Geen nieuwe treinen voor de overbelaste Airport Rail Link
Staatssecretaris Pailin gaat niet akkoord met het plan van de exploitant van de Airport Rail Link, de SRT Electric Train Co (SRTET), om zeven nieuwe treinen te kopen. De Airport Rail Link, is een light-rail verbinding in Bangkok tussen Phaya Thai en luchthaven Suvarnabhumi.
Het plan om Suvarnabhumi, Don Mueang en U-Tapao met elkaar te verbinden, heeft een hogere prioriteit gekregen. Dat is opmerkelijk omdat hij, na klachten over overvolle treinen en storingen, juist wilde dat de treinen snel aangeschaft werden. Nu zegt hij dat uitstel gewenst is omdat niet duidelijk is wat voor type treinen de SRTET moet kopen gezien de uitbreidingsplannen, naar andere luchthavens.
Om de drukte in de ochtendspits te verminderen, heeft de SRTET opdracht gekregen om eerdere te starten met de dienstregeling. De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In wagons met ruimte voor bagage, komen extra zitplaatsen.
Bron: Bangkok Post
Over deze blogger

-
Dit artikel is geschreven en gecontroleerd door de redactie. De inhoud is gebaseerd op persoonlijke ervaringen, meningen en eigen onderzoek van de auteur. Waar relevant is er gebruikgemaakt van ChatGPT als hulpmiddel bij het schrijven en structureren van teksten. Hoewel er zorgvuldig wordt omgegaan met de inhoud, kan niet worden gegarandeerd dat alle informatie volledig, actueel of foutloos is.
De lezer is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie op deze website. De auteur aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade of gevolgen die voortvloeien uit het gebruik van de geboden informatie.
Lees hier de laatste artikelen
Geld en financiën17 september 2025Sparen en beleggen in Thailand: hoe zit het met eigendom en bescherming?
Gezondheid17 september 2025Hartziekten treffen steeds vaker jongere Thai
Vliegtickets17 september 2025Trang opent nieuwe binnenlandse terminal na jarenlange vertraging
Nieuws uit Thailand17 september 2025Strenge boete in Thailand voor drinken in pubs na sluitingstijd
“De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In bagagewagons komen extra zitplaatsen.”
Zal dat half uurtje de storingen verminderen?
En ik heb nog nooit op de Airport Rail Link bagagewagons gezien?
Een Airport Rail Link dient juist heel betrouwbaar te wezen, want als dit meerdere storingen gaat opleveren, gaan er steeds meer mensen GEEN gebruik meer van maken.
Dit is weer een typisch een Thaise beleid.
Ja vaak volle treinen. Logisch.
Geweldige lijn. Vlot en goedkoop.
Goed management.
Soms fouten? Ja, ook dat. Is onderdeel van succes.
En laat de eerste die nooit iets fout doet opstaan…………
Ik ga met veel genoegen 20 minuten in deze Airport Link, dan anders in de spits 2 tot 3 uur met alle ergenissen vandien in een taxi.
Maar ieder zijn smaak.
Ja, je kunt je centen maar 1 keer uitgeven, ook in Thailand. Een verbinding van Don Mueang naar Suvarnabhumi lijkt mij ook hoognodig. Infrastructuur in mega steden zal altijd investeringen blijven vergen. Het is inderdaad wel druk in de Airport Rail Link, maar tot nu toe voor mij persoonlijk niet ten koste gaand van de betrouwbaarheid. Op andere verbindingen op sommige tijdstippen moet je wel eens een keertje een paar minuten wachten als er een treinstel vol zit, dat heb ik gelukkig bij de Airport Rail Link nog niet meegemaakt.
Dan heb je mazzel gehad. Zeker tijdens de spits blijven er hele rijen staan wachten op de volgende trein. En in reaktie op een eerdere andere reaktie, die bagagewagons heb ik wel gezien; dat is een heel treinstel vol lucht.
Een paar wagons erbij aankoppelen zou ook geen kwaad kunnen.
Er staan vaak honderden mensen te wachten en dan hebben ze
twee of drie wagons achter aangekoppeld.