhalok Road tussen Yommarat en het Sawankhalok kruispunt.
De maatregel moet de verkeersveiligheid vergroten, vooral in de gebieden waar zich scholen bevinden en op belangrijke plaatsen waar veel toeristen komen.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Bezienswaardigheden19 september 2025Phatthalung ontdekken, de stille schoonheid van Zuid-Thailand
Belasting Thailand19 september 2025Webinar in Bangkok schept duidelijkheid over belastingvrijstellingen voor expats
Achtergrond19 september 2025De staatsgreep van 2006 blijft een litteken in de Thaise politiek
Ayutthaya19 september 2025Ayutthaya, de verloren hoofdstad die Thailand groot maakte
Wederom weer mooie plannen , waar het ook wel bij zal blijven .
Ook op vele andere plaatsen in gans Thailand zijn al sinds jaar en dag snelheids beperkingen , zoals in de bebouwde kom .
Maar ik ervaar dagelijks dat velen zich hier niet aanhouden .
Vaak als ik op de motorbike door Pasang of Lamphun rijd met een snelheid van 60 km ( is al veel te hoog ) wordt ik regelmatig gepasseerd door een jakkeraar .
Nog nooit een snelheids controle meegemaakt , komt overigens ook door dat de lokale gendarmerie de benodigde apparatuur niet heeft .
En ook voor dit verhaal over Bangkok geld weer het zelfde liedje , wie kontroleert straks of men zich wel aan de snelheids limiet houd .
Jan Beute .
De wettelijke vastgestelde maximum snelheid voor motor, groot of klein, is 80 km/u. Altijd zo geweest.
Voor sedans 90 km/u, ingesteld tijdens de olie crisis. Pick-ups 80 km/u. Voorheen was er geen max snelheid voor voertuigen in Thailand.
Pickups zijn voor de wet sedans. Dit, Theo’s opmerking, is een veel voorkomende misinterpretatie van de Thaise wet, waqar over commercial vehicles wordt gesproken.
stevenl, waar jij het over hebt en bedoeld zijn de 4 deurs pick-ups die inderdaad als sedans geclassificeerd en getaxt worden. Niet de 2 deurs pick-ups die aan verschillende afmetingen moeten voldoen, zoals de afmetingen van de cabine e.d, en zijn dan als vehicles voor het vervoeren van vracht geclassificeerd. Zoals op de farm.
In Pattaya zouden ze dat beter ook doen, maar dan moet ook politie controle doen. Maar de politie meestal heeft maar 1 taak brommertjes controleren op rijbewijs en helm (den buitenlander). Daar konden ze centjes met vergaren. Hebben ze te minste geld om de straten te reinigen.
De eerste camera’s zijn al geinstalleerd en dochterlief heeft al een paar mooie foto’s van haar auto :).
Zullen er ongetwijfeld meer volgen als ze merken dat dit veel geld opbrengt.
Dus in de rest van de stad mag er gewoon worden gescheurd. Lekker verwarrend. Maakt weinig uit, want handhaven en hard straffen zal wel grotendeels theorie blijven.
leuk 50 km. maar staan er nu ook al borden zodat de farang het ook weet.
ik ben benieuwd hoe ze dat aangaan geven.
Met een rond bord, witte achtergrond, rode rand en het getal 50 er op. Plaats er een knipperlicht of politieagent bij voor extra effect.